~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

Huomenta!

TA, hieno juttu että selvisit säikähdyksellä :heart:

Sairaalavaatteista, muutama meidän luokkalaista joilla on lapsia ovat sanoneet, että ne sairaalan kaavut on kaikessa kamaluudessaan just hyvät päällä synnytyksen jälkeen. Ei kuulema kannata haaveilla laittavansa mitään hienoja siistejä vaatteita :LOL: Ne kyllä kärjisti noita juttujaan ihan mun riemuksi, mutta kyllä noissa vinha perä varmaan on. Toisaalta mua ärsyttää kun tuntuu, että joillain synnyttäneillä on ihan hirveä halu kertoa ne kaikista kamalimmat ja ällöimmät jutut ja pistää niihin vielä vähän lisää. Sitten kaikki seuraa haukkana mun ilmettä, että kalpenenko. :D Ja jos sanon, ettei synnytys jännitä niin sanotaan, että voi voi tyttö kulta, sä et olekaan vielä synnyttänyt :headwall: No joo...

Tänään olis terveyskeskuksesssa fyssareiden pitämä mammaneuvonta, sinne siis :wave:

Vilma ja Elma 17+6

huomenta!

kiitos Suukkis pesupähkinäinfosta :) onhan ne sitten ilman muuta edullisemmat ku tavan pesuaineet..

tervetuloa nettipimennosta takaisin BB!

sairaalakassista olitte jutelleet... kyllä mäkin varmaan otan yöpaidan ja jonkun lököasun mukaan. saattaa kyl olla, et ne siel jää käyttämättä. sama homma meikkien kanssa, mukaan tulee mut en varmaan jaksa vaivautua siel pakkeloimaan vaik tarvetta varmasti on :D ja jotkut tohvelit mukaan ja niit omia sukkia! ne sairaalaan sukat on ihan hengenvaarallisia kun eivät kertakaikkiaan pysy jalassa ja kompastelet sitten sukkiis siel käytävillä.

varmaan sit kun kotiin pääsee niin tekee mieli käydä heti omassa suihkussa ja laittaa ittensä edes ihmisen näköseksi...

mukavaa päivää tytöt!

ta + sompio onnea hyvistä kuulumisista...

ei kai sullasuukkis vielä hirvee kiire ole... mutta kai sitä hiljalleen voisi miettiä mitä sairaalaan ottaa mukaan ja mitä ei :D

Kukas se mietti että mitä vauvalle päälle kun kotiin tulee ???
kävi täti kylässä, ja ihasteli kelan vaatteita, ja hän sitten pokkana kysyi että tämäkö päällä meinasit kotiin tuoda... Siis se välipuku päällä, mikä on mun mielestä aika reilu...
Sanotaanko näin että en ajatellut että ihan se päällä toukokuussa vauvaa kotiin toisin :D
Mutta varmasti jotain lämmintä ja sään mukaista löytyy :D

sairaala vaatteista
juups ei ne mitää maailman ihanimpia vetiä ole...varsinkaan sukat, kun niitä käyttää monen kokoinen jalka...
lähinnä oon miettinyt että itse otan omat jalkineet mukaan, kun en voi sietää niitä sairaalan kovia kopsuttimia...
mutta muuten on ole vielä pohtin asiaa tarkemmin, ja aikaa vielä on...

Onkos tämä nyt jokin uusi raskausoire
(siis myönnän olevani juuri nyt supertyhmä lh)
mulla on joka syömisen jälkeen alkanut polttaa kurkkua... syö sitten jäätelöä tai maistettua ruokaa, syö enemmän tai vähemmän...
polttaa ja korventaa nimen omaan tuossa het nielun jälkeen... kurkussa (kaulankohdilla)
ei muualla...
sit se menee ohi hetken tai tunnin päästä tai parin....???

HanTa jeps, närästykseltä kuulostaa, ainaki minä oon just tommosen luokitellu närästykseks :)

sairaalakassista kyllä mäki otan varmaan jotain meikkejä mukaan. mua rupee ahdistaa jos mun kulmakarvat harottaa miten sattuu :kieh: nypin yleensä joka päivä jokusen haituvan pois... on tuskaa jos antaa niiden kasvaa kunnon puskiks. ja toine ehdoton on ripsientaivutin. =)

vilma onpas kurjaa ku koittavat pelotella maustetuilla jutuillaan. :/ siis onhan niissä varmaan huumori taustalla mut ei mustakaa tuntuis kivalta. yleensä ku joku kysyy et jännitänkö synnytystä, ni vastaan et en oo ajatellu niin pitkälle (oikeestaa mitää muuta en oo miettiny ku et normaali alatiesynnytys ois parhain ja se on siinä). ehkä se on joku biologinen juttu ettei synnytystä ala miettiä turhan aikaisin.

yks mikä mua kans ärsyttää. kaikkialla jaksetaan toitottaa siitä että vauvan syntymän jälkeen parisuhde on koetuksella ja on vaikeeta ja seksi ei luista ja kaikki energia menee vauvaan ja blaablaa. äitiyspakkauksessaki tullu parisuhde-opas oli niin masentava etten lukenu sitä loppuun. eikö hitto ihmiset saa ite päättää millainen se parisuhde on sit ku kaks onki kolme???? tulee semmone olo et jos kaikki meneeki hyvin ni sit on jotenki outo. jestas sentään et toi jaksaaki pistää paineet koholle.

neuvolastaki tätsy soitti, oli verikokeet tutkittu ja hemppa oli vaan 109 ja hematokriitti ja punasolut kans viiterajojen alapuolel. meen hakee tänää satsin obsidania neuvolasta. vasta-ainetuloksia pitää kauemmin odotella ku ne tutkitaan helsingissä.

tämmöstä tänään =)
Talvis 26+4

Täällähän on suunniteltu/pakkailtu sairaalakassin sisältöä! =) Itse en ole miettinyt vielä ollenkaan, et mitä haluan ottaa mukaan. Mut eipä mulla viel kiire olekaan B)
Mokkulallekin ois hankittava vielä pinnis ja muutamia pikkutarvik. kuten tutteja, pulloja... Ja siippa innostui kantorepusta, niin varmaan sellainenkin on hankinta listalla.
Ja vielä pitäisi hommailla varalta pienempikokoisia vaatteita. Huomasin, et suurin osa on 60cm ylöspäin. Mukavampaahan se on, et ois sopivia vaatteita päälle. =)
Täällä kans hehkutetaan pesupähkinöiden nimeen. :attn: Kohta vuodenpäivät käyttänyt. Ja tyytyväinen olen ollut..

TA: Onneks kaikki oli hyvin. Ja pääsit pelkällä säikähdyksellä :heart:
Sannayllakin onneksi oli hyviä uutisia ultrasta :heart:

Tytylle: Jaksuja töiden kanssa.. :hug:

Hanta: uusi raskausoireesi kuulostaa närästykseltä minustakin :wave: Täällä kärsitään myös ajoittain kyseisestä oireesta. Ilkeän tuntuinen osaa olla :kieh:

Talvis Katsellaan jos viikonloppuna innostuisin kumparettani kuvailemaan miekkosen kanssa! Sit vois massukuvaakin tänne laittaa :D "kenellä on isoin maha"- kisa alkakoon :LOL: :D

EM: toi Äitiyskortin mukana kantaminen on oikeesti hyvä vinkki. *laittaa neuvolakortin käsilaukkuunsa* Kun eihän sitä oikeesti tiedä mitä, missä ja milloin voi tapahtua. Kiitos tästä :wave: :D Mulla kun on vaan tapana kuljettaa korttia mukana neuvolaan tai ultraan mentäessä.

Ja sit eilisen Neuvolan kuulumisia:
Painoa oli tullut lisää tasan 1kg (250g/viikko) eli siis painoa nyt yhteensä 67kg
RR: 110/60
Mokkulan syke 130-140 :heart:
Sf: 21cm (viimeks oli 17)
pissa oli puhdas.
Verensokeri arvot olivat ok
Hb:ta ei mitattu.

Ai kauheeta seuraavan, kerran ku meen neuvolaan on viikot 30 menossa. sen jälkeen meillä käynnit muuttuu kahdenviikon välein. :eek: Miten tää aika mee näin nopeesti ;)

Daadeli & Mokkula 26+0 :heart: Poksista

EM:Mulle sanottiin jo ekalla neuvola kerralla
että ois hyvä pitää äitiyskorttia aina mukana, jos
jotain sattuu niin saavat heti tiedon että olen raskaana.
Ja siitä lähtien olenkin pitänyt sitä aina käsilaukussa. :D

HanTa Närästykseltä kuullostaa. Minäkin kärsin siitä aika ajoin
Nyt on ollut muutama päivä ilman närästystä, jesh! Yhdessä välissä
heräsinkin siihen keskellä yötä. se oli aikas kamalaa, mutta onneksi rennie
auttaa aika nopeesti.

Ihanaa kun täällä puhutaan jo sairaalakassin sisällöstä, kuulostaa vielä niin kaukaiselta ajatukselta omalla kohdallani. Mä vaan kuuntelen ku kaverit pelottelee synnytystä, yritän kyllä olla noteeraamatta joitakin juttuja.

Itselläni ei kummempia, ens tiistaina rakenneultra, hieman sitä jännitän, mutta häiden järjestelyt ovat vieneet onneks suurimman osan ajasta. Parin viikon pääst pitäis meikäläisest tulla rouva....

ihan loistavia nuo linkit! :LOL: nauran täällä ihan mutkalla. tulee tarpeeseen koska mulla oli ihan kamala yö ja aamu ja varmaan koko loppupäiväki ku oli taas niin julma uni. :'( :'(

varmaan ihanaa saada laittaa jo sairaalakassia kokoon :)

Kuvia kuvia...

Tässäpä siis meidänkin masupäivitystä...
29+5

http://www.aijaa.com/img/b/00876/3782803.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00745/3782806.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00319/3782810.jpg
http://www.aijaa.com/img/b/00933/3782815.jpg

Aurinkoista päivää täältä päästä! :flower: Ihanaa kun paistaa aurinko ja muutenkin jotenkin virkeä olo :)

Daadeli Ihanat neuvola kuulumiset sinulla :heart:
babyb Tervetuloa takaisin. :flower:
EM Heh toi linkki oli aikas hyvä :LOL:

HanTa Ihana masu sulla! :heart:

Sannya ja Nuppu 32+2

Juu eihän se sf -mitta aina sitä suoraan sano, mutta kyllä jos se yläkäyrillä vahvasti menee/käyrän yläpuolella ni usein on suuri vauvakin. Eli kyllä siitä sf-mitasta yleensä vähän voi ennustaa vaavinki kokoa.

Mieki sain ton neuvon jo aikaa sitten, et pitäs se neuvolakortti pitää mukana.. Ei vaa viel oo tottunu ku mie en aina pidä käsilaukkua mukana..

Kohta meille tuodaa se pesutorni :) Jehee, pääsee lukemaan ohjeita ja peseen pyykkiä :p

Mul ei onneks yöt mee noin ku siinä sarjiksessa :D Kerran herään ja käyn veskissä ja juon. Siinä se. Aiemmin nukuin koko yön putkeen. MUTTA mu mielest siin on suuri virhe tos sarjikses.. Ku miusta just vasemmalla kyljellä on se paljon helpompi asento nukkua :D

SS/ mytty 35+6

Suukkis eiköhän se oo aika yksilökohtaista millä kyljellä on paras nukkua. :) Mäkin nukun mieluiten vasemmalla kyljellä...

rupeen kohta leipomaan pullaa. :D Ajattelin tehdä sellaisia karpalo-kinuskikierrepullia. En kyl yhtään tiiä miten kinuski käyttäytyy uunissa.... hmm...

Kiitti vastauksista! =)
Sompio Meiltä käydään kans ultrissa siellä Tampereen Terveystalolla.. Jos ajat on tosi vähissä, ni mä joudun varmaan kans vähän sumpliin töitten kans. Mut eiköhän asiat järjesty, on mulla siinä sit pari viikkoo aikaa siellä käydä! :)

talvis mä oon kanssa kiinnittäny huomioo et melkosen kannustavia noi puheet kuinka parisuhde menee tosi koville ja kärsii. Yks kaveri sano hyvin "kaikki kertoi vaan kuinka vaikeaa lapsen kanssa voi olla, muttei kukaan kertonut kuinka onneliseksi se teidät tekee tai kuinka kovin sitä voikaan rakastaa"

Suukkiksel oon kyl kade kun sillä on pesutorni. Eikä oo sullakaan kauaa. Kauhia mihin se aika menee! Tuntuu et justhan sä ihmettelit sitä sorkishaamua että voiko pitää paikkaansa! :)
Nibben kanssa samaa mieltä että ah kuinka ihanaa oliskaan vetää puhtaat karvattomat vaatteet päälleen! :D Mikä päivä sulla olikaa rakenne ultra? Kumpi olo on? tyttö vai pois? Mä oon edelleen sen pojan kannalla hanakasti. :)
EM paneppa mulleki postissa tulee pari pullaa voin maistaa ilomielin. :):)
Hantalla ihana masu ja sannya on onnekas kun pääsee auringon paisteessa olemaan. Espoossa pilviä ;D

Tänään poksu 19+0 *pokS*

Yhteistyössä