~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

Tänään olin kummitytön synttäreillä ja siellä kaikki
ihmetteli oonko jo ihan viimeisilläni ja kuinka iso maha
mulla onkaan... :eek: En mä ollut ees aatellut että tää nyt
niin iso on.Mutta kai tää sitten on...kyllähän kumartelu
alkaa jo vähän tuottamaan hankaluuksia :whistle:

Huomenna ois aamulla neuvola. Jännä nähdä minkä
"tuomion" saan tän turvotuksen takia... :p

[/URL]

TinyAngel & Pikku Pirpana 32+3
 
vikoja minäki luin ja aattelin että "hitto nyt taas nolosti jääny joku juttu lukematta" mut nyt mä tajusin mistä puhuttiin :D

kyllähän tuo jo iso alkaa olla TA ei oo sullakaa enää pitkä matka. :)


ihana käyä saunassa. minä pistän kyllä piut paut jollekki saunomiskielloille mä oon sitä mieltä että jokaisen suomeen syntyvän lapsen pitää jo kohdussa osata oikeeoppiset saunomisotteet B) siellä me istuttiin palijaat pertsiit lauteilla koko pesue: ukko, minä, vauva ja kissat :LOL: nyt mies istuu iltaa itsensä kanssa ja pelaa quitar heroa, mä istun koneella ja kuuntelen vauvan kanssa david bowieta :heart:
 
Zoe-F Minäkin mittasin äsken massuni ja 99cm
näkyi mitassa. =) (rv 32+3) :heart:kolme senttiä on kasvanut
reilun kahden raskausviikon aikana.et kerkeehän mullakin tätä vauhtia
tuo massu olemaan aikas iso. :whistle: :D
nam! mä tykkään piirakoista. Ei kun pakkaseen ja tarjolle
sitten kun kaikki tulee vauvaa katsomaan ;) :heart:
 
Zoe-F Joo onhan tää jo aika moinen pallo, varsinkin kun itse
olen niin lyhytkin. varmasti siksikin ihmiset kummastelee mun isoa massuani.
Ei se mua haittaa mää tykkään tästä massusta...:heart: :D

mäkin ajattelin heti kunhan pääsen äippälomalle
vaan niin tehdä hieman ruokaa ja herkkuja pakkaseen.
Eipä tarvii sitten heti sairaalasta tultua alkaa kokkailemaan.
 
Ei munkaan mielestä kyllä mitään saunomiskieltoa ole. Saunomiskielto on vasta sit ku lapsi syntyy ja sitä kyllä on syytä noudattaa. Vauvalla kun lämmönsäätelemisjärjestelmä (vai mikä lie) ei oo kehittyny et vois saunoa. Alalauteillahan voi iha hitusen aikaa vaikka ammeessa ollakin, se onki eri juttu.
 
Heippa hei.

Tänään neuvola 12. Täytynee avautua noista mun rytmihäiriöistä ja tiheästä sykkeestä. Vuosi sitten sydän tutkittiin ja kaikki ok (vähän samoja juttuja sillon), mutta ajattelin että koska tilnne on nyt eri niin täytyy sanoa. Vähän huolettaa kun joskus helposti syke huitelee 100-110... Eikä siis mitään erityisen raskasta ole välttämättä tehnyt.. No joo, olipas taas omaa napaa :/

Mukavaa päivää!

Vilma ja Elma 17+3
 
Neuvolasta palattu...
rv32+4
Pahin pelkoni kävi toteen!!! Paino noussut liikaa ja
pissasta löytyi proteiinia. :eek: :eek: :(
sain mukaani astian ja putkiloita, joihin joudun
pissaamaan aamupissan (vähintään 4h rakossa). Pitää viedä
näytteet labraan tällä viikolla.

paino: 1067g/viikko ELI LIIKAA!!!neuvola tätikin siitä huomautti, herkuttelu loputtava!
Eli nyt on ekasta neuvolasta lähtien paino noussut yhteensä 10.2kg
turvotus: +
RR: 125/88 (viimeksi 125/81 ja sitä ennen ollut 111/75) sekin siis kokoajan kohoomassa
sf: 29cm (viimeksi 22,5cm)
tarjonta: RT
sykkeet: n.130
liikkeet: ++

