~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

TA miksi mä en ole tietoinen kuin yhdestä perhevalmennuksesta... jos niitä on meillä viisikappaletta... ei voi olla neuvola kohtaista...
T: hyvinkäältä ;)

johanna jaksamista...rahamurheet ei ole niitä parhainpia...

Sannya mielestäni oon joo :)mut mua vaan harvoin näkyy siellä :)

kivaa ku yön aikana netissä leviää huhuja muka luotettavasta lähteestä että tuolla mihin mä oon menossa synnyttämään on ollu eilen kolmas tapaus jossa nainen on kuollu sektioon... siis kyllä mä tiesin että pietarsaaren synnytyssairaalan taso on mitä on, mut ihan luottavaisin mielin mä OLIN menossa sinne, oonhan mutki siellä pynnätty, ja mies sektioitu, ja niin edelleen...

mä en kyllä mene! mä järkkään niin että miehen sormileikkaus on samaan aikaan lasketun ajan kanssa, niin pojasta tulee puhdasjalkane tamperelainen :D pelekääkkö nää polliisii eiku ne ei ollukkaan tamperelaiset :D

nibbler Mitä!!? Ihme huhuja :eek:

Täällä ei vieläkään oikein meinata tajuta sitä, että raskaana tässä ollaan :D
Piti vielä eilen illalla ja tänä aamuna testit tehdä :LOL: Kyllä se on tajuttava vaan!

Mukavaa lauantaita kaikille! Lähden tästä pää pilvissä leijuen töihin B)

Suukkis toi on hyvä idis et voi leipoo etukätee vieraita varten =) ku paljo puhuta ristiäisistä, mutta tuleehn ne sukulaiset kahtoo sitä pikkusta jo ekoina elinviikkoina, joten pitää itekkii sit leipoo valmiiks pakkasee kaikennäköstä =)
Hanta ite pistän töissä päivittäin asiakkaita, mutta laittasin varmaa miehen pistää itteeni jos pitäs sokru arvoja ottaa :D en uskaltas piikittää kuitekaa itteeni..hehe..muita voin vaikka kuinka paljon! Toivotaan et sokrut pysyy kurissa..onneks ruokavaliol voi vaikuttaa tosi paljon.
Vilma siulla massu pikkusen kasvanu, mutta on se niin mukavan pikkunen viel :heart: ja onnee puolivälin poksumisesta!
Talvis siullakii alkaa loma..voi vitsi, ihanaa =) kohtahan siekii jo poksut kolmelle kybälle :whistle: kaauheen pitkällä jo..
Kia hienoa et pikkusen sydänäänet löyty :heart: se on aina helpottava tunne.
Delfis tervettuloa pinoon mukaa kössii kasvattaa :wave: !

Joo viime yö meni taas iha persiiltee :kieh: alaselkä ku tulessa aamuyöstä..sit banadolia ja uus yritys-->sain muutaman tunnin unta. Eilen käytii varaa brion turvakaukalo joho kuuluu se klipsi systeemi judanssi kiinnitys autoon =) 160? makso koko paketti. Mielestäni ihan ok hinta. Nyt on ainakii turvallista matkata pikkusen autossa. Eilen se piti semmosii jumppii masussa et isiä vaa nauratti,sitte se punki millo mitäkii osaa itestääsä massuu vaste et iha kova patti tuntu masun pinnal :D :heart: on kyllä liikkeet vaa vahvistunu ja tullu voimakkaammaks.

Tyty ja Kitku 21+6

HanTa
voihan se olla et on ainakin noi
kaksi neuvolassa pidettävää neuvolakohtaisia
mut luulis että nyt ainakin nuo 3 jotka pidetäänkin
muualla kun neuvolassa ois kaikille. en sit tiiä...mä
sain neuvola tädiltä semmoiset pienen lapun jossa
oli noi kaikki valmennukset.

