~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

HanTa Niinpä,ja kyllä tämä on odotuksen arvoista aikaa :heart:
Mie taisin kuulla joltain,että se pahoinvointi tulee myöhemmin myös joillekkin.Samoin myös just muita raskausoireita.Mut tästä en ole edes varma.Mulle ei ainakaan ole tullut.

Me maksetaan miltei kaikki laskut aina ku ne tulee.. Mie ite oon aina maksanu sillo ko olin sinkku ni JOKAISEN heti ku tuli. Jos oikeen tiukkaa oli ni sit siirsin. Mut sitä tuli tehtyy tosi harvoin. Mua meinaa ain ahistaa ne maksamattomat laskut ku sit ne joskus unohtuu ja näin..

Onnea vilmav poksuista!! Koht oot jo puoles välis! :heart: Onnea myös Zoelle poksuista, sie oot jo nii pitkällä!! :heart:

Tänää ois neuvola.. Ja mua ei oo ohjeistettu yhtää, et sen pissan tulis olla pari tuntii rakossa!! Epäreilua! Tai siis ny kyselin kamulta, ni ainaki sille oli sillai joskus neuvottu aikoinaa.. Kai ne proteiinit sit ei nii äkkii virtsaan kehittyis jos vaiks tunnin vaa ehtis olla tai alle?

Täällä poksuu myös!! 36+0!!!

Hyvää perjantaita kaikille! :wave:

Laskujen maksusta on puhuttu
...minäkin maksan melkein heti laskun
kun se tulee. En jaksa katella niitä tossa tietokonepöydällä lojumassa.
Ja eipähän unohdu sitten maksaa. Mieheni on vähän laiskempi hoitamaan
laskunsa heti, mutta kyllä hänkin ne hyvissä ajoissa maksaa pois.

onneksi olkoon poksumisista vilmav2, SuukkoSuulle ja Zoe-F
:heart: :heart: :heart:

Juu, neukkukuulumisia sitten tähän väliin..

rv 36+0 (35+0)

Paino 73,4kg (74,1kg)
Turvotus +/-
RR 133/97, odottelun jälkeen 132/93 (132/96, 127/90)
Pissa puhdas edelleen
Hb 111 (3 vkoa aiemmin oli 124, nyt unohtanu ton raudan syönnin)
Sf-mitta 29cm (30cm)
RT
Mytyn syke 160 kunhan rauhoittui. Sama ku viime vkolla. Liikkeet jälleen ++.

Eli eli.. Sf-mitta laskenu sentin.. Paineet turhan korkealla ja siinä rajoilla, et pitäiskö verenpainelääkitys aloittaa. Yläpaine on viel iha ok, mut alapaine kuulema liian korkealla. Ja sf-mittaa seuraillaan.. Jos edelleen laskusuuntanen ens vkolla ni sit lähettää todennäkösesti ultraan.

Mieki siis laitoin noi edellisvkon lukemat vertailuks :) Mut tuo sf-mitta ja paineet nyt vähä mietityttää mut kahtelen rauhassa ens vkoon ja ehkä sinne 24.pvään asti ku o lääkäri enne ku alan huolestua viel :)

Semmosia kuulumisia.. Mut kummiski sinänsä kaikki ok :)

Zoe ei se meinaa.. Tai siis useinha se meinais joo, mutta se tunnusteli ni ei se ollu laskeutunu.. Vaa se oli suht hyvin varmaa sinne asettunu, mut ei se kyllä laskeutunu ollu ku se ol aika ylläällä. Mie sillonki ku aamul kävin veskis ni tuntu sen peppu kauhee ylhääl tossa. Eikä oo haluttu sukupuolta tietää :)

