~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

TA Oikein iso hali ja voimia sinulle :hug:

vilma Onnea kovasti puolivälin rikkomisesta :heart:

Täällä nukuttu vähän huonosti yöllä.Heräsin ekan kerran 4 aikaan,kävin veskin.Ja uni ei meinannu tulla.Joka paikkaa kolotti,eikä ollu missään asennossa hyvä nukkua.No siinä yli tunnin pyörittyäni sain nukutuksi.Sit heräsin puol 8.Kävin juomassa kylmää kahvia ja norkoilin vähän aikaa.No sit menin vielä petiin puoleks tunniks.Uni ei tullu...joten eikun suihkuun.
Nyt on suihkus käyty ja kahvikuppi kourassa.Mitähän sitä tänään tekis? Vois menni lellimään yläkertaan miehen siskon lasta.Mie tulen älyttömän hyvin toimeen sen pikku ukon kanssa,se on niin ihana nappisilmä,ja niin ihana kun hymyilee ja jokeltaa jo :heart: (Odotan innolla omaa nyyttiä siis) :flower:

HanTa Tsemppiä polille ;)

Suunnistaja Oli kivat neukku kuulumiset ja voi että sulla on kohta oma nyytti sylissä :heart:

Miepä taidan mennä ottamaan aamiaista ja hörppimään tuon kahvin.Sit vois viimeistellä olkkarin verhot,kun kävin eilen äidiltä verhoja,että saatais valoisammaksi tää olkkari. :D

Sannya ja Nuppu 34+3

vilmav oi ku sie poksauttelet jo pitkillä vkoilla! Onnea puolivälisaavutuksesta!! :hug: :heart:

HanTa Ei sitä vaa ossaa ressata eikä huolehtia. Asioilla ku o aina silti tapana järjestyä jotenki päi =) Ja eihä täs ookaa muuta ku ne jutut, et siirtää tän tiettaripöydän romppeineen tonne olkkariin ja sit sielt roudaa yhen lipaston tänne makkariin. Ja sit makkariin myös mahutetaan pinnasänky, joka vast haetaan miehen porukoilta :D Jos sitä tällä vkolla sen tekis. Nii ja pitäähä meidä iso komeroki hankkia ku ei muute mikkää mahu mihkää :LOL: Sen verra jo ollaa saatu aikasiks, et kahtottii millane halutaa. Eli täshä o asiat jo hyvillä mallilla :saint: Tosin suurin osa vaavin vaatteistaki o viel pusseissa ku ei tilaa just ny oo eli neki pitäs sit lajitella koon mukkaan ja muuteskii.. Nooh, mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa meil ois B) No okei, eihä tää kovin valamis oo eikä piä ollakaa. Pääasia, et nauttii elämästä ilman turhaa stressaamista. Elä siekää turhia ressaile ku oha täs viel sullaki aikaa jos mullaki o :LOL: Tsemppiä polikäynnille!

Heeiii.. mullaha muute poksahti kans!! 38+0!! :heart:

Tänään on meil sit vuorostaan poksupäivä! onnea kaikille :flower: ( tääl 29+0 )

just tulin neuvolasta paineitten tarkkailusta... hyvät oli taas :) juteltiin ruokavaliosta ja raskausmyrkytyksestä. varsinkin TA:lle haluisin antaa lohtu :hug: ja sanoa, että siun ei tartte ainakaan ittees syyllistää siitä! se tulee kuulemma hiipien ja niin vain joidenkin meidän keho reagoi raskauden edetessä.

pikakelauksella katottuna Sompiolle jaksamisia inhottavan remppa-asian takia. just tollaset asiat saa ainaki mulla stressikäyrän nousemaan huippuunsa kun niille ei oikein pysty tekeen juuta eikä jaata. :hug:

kiitos muuten lomaonnitteluista =) -ja vuosilomalla täs tosiaan ollaan ennen äippälomaa.

pistin tossa ekan pesupähkinäkoneellisen pyörimään :whistle:

vitsit täällä on niin paljon ollu iloisia kirjotteluja!! :heart: babybeelle tulossa ihana pieni prinsessa, vilma poksuttelee puolivälissä ja johanna pääsee odottamaan vauvantuloa ihan rauhassa :flower:

Suunnistajalle lähetän jakautumispuhureita :whistle: Suukkis toivottavasti vauva pian kiinnittyisi, vaikka eihän sekään mitään takaa eräästä esimerkistä päätellen ;)

Sompio ikävää että teillä on tommoset asuntoriidat vielä tässä päällä. :/ jospa asiat kääntyis valoisampaan suuntaan sitä mukaa kuin kevätkin etenee :hug:

TinyAngel voi kurjuuksien kurjuus :hug: :hug: koitahan silti olla kamalasti stressaamatta, ettei verenpaine pääse liiaksi kohoamaan, ettei siitä niitä päänsärkyjä sitten ainakaan tulis. sulla on todella hyvät viikot jo käsillä, ja tavarat hankittu, otat vaan ihan rauhassa!!