SuukkoSuulle mokkapaloja ja korvapuusteja, nam!
mäkin laivoin kuivakakkua pakkaseen. ja kaappiin on ostettu
keksiä. vois kyl leipoo viel pullaakin, jospa sukua ja kavereita
tykkään tulla enemmänkin käymään. ompahan sitten mitä tarjoilla.
Ollaankin tänään menossa kummipojan synttäreille ja siellä
tarjoillaan aina mokkapaloja nam,nam! :D

Delfis joo saa nähä onko ne sitte totta. ainaki ne kaks ekaa oli, se ensimmäinen oli mun ikänen :( ei täälläkään oo kunnolla tajuttu että ollaan raskaana, vaikka pikkuhiljaa varmaan pitäis :) välillä tulee ihan hirvee ikävä pikkusta että olis jo kiva tavata, mut tietenki sitä toivoo että vauva ois masussa niin kauan ku se kasvamiseen tarvii :) tervetuloa pinoon :)

minkälaisia turvakaukaloita te ootte hankkinu? mä en oo vielä päässy niitä edes miettimään, mut ois jo aika. mä en ees tiiä mitä kaikkee pitää ottaa huomioon. sen mä tiiän että uutena mä sen haluan, ja siitä ei tehä kompromissejä.

tyty ei ollu ees pahan hintanen, ku aattelee et siihen kuulu se kiinnitys systeemi samaan hintaan. mitään merkintää vaan ei ollu siitä paljonko tuo painaa. en kyllä ehkä sitä keveintä mallia oo ostamassa, mut ei sais painaa syntiä enempää et mäki jaksaisin :D nimimerkillä spagettikäsi edward :ashamed:

Kiitos taas onnitteluista :) Oikein näppärän kokoinen masu on vielä, mutta olen jo reilun viikon tuntenut kuinka se kasvaa, jotenkin tukala olo välillä. Mutta ihmekös tuo.

Me ollaan ajateltu lähteä katsomaan turvakaukaloa ja sitteriä heti ensi keskiviikon rakenneultran jälkeen, jos vaan kaikki on hyvin :) Tosin en mä enää sitä niin kauheasti stressaa. Uskon, että kaikki on ihan ok ja jos ei ole, niin pieni todennäköisyys on vain siihen, että jotain aivan kamalaa löytyisi.

Nibbler, ymmärrän kyllä että sua pelottaa. Mua vaan jotenkin mietityttää, että onko nuo Pietarsaaren jutut kuitenkin vain tilastoharhaa... Vaikka kyllähän se toki mietityttää, että miksi noin pienen ajan sisällä tapahtuu noin paljon.. :(

Delfis, mä en ihan tajua vieläkään, että vauva on tulossa, vaikka potkiikin jo :D Mä en usko niihin juttuihin, että kun näkee ultrakuvan ja tuntee potkut niin sitten tajuaa, ainakaan mä en ole tajunnut :LOL: Tuntuu ihan hassulle ajatella, että tuolla mahassa todella on jo ihan vauva, joka jo hetken päästä voisi olla elinkelpoinen syntyessään :eek: Huh.

Suukkis, sinähän olet ahkera ollut! Mäkin olin ahkera, ostin töistä monta pussia sämpylöitä ja patonkeja pakkaseen ja ennen harjoittelun loppua ajattelin ostaa pakkasen täyteen pullaa sun muuta niin on vierasvaraa :LOL: Onneksi nyt on kahden viikon tauko harjoittelusta kun muuten leviäis perse aika lahjakkaasti kun siellä on kahviossa niin loistavat kokit tällä hetkellä :p

Hanta, ymmärrän kyllä tuon piikkikammon. Ihan heittämällä pystyy töissä pistämään muita, mutta auta armias jos joku lähestyy mua piikin kanssa :|

Tyty Tosi edullinen kaukalo kun siinä on toi Isofix jo mukana. Me ostettiin Römer baby-safe plus Isofixilla ja maksettiin tuplasti enemmän. Ei ostettu tuolta liikkeestä, mutta tuonkin sivuilla oli se myynnissä.

HanTa Mä en ole oikein perillä noista sokerijutuista ja mä jo luulin, että joudut insuliinia pistää. Mutta sehän oli helpompi homma, kun mittaat siis vain sokereita ja ei ole tarvetta insuliinille. Ei tosiaan onneksi ole paha pistää :D Ja onnea hyvästä paastoarvosta
:heart:

Nibbler Toivottavasti olisi huhua vaan :| Mutta onhan kaksikin tapausta jo liikaa.

vilma joo niin pitää :) täällä odotuspuolella oli paljon muitaki vaasan alueen mahankasvattajia, et jos sais kunnon porukan oikee kokoon :)

joo en tiiä sitte et mitä ne touhuaa siellä synnärillä :/ mut tuota kai se on ku on vaan yks kaks lääkäriä.... mut sen mä sanon, että jos mulle aletaan suunitella sektiota niin mä otan hatkat! vaikka se ois sitte hätäsektio, vauva puoliks ulkona, tippa kädessä ja perspaljaana sairaalakuteet päällä, mä lähen! ja vilkutan vielä ilosesti lähtiessäni :D