Zoe juu nii mäkin noide perusteella.. Mut sit välil o ollu iha poikamasu ja oon nähny niit poikaunia ni ne on sit sekoittanu.. Iha alussaha mul oli tosi vahva tyttöolo, mut ne unet sekotti mut :D Mutta kyl tää masuki alkaa muuttua välil tyttömasuks ja säärikarvat ei kasva vauhil tai mittään.. Mut sit mul on toi linea negra tossa koko massun yli. Mut tiä sit :saint: Et molempi parempi, mut kyl mie uskosin kans tyttöön ku sykkeet on aina nii korkeet. Siit kokeilemisest (et mite päi se siel o) se vähä hermostuu, mut sillo sillä o sykkeet sit 170 ensin.. Ja sit rauhottuu.. Mut koskaa ei oo alle 155 menny :heart:

Onnea neuvolakuulumisista ja poksuista :heart:

Laskut täällä laitetaan nettipankkiin ehkä kerran viikossa ja kerätään sinä aikana yhteen muovitaskuun.

Perjantai 13. päivä on meille epäonnen päivä. Mies sai tänään irtisanomislapun käteen :(

Sompio voi ei :'( Toivottavasti saisi pian uusia töitä! Jos mies jää työttömäksi ni onko teillä miten muutoin noi raha-asiat? Et pärjäättekö/onko isovanhempia jotka kustantavat vaunuja tms? Vaikkakin onneks Suomessa pärjää aina vaikka välillä tuntuisikin ahdingolta taloudellisesti..

Onnittelut poksuileville ja neuvolassa käyneille! :heart:

Sompio :hug: Tosi kurja juttu.

Omaa napaa; pahoinvointi on parin päivän aikana vähän helpottanut. Jos nyt pääsis siitä jo eroon. Väsymystä on edelleen, vaik on nukkunut pitkä yöunet. Ens viikko viel lomaa. Tänään kävin ultrassa ja pienellä kaikki hyvin. Oli kasvanut niinkuin pitääkin. Np-ultraa nyt odotellaan joka on kolmen viiikon päästä.

SuukkoSuulle toivottavasti paineet tasaantuisivat ilman
lääkitystä. Toivottavasti sf-mittakin siitä kasvaapi ens kertaan
mennessä. :heart:
ja kyl miekin veikaan teille tyttöö, kun noi sykkeet on niin korkeet.
Mun kaverillakin oli ja tyttöhän sieltä tulikin. :heart:

Voi Sompio :hug: kyllä on kurjaa tuollainen :(

TA:lle myös samaisen asian pelosta ylimääräinen halitus :hug:

Suukkiksella oli ollu neuvola :) siis jo tollasista paineista meinataan alottaa lääkitys? no ei siinä mitää, hyvä että ovat tarkkana.

Poksuttelijoille myös onnea :heart:

(.) tänne iski eilen se "hormonihirviö". edellinen päivä olikin ollu töis tosi rankka, et olin kyl tosi väsynytkin, mut eka se alko hirveellä ketutuksella ja loppuillan itkeskelin ku heikkopäinen :'( eikä siis tietenkään mitään järkevää syytä asialle :( noloa...

vaikka tänään onkin ns. epäonnenpäivä ni mulla on kuitenkin nyt ollu ihan hyvä mieli =)
täälläkin poksuttiin eli rv 27 :heart:

johanna kyl tuo alapaine liian korkea on. Yläpainehan on ihan ok. Mut tuo alapaine o siin rajoilla. Et jos nousee viel ni sit varmaan alotetaan. Koska kyllähä jos alapaine on likemmäs sata ni ois se parempi alemmas saada.

TA kiitos :) Ja mieki kyl uskosin tytöks ja välil kyl toivonkin :heart: Mut toki molempi parempi. Oon nähny kaks poikaunta ja pari tyttöunta. Eli niistäkää ei mitää oo pääteltävissä :D

no voihan vihta!
avasin just into piukeena vauva-lehden paketin. siellä piti olla hoitolaukku jonka takia sen lehden menin tilaamaan. sieltäpä sitten paljastuikin unipussi :kieh: :kieh:
laitoin samantien palautetta menemään... pistää harmittamaan kun odotin itelleni tarpeellista asiaa. en sano, ettei unipussi sitä ois mut ainakaan musta ei siltä tunnu et sitä käyttäsin :ashamed:

