~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

Zoe Voi hitsit, jos joutuu pitkille keikkahommille. Mutta jos on mahdollisuus kieltäytyä, niin hyvä juttu.
Miehellä saattaa tuolla firmassa olla myös keikkahommia. Siis kun toistaiseksi on sopimus, että kutsutaan tarvittaessa töihin. Mutta jos ne alkaa olla pelkkiä keikkahommia niin ei kiva :|

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!

Tänne on tullut tekstiä niin paljon. Kaiken olen yrittänyt lukea mutta en enää muista mitä kaikkea piti kommentoida. Olen esimerkkillinen raskausdementikko =)

Neuvolassa kävin jo keskiviikkona ja kuulumiset on tässä:
RV 18+0
Paino +375g/viikko ( En ole vieläkään lähtöpainossa)
RR 128/79
Hb 119
Pissa puhdas
Sydämen syke + 140
Liikkeet +

Rautaa olisi nyt tarkoitus syödä kaksi kertaa viikossa 2 tablettia ja muuten yksi.
Muuten ei ollut mitään erikoista. Ihanaa oli se kun minun verenpaineeni oli mitattu niin neuvolatäti kyseli tulevan isukin verenpainetta. Kun tämä ei tietenkään tiennyt mikä on niin mittasi senkin. :heart: Osoittaa mielestäni sitä et otetaan koko "perhe" huomioon.

Kaksi ja puoli puoli viikkoa niin on jo rakenneultran aika. Mihin ihmeeseen tämä aika oikein mahtaa kulua??

Ihanaa kun olen pystynyt olemaan viikon töissä ilman sairaslomaa. Jotenkin aika menee paljon nopeammin ja uskomatonta kyllä olen vielä iltaisinkin saanut jotain aikaiseksi. Jos näinkin pääsisi kesälomaan asti niin olisi todella kiva.

Mut nyt on omaa napaa taas kerrakseen, anteeksi.

Ouska + Mini rv 18+3

ikävä kuulla lomautuksista... ja irtisanomisista...
niitä on tällä hetkellä turhan paljon ilmassa... eikä varmaan ihan vielä lopu... :(

Kyllä aina pärjää jotenkin, kunhan vain järjestelee elämänsä uudelleen... ressiä tuottaa huolta ja murhetta...
mutta kyllä me pärjätään eikö vain???

Keikkahommiin, parempi sekin kuin ei mitään töitä...
Vaikka se on kaikkea muuta kuin kivaa... itse elelin tuossa muutaman vuoden (lähinnä kesät) keikkamiehen vaimokkeena... helppoa se ei ollut, edes kaksin...

sanya missä asti se teidän aurinko ja parveke on??? vois alkaa suunnittelee... otanko auton vai junan???

Zoe ja HanTa Totta, on keikkahommat parempia kuin ei mitään. Mutta ei ne pikkulapsen kanssa sovi :| Ja tuolla sopimuksella ei voi oikein niistä kieltäytyä, koska sitten loppuu myös tuo sopimus. Mutta katsellaan =)

Ouskalle onnea hyvistä neuvolakuulumisista :heart: Nautihan olostasi, kun olo on hyvä ja virkeä :heart:

HanTa no näköjään oli päässy sulla hetkellisesti lamppu pimahtamaan yläkerrassa =) mieletön määrä leipomuksia!! :D mä ite leivon aika harvoin... vaikka tykkäänki leipomisesta enempi ku ruuanlaitosta, mut nyt on tuo ruuanlaitto-vaihe/pakastimen tyhjennys meneillään.

tänään oli ihanan rento aamu.. mieskin heräs kerranki aikasin ku meni yhdeksältä parturiin.. ja tuli sitte kympin maissa kotio ja käski mut sängystä aamupalalle.. tehtiin yhdessä aamupalaa ja nautiskeltiin rauhasta. sitte se läks jäähallille ja mä pyyhkisin pölyt, ihanan puhtaan näköstä (kunhan ei erehdy lattial kattoo) mies imuroi jossakin vaiheessa... ku itellä rupee heti selkä sattuu :(

tuli muuten mieleen ku en oo mikään himosiivooja ollu oikeen koskaan (kateellisena luen Zoen juttuja :p) ni nyt raskauden aikana oon tehny kaikkee kummallista siivoomista. esim tällä viikolla kävin jääkaapin sisällön läpi ja heitin kaikkee epämääräst ja pitkään lojunutta pois. sitte siivosin muovikippo-muovipussi-kaapin. roskiskaappi ja vaatehuonekin on tullu siivottua, ne tuppaa aina unohtumaan. liinavaatekaappeja järjestelin uusiks ku piti saada vauvanvaatteille kodinhoitohuoneest tilat. mikä mua vaivaa, pieni pesänrakennus vai?? :D muut huomanneet samaa?

