~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

Onnea ja Tervetuloa Teddybear82!

SompioMistä löysit tilkkupeiton ohjeen? Teetkö paljon käsitöitä? Itse en vielä paljon uskalla tehdä vauvalle mitään, vaikka lankoja ja kankaita olisi vähän varastossakin.

Molemmalla oli ihania masukuvia.

SS Toivottvasti vatsasi olisi jo paranemaan ja onnee pesutornista.. Joudun itse sitä odottamaan vielä ennen kuin saadaan talo valmiiksi, joskus ensi vuoden puolella.

TA Toivottavasti kaik hyvin..


Itsellä olo on vähän paranemaan päin. Vieläkin on kyl pahoinvointia. Sais alkaa jo helpottamaan. Vähän olen saanut syötyä. Vielä olen saikulla ja ensi viikon olen lomalla. Jos sitten pystyis menemään jo töihin. Mut en nyt jaksa kirjoitella enempää jatkossa sitten lisää.
 
teddybear Mitä oot vauvalle suunnitellut tekeväsi, vai ootko vielä ehtinyt miettiä? Mä olen aika aloittelija neulomisen suhteen, mutta kaippa niistä jotain tulee. En kovin isoja ja vaikeita juttuja tässä vaiheessa tee. Pienempiä saa nopeasti valmiiksi, niin säilyy innostus :D Yhden nukenmekon kudoin, kun edellisestä kutomisesta on vierähtänyt yli 10 v. :whistle: Nyt on suunnitelmissa tehdä myssy, tumput ja sukat. Tai sukista en ole varma onko se kantapää vaikea tehdä... Sisko ja äiti kyllä auttaa. Sisko tekee syksyksi villapuvun.

Nasuli Enemmän olen tehnyt askarteluja (lorukortteja, kortteja, nukkekotijuttuja yms.) ja ristipistotöitä. Virkannut olen jonkun verran. Kutominen tosiaan on vasta aloittelijan tasolla ja tuossa teddybearin kohdassa siitä tarkemmin kirjoitinkin. Ommellut ompelukoneella olen tosi vähän, mutta se olisi kivaa. Kun anoppi lupasi mulle ompelukoneen, niin tulisi varmaan enempi tehtyä, kun olisi kotona kone. Nyt joutuu aina tekemään omalla äidillä. Mutta noitten vaivojen takia ei päästä nyt anopille, kun sinne on matkaa 300 km.
Tilkun teon neljällä kankaalla löysin sattumalta Suuri Käsityölehden numerosta 4/06. Siinä on makuupussin ohje, minkä ajattelin fleecestä ommella alku-/loppukesäksi. Tilkkuohjeessa on siis se, kuinka se yksi tilkkupala tehdään niin kai niistä sitten peiton saa aikaiseksi kun tarpeeksi niitä yhdistää ja laittaa toiselle puolelle jonkun kankaan. Mulla on joku tilkkutyökirja itselläkin, mutta siinä on tosi vaikeita ohjeita. Ehkäpä äiti auttaa siinäkin sitten kun mulla on ensin tarpeeksi paloja. Tai kun ensin olisi se ompelukone :kieh:
 
Heissan.Kiitos kaikille onnitteluista :heart: Me käytiin tänään siel vaavitarvike ostoksilla.Mukaan tuli tuttipulloja pari,tutit,amme,nenän niistäjä,rintapumppu,leikkimatto ja kestoliivinsuojia :flower: Ihanata ku saa näpräillä niitä.

EM Ihana massu :heart:

Tässä miun massua 32+0 :heart:
 
Heippa hei :)

Onnea Sannya hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Ja poksuttelijoille myös onnittelut :heart:

Energiaa voi lähetellä myös tänne, työpäivän jälkeen oon niin raato kuin vaan olla ja voi. Selkä huutaa hoosiannaa ja illat yritänkin pysyä vaakatasossa kun istuminen pakottaa.

