~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

Heips kaikille..
kiitos kaikille tervetulo-toivotuksista ja toki vastauksista myös.. :)
täällä on töistä kotiuduttu.. olo on väsynyt, mutta onnellinen.. :)

TA Kyllä kaik on hyvin.. :hug:
SS paranemisia.. :hug:

:attn: Onko muita neuvoja/vinkkejä näin alussa olevalle? Kaikki otetaan mielellään vastaan.. :)
 
Neuvolasta:

Paino +325 per viikko

RR:132/93 (kotona normaali)

Rauta:140 (harvinaisen hyvä kuulema)

Pissa: Puhdas

Syke: 140-150

Mun sydänongelmat ei kuulema vaadi mitään jatkoselvittelyjä, koska se on vuosi sitten tutkittu ja kuuluu raskauteen myös nuo vaivat. Selkäkivuista kun valitin niin sain kehoituksen hankkia melko pian tukiliivin.

Mutta sitten jännitysnäytelmä: Elma ei antanut sydänääniä aluksi kuulumaan ei sitten millään :'( Viimeksi neuvolassa kuului heti kun isko dopplerin masuun. Nyt jouduttiin vaihtamaan konettakin kesken kaiken ja tätikin oli aika huolestuneen näköinen jo. Vihdoin ja viimein sitten ihan alhaalta vasemmalta alkoi kuulua istukan kohinaa ja vihdoin sitten löytyi oikein hyvä ja vahva syke :heart: Täti kuunteli niitä hetken kun se selvästi mietti että onko ne oikeenlaiset mutta niin kovaa se löi, että se sanoikin ettei vahvempaa sykettä oikein voi ollakaan. Meinas ihan korviin ottaa :LOL: Huh, elämäni kamalimmat hetken oli kyllä kun mietin, että Elmalla on hätä :'( Onneksi kaikki hyvin :heart:

TA, :hug:
 
kiitos kun olitte huomioinu mun koirahuolen. tänään tuli mummolta viesti että koiran häntätupsu heiluu kuulemma jo entiseen malliin eikä jääkaapille pääse niin että koira ei huomaisi. :heart: eli paranee vauhdilla.

vilma ihana masu =) mullaki tais noilla viikoilla olla hemppa viel 140 paikkeil, sit se romahti yhtäkkiä 113-117. en kyllä ite tuntenu oloa väsyneemmäks, mut ihan vaan huomion arvoisena asiana, koska se voi tulla nopsaanki alas, että osaat tunnistaa merkit.

ElinaMaria jaksuja yrjötaudin kans... :|

Suukkis mä tota turvotusasiaa mietin.. ku kysyit et liuottaaks vesi sitten turvotusta jotenki. sanotaan et suola voi turvottaa, ni runsaampi veden nauttiminen sit korjaa tilanteen taas normaalimmaks. ja sama ku neuvotaan et kesäl tulis juoda muutaki ku pelkkää vettä helteellä, vinkkinä kivennäisvedet, ettei tuu huuhdeltua kroppaa kaikista tarpeellisista suoloista. et kai siinä tommone perä on =) ootko sanonu neuvolaan tuosta sun vatsan löysyydestä jo, sitä on jatkunu meinaa aika kauan, ja siinä menettää myös nestettä --> turvotusta lisää?? jospa sun äkilline painonnousu+vp:n nousu johtuuki siit ripulista? (suolahan nostaa verenpainetta, ajatellen siis että kroppas ois hiukan kuivahtanu...)

TinyAngel peukut että labrat ois puhtaat :) ei sulla minun mielestä niin iso masu ole... sopiva :heart:

voisinkin laittaa eilisen masukuvan tänne...
Talvis 26+1
(4pv harjoittelua jäljellä!! JES!!!!)
 
Ihana masu Talvis :heart: Kiitos vinkistä tuon hempan suhteen! Mä toivon, että olisin perinyt meidän äidin geenit kun sillä on aina ollut raskausajat hyvä hemppa, mutta onhan nuo niin yksilöllisiä juttuja :) Kyllä se varmaan jossain vaiheessa laskee (mulla on käynyt alimmillaan 129) mutta jokainen päivä ilman rautalisää on aina positiivista :)

Hyvä että koiruus voi jo paremmin :heart:

Niin ja kiitos masukehuista :)
 
Talvis voi hyvinki olla. Sanoin neuvolas siit, ja sillo oli kestäny kolme-neljä pvää.. Mut sano vain et on varmaan vaa joku pöpö.. Tää siis alko tiistaina vko sitten.. Eli on kyl kestäny jo sen vkon :/

