~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

Sompiolle tsemppiä kaiken hässäkän kanssa!! :hug: Toivotaan että vuoto loppuu ja taloasiat hoituu.

Sannya hienoja neuvolakuulumisia siellä! :heart:

Suukkis se vaan viilettää kohti maalia. :D Hienoa että ei oo enää turvotustakaan niin paljon! :heart:

(.) ihana auringonpaiste ulkona!! Ja mulla on selkä aika kipeä... mun tekis hirveesti mieli lähteä käymään kaupungilla ja kiinalaisessa ravintolassa syömässä mut oon ihan väsy! :/ Huomaa et on kahtena päivänä shoppaillu ja viilettäny kaupoissa. Pakko pitää huilipäivä vaikka hinku olis kova lähteä ulos. Mut sit jotain kivaa: tunsin tänään ekaa kertaa kun vauva potki tuonne kylkiluihin! Kyl se nyt on siellä oikein päin! :D :D Jei!

EM ja Dodoliina 33+2 :heart:

Hienoa EM!! Miusta taasen tuntuu, et tää hytkyy millo mitenki päi vaikka aina sanovat et ois rt.. Mut esim. eilen tuntu keskellä semmoset sätkinnät yhtäaikaa.. Et miten päi se siel sit muka on.. En tiiä.. Kai se sit o silti rt ku kyl se välil tuntuu, et peppu ois tos iha ylhääl.

sanyalle onnea hyvistä neukuista.

suukkis ottaa niin rennosti, että taitaa synnyttää omaan petiin ;)
Mukava että pystyy rennosti ottamaan...

perhevalmennuksesta ja muusta kuinka paljon niitä muualla päin maailmaa on...
kun ymmärsin että vuosi sitten kun serkku sai vauvan niin hän kävi vaikka missä jutussa...
niin nyt mulle sanottiin että on perhevalmennus yksi kerta kun jaksaa mennä ja synnytysvalmennus yksi kerta kun jaksaa mennä...

vesitankkaus tai yleisesti veden juonti... vesi alkanut taas maistumaan... varsinkin kun puolet lasista on jääpaloa... ja jäät saa sitten narskutella pois kun on vedet juotu... menee hups heijaa monta lasia päivässä... mulla on tuollainen kiva 4½ desin vesi lasi :D

minä siivoan taas vaihteeksi... sain hulluuskohtauksen ja pesin olkkarin maton...
tosin helppohomma kun vaahtopestä sai... niin suihkutin auton istuinten vaahtoaineen matolle ja pyyhin pois... nyt sekin on edes vähän siistimmän näköinen :D
imuriin piti tarttua, mutta puskutraktori oli toista mieltä ja alko vääntelee niin kovasti että on parempi hetki vain istua ja rauhoittua...

Mä en osaa pysyä tänään poissa huolineni. Anteeksi :ashamed:

Odotin neuvolan soittoaikaa kuin kuuta nousevaa ja sitten siellä oli tiedote nauhalla, että tänään ei ole soittoaikana ketään paikalla :kieh:
Soitin sitten Taysiin ja sanoivat, että kuulostaa vieläkin harmittomalta ja seurataan. Että olisi limakalvot ärtyneet eilisestä. Maanantaina sitten uudestaan, jos ei lakkaa. Ja aikaisemmin mennä, jos vuoto lisääntyy tai tulee kipuja.

Mä olen aloittanut tuhatta hommaa, mutta ei pysty keskittymään mihinkään.

Suukkis voisi kyllä sen kassin pakata =) Mäkin pakkasin jo käsilaukkuun äitiyskortin ja kaikki huushollin kolikot. Eilen odottaessa en voinut lähteä kahvilaan kun ei tiennyt koska lääkäri tulee ja automaatista paha saada juomista ilman kolikoita :|

Huomenta!

Taas näitä aamuja kun kaikki menee päin pyllyä. Aamulla herään hirveään oloon, päänsärkyä ja flunssaa.. Paleltamisesta puhumattakaan.
Seuraava havainto et se leipä jota ajattelin syödä onkin homeesssa. Menin takas nukkuu, mut keitin viel ennen kahvit ja ajattelin et juon sit kun uudestaan herään. No oli sit jäänyt termari korkki huonosti ja se keittämäni kahvi oli tietenkin ihan kylmää.

Ei taida tulla mun päivää kun näin hyvin on alkanut. Mut onneksi olen saikulla enkä töissä tunaroimassa. :headwall:

Itse vaan jännitän rakenneultraa. Äiti nauroikin et mitäs siinä jännität. Taisin vaan todeta et monta sormea ja varvasta sillä on. Suvussa on ollut sekä 12 varvasta että sormea. Pikkuveljellä oli tuo 12 sormee. =)

Onneksi yleisesti ottaen tuntuu et elämä ja asiat menee parempaan suuntaan.

Ouska + Mini rv 20+1

sompio älä pysy poissa murheinesi...
hyvä ne murheet on johonkin purkaa...
Toisaalta sulla on nyt selkeä ohje mitä tehdä... sinne TAYssiin vaan jos alkaa siltä tuntumaan... koita rentoutua ja rauhoittua...