Talvis 26+6

Zoe-F
Talvis Mut kun kotona on kaikki järjestyksessä, niin on paljon helpompi ajatella muita asioita.
Mulle jotenki on iskostunu, että jos koti on siisti, ni muut elämän sotkuset asiat ei tunnu läheskään niin pahalle. Yleensä jos minuu joku asia risoo tai vaivaa mieltä, nii käyn siivoomaa, ja jotenki siin saa selkiytettyy asioit, ja yleensä sil tarmol tulee siivottuaki nopeemmin :D

Zoe onhan se ihan hyvä että on joku asia mihin voi purkaa itseään. ja varsinki niin hyvää jälkeä aikaansaava ku siivous =)

ostinpa muuten itselleni pari 1000palan palapeliä, joista ois tarkoitus taulut makkarin seinäl saada... pitäis varmaan jatkaa projektia, kun on niin hyvä päivänvalo.

talvis en menis puhumaan lampun palamisesta... enemminkin parin ruuvin totaalisesta katoamisesta...
Tekis meinaan mieli leipoa lisää
mutta makean leipominen saa nyt olla.. jos leipos vaikka pasteijoita tai jotain... mutta ei tänään, ei kykene... vieläkin jalat ihan turrat eilisesta... eikä selkäkään yhtään kivempi ole :(
Mutta onpahan syötävää ja tarjottavaa...

sompio millä tavalla keikka työ ei sovi lapsi (pienen lapsi) perheen arkeen???
Tiedän ettei se ole helpoimasta päästä, varsinkaan äidille... mutta ei isällekkään.

Mutta itse en näe sitä että miksi se ei sopisi... onhan moni muukin näin tehnyt...

meidän mies on sitä mieltä että äidin vuorotyö ei sovi lapsi perheeseen...
olen kovasti eri mieltä... kyllä yhden vuorotyöläisen aikuisen ja perheen elämä on vielä helppoa järjestelyä, siihen kun perheessä on kaksi vuorotyötä tekevää :D
(huom!!! tämä kommentti on tullut kerrottaneeksi minulle n. 3 vuotta sitten)

Riippuu vain että kuinka sitoutuneita molemmat vanhemmat ovat lapsen arkeen... ei vuorotyö sovi kaikille, mutta ei sovi päivätyökään ;)

Täälläkin alkoi pesänrakennusvietti kaappien yms. siivouksineen. Mutta siinä vaiheessa kun päätinkin, että Nupun huone tulee tuosta toisesta pikkumakkarista ja tarvitsisi kaikki huonekalut järjestää niistä uudelleen, niin mies tuli sänkyyn lukemaan kirjaa :D
Ei ihan noin suuressa määrin sovi nyt meidän selkä- ja liitoskipuihin mun rymsteeraus-suunnitelmat.

HanTa Meidän perheessä ei ainakaan sopisi keikkatyöt. Siis, että mies olisi viikon tai useammankin pois kotoa. Tai sitten se ei sovi meidän parisuhteeseen. Ollaan molemmat heti kiukkuisia, jos mies on ollut keikkahommissa. Ja molemmilla on myös tuota unettomuutta, mikä verottaa jaksamisessa, niin jos toinen olisi muualla töissä ja ajaisi pitkiä matkoja ja toinen hoitaisi yksin täällä arkea, niin ei sopisi meille.
Mä olen tehnyt kohta kolme vuotta pelkkää iltavuoroa ja mies vastaavasti pelkkää 8-16 töitä. Eli ollaan huomattu jo nyt, että se on rasittanut meidän parisuhdetta kun yhteistä aikaa on niin vähän. Ja samoin harrastuksia ja sosiaalista elämää yms. Kun ollaan vain viikonloput samaan aikaan vapaalla, niin niihin tuppaa tulemaan niin paljon touhua, että ei jää tavallaan sellaista rentoa kotona olo-aikaa, kun molemmat oltais aikamoisia kotihiiriä. Viikolla taas vastaavasti ollaan kotona paljon. Mutta mä olen aamut yksin ja mies illat yksin. Ollaanko sitten läheisriippuvaisia vai ei, mutta yksin kotona joka päivä on tylsää :(

Jollekin se varmasti sopii, mutta meille ei. Äitiysloman jälkeen en halua palata tuohon nykyiseen työhöni, koska olisin joka ilta töissä. Tosin lapsen hoitoaika jäisi lyhyeksi, kun menisi tarhaan lounasaikaan ja siitä päikkäreille ja isä hakisi sitten 16.30 aikaan jo pois. Mutta sitä perheen yhteistä aikaa ei jäisi kuin sinne viikonlopuille, mikä ollaan todettu meille tärkeäksi.