sori mut pakko purkautua tämmösestä pikku asiasta, te ehkä ymmärrätte mun pointin :ashamed:

suukkis No siis siitä UÄ ultrasta.Ihan sillä kirjotin ku lapus sillee luki.Tuli vaan sellanen olo että mie nyt kirjotan sen :D Mut siis onhan se ihan sama.
MUOKS. Hitto mä oon tyhmä.Siis siin lapus lukikin Uä kontrolli :LOL: Eli ultraääni kontrolli.Voi luoja.Kuten sanoin,että olen raskauden myötä tullut yhä tyhmemmäksi :ashamed:

johanna Minkälainen se unipussi on? Kun mä tilasin vauva-lehden oli vaihtoehtona kantoliina tai hoitolaukku. Ja siitä kantoliinasta kirjoitettiin, että on tosi huono. Mutta en yhtään tykkää tuosta hoitolaukusta. Saatkohan sen vaihdettua?

Kiitos kaikille myötätunnosta :heart:
Olisikin vain parin kuukauden lomautus, niin siitä tuntuisi, että selviäisi paremmin. Mutta irtisanominen on niin lopullista. Miehelläkin on tuota ikää ja selkävaivoja, niin vaikea uutta työpaikkaa voi olla löytää. Ja se selkähän on kipeä juuri nyt, eli uutta työpaikkaa ei voi edes hakea ennenkuin tietää, että koska on kunnossa.
Tai siihen jäi sellainen sopimus, että kutsutaan tarvittaessa töihin. Onko niitä töitä sitten vai ei, sen näyttää tulevat kuukaudet.
Maanantaina aletaan selvittämään raha-asioita.

Suukkis On meillä onneksi hieman säästöjä, mutta ei niillä montaa kuukautta elä. Isoimmat hankinnat ehdittiin jo onneksi tehdä vauvalle. Hoitopöytä enään puuttuu, mutta siinäkin olen päätynyt suhteellisen edulliseen versioon (99 e). Ja muuten puuttuu enään pientä (tuttipulloja, tutteja, pesuainetta yms.) Uskon, että isovanhemmatkin hieman auttaa, mutta kai se on tukiasioitakin alettava selvittämään. Minä onneksi saan ensimmäiset 3 kk äippälomasta vielä palkkaa. Mutta asuntolainan lyhennykset on hoidettava. Tosin täytyy varmaan pankkiin sopia lyhennysvapaita kuukausia.

TA Jaksuja teillekin :hug: Koska miehen tilanne selviää? Kuinka pitkä lomautus sinulla itselläsi on?

Sompio niin juu.. Onko teillä minkä kokoiset lyhennykset kokonaisuudessaan? Voihan niitäkin varmaan sopia uudelleen ja laina-aikaa pidentää jos oikein tiukille vetää? Meil on kans miehen työpaikalla lomautusuhkaa, mutta se ilmeisesti ei ois kun ehkä pari vkoa. Ja irtisanomisia ei kyllä tule hänen alallaan.

Sannya sitä mie tässä vähä mietinkin, et eiks oo aika turha toistaa samaa tarkoittavan lyhennyksen sanaa :LOL:

Suukkis Niin tuollakin luvattiin aikaisemmin, että irtisanomisia ei tule. Lomautuksia voi tulla. Mutta kuinkas kävikään :(
Me maksetaan pankille kuukaudessa 650 e. Plus tietty sähkö, vesi ja yhtiövastike. Kaikenkaikkiaan asumismenot on n. 900 e. Siitä lainanlyhennystä on joku 400 e, eli lyhennysvapailla kuukausilla saisi asumismenot pysymään 500 e:n luokassa/kk.
*muoks* Tulipas sekavanoloinen sepustus :| Tosiaan jos maksaa pankille vain korkoja, ei lyhennystä, niin asumismenot olisi n. 500 e/kk (korko, sähkö,vesi, yhtiövastike)

Yhteistyössä