 
Pyydän on nyt anteeksi omanapaisuuttani viestissä :whistle: Ootte taas kirjoittaneet monta monta monta sivua teksitiä etten muista puoliakaan :headwall:
Joten keskityn tällä kertaa omaan tekstiin ja myöhemmin koitan saada jotain kommentoituakin :D

Nää pari viikkoo on taas mennyt vaan nukkuessa. Yöt on menny valvoessa ja päivät torkkuessa :ashamed:
Selkäsäryn sain taas takaisin vieraakseni. Johtuen varmaan siitä, että en ole päässyt/kerennyt/jaksanut käydä vesijumpassa-, juoksussa. Nyt on taas näköjään otettava itseään niskasta kiinni ja lähteä pulikoimaan :whistle: Niin saa kivuille antaa piut paut.. minua ne ei enää kiusaa ja valvota :kieh: =)
Muuten olen voinut erinomaisesti. Pikkuinen hyörii samaan malliin massussa sillä erotuksella et potkut alkaa jo tuntumaan aika kivuliailta, joskus ihan itsekin hytkähtää potkun voimasta :LOL:

Lauantaina käytiin miekkosen kanssa shoppailemassa ja tarkoitus oli mennä vain katselemaan ja vertailemaan vaunuja ja niiden hintoja, niin kas kummaa nyt sellaiset jostain kummas syystä nyhjöttää tossa meidän eteisessä :D :LOL:
Eli siis pakkohan ne oli ostaa. Saatiin ne myös todella edullisesti.
-08 mallin oran jovi air yhdistelmät lähti mukaan. saatiin hoitolaukku kaupantekijäiseksi =) eli siis kotiin lähdettiin 350? köyhempinä ja onnesta riemuiten B)
Vaatteita tuli kans ostettua ihan kiitettävästi! tein mahtavia kirpputori löytöjä. kahdessa kirppiksessä kävin ja molemmista lähti kaksi kassillista vaatetta mukaan :D Nyt vaan odottelen äitiyspakkauksen saapumista, (pitäisi tällä viikolla tulla toissa viikolla laitoin paprut menemään ja oli, et kahden viikon päästä tulee) jotta voisin tehdä jonkinlaisen kartoituksen noihin vaatteisiin.
Joo eipäs mulla muuta tainnut ollakkaan!!! Olihan tuossa jo ihan tarpeeksi omaa napaa :D

Dadde 25+4 :heart:
(Herranen aika noin se aika vaan menee :eek: )
 
Huomenta! :flower:
TA Voih :hug: Mie en osaa oikein sanoa mitään tohon painon nousuun,itellänikin kyllä noussu paino raskauden aikana,mutta lähtöpaino oli 62kg ja nyt sit viimeks ku kävin neuvolas oli painoa n.71kg.

Daadeli Onnea vaunu hankinnasta :heart: Meillä kans vaunut kyhjöttää vaunu varastossa,pitäis ne kai käydä hakemassa yläkertaan :heart:

Huomenna olis sit se ultra,jossa katsoovat että onko vauva kasvanut tarpeeksi hyvin.Ja sekin on klo 8.30.Hui toivotaan että jaksan herätä.Oon alkanu heräilee nykyään siinä 9-10 aikaan.Vaikka meen ajoissa nukkuu :whistle:

Mutta oikein mukavaa päivänn jatkoa teille :heart:
Sannya ja Nuppu 31+6 :heart:
 
Heippa!

Nyt näyttäisi pahin olevan ohitse. Sain vähän puuroa syötyä aamulla... tosi heikko olo on kylläkin ja koko kroppa ihan jumissa kun on vaan oksentanut ja maannut. huh. :/

TA voi harmi. toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin.

Dadde onnea vaunuhankinnoista. Ootte tehneet ilmeisesti ihan edulliset kaupat. :)

Sannya tsemppiä huomiseen ultraan. Eiköhän kaikki ole ihan kunnossa! On se tietenkin hyvä varmistaa mutta toivotaan että kaikki on hienosti. :) :heart:

(.) Oon huomannu että vauvan liikkeet on muuttuneet ihan erilaisiksi. Siis huomaa että sillä ei oo enää niin paljon tilaa liikkua masussa... näin viime yönä unta että se oli kääntynyt oikein päin mutta oli kyllä pelkkää unta. :D :D

EM ja Dodoliina 30+6 :heart:
 