tyty hyvä että rauta on nousussa :flower: mullekin terkka soitti eilen, oli hb noussu 109->115 noin kahdeksalla obsidan-tabletilla. :D eli edelleen jatkan "sillon tällön"-nappailua, kun se noin helposti nousee.

miks mä näin TAAS sektio-unen :headwall: jo toinen.. en oo vissiin kertaakaan nähny normaalia synnytysunta? en ainakaa muista.. tai sit noi sektiounet jää vaan helpommin muistiin.. sinänsä ei nois kyl mitää "pahaa" ole, kun en oo kummassakaan unessa ollu yhtään kipeä haavasta sen jälkeen. kaipa ne jumbovauvapelottelut tekee omansa alitajuntaan. :(

Talvis 28+5 mullakin enää 4vko töitä jäljellä!! :heart: sit pari viikkoa kesälomista ennen äippälomaa!

Onnea Poksuista kaikille, kellä oli poksuttelua :heart:

Suunnistajalle hurjasti tsemppiä ja onnea. Täälläkin jännitetään sun puolesta :wave:

Suukkis ei varmaan ole sitä kassia pakannut... Oikein viilipytty :)

Kiitos asuntoasian huomioimisesta. Isännöitsijä käski tehdä kirjallisen reklamaation rakennuttajalle, että ei tässä enään kannata odotella ja jahkailla josko se tulisi tänne jotain tekemään. Mies katseli netistä jo lomakkeen valmiiksi ja viikonlopun aikana täytellään. Kyllähän se vähän rassaa, kun vuosiremontti venyy 2,5 vuoteen :whistle:

nyt on polit käyty, tälle viikolle... ensi torstaina tapaamaan kätilöä ja lääkäriä.
niin se vain naiset on että rd.n ne määritteli.
sain mittarin (omaksi) matkaan ja hirveän määrän ruokaohjeita ja mittaisohjeita... ensi viikolla ollaan taas viisaampia.

Päivää kaikille!Täällä aurinko on paistanu ja nyt se kurja meni piiloon. :(
Ruokakin on uunissa,tein kaksi vuoallista lasagnea..nam :p
Onnea poksuttelijoille :heart:
Suukkis Sinulla se hetki alkaa vaan lähestymään,ihanaa :heart: :flower:

HanTalle Suuret halit ja jaksut,ja hyvä että alkavat nyt hoitamaan hommaa. :hug: :heart:

nibbler Nyt on pakko kysyä,että ootko sie mun mesessä? Kun siel on mulla saman niminen henkilö. :D crash_boom on miun alku osoitteesta.

:wave:

Pikaiset kirjoitukset vain tällä kertaa. :)
Onnea kaikille päivän poksujille, suukkis ja jossu oli ainakin! :heart:

HanTa voi harmi! On se inhottavaa alkaa nyt tarkkailemaan ja mittailemaan.... :( mut vauvan parhaaksi!!! :hug:

(.) mielellä olis ensi-ilta illalla, sinne suunnistan piakkoin. Jotain päällepantavaa pitäis keksiä... Kävin äitiysjoogassa aamulla ja hitto ei ollu hyvä idea. Selkä on ihan toooosi kipee. :/ mietin että olisko se toi autolla ajaminen joka saa sen aina vihoittelemaan?! Kun siinä kytkintä käyttäessä vähän vihloo aina selkään... :ashamed:

Mut muuten hyvällä mielellä - saan miehen huomenillalla vihdoin kotiin. :D :D

EM ja Dodoliina 33+3 :heart:

kiitoksia kaikille tuesta... ymmärränhän minä vauvvan parasta tässä ajatellaan...

mutta suurin ongelma on tuo pistäminen, mulla on aivan mahtava piikkikammo :(
siis muita ei tee tiukkaakaan tökkiä neulan kanssa, mutta kun mun pistetään, ja nyt mun pitäis tökätä sillä neulalla vielä itteeni :'(
huomenna se sitten alkaa... paniikki päällä, ja sormet viiltohaavoilla jo ajatuksestakin...

hih ja hytraatti ruuassa on toinen juttu... mulla ei lähde nälkä pois, kun syön ohjeen mukaan.... on vaan entistä suurempi tarve syödä ja puputtaa lisää koko ajan... kaipa se on se ETTEI SAA... onneks enään 1½ tuntia iltapalaan ja sit pitää jaksaa pitkä 12 tuntia ilman syötävää...

HanTalle tsemppiä rd:n kanssa :hug: varmasti aluksi tekee ton ruokavalion kanssa tiukkaa :( juo paljon vettä, pureskele vaik purkkaa tms. jos on ontto olo eikä saa enää syyä..

(.) Tääl on taas yks stressi-erkki :| nää raha-asiat alkaa olemaan niin hanurista, että ressaan koht itelleni varmaan supistuksia. tuli tuo miehen lomautus niin huonoon aikaan :ashamed: huolia, huolia ja vielä kerran huolia :headwall: :'(

Moikka tytöt!