Jotenkin tänään iski tajuntaan aamulla se, että mitäs jos ne sydänäänet ei oliskaan kuulunut eilen. Ja itkuksihan se sitten meni, hyvä että töihin sain itseni koottua ja sielläkin jos joku sanallakaan mainitsi jotain vähänkään herkistävää niin piti singota vessaan nieleskelemään :ashamed: Ei ole taas järjellä mitään tekemistä tämän touhun kanssa. Luotan kuitenkin omaan terkkariin niin paljon, että jos todella joku hätä olisi hänen mielestään ollut niin se olisi laittanut äitipolille ja kun tuo on niin luonnollista tässä vaiheessa kun kohtu on iso ja lapsi pieni. Mutta mutta :'(
 
huh huh, eipä jaksais oikee kirjotella, oli aikamoinen päivä. melkein jäi menemättäki ku heti aamusta hedari :kieh: meni onneks ohi ku joi teetä... kofeiini-riippuvuus rupee näköjää taas iskee. :/

Daadeli paas masukuvaa ni saa verrata :heart: toi onki kyl melkoine kuula tossa mun kuvassa, vauva mönki just jotenki hassusti ku noita kuvia otin.. pitäis saada otettua tommone normiasento-kuva vielä mut nyt ei jaksa :)

nii ja kiitos masukehuista :heart:

huomenna ois sitte neukka taas... ottaa aivoon jo valmiiks.. oon taas ihan normaalisti syöny, ja satuin aamul käväsee puntaril, ni eikse näyttäny 77,7kg... ja tänään iltapväl jopa 79,1kg.. (edellisessä neuvolassa lukema oli 75,6kg, ja lähtöpaino 67,0kg eli yli 10kg täs vaihees...) suunnittelin et jos se pilaa mun aamun oikeen kunnolla ni pyydän siltä saikke-lapun harjoitteluun, etten mee sinne kiehuu. ruvennu luokkakaverit tympii oikee kunnol enkä haluais heille kiukutella enää enempää :ashamed:

Talvis 26+2
 
Suukkis ah ihana pesutorni. :heart: mäki oon ihan lovena tuohon meiän :p

Zoe pikkuvaatteet on kyllä superihania hiplata. mullaki ois narulla viikattavana katotaan jos pian jaksaisin :)

TinyAngel ei vissii vielä oo labratuloksia saanu?

Sannya hyvä että ultrassa kaikki oli hyvin :hug: :flower:
 
Mä en ole pessyt vielä mitään valmiiksi kun en saa niitä mihinkään kuitenkaan vielä laitettua. Siis omalle paikalleen. Maltettava vielä varmaan kuukausi :|

Zoe Mä olen nyt päivisin kotona, mutta en saa oikein mitään aikaiseksi :( Ruuan tekee ja pikkaisen järjestelee. Ja lopun aikaa on koneella, katselee telkkaria tai tekee käsitöitä.
 
meillä jatkuu pian taas opetus tuolla koululla. ens viikko on talvilomaa, ja sitä seuraava viikko on lukkarin mukaan aika löysän näköne, tais olla 2pv koulua. eikä seuraavakaa viikko ollu hurja, pari pidempää päivää. atk-tunnit ja labrat pitää käydä koululla suorittamassa, muut voiki melkein tehdä kotona jos tuntuu siltä ettei jaksa lähteä ajelee/istuu.

en jaksanu viimeks rummuttaa vaatteita ku pesin pyykkiä, joukossa oli hiukan vauvanvaatteita, ja ne pitäis nyt sit silittää :heart:

--> hipsii kodinhoitohuoneeseen...
 
Silitättekö kaikki vauvanvaatteet?

Siis nyt aluksi tietenkin voisi silittää, mutta miten sitten käytössä? Vai voisiko ne jättää alussakin jo silittämättä :whistle: Inhoan meinaan silittämistä yli kaiken :|
 
Daadeli Munkin miehestä on tulossa
syksyllä eno. Kyllä tänä vuonna on vauvoja paljon tulossa .

Sannya Ihana kuulla että ultrassa kaikki hyvin. Ihan
hyvän kokoinenkin pikkuinen jo onkin. Onneksi
olkoon poksumisesta!!! :heart:

ElinaMaria söpö massu kuva.

HanTa ja SuukkoSuulle en ole vielä saanut mitään
tietoa tuloksista. :| Huomenna soitan neuvolaan ja kysyn.
SuukkoSuulle, Onneksi massusi on hieman paremmassa kunnossa.
Toivottavasti huomenna jo täysin kunnossa.

Daadeli onneksi olkoon äippäpaketista. Minäkin tykkäsin
paketin sisällöstä tosi paljon. tosin naisten komdomin ois voinut
vaihtaa vaikka tuttipulloon. :whistle: :D
 
Sompio mäkin inhoon silittämistä tosi paljon.
omia vaatteita en silitä koskaan, ellei nyt oo niin ryppysii
ettei kehtaa enää pitääkkään...lähinnä juhla vaatteet
rypistyy niin paljon että vaivaudun silittämään.
Mutta vauvan vaatteet oon silittänyt, jotenkin se on
ollut mielekästä puuhaa, hassua! :D :heart:
Tuskin kuitenkaan enää silittelen kun vauva syntyy
sitten on niin paljon muutakin puuhaa. :heart:
 
TA juu paitsi niin se vaa oli taas huonompi tos vähä aiemmin pvällä :D eli ei se siittä taida juuri muuksi muuttua..

Mie en vaatteita silittele, en silittele omianikaan ni miks ihmeessä vaavin sitten. Ei ne ny niin ryppysiks mene, etteikö vois päälle pistää. Ja jos jokin kangaslaatu onki semmone mikä menee iha nii ryppyyn ettei kehtaa pitää ni semmosen silitän. Mut niitä ei juuri oo eteen tullu. Ja pesen pesupähkinöillä enkä käytä huuhteluainetta :)
 
Pyykit pesen minäkin pesupähkinöillä. Enkä silitä vauvan vaatteita! :LOL: En silitä omianikaan ellei ole esim pellavaa et on pakko silittää... et samoilla linjoilla suukkiksen kanssa. :) Mut suukkis kun saa kuivausrummun niin vaatteista tulee ihanan pehmosia ja sileitä siellä!! :)

Kiitos masukehuista. :D

Sannyalla myös ihana masu. :)

vilma :hug: mitäs sinä nyt tuollaisia mietit? Sydänäänethän kuului!! :) Kyllä niitä mullakin välillä sai etsiä kun vauva liikkui koko ajan pois dobblerin alta. Älä siitä huoli.
 
nyt jos joku kertois tyhmälle mitä ihmeen pesupähkinöitä???

En minäkään silitä yleisesti...
vain silloin jos tarvii päälle jotain siistimpää... pyrin muutenkin ostamaan vaatteet sellaisena, ettei niitä tarvitse turhia silitellä....

Muksun lakanat kuitenkin innostuin silittämään, kun sain ne pesukoneesta...
Joskus vuokra-asunnossa asuessani, mankeloin pyyhkeet ja lakanat, kuin pesutuvassa sellainen oli...

 
Täytyy käydä lukemassa,kiitos zoe-f
mutta odotan kyllä aamuun, nyt on pää vähän sekasin taas...
Ei saa / uskalla nukkua, kun nukahtaa niin näkee hirmusia painajaisia... ja sit ahdistaa vaan lisää jatkuvasti...
joten päätin tuhlata energiaa ja istua koneella hetken :D
 
Ihana pyykkikeskustelu :LOL: En mäkään silitä kuin tosi harvoin vaikka ihan siitä tykkäänkin. Mutta ei vaan ole aikaa. Vauvanvaatteita en todella ala silittää ellei totaalinen tylsistyminen iske.

EM, en mä tiedä, jotenkin taas tuli hormoniryöppy :ashamed: Kyllä mä nyt olen jo ihan rauhallinen, Elmakin rauhoitti mua aamuyöllä vessareissulla tökkäämällä muutaman unisen potkun :heart: Oon niin onnellinen kun en hankkinut sitä doppleria itselle kun tuntuu ammattilaisenkin olevan välillä vaikeaa etsiä niitä ääniä. Olis vähän liikaa mun mielenterveydelle :LOL: Kiitos että lohdutit :heart:

Vilma ja Elma 17+5
 
pesupähkinöitä käytetään meilläki paitsi nyt kun on päässeet loppumaan enkä oo saanu aikaseks tilata lisää. odotan että koska pääsis vaasaan niin vois ostaa sieltä samalla. nyt käytetään ilmastotalkoot merkittyjä lv:n pesuaineita ja ecoverin huuhteluainetta tai pelkkää etikkaa huuhteluaineena. siinä ainoo miinus on että jos jostain syystä vaatteiden kuivaaminen venyy niin alkaa haista oudolle. ei pahalle eikä hyvälle mut oudolle. normaalista kuivumisesta mitään hajua ei tuu.
mut pesupähkinät on yllättäneet mut. mä en odottanut että ne ois niin hyviä :)

minä en kyllä ala mitään silittelemään, mä oon niin huono siinä :D

 
Pesupähkinöitä en ole kokeillut. Niistä oli kyllä aikaisemminkin paljon juttua täällä. Tai sitten eri ketjussa :whistle:

Pyykinpesuaine meillä on muutenkin allergiatestattua ja mitä lie hajutonta ja muuta. Eikä käytetä huuhteluainetta. Että samalla varmaan jatketaan vauvanvaatteidenkin pesua.
 
Voi harmi..mulla piti olla tänään eka neuvola, mut sain soiton et mun terkka on sairaslomalla.. Uuden ajan sain vasta kahden viikon päähän! Ens viikollakin ois joku aika ollut, mut oon koko ens viikon matkalla! Mulla on sitten eka neuvola vasta tasan rv 10..kauheen myöhäseks meni.. :/
Millä viikoilla teillä muilla on ollu np-ultra? Kun aloin miettiin, että tuleeko mulla nyt sitten kauhee kiire sinne..kun noi viikotkaan ei välttämättä oo ihan tarkat vielä ja kai vapaita aikojakin joutuu jonkin aikaa ootteleen. Kyselin siltä terkalta, joka soitti, et varaaanko jo ajan etukäteen sinne ultraan, mut se sano et aika varataan vasta ekan neuvolakäynnin jälkeen. Kai mä taas turhaan stressaan kaikkee!

Mä muuten ostin kans noita pesupähkinöitä ja ne on kyllä ihan hyviä! =)
 
silittämisestä juu no en mäkään kaikkea silitä todellakaa, jos Sompio sitä pelästys :D sitä mukaa ku on vaatteita kotio tullu, ni pesukoneen kautta ne on kaappiin menneet (hajut pois, yök). pyykin joukossa on saattanu olla jokune kestovaippa josta syystä en oo huuhteluainetta käyttäny, ni oon sitte laittanu kuivausrumpuun jollon niistä tulee ihanan pehmoisia ja sileitä. noi mitkä kuivatin viimeks narulla ni oli hiukan ryppysiä etenki ne raidalliset ä-pakkauksen vaatteet, ni teki sitten mieli silittää ne. :heart: pieniä vaatteita on niin kiva hiplata, ja silittämisest ihan tykkään vaikka en kotona muuta silitäkää ku juhlavaatteet, verhot ja tyynyliinat.

neukkakuulumisia 26+3
RR 133/73
pissa puhdas
paino 78,7kg (yht. +11,7kg) kotivaaka aamulla 77,4kg... :kieh:
hemppaa ei mitattu, koska otti suoniverinäytteet vasta-ainemäärityksiä varten ja toisen putkilon pientä verenkuvaa varten
turvotus -
sf-mitta 27cm
vauvan syke 135-140
vauvan asento rt
vauvan liikkeet ++

oli kiva käynti tällä kertaa. :heart:
 
Kia Mä olin np-ultrassa rv 11+2. Neuvolan lapussa lukee, että mennään viikoilla 10-12+6. Meillä oli aika täynnä ultra-ajat ja jouduin töiden takia hankalaan aikaan menemään. Katselin, että synnytät Taysissa. Mä olen Tampereen ympäristökunnasta ja meillä tullaan ultrat Tampereelle Terveystaloon. Tiedätkö missä teidän ultrat tehdään?
Onhan sulla siinä sitten vielä reilu pari viikkoa aikaa mennä ultraan ja pakkohan se on kaikille järjestää. Älä stressaa :)
Mulla laskettiin ultra-aika viimeisten menkkojen mukaan vaikka ne olikin ihan hassut. En ollut ollenkaan varma, että olen oikeilla viikoilla neuvolan laskelmien mukaan. Mutta ylimääräiseen ultraan en päässyt. Ja stressasin asiaa sitten niin paljon pari päivää, että varasin itse yksityiselle varhaisultran. Ja kyllä mä sitten ihan neuvolan laskemissa viikoissa olin kuitenkin menossa.

Talvis Joo, hieman pelästyin kun moni on kirjoittanut, että on pessyt ja silittänyt :D Meillä silityslauta on lähinnä unikko-kuosin takia :D Kun se sopii tonne meidän kodinhoitohuoneeseen niin hyvin ja mä tykkään unikosta tosi paljon :D
 

Yhteistyössä