mäki oon omasta miehestä oppinu sen et se ei tosiaan tarkoita pahalla, jos mä haluaisin jostain keskustella ja yritän vihjailla ja se ei vaan tajua. pitää sanoa suoraan =) siks usein mietinki jotai lauseita valmiiks ja maistelen sitä mun puhetta etukäteen suussa, etten tulis sanoneeks vahingossa jotakin sanayhdistelmää, mikä saattais loukata miestä. jos siis esim on semmosia asioita, mistä en pidä ja toivoisin muutosta. yleensä mies kuuntelee sen mun puheen keskeyttämättä, ja sitten se miettii sitä itekseen jonkin aikaa (tunteja-päiviä) ja antaa sitten oman vastauksensa asiaan ajankohtana joka yllättää mut.
joskus yritin sitä varovaista vihjailua tai keskustelua, jossa kumpiki vaihtais samantien näkemyksiään, mut ei siit oikein tullu mitään :heart: ja melkein parempikin, ni ei ainakaan tuu lauottua mitään tyhmyyksiä kun ei kerkiä miettimään sanavalintojaan...
imetys niinku Suukkis tuossa sanoikin jo niistä tiheän imun kausista, ku monesti sorrutaan antamaan korviketta. kun se maidontuotantohan riippuu justiinsa siitä, paljon sitä lähtee rinnoista ulos. niin se tiheän imun kausi on ikään kuin "tilaamista tulevaisuuden varalle". eli vauvalle on tulossa esim kasvukausi, jolloin tarvitsee enempi maitoa ja hän alkaa ikään kuin tilaamaan sitä rintoihin. ihan normaali ilmiö siis =) en muista mistä luin ton just hetki sit, mut oli mulle uus tieto ja mielestäni hyvä tietää... :attn:
vilma toi onkin just yks syy miks mä haluaisin ennen aluesairaalaan ku yliopistosairaalaan synnyttämään, imetyksen onnistuminen. mä haluan olla varma siitä, että imetys onnistuu, ennen ku mulle annetaan lupa lähteä kotiin. tyksis esim keskim. ollaan 2vrk synnytyksen jälkeen, eihän kaikill ehdi edes maito nousta siinä ajassa. salossa oli yks kaveri ainaki ollu normisynnytyksen jälkeen 5vrk ja kehui kovin paikkaa. tietenkään ei lähdetä vauvan turvallisuutta riskeeraa jos tilanne vaatis yliopistosairaalas synnyttämistä. mut jos kaikki menee hyvin ni me suunnataan tuonne Baby Friendly Hospital- sertifikaatin saaneeseen aluesairaalaan :heart:
vauvakutsut mä toivon ihan kuollakseni ettei kukaan järjestä mulle semmosia. mies niistä joskus väläytteli aiemmin raskaudessa, ja mummo kertoi kuinka oli mun äidille järjestäny kutsut ku mä olin tulossa maailmaan. mä INHOON olla huomion keskipisteenä varsinki vartaloni kanssa, ja mä EN JAKSA ENÄÄ ainootakaa masukommenttia, koko-kommenttia tai tyttö-poika-arvailuja. oon oikein perinteinen sisäänpäinkääntyny odottaja
Talvis ja poksut taas
29+0 :heart:
tyty mulla alkoi ihan yhtäkkiä siinä rv 23-24 liikkeet muuttua tosi teräviks ja muljahdukset alkoi oikein tuntumaan. nyt oon taas viime päivinä kauhistunu vauvan voimia.
tuntuu kyllä erittäin mukavalta, ku vauvan lempiasento on semmone, että sen selkä on mun vasemmassa kyljessä (pää alaspäin) ja jalat siis oikeassa kyljessä. välillä vauva oikein ponnistaa niitä jalkojaan suoriks ja yrittää tulla kyljest läpi :ashamed: