~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

Soitin tänään neuvolaan ja kyselin testin tuloksia. Jippii, jee!!!
Kaikki oli hyvin. Testeissa ei löytynyt yhtään mitään. Ei baktereja, ei
proteiineja, eikä sokeriarvotkaan ollut koholla. Mä oon kyl nyt tosi
onnellinen. :D :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Kävin tänään kaupoilla ja mukaan lähti paljon tavaraa pikkuista verten.
ja sairaalakassia varten. Itselle ostin imetyspaidan ja pari masutuubia.
Tänään kaivoinkin repun eli sairaalakassin esille ja aloin laittamaan tavaraa sinne.
Vielä puuttuu tavaraa, mutta onpahan nyt ainakin osa laitettuna valmiiksi. =)

Illalla ollaankin mieheni kanssa menossa ekaan perhevalmennukseen.
Synnytys tutuksi.Hieman jänskättää kun en oo koskaan semmoisissa
ollut. Pitääköhän sinne ottaa jotain mukaan?

TinyAngel & pikku Pirpana rv 32+6

Pitäsköhä mun sit kans jossai vaihees pakata sairaalakassi :LOL: joha täs vkoja on jo 35+5.. Mut ei vaa tunnu ajankohtaselta ku ei supisteluitakaan oo..

Mut onnea TA! Niin se varmaan oli sitä valkovuotoa, joka proteiinit plussalle sai :) Hieno juttu! :heart: :flower: Eikä sinne valmennuksiin tarvihe mitää mukaan ottaa :)

Mun np-ultra oli 12+5 vkolla.

SuukkoSuulle kiitos, kyllä on olo nyt huojentunut.
Mä nyt oon aina tälläinen etukäteen kaiken suunnitteleva. :D
Eipä mullakaan mitään kiirettä ois, varsinkaan kun ei oo ees
niistä harkkasuppareista mitään tietoakaan. halusin nyt
aikani kuluksi sen tehdä (tai aloittaa...) kun tässä pakkolomalla ollaan eikä
oikein mitään muutakaan tekemistä oo B)

Päivee! =) Tulin lukasee pikaseen,miten on päivä lähtenyt käyntiin.Itse olen nyt kylässä käymässä,miehen siskon luona.Täällä on aivan ihana pikku poika vauva :heart:

Kia Harmi kun et neuvolaan päässyt,mutta hyvää kannattaa odottaa :hug:
Talvis Mukavaa että oli kiva käynti neuvolassa,ja onnea kuulumisista :heart:
TA Tosi kiva homma että testit olivat kohdallaan. :flower:

Mie kans eilen innostuin pakkaamaan kassin sairaalaan lähtöä varten,pitää sinne vielä muutama juttu laittaa,kuten hammasharjaa ym :) Mutta ne kyllä kerkiää tai jos ees muistaa nii sit myöhemmin.

Sannya ja Nuppu 32+1 :heart:

TinyAngel :flower: hyvä että olivat labrat ok.. =)

Suukkis tai sitten sä synnytyssupistusten välissä keräilet tavaroita ympäri kämppää :p

mitä kaikkea siinä kassissa muuten pitää olla? ku eiks periaattees mieskin voi sen sit pakata kotona käydessään, vai onks jotai akuuttia mitä tarttee siinä olla? puetaaks vauva laitoksel omiin vaatteisiin vai mihin? ja miten ne käytännön asiat muuten synnärillä hoidetaan.

TA Hyvä että labrat oli ok :)

HanTa :hug: painajaiset ovat inhottavia..

Talvis Kiva juttu et oli mukava neuvolakäynti :) ja onnea kuulumisista.. :)

Suukkis Mites masu voi? Toivon mukaan jo paremmin..

Sompio En ole vielä tehnyt mitää neulejuttuja vaaville, mut ajattelin sellaisen perusneule setin tehdä.. (lapaset,sukat housut..jne) Mä tykkään neuloa, aina jokin työ kesken ja kuitenni tekee mieli aloittaa jotai uutta.. :D

Täällä ei sen kummempaa kuin väsymystä ja menkkamaisia jomotuksia aina välillä..