Ouska millon sulla on rakenne???
vikkelästi peiton alle... mukaan jotain hyvää purtavaa ja luettavaa... siellä odotat että pöpö menee pois :D

vessa melkein siivottu... huomasin vain että oon hävittänyt puhelimeni ;)
noh mihin sitä tarvii kun on palsta :D

Huonoja uutisia...kyllä nyt huolestuttaa! :'(
soitin neuvolaan kysyäkseni tuloksista.
arvot todella koholla mulla ne on yli 600mg
kun ne sais max. olla 300mg

Nyt sitten odottelen äitiyspolilta soittoa ja kutsua sinne
tarkkailuun. Kiireellisyys on 1-7 päivää eli soitto saattaa
tulla koska vain. Huomenna pitää mennä labraan verikokeeseen
ja johonkin maksa arvo tutkimukseen.
Päänsärkyä tai näköhäiriöitä tullessa mentävä heti sairaalaan.

:'( :'( :'(

oivoi TA !!!:hug: :hug:

Mut älä nyt huolehdi! Hyvä että tuo huomattiin. Nyt sinua ja vauvaa tarkkaillaan ja pääset pian sinne tutkimuksiin että vauvalla on kaikki kyllä hyvin!! :hug: :heart:
Sulla on viikkojakin jo ihan hyvin kasassa, että vauva kyllä pärjää. Pääasia että asiat selviää, eikö niin? :hug:

Tsemppihalauksia!! :heart: :heart:

ElinaMaria ja HanTa kiitti :heart:
Kaikkein pahinta tässä on nyt tää odottaminen.
Kun ei tiedä onko kaikki hyvin vai ei. :(
ainakin Pirpana liikkuu kokoajan et ei pitäis
olla huono olo pikkuisella. Mutta kyllä
mua pelottaa jos joudutaan jo nyt
käynnistämään synnytys tai jos joudun
leikkaukseen. :'( yritän ajatella positiivisesti
et taas ois väärää hälyytystä koko juttu, mut
en pysty...alkaa oikein itkettämään :'(
onneksi viikkoja nyt on tosiaan senverran
että keukot pitäis olla kehittyneet, toivon. :heart:

TinyAngel & pikku Pirpana rv 35+0

Hanta: Ensi viikon tiistaina on ultra, eli viisi yötä saa jänskätä. Onneksi on heti aamusta, muuten vois olla et työnteosta ei tulis yhtään mitään.
Muuten tuo idea paljon herkkuja ja peiton alle toimis mut kun kaapit on ihan tyhjiä..

TinyAngel oikeen iso rutistus :hug: kyllä se tein muru jo on niin iso että jos nyt hieman etuajassa joutuu maailmaan tulee ni hyvin jo pärjää..tärkeintä et nyt on toi asia huomattu ja homma etenee!
Sompiollekki halitus :hug: en usko et se vuoto on vaarallista kun ovat tutkineet et kohdunkaula tiukasti kii ja 5cm jälel =) monilla limakalvot herkistyy tutkimuksissa.
Talvis laitan yv:tä kunhan jaksan kirjottaa romaanin :D !
BB oikeen paljon onnee neitistä :heart: täällähän tulee ropisemalla tyttö lupauksia!
Johanna ihanaa, vika työpaivä =) täällä ootellaan sitä ku kuuta nousevaa..vaikka viellä onkii 2-3kk töitä jälellä..tuntuu nii pitkältä! Nyt vaa nautit lomasta!

Täällä ollaan taas saikulla :ashamed: en viime yönä nukkunu paljoa yhtää ku selkä nii pirun kipee..ja iskiasta vetää..missää asenossa ei oo hyvä nukkuu..voin vaa samaistuu siun selkäkipuihi Ellu!KÄvin hakee tänää tukiliivin lainaa fysioterapeutilta, ja se sano et miulla on toosi notko selkä, ettei ihmettele jos entistä enempi tekee kipeetä selässä.Jouduin kasaa kaikki tyynyt selän/niskojen alle et sain ees vähä nukuttuu+ panadolia..tää on inhottavaa..

Eilen käyty neuvolassa =)
SF: 17cm ( odotin et ois enemmä ku tuntuu et maha on nii iso :D )
HB: 119 JEE :D paras tähä mennes (ku pahimmillaa oli 99-->tuplarautaa nassuu )
Paino: 3,3kg yhteesä tähä mennes ( ajattelin et ois se 5kg mut onneks ei viel nii paljo)
syke: 130-140 ( suht matalat ku tyttö pitäs olla tulossa =) )
Kaikki muutki asiat oli kunnos..suositteli tuota tukiliiviä + sukkia..sukat pitäs viel hankkii..

Tyty ja Kitku 22+4 :heart:

tyty kivat neukkukuulumiset =) tosin tytöillähä just pitäs olla korkeemmat sykkeet.. :p

HanTa se voi hyvinki olla :LOL: Mie vaa oon aina tämmöne, et en oikee osaa etukäteen murehtia tai ressata.. Et sit voi hyvinki olla, et tuleepi kiirus sen pakkaamisen kans :D Nooh, mut ei sinne onneks paljoo tarvihe mukaa ottaa..

