~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

Suunnistaja, voimia odotukseen, ymmärrän että kyselyt ärsyttää. :hug:

Tyty, mä ajattelin väsätä jonkinlaisen :) Saa laittaa vinkkejä mitä sinne voisi työntää!

Oliskohan pitänyt huolestua kun lähdettiin äsken kaupoille niin pihassa seiso kulme paloautoa ja rappukäytävässä juoksi palomiehiä :eek: Olivat poissa kun tultiin takasin. Tajuttiin vasta jälkeenpäin, että olis tietysti voinut jäädä katsomaan, että onko joku isompikin palo kyseessä, et olis voinut kerätä maallisen omaisuutensa alta pois :LOL: Okei, mulla on häiriintynyt huumorintaju kun naurattaa ajatus siitä, että juoksisin päättömänä keräämässä ties mitä roinaa talteen :LOL: Ehkä se ajatuskin on niin kamala että sille pitää nauraa.. Tuskin mitään kamalaa on tapahtunut kun niin nopeasti sen hoitivat.

Mie tein isyyspakkauksen ja annoin sen jo vkolla 20+ :D Mies kyl tykkäs kovin!

Ny kuulkaas tais tulla eka kunnon supistus.. Vai kuinka kauan supistus kestää? Ku mietin et olikohan tuo.. Ku seksin jälkeen alko tonne alamasuun (kylläki vaa lähinnä vasemmalle :eek: ) sattuun ihan vietävästi. Sit ko alko iha vähä helpottaa ni heijasti kivun myös alaselkään. Sattu ihan kunnolla ja olin kaksin kerroin.. Mut se ei kyl kestäny ku iha jonku parikyt sekuntia tai jotain.. Et olikoha se ny sit supistus *pohtii* mu pitäs varmaa koht pakata se kassi ku siit pakkaamisest ei kyl tuu yhtää mitään jos tommosia kipuja jatkuvasti tulis sit ku se pitäs pakata ja lähtee synnärille :LOL:

no niin suukkis saitko jo pakattua???

vilma :D mä olis halunnut nähdä kun olisitte heiluneet sille palokamujen tiellä, ja soudanneet sänkyä pihalle... tämä me säästetään ja tämä ja tämä ja tämä :D

isyyspakkaus suunnittelin tekeväni joskus alkuraskaudesta... mutta suunnitelmaksi se jäi... vielä olis aikaa mutta ei oikein innostusta :(

turvakaukalo ostetiin Recode (miten kirjotetaankaan)
kallishan tuo uutena oli, mutta kamut myivät pilkkahintaan alle ½ vuotta käytössä olleen uutena ostetun (viimevuoden mallia) olevan kaukalon... joten se oli ostettava :D
ja nyt oon katsellut jo samaan sarjaan olevaa istuinta joka menis sitten ihan niin pitkään kun istuinta/koroketta tarvitsee :D

ta meillä neukkutäti kysy tällä viikolla, oletteko kiinnostuneet perhevalmennuksesta ja tuumasi että kato netistä milloin on, että se on kerran kuussa. ja hän pitää sen.
ja siitä ei sitten sen enempää... sain polilla enemmän tietoa synnytysvalmennuksestakin, ja siitä milloin sinne kannattaa mennä.
Muutenkin tuntuu että oon saanut tältä meidän neukulta niin minimaalisesti tietoa... välillä tuntuu että hän ajattelee, että kyllähän tuo nyt ammattihenkilönä tietää mitä tehdä (esim. nää sokerit) mutta olenpa niin hukassa kun vain voi olla...
monena yönä itkenyt että osaanko edes vaippoja vaihtaa, vaikka sitä olen monta vuotta työkseni tehnyt ;)

piikkikammo menee samaan rataan... ei tee tiukkaa tökkiä muita neulalla...
mutta kun tiedän jo että minua pistetään alkaa kylmät väreet ja paha olo kulkea sisuksissa...
on kyse sitten ihan hb.n mittaamisesta tai verinäytteen ottosta...
lisäks saan aina hirveet mustelmat esim. rokotuksista ja ne sattuu kun vietävä... mulla on tähän mennessä ollut yksi pistäjä joka ei ole satuttanut... ja hänkin oli työskennellyt ennen työterveysuraansa 15 vuotta lastenneukkutätinä :D

Suukkis, mä just eilen luin jostain että kuinka pitkiä synnytystä edistävien supistusten tulee olla mutta arvaapa muistanko enää :| Vitsit jos sä pääsisitkin vauvanhakureissulle pian!