Paljon haleja ja jaksamisia niitä tarvitseville! :hug:

Mulla oli keskiviikkona sitten se eka neuvola. Kaikki oli ihan ok ja jäi tosi hyvä mieli käynnistä! =)
Vauvan sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta eihän ne vielä kuulunu.. Terkka halus sit kattoo vielä ultralla, kun viikkoja oli menkkojen mukaan sillon jo 11+2 ja se oli sitä mieltä et pitäs sillon jo sydänäänet alkaa kuuluun.. No, ultrattiin sit ja siellä se vauva oli, liikku ja sydämen sykekin näky! :heart: On kuulemma jonkun verran nuorempi kun mitä menkkojen mukaan ois..mut niin oon sen itekin laskenut, et nyt ois menossa n. 10+2..
Np-ultran sain ens perjantaiks..siellä ainakin sit ne viikot varmistuu! =)

Haleja Hantalle ja Johannalle :hug:

Kia, mullakin kerran kurkattiin neuvolassa ultralla kun ei sydänäänet kuuluneet. Oon kyllä niin kiitollinen siitä, että meillä on neuvolassa ultra jolla voi aina kuulema kurkistaa jos haluaa.

Sannya, ihana masu :heart:

Ja tässä sitten minun masu 20+0, huomattavissa muutosta viime viikkoiseen :p

HanTa Mä olen kuullut puhuttavan, että se pisto ei sattuisi. On tosi pieni piikki. Pistetäänkö se mahaan vai reiteen?

Johannalle Jaksuja raha-asioiden kanssa. On ihan pepusta joutua venyttämään senttejä. Mekin harkitaan asuntoöainaan lyhennysvapaiden kuukausien ottamista, että ei mene liian tiukille kun mies tippuu eka Kelan sairasrahalle ja sitten niistä töistä ei ole tietoa :|

Kia Ei mun mielestä vielä mulla sydänääniä kuunneltu tuolloin. Olisiko ollut vasta viikoilla 13. Mutta kiva että ultrattiin :D Saattaa ne viikot muuttua vielä rakenneultrassakin, mutta kyllähän tuo np-ultra jo aika tarkan LA:n antaa.

kiitti kaikille taas haleista ja lohtu sanoista!:heart:
tänään sain verikokeen ja maksa arvon tulokset ja ne olivat hyvät. jee!
jotain positiivistakin. Silti tilanne vaatii ä-polille menoa ja sinne kutsua
nyt sitten odottelen...

vilmav2 onnea puolivälistä! :heart:

SuukkoSuulle ai että mitkä viikot sinulla jo kasassa.aika on
kyl mennyt hurjaa vauhtia. vauva voi syntyä siis ihan minä päivänä
tahansa. :heart: Onhan se hyvä et osaat ottaa rennosti.vaik järjestelyt
kesken ja noin pitkällä jo oot. mäkin osaan nyt vähän rennommin ottaa
kun kaikki on jo valmiina...mitään ei pitäis juurikaan puuttua. paitsi itse vauva :D
otan tuon sairaalakassin ä-polille mukaan(jätän autoon) ku jos käypi niin huonosti
etten enää kotiin pääsekkään. Ompahan varuilla mukana. ja mul levollisempi olo.

HanTa
meillä on ainakin yhteensä 5 perhevalmennusta
mutta kaikki on täysin vapaaehtoisia.
kasteen merkitysja käytännön asiat.
pidetään jossain kirkon tiloissa
synnytys tutuksi.
Pidettiin hyvinkään sairaalan luentosalissa
hengitys ja rentoutuminen synnytyksessä
oli terveyskeskuksessa
Loppuajan raskaus ja synnytyksen jälkeinen aika
pidetiin neuvolassa
lastenhoitotunti
pidetään neuvolassa.

eli kaksi ois vielä käymättä.
tohon kaste juttuun ei aijota mennäkkään ja lastenhoitotunti
ois ens viikolla...saa nähdä mennääkö.

TA juu mie en oikee saa aikasiks pakata sitä kassia :D Tuntuu vaa jotensakin nii turhalta. Mut kai sitä tässä vaikka täl tai ens vkolla jos pakkais =) Ni eipä tarvis sitäkää sit miettii enää :heart: Hienoa, et siula oli noi tulokset kuiteski hyvät!

Mie tein toissapvänä mokkapaloja ja eilen sekä tänään korvapuusteja. Korvapuusteja tuli yhteensä siis 6 pellillistä ja 5 niistä pakastin/tan =) Sit o jotai tarjottavaa ku kotiutuu sairaalasta sit joskus :p

ei ne neulat satukkaan...
ja nyt vielä toistaseks pistetään vaan lansetilla reikiä että saadaan sokeri arvoja ylös...
apua sitä päivää jos joutuu alkaa inskaa pistämään vielä masuun tai reiteen...

ja se on sellainen juttu etten luota yhteenkään pistäjään joka ei sitä työkseen tee ;) että pysykööt kaikki harrastelija pistäjät kaukana minusta...

Yhteistyössä