TA no voihan hitsiläine! No mut hienoa, et kummiski ny on tiedossa! Ja saat sit hoitoa siihen! :hug: Ja se on tosi hyvän kokonen jo! Iha varmasti selviytyy hyvin! Tiiä vaikka mulla menee pari vkoo yli ja sie synnytät sit vaiks kolmen vkon pääst =) Tiiä vaiks oot seur. joka vaavin saa :heart:

Mie jotenki miellän et jo rv 28 on tosi hyvät mahikset jo selviytyä ni en oo sen jälkee osannu kauheesti sitä sillai murehtia, et jos enne aikojaan syntyis.. Tosin eipä mulla niit supistuksii tai muutakaa oo ollu et voi johtuu siittäki. Mut kummiskii =)

Imetystukiryhmässä oli muutoin kiva käydä, mut mu viereen istahti semmonen hieman öh.. Sanottasko.. nainen, joka "hieman" haiskahti.. Ni sen vuoks oli vähä epämukavaa välillä.. :p

TA:[/i]lle paljon tsemppiä ja :hug: Peesailen muita, että viikkoja on niin paljon, että ei hätää. Odottaminen on pahinta, tiedetään. Mutta onneksi olet pääsemässä hyvään hoitoon ja asiat selviää :heart:

hei ei noi sykkeet oikeesti kerro vauvan sukupuolta! :D Ei mitenkään päin... OYS:ssa on tehty joku tutkimuskin ja siinä todettiin että meni +-0 eli ei mitään merkitystä noilla sykkeillä . :)

Meillä tyttö tulossa ja syke on aina ollut 140 ja kerran 145. :)

EM mie oon kuullu, et tytöl ois 143 keskimäärin ja pojalla 142. Eli aikalail samat :D Mut kyllä silti aika useissa tapauksissa on tyttö esim. tullu jos on kovin korkeet sykkeet ollu. Mut tuskimpa kukaan noita ny nii aatteliskaa, et eittämättä ny on tyttö ku on semmoset ja semmoset sykkeet B)

Heips.

TA :hug: :hug: Hengessä mukana :hug: Onneksi pääset nyt hoitoon.

Sompiolle edelleen paljon voimia :hug:

Sannya ja Tyty, mukavat neuvolakuulumiset :)

Johanna, ihanaa lomaa :heart:

Ostin töistä keittöltä neljä tänään tehtyä korvapuustia, vaikee arvata mitä teen loppuillaan :LOL:

TinyAngel :hug:

Täällä edelleen yhtenä kappaleena, alkaa olemaan jo melko malttamaton olo. Huomenna on edessä saunan pesu, jos vähän vauhdittais tilannetta. Mutta luin kyllä että vauvan tuloo ei voi mitenkään ite vauhdittaa. Että se tulee sitten kun on sen aika. Mutta meneepähän ainakin päivä mukavasti touhutessa.

Neuvolakuulumiset 39+5
RR 118/68
Pissa puhdas
Vauvan syke 144, kerran pomppas 200 asti, tais pelästyy jotain.
Sf 35
Rt ja vauva kiinnittynyt
Painoa tullut +100g/vk

Kaikille tasapuolisesti mukavaa alkavaa viikonloppua

Suunnistaja ja vauva 39+5

Millo sulla Suunnistaja muuten vaavi kiinnitty? Ku mul on iha koht jo 38+0 eikä vielkää oo kiinnittyny :/ Ja vitsi sieki oot jo pitkällä! Koht saadaan taas uus vaavi pinoon! :heart: Ja eikös seksi kuitenki sen verran vaikuta, et jos vaavi on muutenki valmis syntymään ni sit vauhdittaa.. Mut jos ei oo ni sit toki ei oo vaikutusta..

Suunnistaja no oho!! Toi vika juttu oli kyl aika yllätys! Ku must tosissaa tuntuu, et tää ei kiinnity millään ja siten menee ainaki pari vkoo yli.. Tosin, eipä mul oo kiirustakaan. Ku ois viel paikkojen laittamista, pinnasängyn hakemista yms ni iha hyväki pysyy viel masussa :D

vilma super suuri poksuonnittelu... :flower: onnea puolivälin saavuttamisesta :heart:

suukkis miten sä pystyt ottamaan noin rauhallisesti... minä olen täällä hermot riekaleina kun ei vain saa siivottua loppuun tätä asuntoa muuton jäljiltä (siis muuttokamaa pitkin poikin)
ja haluan kuitenkin että kaikki mahdollinen minkä pystyy tekemään rempasta (rahan puitteissa) on tehty ennen vauvan syntymään... vaikka itse en pystykkään niistä puoliakaan tekemään...

suunnistaja vielä yhtenäkappaleena :heart: onnea siitä että olet ehjä...ja kaikki on hyvin.
mukavaa loppuodotusta :D

meillä olis aika 11 polille, jännittää aika kovasti :(
sitten ajattelin hakea hiusvärin ja värjätä pääni...sanoo kampaajani mitä hyvänsä... ;)

Yhteistyössä