Hanta, no arvaa revittiinkö me riemua täällä siitä, että mitä otettais mukaan. :LOL: Todettiin sitten, että eipä täällä paljon viemisen arvoista tavaraa ole. Siinä tilanteessa kuitenkin olis niin paniikissa, että seisois kolmet korkkarit jalassa ja viis pipoa päässä kahvinkeitin kainalossa tuolla pihassa :LOL: Onneks meillä on parveke, olis voinut sieltä viskoa paistinpannua sun muuta elintärkeää pihalle :LOL:

Heipparallaa! :)

Ai suukkis on päässyt supistusten makuun. No hyvä hyvä! :)

pöh.. nyt väsyttää niin paljon ettei tästä kyllä tule mitään... |O *haukotus*
Heräsin yöllä kaks kertaa kovaan supistukseen, onneks niit ei enempää tullu. :whistle:

Kohta laitan muutaman narsissin ruukkuun ja tuohon ulos ovenpieleen.... :p jos jaksan. B)

EM ja Dodoliina 33+4 :heart:

HEIPPA!

Zoelle ja perheelle onnea!!! :heart: :heart:

Suunnistajalle voimia odotukseen! :hug:

Hanta mulla on kans piikkikammo siinä suhteessa, et joku joudutaan pistämään tai itse joutuis itseään pistää. Muita kyl pystyn pistämään, jota tulee töissä jonkin verran tehtyä.

Onnittelut poksuista kaikille!

Delfis Onnea!:heart: En mäkään oikein vielä ymmärrä olevani raskaana. Mut kai se vähitellen todellisemmaksi tulee.

En nyt muista mitä muuta piti kommentoida.

Isyyspakkaus en ole vielä tehnyt, mut mietin et vois jonkinlaisen tehdä.

Ensimmäinen työviikko takaisin saikun ja loman jälkeen. Onneksi nyt on viikonloppu ja saa levätä. Iltaisin olen ollut tosi väsynyt. Onneksi pahoinvointi on helpottanut, vaikka vielä välillä tulee huono olo ja yököttää. Töissäkin oli pakko kertoa, miksi olin pois. Siellä oli jo huhuja liikkeellä. Olivat aavistaneet tilanteeni. Miettivät jo, että ketä tulee mua sijaistamaan, vaikka vielä on aikaa kun jään pois töistä, luottaen siihen, et kaikki menee loppuun asti hyvin. Ensi perjantaina on np-ultra, jolloin saa nähdä onko kaikki hyvin.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja jaksamista!!!

Nii ja hankin muute Avent isis käsikäyttösen rintapumpunkin! Vähän käytetyn. Pittää puhistaa ja sterilisoida se täs jossai vaihees. Ja miehen pistin hakemaan avent pullotutteja sekä maidonkerääjiä ni se osas löytää ne kummatki iha ilma myyjän apuja! On muute aikas fiksu mies ;) :heart:

Isyyspakkausta en tee. Olen ostanut isien käsikirjaa yms. aina kun jotain on vastaan tullut ja antanut ne sitten samantien. Meillä mies on kuitenkin mieltänyt, että äitiyspakkaus on meille molemmille :D Ja tykätään tehdä isompia hankintoja yhdessä. Vaikka harva varmaan sinne niin isoja laittaa, kun Suukkis oli laittanut turvakaukalon.

Me saatiin tänään pinnasänky =) Tosin siitä puuttuu kaikki ruuvit, että ei saada vielä kasattua :| Mutta eipä sen suhteen kiire ole.

Suukkis oot samanlaine ku miun kaveri ton kassin suhteen :D nauroin sillekki et se rupee vasta pesee vauvan vaatteita koha lähtö on synnärille :LOL:

Tekeekö muilla kipeetä kun vauva möyrii masussa? Meijän Kitku on millo mitekii tuol mahassa, äske pokittai ja oikee ärsyttävältä tuntu masussa |O ja ollaa vasta puolivälissä rv21+6..se vissii oikeesti heittää volttii siellä ku voi tuntee ne kauheet muljahukset..

Sompio nii no tuo turvakaukaloki ol vaa sellain, et ko semmone ois pitänä kummiski hankkia ni aattelin hankkia sen "pakkaukseksi" =) Eli se oli vähä niinko pakkaus ja sit sen sisässä ne muut jutut :heart:

tyty juu se voi olla et mullaki tulee se pakkaamishoppu vast sit ku pitäs lähtee jo :D No ei vaa.. kyl mie sen pakkaan täs huomen varmaa :) Ja meidä mytty o nii vähäliikkeinen /-eleinen, et aika harvoin sattuu. Ku se liikkuu nii vähä muutenki :p tosin on mul se istukkaki etuseinämässä, et seki varmaa vähä vaikuttaa tuoho.

*hih*

tyty oota vaan kun Kitku on sellanen pari kiloa... B) Se saattaa joskus tuntua tosi ilkeiltä kun vauva ottaa tukea selkärangasta ja työntää peppua ulos navan kohdalta. :D :D Ja entäs kun tää päättää vaihtaa kylkeä..... :LOL: ei voi olla heräämättä siihen.

delfis VOi kuule en mäkää meinannut uskoo että raskaana oltiin ja varhaisultran jälkeenkään, eikä np-ultran jälkeenkää. JA nyt pikkuhiljaa alkanut vasta tulee mieleen et hei meille tulee oikeesti se pieni vauva mistä haaveiltiin kauan. :) Varsinkin kun potkii kokoajan jonnekin terävästi :)

isyyspakkausta en tee. oon kyllä antanut kanssa kaikkea isyysopasta yms.

maidonvalumista kyllä on sitten tullu mulle oikeen hyvin. ihan turha luulla olevansa ilman liivejä tai suojkjia kun on paita heti täplitetty

beebee & Toukka prinsessa 21+2

Sompio mä luulin että tilanne oisa parempi isoissa sairaaloissa, mut ne ei vissiin valehtele ku lääkäripulasta puhuvat :/ no toivotaan tietenki että teille ei tuu mitään suurempaa hätää.

isyyspakkausta mä tajusin alkaa miettimään vasta äsken. huono vaan ku mulla on tuo fyffe tilanne just nyt mitä on, niin ei pääse heti ostamaan. mut ehk mä silleen pikkuhiljaa. mulla on jotain lahjakortteja jäljellä vielä, ja piilossa satanen.

Suukkis ala nyt pakkaamaan sitä kassia jo :D

Liikkeistä Vaikka välillä kipeää tekeekin ja pissalla saa ravata, kun Nuppu potkii rakkoon, niin ollaan mammat onnellisia, että liikkeet tuntuu hyvin ja usein :heart: Mua ei enään harmita öisin herätä potkuihin kun tulee niin turvallinen olo, että Nupulla on kaikki hyvin. Töissä käydessä se tietenkin oli vähän toinen juttu, kun aamuisin oli niin väsynyt :|

BB Mulla alkoi kanssa noilla viikoilla tulemaan maitoa ja yöpaita varsinkin oli ihan läikillä. Ja päivisin pidin jo liivinsuojia. Mutta se on tässä rauhoittunut ja liivinsuojia pidän vain satunnaisesti. Yöpaita tosin on pienillä läikillä usein, mutta ei mene kuitenkaan lakanoihin asti.

Nibbler Onhan Taysissa nyt lääkäreitä varmaan paljon kaikenkaikkiaan, mutta siis synnytyslääkäreitä kaksi, joista toinen siellä ensiavun puolella. Mutta en tosiaan tiedä varmaksi.
Täällä ainakin kuulee pienen ja ison sairaalan välillä niin paljon vertailua juurikin sen pienemmän sairaalan hyväksi. Ei se iso sairaala aina takaa sitä, että siellä asiat on paremmin. Mutta onhan tässä minulla vielä aikaa miettiä, että kumpaan sitten loppujen lopuksi menee.

nibbler jooo... kyyyl mä sen tänää aattelin pakata :saint: Pitäs vaa kahtoo kaikenmualiman listoja täält netist, et mitä tarvii.. Ku muutoin ei tuu aateltuu kaikkee varmaan. Tosin kylhä sitä aika vähälläki pärjää, kunha o vaaville kotiintulovaatteet (jotka mies sais tuua sit kyl myöhemmi, ainaki näin neukkutäti ohjeisti.. Tosin jos saa perhehuoneen ni sit varmaa vois ottaa autoon jo heti ne kamppeet..) ja itselle hammasharja, känny ja kamera.. Sillähä pärjää jo suht pitkälle B)

Mullaki tuo maidontulo oli jossain vaihees paljo runsaampaa. Et jos esim kahto et tulisko ja puristi ni tuli iha tipottain. Mut sittemmin se on rauhottunu, enkä jaksa ees liivinsuojia ain käyttää. Jotain pienen pientä tahraa voi tulla mut pesussaha ne lähtee sit :)

Ja sairaaloista.. Kyllähän pienet sairaalat ainakin käyntimukavuudessa voittavat selvästi. Näin uskosin. Ku siel on aikaa sit eri lailla potilaiden tuntemuksiinki vastata jne. Mutta ainakin kätilö sanoi, et pientä eroa on siinä hätätilanteiden hoito-osaamisessa. Kun kyllähän sen voi järjelläkin ajatella, et pienessä sairaalassa ei samalla tavalla kokemusta kerry kuin isossa. Vaikkakin pienessä varmasti hoito ihan yhtä hyvää. Siellä ei vain ole teho-osastoa jonne hätätilanteessa pikkuisen voisi viedä.