Nibbler Ei niitä lääkäreitä muuallakaan ole montaa paikalla. Neuvolantäti sanoi, että Taysissa on kaksi lääkäriä, joista toinen käytännössä on ensiavun puolella leikkauksissa. Eli synnytyksiin liikenee se toinen. Mutta jos kaikki menee hyvin, niin kätilöhän sen homman hoitaa, ei lääkäri :D

http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/

Tos o aika kiva linkki! =) http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/hauck_zero_plus_2008/ Ja meil on siis tuo yksilö, makso vaan 69? ku ovh oli 119? ni ostin sen sillo siihi isyyspakkaukseen :)

HanTa niin siis eikös kummiski ruokavaliolla saa paljon aikaan, et sun ei tartte niit insuliineja sentäs piikitellä ittees?

Juu, kätilöhän ne synnytykset hoitaa, jos ei ihmeempää tuu. Mut onha se toki niinkin, et tosi pienissä sairaaloissa hätätilanteiden hoitotaso ei oo niin hyvä kun ei kokemusta oo samaltavalla ku isoissa sairaaloissa.

Meillä on tuo http://www.autoliitto.fi/testit_ja_ajoneuvot/lasten_turvaistuimet/maxi_cosi_cabriofix_easyfix_2007/
Hinta oli yli 300 euroa, siinä arviot ainakin ollu aina erinomaiset.

Tänään olis laskettu aika, mutta ei kuule, ei näy vauvaa. Isä soitti jo 15 vaille ysi ja kysy, että jokos jokos... Päivittäin tulee hirveesti puheluja ja sähköpostia, että joko on tuntemuksia. Hermot meinaa mennä... Mutta toisaalta ei sekään kivaa olis jos kukaan ei soittelis...

Suunnistaja ja rakas 40+0

Suunnistaja nooh, kyllä se sieltä ajallaan onneks tulee :) Ja sano kyselijöille, että ilmoitat kyllä jos jotain ilmoitettavaa on :heart:

Mie en noita kalliimpia turvakaukaloita halunnu hankkia. Toki ne hyviä ja turvallisia varmasti ovat, mut halusin ensinnäki tavallisen vöin kiinnitettävän ja mun budjetille sopivan, mutta myös turvallisen. Ja ku noissa luki, et hyvä luokituksen saaneet on oikein passeleita ni päädyin tuoho Hauck zeroon =) Toki jos rahaa ois ni oisin varmaa ostanu jonku iha merkkituotteen :p mut kyllähä noiki hyviä on vaikka asentamisessa pitääki nähä sit vähä enempi vaivaa :)

Turvakaukaloista Me ostettiin Isofixillä onneksi silloin kun ei ollut tietoa irtisanomisista yms. kun vielä oli rahaa :D Myydään tuo kaukalo sitten joskus pois, mutta toivottavasti seuraava istuin menisi tuohon samaan Isofixiin, niin se on tavallaan kerralla hankittuna sitten pitempää käyttöä ajatellen.

Nibbler Niin se neuvolantäti ainakin sanoi. Muuten en ole selvittänyt. Kun edelleen vakaa aikomus mennä sinne Vammalaan synnyttämään. Tosin nyt nämä verenvuodot on säikäyttänyt sen verran, että saattaa sittenkin olla Tays kun siellä olisi se teho-osasto :| Mutta kuulemma sama asiantuntemus olisi lääkäreillä molemmissa paikoissa.
Mutta jos verenvuotoa tai muita ongelmia on loppuun asti ja minut luokitellaan esim. riskisynnyttäjäksi, niin sitten ei vaihtoehtoja ole vaan minut passitetaan Taysiin synnyttämään.

Suunnistaja Varmaan rasittavaa se kysely :| Sen takia mä en uskaltanut kertoa kenellekään kun alettiin yrittämään vauvaa. Moni tiesi vauvakuumeesta, mutta edes lähimmille kavereille en sanonut, että olen jättänyt pillerit pois. Vasta np-ultran jälkeen kerroin, että raskaana ollaan. Kun pelkäsin sitä, että jos olisi mennyt tosi kauan ja sitten olisi alettu kyselemään, että joko tärppää.

Kyssäri: Kuinka moni teistä tekee isyyspakkauksen? :wave:

Täällä on jo alotettu ja muutama tavara/tarvike hankittu =) meillä mies nääs joskus sano et "tyhmää ku naisille on vaa äitiyspakkaus" ni siitäpä innostuin ja rupesin väsäämää ukolle isyyspakkausta!

Yhteistyössä