turvotuskeskusteluun yksi myös mikä ananaksen tavoin poistaa nestetttä, monelle varmasti mieleen: mansikat :heart: eli eiku pakastinta tyhjentämään!
kirjottelinkohan tänne ku koira oli pipinä. se on ollu nyt kolmatta viikkoa mun isovanhemmilla hoidossa, ku mulla on harjoittelussa niitä pitkiä päiviä. helmikuun puolella sillä alkoi taas juoksu, jonka piti olla ohi viikko sitten sunnuntaina 1.3. mummo soitti tiistaina 3.3 että koira on vähän allapäin, ei suostu ulos lähtemään saati syömään (ennenkuulumatonta!), oli paskonu ja kussu yöllä matolle ja nukkuu+makaa vaan. sovittiin että seurataan keskiviikkoon, ja sitten vie lääkäriin, jos on jokin mahatauti/alkava valeraskaus. no keskiviikkona sitten ell sanoi että on todennäköisesti emätintulehdus, pientä kuumetta oli ja vatsa pinkeänä. sanoi ettei vaikuta kohtutulehdukselta, mutta saa antibioottia sen varalta että tulehdus lähtis leviää kohtuun. torstaina oli jo parempi, söikin hiukan, mut to ja pe välisenä yönä oli oma makuualusta ja eteisen matto veressä. mummo sitten soitti koiran omalle eläinlääkäriasemalle ja kysyi voiko tuoda näytille. sanoivat ensin että ei ole vapaita aikoja, mutta kun mummo sanoi että eikö muka järjesty kun koira on vuosikaudet käynyt heidän asiakkaana. no parin tunnin päähän annettiin aika ja suoraan oli viety leikkauspöydälle. diagnoosina paha kohtutulehdus eli märkäkohtu, munasarjat ja kohtu lähti meiän 8v seniorivuffelta.
käytiin siskon kanssa perjantaina katsomassa kun isovanhemmat haki koiran eläinlääkäristä. voi se oli niin raukka :'( :'( kauluri päässä ja side masussa sekä tassussa.. otin koiran mummolta syliin ni hento vikinä alkoi kuulua, yritti rassu ilmoittaa että tunnisti minut.. :'( häntääkin yritti varovasti heiluttaa... :heart: mutta ei mennyt kuin puoli tuntia tuosta niin koira otti jo askeleita ja kävi moikkaamassa kaikkia perheenjäseniä ja joi hiukan vettä.. olis halunnu sohvallekin hypätä
on kuulemma paremmassa kunnossa, mennään tänään vielä katsomaan häntä.
anteeks oma napa... mut huoli oli suuri.. on oikeastaan vieläkin.
Talvis
26+0 POKS! vauvalla oli eilen mega-aktiivinen päivä... tais liikkua koko viikon pitämättömät jumpat pois..
mua rupes jo ihan ärsyttämään ku koko ajan tuli jytinää millon minnekin.. ja tänään tuntuu sama vauhti jatkuvan.