:wave: huomenia!!

sairaaloista... meilläkin kuulemma on tulossa ruuhkainen kevät tuossa sairaalassa... :x Se tarkoittaa että vuodeostastolla sitten ollaan 2-4 hengen kanssa samassa huoneessa. ei kiva. Siellä ei kyllä paljon sitten nukuta jos neljä vauvaa syö eri aikoihin yöllä. :/

isyyspakkausta en tee... kun musta se äitiyspakkaus on ennemminkin vauvapakkaus. :D Mäkin oon ostanu esim. joululahjaks jo vaik minkämoista isäopusta yms. Voisin tietty ostaa jotain hauskoja "isän kulta"-bodyja tai jotain sit valmiiks... :)

(.) äiti soitti eilen ja komensi kylään tänään kolmen aikaan - se on järkänny mulle vauvakutsut!! :D =)

EM ja Dodoliina 33+5 :heart:

EM Ihanaa, vauvakutsut :heart:
Mä olen kanssa yrittänyt kaupoista katsoa noista "isän kulta"-bodyja tms., mutta en ole löytänyt. Jotain nettikauppoja varmaan olisikin, mutta en ole selannut. Kesäisin on aina kaikilla markkoinoilla ja toreilla niitä t-paitakauppiaita, missä olisi kivoja tekstejä. Ja varmasti löytyisi osuvia tekstejä :D Mutta harvemmin niissäkään on bodyja.

ihanaa em vauvakutsut! :) pidähän hauskaa!

Sompio onhan sulla vielä aikaa joo :)
aika huonoa että synnytyslääkäreitä on muuallaki vähän, varsinki jos ne rupee karsimaan synnytysosastoja vielä enemmän, niin lääkäreillä tulee pikkasen kiirus :/ tai varmaan niistä suljetuista synnytysosastoista menee sitte lääkärit toisiin paikkoihin.

Suukkis ja läppäri! me halutaan kuvia ja kuulumisia suht pian kolmosvaiheen jälkeen :LOL:

maidontulosta mullaki tulee pari tippaa kerralla, noin kolmesti päivässä, et vielä ei oo tullu paidan läpi. mut kuuluuko sen sattua niin paljon? pistelee ja polttelee :( ei kai se sitä tee sitte ku pitää imettää?

Mie ostin iha tavallisia valkosia kietasubodeja (kaks, ku oli siten halvempaa) ja ite kirjoitin tekstin tekstiiliväreillä. Mies tykkäs kauheesti :heart: Ja isälleki ku näytin ni ei ensin tajunnu mitä muuta ihmeellistä siinä oli kuin että nätti body ja kiva teksti. Vasta ku sanoin uudelleen, et mä itse siis tein ton tekstin tuohon no se oli iha, et no jopas on siistiä työtä! :D Eli ensi luuli kaupan tekeleeksi koko bodyn. Tosin tähän voin kyllä myöntää, et näkö alkaa sen verran huononeen, et tarvii lasit, mut niiden kans hän niitä bodyja kahtoikin :saint: :D

Pidähän hauskaa vaavikutsuilla EM! :heart:

nibbler mut ko ei oo. Tai siis kyl täs on tää meidä läppäri, mut akku paskana ku ei oo tullu akkua käytettyä ja silti se on aina koneessa kii :whistle: Me ku tykätään pöytäkoneista, tai siis et istuu ain mukavasti tuolilla ku on koneella.. Tottunu tähän. Enkä mie haluu tietokonetta kaikkialle mukkaan.. Tosin voisha se tietty ollaki iha jees, mut en jää kyl erityisesti kaipaamaankaan :) Ellei sit käy, et ei oo perhehuoneita vapaina.. Sit voi olla, et kävis aika vähä pitkäks jos pikkunenki vaa nukkuis :p

Ja eikös se imettäminen aina vähän nipistele ja kuumota tms? Näin ainaki oon ymmärtäny. Ei siis kaikilla. Jotkut ei sitä maidon herumista huomaa ollenkaan, mut jotkut huomaa just tommosena nipistelynä. Mut en kyl tiiä pitäskö tos vaiheessa.. Siis että raskausaikana jo..

Suukkis Etköhän sä saa sairaalassa aikas kulumaan kattelemalla pientä ihmettä, vaikka hän kiltisti nukkuisikin :heart: Musta ainakin tuntuu näin etukäteen, että en malta varmaan sänkyyn laittaa ollenkaan vaan pidän koko ajan sylissä ja katselen ja silittelen koko ajan :heart:

Yhteistyössä