Sannya kiitti, halista! kyllä tässä olen aika huolestunut ja mitä
enemmän mietin asiaa sen enemmän huolestun. Pakko keksii jotain tekemistä!
onnea huomisella ultralle. Toivottavasti kaikki on kunnossa :heart:

ElinaMaria toivon tosiaankin että kaikki ois kunnossa.
Huolestuttaa kokoajan vaan enemmän ja enemmän...
Pitää viedä näytteet jo huomen aamulla. Eihän tätä
tietämättömyyttä jaksa kukaan :/

TinyAngel & Pikku Pirpana rv32+4
 
Zoe-F Kaippa tuokin on niin neuvola kohtaista. Mutta
mulle nauvolatäti sanoi että toi mun painon nousu on vähän
liikaa/viikko. Ja pakko myöntää niin en oo kyl paljoo syömisii
katsonut vaan onhan tässä tullut ihan normaalisti herkuteltua,
nyt nostinkin kaikki makeet yläkaappiin niin etten "vahingossakaan"
niihin kajoa!!
 
TA voih, toivotaan parasta! Eiköhän se voi olla iha vaa siittä valkovuodosta. Mut tuota painoo kyl tullu aika tavalla, jos siis muutenkin on tullu jo aika monta kiloa. Mut kyllä se siittä! Ja äkkiäkös ne sit lähtee ku oot synnyttäny :hug: Eläkä viel murehi raskausmyrkytyksestä. Jos se tuliskin ni siihen on oivat apukeinot ja pääasia et vaavi syntyis terveenä.

Mullaha kans oli painonnousu se noin 1290g/vko, mut mulla oli nii vähän ennestää ni senkää vuoks ei varmaa iha pahin maholline. Ja ku oli turvotusta ni siit varmaa tuli. Mut paineet myös oli koholla eli jos ne paljonkin siittä sit nousee ni mullaki saattais se myrkytys olla mahdollinen. Mut en mä silti huolehi vaikka se tuliskin. Mulla on vahva luotto Suomen keskoshoitoon yms. eli hyvin kaikki menis silti. Useimmissa tapauksissa kummiski kaikki lopulta käy hyvin.

Täällä edelleen maha reistailee :/ Ny varmaan jo kuudetta ellei seittemättä pvää. Eilen oli viel iha ripulilla ja ny löysempää ku yleensä mut jospa ois parempaan päin menossa. Saa ny nähä. Ku kerranki olin et no jospa ny alkais helpottaa ni taas meni iha ripulille ja pahemmaks. Noh, kuha menis ees synnytyksee mennes ohi et ois voimia paremmin synnyttää :)

SS/ mytty 35+3
 
SuukkoSuulle kiitos, toivotaan tosiaankin parasta!
Miten sitä aina alkaakin miettimään niitä kaikkein pahimpia ja
ikäviä asioita...kun pystyiskin ajattelemaan loppuun
asti huolettomasti positiivisin mielin...onneksi tosiaankin
r-myrkytykseen on oivat hoitokeinot ja tosiaan keskosen hoitokin
kehittynyt valtavasti.
Joo eiköhän sitten sairaalaan kuitenkin jää suurinosa kiloista ja
loput lähtee sitten kävelemällä ja ehkäpä imettäessäkin.
Eniten tässä äkillisessä painon nousussa/turvotuksessa
tosiaankin huolestuttaa vaan se että on yksi r-myrkytyksen oireita :|

Paranemisia sinnekkin päin! Toivottavasti massu pian tulee kuntoon. :heart:
 
TA nooh mut kyllähä mullaki toi painonnousu oli aika rajua ja turvotusta tullu hetkessä aika paljon sekä paineet koholla. Mut ei sitä jaksa huolehtia. Se tulee mikä on tullakseen, sitä ku ei voi estääkään :) Ja mie tosiaa menin viimeks autolla ku aattelin, et no jos kävelen ni senki vuoks paineet suotta nousee. Alussa menin autolla, sillo hitusen alemmat paineet. Sit menin kävellen useita kertoja ja paineet ylempänä mut ei paljoa. Ja ny sit ku autol ni entistä korkeammalla :D Mut ei pidä semmosta pelätä/huolehtia mitä ei oo vielä toteen osoitettu :hug:
 

Yhteistyössä