Hyvää päivänjatkoa kaikille.. :)

TA: johan oli hyvät kuulumiset =) hieno juttu!

Talvikselle kans onnea neukkareissusta! mun paino taitaa hyppiä samoil hujakoil... otetaaks muute noi vasta-aine näytteet kaikilta vai oliks joku muu syy? nim.merk kun kukaan ei osaa ottaa musta verta niin ottaa aivoon... :|

Terkka soitteli tänään ja kutsui perhevalmennukseen =) ens viikolla alkaa, kiva juttu et on jotain konkreettista taas.
Te olitte jossain vaihees mittailleet masujanne ja mä kokeilin kans eilen iltaturvotuksen kans ja meikän pötsi on 104... joten voitte kuvitella et 153 senttisel ihmisel on aika iso massu :snotty:
Mä haluun kans hommaa noit pesupähkinöit!!! mitäs ne muuten about maksaa ja kuin usein niitä tarttee ostaa uusia? samal pitäs ostaa ne sellaset luontoystävälliset kauppakassit kun mua ottaa aivoon noi muovikassit kun niitä tursuaa joka raosta. turhaa rahanmenoa vaik pientä onkin eikä tod. ekologista.

Johanna mun veriryhmä on A- ni pitää ottaa ne vasta-ainemääritykset... Juu eikä mustakaan ketään koskaan verta saa, tänään tapahtui joku ihme ku ensimmäisellä yrityksellä osus. ja noit ekokauppakassei saa esim s-ryhmän kaupoist kassoilta, semmosia luonnonvaaleita, maksaa muistaakseni 60snt kipale. :) ainaki täällä päin on monessa kaupassa, jopa meillä...

Talvis voi kyl olla :D Ja mie otan synnärille lähinnä mukaan kestoista pul-kuoria ja villiksiä. Sit toki hammasharja, vauvan hiusharja ja tommosta. Sit kännykkä,laturi ja kamera ainaki. Sekä tietty neuvolakortti. Ei kai muuta niin akuuttia oo. Ei ainakaa tuu mieleen. Ja hirmusti kaikkee turhaa en viihti ottaa, ku siel kummiski käytän sairaalan vaatteit ja pikkusella sairaalan harsojakin. Mut sit myös jotai lukemista tms. ja kokista kans! Ja aion miehen pyytää tuomaan sit smirnoff iceä jota otan sit pikkusen syntymän kunniaks vähä :D Ja sit mukaan toki sairaalasta kotiutumisvaatteet. Mies saa sit tulla turvakaukalon kanssa jahka kotiutumispvä koittaa :heart:

johanna noin 15 ? hujakoilla pyörii hinnat per kilo. Ja postarit tietty 5-8,50?. Mut esim. tuolta jos tilaa kerralla kauhee paljon, ni ei tuu postareit ..>http://www.biona.tv/Suomi/tilaus.html Niit o eri merkkisiä eri kaupoissa. Ja kestää noin vuoden pvät.

teddybear masu on jo onneks parempi! Tai en kyl oo käynykää "kakkosella" (miksei sitä muute voi sanoo suoraan notta paskalla :D) ku viimeks eilen pvällä. Mut sillo tosiaa oli viel sekasi masu mut sittemmin ei oo mittää ollu. Et jospa se ny ois parantunu :)

Suukkis no hyvä että oot kassin sisältöä suunnitellu, ei se pakkaaminen vie sit niin paljoa aikaa jos nopeaan täytyy =) mä kans miettisin tota kesto-asiaa... luulen et me käytetään mitä sairaalast on tarjota, ja sit joku vaippakokonaisuus "kotiinlähtijäisiks". mulle tulee varmasti valinnanvaikeus ku pitää päättää mitä pienelle päälle kotimatkalle :heart:

teddybear Sisko kävi äsken ja mulla oli miljoona ohjetta ja kysymystä neulomisesta ja muusta. Kohta kun alan jotain tekemään, niin varmaan menen sekaisin kaikkien ohjeitteni kanssa :ashamed:

Sisko tykkäsi kanssa äitiyspakkauksesta :heart: Sanoi, että oli kivempia vaatteita kuin heillä aikanaan =)

Talvis Tänään mies nauroi kanssa, että ei varmaan tiedä mitkä vaatteet loppujen lopuksi pitää sairaalaan vauvalle tuoda kun varmaan vaihdan ne vaatteet moneen kertaan. Tosin en ole siis vielä pakannutkaan, kun mulla tätä aikaa on vielä kuitenkin niin paljon. Ja sitten mies nauroi, että kai mulla on vaatteet valittuna jo, että mitkä päällä vauva syö ekan kerran, nukkuu ekat päikkärit ja ylimääräinen kakka saa vaatesuunnitelmat ihan sekaisin :D Niitä vaatteita on vaan niin ihana hiplailla :heart:

:wave:

Terveisiä perhevalmennuksesta. Olipas mukavaa.. :) Meitä oli vaan muutama tyttö ja pari terkkaa ja sit sellainen mukava nainen kävi kertomassa synnytyksistään ja muusta. Oli tosi rento tunnelma ja sai kysellä kaikkea tyhmää mitä mieleen juolahti. :)

Hyvän neuvon antoi siellä: älä mene enää mihinkään ilman äitiyskorttia! Jos tulee lähtö niin se on hyvä olla mukana koska siitä näkee sitten kaikki tarvittavat tiedot... :) Sitä kun ei koskaan tiedä jos on vaikka keskellä kaupunkia kun pitääkin lähteä syystä tai toisesta sairaalaan. :)

TA onnea hienoista tuloksista!!! MAHTAVAA! :heart: :heart:

vai että synnytyskassia täällä jo pakataan... mä en vois viel pakata kun varmaan haluisin esim. käyttää just niitä vaatteita vielä mitä sinne oon jo pakannu. :D Suukkis nyt vois jo alkaa miettimään kassin sisältöä. :) Tai no miksei muutkin. :D Mitäs se ketään haittaa jos sen pakkaa jo ajoissa.

Oli muuten ihana meijän neuvolan terkka tuolla perhevalmennuksessa - sain siltä kyydin kotiin! :D Kyllä jäi hyvä mieli!

EM ja Dodoliina 31+1 :heart:

Kyllä ramasee..kasa kotihommia ja töissä sai koko päivän tehä hommii + et miula on opiskelija ohjattavana..tuntuu et puuskutan ja huohotan ja joka paikkaa kolottaa :kieh: töissäkii naurovat et kuulee jo kaukaa ku mie tuun duunii ku ähellys kuuluu :D varmaa meen duunii sähkökäyttösellä pyörätuolilla loppuraskaudessa ku nytkii jo nii heikkoo tää eläminen! Mahakin paisuu silmissä :eek: ja masuu senku repii, Kitku tekee tilaa itelleen..masu on semmoi kipee,iha ku ois treenannu vatsoja kauheesti.

Tyty ja masu-remonttia tekevä Kitku 19+3

kiitoksia kaikille testituloksien huomioimisesta. :heart:

Tultiin juuri perhevalmennuksesta...
Petyin vähän kun koko valmennus oli vaan luentosalissa,
ei käyty edes synnytysosastolla saati nähty synnytys-saleja.
ei juurikaan mitään uutta tietoa. No ehkäpä se
että sairaalaan saa ottaa mukaan vaikka oman DVD-elokuvan. :D

Talvis
Mulla on ainakin aikamoinen lista mitä kaikkee otan sairaalaan mukaan
Periaattees mieshän voi tuoda kaiken tarvittavan, mutta mun mieheni
on ainakin huono semmoisessa. Ei kuitenkaan löytäis mitään vaikka kuinka
selittelisin mistä sen ja sen löytää... B) Pääsen siis itse ja miehenikin helpommalla
kun kasaan kassin valmiiksi, sen kun nappaa mukaansa. :D

Tässä mun sairaalakassini sisältö
kassi joka heti mukaan...
Neuvolakortti
huulirasva
puhelin, laturi
lompakko/ainakin vähän rahaa
kamera +laturi
yö paita, jossa napit edessä.
yö housut
imetysliivit, alushousut +sukat
siteitä
liivinsuojia
dödö
bepanten
hammasharja+ tahna
shamppoo
harja, hiuslenksuja
kutomistyö, kirja, vihko+kynä
lakuja

.Kassi 2(kotiutumis vaatteet)
nämä kerään ehkäpä toiseen kassiin, jonka mieheni
sitten nappaa mukaansa kun tulee meitä hakemaan.
riippuu mahtuvatko yhteen reppuuni. :D

vauvan vaatteita.
verkkarit (tarpeeksi isot!)
alushousut
sukat
t-paita+huppari
vauvan ulkovaatteet

Mie en yöpaitoja ala pakkaan mukaan. Käytän kaikkee mitä synnärillä on :) Ainoastaa just hammasharja pitää kyl ottaa ku sairaalan hammasharjat o nii hemmetin kovia. Mut ei juuri muuta hälyyttävää. Ja eiköhän sieltä siteitäkin saa. Tosin saatan silti mukaan ottaa, vähintäänkin tulomatkalle otan jälkivuotositeitä, eli kestositeitä :)

SuukkoSuulle mäkin ajattelin ottaa vaan varanvuoksi
omat yövaatteet kun ainakin silloin kun oli elämäni
ekaa kertaa sairaalassa eli umpparileikkauksessa niin
ne sairaala vaatteet oli tosi epämukavia(isoja) ja niistä näkyi läpi.
Mutta kyllä mä niitä ainakin aluksi pidän. saatan vaihtaa
omat vasta seuraavana päivänä kun vierailijoita tulee ja
ehkäpä yöksi, jos tuntuu ettei niissä sairaalan vetimissä
saa unta.

Mä en jotenki jaksa ees välittää miltä näytän siel sairaalas :p Ja onha ne vaatteet aina vähä mitä on (ainaki mitä muistelisin ku olin joku 13v), mut jotenki mua ei jaksa haitata ku sillo keskittyy muutenki nii paljon varmaa vaa vauvaan ja on se ja sama miltä ite näyttää/tuntuu ku on nii täynnä sitä uutta tilannetta ja suuria tunteita.

hih... kivaa miettiä mitä omaan kassiin tulis.. :p Mun on ehkä PAKKO ostaa joku ihana uus olo/lököasu et voi laittaa sit synnytyksen jälkeen vaik seuraavana päivänä päälle. Ne on niin ällöjä ne sairaalan vaatteet. Ja varsinkin sukat! Hirveitä plöröjä! ei pysy millään jalassa! :LOL: Ja kyl mä haluun oman yökkärin mukaan kans... luettavaa, musiikkia, päiväkirja tietenkin... =)

ja mä oon ainakin niin turhamainen et otan mukaan piilarit ja meikitkin. :D Tai saa nähä jaksaako sitä meikata mutta kun mä tykkään. :) Otan ainakin mukaan. :LOL: :LOL: tiedän - vähän oon hassu. :saint:

no piilarit vaan käytännön syistä, mä olen ihan sokea ilman laseja ja laseissa on tosi hankalaa esim. makoilla kyljellään. Ja inhottaa käydä vieraassa suihkussa tms. jos ei nää yhtään mitään.

heippa taas kaikki rakkaat kanssasisareni! :):) 2 viikon totaalinen netti blasckout kun oltiin levillä ja sitten iski siellä norovirus kun jollakin lapsella oli se sinne mentäessä. Sitten kone meni rikki ja nyt väliaikanen käytössä. Saatii uusi asunto pieni kolmio ja 12 neliöö isompi kun tämä ja vaan 40 euroa enempi vuokraa ja se on naapuriasunto! muutto ei ole pitkä tosiaankaan siis.
Potkut tuntuu joka päivä ja mieskin tuntee ne jo :) Tulin vaan pikasesti kertoo että olen hengissä vielä huomen yritän lukee teidän kirjoittaman 22 sivuisen luku urakan läpi :)

Yhteistyössä