Me ostettiin Electroluxin pesutorni!! Vähänkö tuli hyvä mieli! :heart: :heart: Sit koht pääsee iteki pesee taas omalla koneella, ei tarvi anoppilaan mennä pyykkei peseen :D Hitusen päälle tonnin makso. Mut siin on ajastukset sun muut hienoudet. Ja rumpukin on automaattinen. Eli oikein hyvältä ostokselta vaikutti! Saa nähdä sit kui hyvin pelittää, mut uskosin, et hyvin :)
 
mulla taas vähän vaikeampi päivä näiden ruumiinosien kanssa.. kovin mietityttää, onko musta enää työkuntoiseksi. ei mul mitenkää voi kestää näin kauan palautua viikon takaisesta työvuorosta :eek: voi olla et toi harjoittelu tietty vaikuttaa asiaan... vaikkei sielläkään koko ajan tarvitse tehdä mitään (esim tänään jutustelua vanhusten kanssa + yks jalkahoito, tosi rasittavaa??).

mut siis vasen nivunen särkee, molempien pakaroiden päältä jumittaa etenkin vasemman... linkutan täällä ku mikäki mummeli. vois kokeilla kuumaa suihkua taas ja sitte kirota vuotavia tissejä... :kieh:
 
Hemmetti!! Tää heitti koko miun viestin poies.. ARGH!!

Talvis nii toi voi kyl olla noinkin! Ja tosissaa tää alko tiistaina vko sitten jo, et aika pitkään kestäny. Sillo tää oli kestäny nelisen pvää ku olin neuvolas viimeks ja sillo se sano vaan, et joku pöpö vain taitaa olla. Mut voiha se olla, et senki vuoks se turvotus yhtäkkii tuli semmoseks. Tiiä sit... Ihanan vähän sulla harjoittelua jälellä!! :heart: Ja ihana masu!

Me ostettiin päälle tonnin maksava Electroluxin pesutorni tänää! Saatiin 157? alennusta jo edullisist hinnoist (vertailtii hintoja). Ny on sit oma kone pian (torstaina tulee) ni ei tarvi enää anoppilas pestä! Ihanaa! Ja vaikutti kyl tosi hyvältä, A -luokan energiankulutus ja pesutulos muistaakseni. Rumpu on automaattinen. Kone 1-7kg täyttömäärällä, nyt kyllä kelpaa sit pestä vaippoja ja vaavin vaatteita käyttökuntoon :D :heart: :heart:
 
Iltoja :) Kiitos kovasti ultra kommenteista.Mie uskon että kaikki on hyvin.Taitaa vain pikkuinen olla niin alhaalla että kohtukin sitten heittelee. =)
vilma ja Talvis Aivan ihanat masut teillä :heart:

Suukkis Sinulle paranemisia sen masun kanssa :hug: mulla on masu liian kovana ollu tosi kauan.pitäis kai ottaa jotain ainetta siihen.Meil on kyllä tuol sitä ihme mömmöö,mitä voi vaikka laittaa juogurtin sekaan.Ööh.en kai osaa kirjottaa tota juogurtti sanaa :D
Mut joo mä alan lepiämään,vaavi painaa aika "ihanasti" masussa kylkeä/lonkkaa vasten :p

Ihanaa huomenna poksuu!! Hyvää yötä kaikille ja kauniita unia.Paljon vaavi unia siis :heart:
 
Huomenta kaikille!
Kohta lähden viemään näytteen labraa. Jotenkin tänään on
parempi olo, ei enää niin kamalan huolestunut...

Talvis no ei se tänään ollutkaan enää niin iso kun
silloin illalla kun mittailin :D tais olla silloin turvotusta, koska
tänä aamuna massun ympärys olikin vaan 98cm B)
söpö massu sulla. :heart:

vilmav2 alkaa se massu jo hieman sinullakin näkyä :heart:
Onneksi saitte sydän äänet kuulumaan. :heart: ei mullakaan noilla viikoilla aina heti
saatu sykettä löytymään. Pikku vaijari oli vaan niin vikkelä menemän karkuun .:D

SuukkoSuulle onneksi olkoon uudesta pesutornista. kohta pääsettekin
urakalla pikku vaatteita pesemään. ;) :heart:

Talvis toivottavasti voit jo paremmin. Mullakin lumitöiden jälkeen
hieman pakaroiden yläpuolelta pisteli kun nousin sohvalta...en tiiä olinko
huonossa asennossa vai lumitöistäkö tuli. onneksi se meni hetkessä ohi.
 
Huomenia mammoille! :wave:
Enpäse eilen muistanut toivottaa uusia odotteljoita tervetulleeksi :| huomasin, et muutama olisi tullut :) Joten tervetuloa uudet :flower:

Onnitteluja hyvistä neukku-kuulumisista kaikille, jotka ovat tässä poissa oloni aikana käyneet! TA:lle ja sannaylle annetaan erityishalaukset :hug: toivotaan, että kaikki olisi kunnossa!

Ihania massukuviakin oli laiteltu.. Hauska huomata, kuinka erikokoisia ja muotoisia massuaja on :heart: Esim. Talviksella on huomattavasti suurempi massu kuin mulla, vaikka meillä ei taida olla viikoissa eroa kuin muutama päivä :D Mun massu on samaa kaliberia ton vilman kanssa. vaikka mulla onkin sitten viikkoja pikkuisen enemmän =)

Olitte myös puhuneet turvotuksista ja painonnuosusta: Niin mulle ei ole vielä tullut, kun 2kiloa lisää painoa. Mutta toisaalta mulla olisikin sitä ihan jo tarpeeksi ennen raskauttakin :LOL: olen 158cm pitkä ja painoa oli enne raskautta 68kg. Alussahan mulla painoi tippui sen nelisen kiloa eli siis 64kg:n on tullut sitten lisää se pari kiloa.
Painon laskuun on ja sen vähäiseen nousuun on varmasti vaikuttanut se, et tän raskausajan dm:n takia olen joutunut annoskokoja pienentämään ja syömään säännöllisin väliajoin. Ja olen aloittanut sen uinnin. Eli olen muuttanut elintapojani huomattavasti mitä se oli ennen raskautta.
Turvotuksiakaan ei täällä ole vielä haivaittu.

En muuten muistanut eilen hehkuttaa sitä, et miehen siskolle ja hänen miehelle odoteltas vauvaa syntyväksi syksylle.. :heart: Siippa on aivan haltijoissaan, kun hänestä tulee eno :D

Dadde & Mokkula 25+5 :heart:

Muoks: pahoittelut kirjoitus virheistä.. :/ Pannaan tän aamun piikkiin :)
 
HUomenii :wave:
Talviksella ihana massu :heart: !

Täällä koetetaan kärvistellä selän ja töiden kaa :kieh: eilen jouduin nostelee iltavuorossa mummoo ni nyt on alaselkä iha jumissa :headwall: huomen alkaa opiskelijan ohjauskii ja pitäs saada selkä kuntoon..Perjantaita ootellaan =) sillon rakenne ultra ja jos saatas vaikka tyttö tai poika uutisia :D kuhan jompikumpi löytyy :LOL:
 
Huomenta! :wave:

Talvis ja Vilma ihanat masut! :heart:

Suukkis onnea pesutornihankinnasta!! Vitsit kuivausrumpu olis i-h-a-n-a. Vaikka aika energiasyöppö onkin. :) ja toivottavasti pian saat mahan kuntoon. :hug:

(.) aikamoiset liitoskivut vaivasivat yöllä. :| lantio ihan tulessa ja ristiselkä... auh. Noh, kuuluu asiaan... :) Ja tais vauva innostua siitä oksennusyöstä kun nyt viime yönäkin piti aikamoista möyrintää masussa!! Ei se aiemmin oo keskellä yötä tuolla lailla herätellyt.

EM ja Dodoliina 31+0 POKSS!! :heart:
 
Huomenta!

Ultrassa käyty ja kaikki hyvin.Painoarvio 1700g ja vauva voi hyvin.Ja on kuulema hyvä mitta. :heart: Tarjonta on rt.Mä en vielkää tajua mitä toi rt tarkottaa? :LOL: Oon vähän hölmö.
Suukkis Se aine on Levolac :) Eli ummetuslääke.Toimii tosi hyvin,pari kertaa olen sitä ottanut ennen raskautta ja ei maistu juuri miltään kun viilikseen laitoin.Nyt en ole sitä ottanut,kun en ole tajunnut katsoa saako käyttää raskauden aikana.Just kävin lukemassa,että voipi käyttää raskauden ja imetyksen aikana.Eli mie taidan alkaa Levolac kuurille :D

Sannya ja Nuppu 32+0 POKS!! :heart:
 

Yhteistyössä