Eikä olla kumpikaan mitään uraihmisiä. Töissä käydään vain kun on pakko saada rahaa elämiseen. Eli enempi haluttaisi panostaa yhteiseen aikaan, harrastuksiin, mielekkääseen muuhun olemiseen :D

hyvin perustelit sompio
totta keikat ja vuorot vievät aikaa... itseltä perheelta ja parisuhteelta :(

meillä meni pari vuotta liki niin ettei ehditty sukuloimassa käydä kuin kerran vuodessa...
minä tein pahimmillani kolmea eri keikkatyötä... eli olin käytännössä aina töissä, nukuinkin siellä usein...
ja kun se ruljanssi alkoi helpottamaan oli tietenkin miehen työt pidemmällä... näimme vain viikonloppuisin jos silloinkaan kuin usein minä olin töissä :( eikä 8 tuntia riittänyt työolo aikaan usein se oli 16 per päivä :(
mutta kyllä siitä selvisi...

parisuhdetta se rassasi tuhannesti, ja kiukkuisia oltiin... kun ei aina osannut kertoa ikävästä ja rakkaudesta saatika sitten omasta turhautumisesta.

minäkin haluaisin panostaa perheeseen ja parisuhteeseen... mutta vielä on kaikki auki miten käy minkäkin suhteen.
Mutta en kyllä halua luopua täysin omastakaan ajastasta ja vuorotyöstä...

HanTa Juu, paasasin oikein sydämeni kyllyydestä :ashamed:

Tottakai sitä omaakin aikaa tarvitaan. Ja helpompi sitä on järjestää, jos molemmat vanhemmat on samaan aikaan kotona. Millä alat mitään harrastamaan, jos mies olisi esim. viikot keikkatyössä ja kotona vain viikonloppuna. Jolloin kuitenkin haluaisi ne pari päivää käyttää perheen kanssa ja niihin sukulaisvierailuihin yms. "pakollisiin".

Vuorotyö sinänsä olisi helpompi asia kuin tuo minun jatkuva iltatyö. Vuorotyössä kuitenkin olisi miehen kanssa edes joskus samaan aikaan kotona. Mutta en haluaisi kyllä vuorotyötäkään. Ja oma unettomuuteni on pahentunut näinä vuosina, kun teen jatkuvaa iltavuoroa. Nukahtaisin illalla aikaisin ja nousisin aamulla. Mutta nyt kun ilta menee töissä ja nukkumaanmeno pitkittyy niin pakko olisi aamulla saada nukuttua. Ja koska en saa, niin yöunet on pitkään ollut tosi lyhyet :(

No juu, mikä sopii kenenkin perheelle ja parisuhteelle. Me ollaan tuosta asiasta paljon miehen kanssa puhuttu ja ollaan samoilla linjoilla =)

sompio joskus on hyvä paasata.

En itsekkään riemusta kiljuen hyppisi jos pitkälle keikalle ukko joutuisi...

ennen kaikkea tätä kaaosta, ja lomautusta, oli puhe vielä mahdollisesta 5 vuoden ruotsin keikasta...
siihen yritin sopeutua parhaani mukaan, ja tulin tulokseen että parempi se on ruotsissa 12 päivää ja sitten suomessa 9... kuin jossain enossa, josta viikonlopuksi kotiin... yhteinen aika olisi vielä vähäisempää.

Mitä muuten sompio työksesi, jos sinulla on vain iltavuoroja???

Mun huonejärjestelysuunnitelmat muuttuu koko ajan :D Onneksi ei aamulla päästy siirtelemään huonekaluja, kun koko ajan suunnittelen uusiksi :)

HanTa Me näköjään tänään pidetään palstaa pystyssä :D
Pidän koululaisten iltapäiväkerhoa ja olen nuorisotilalla ohjaajana.

Jahas, tykkäs palsta olla kaatuneena useammankin tunnin.. No mut tääl taas :p

Onnea Ouskalle hyvistä neuvolakuulumisista!

Tytylle onnea tyttölupauksesta!

Ihana pvä oli! Nii upee ilmakin! Käytiin pikkuväen hulinoissa miehen kanssa :heart: :heart: Eli sain suostuteltua sen lähteen, vaikka ne onkin pääasiassa kestovaippahulinat. Mut mieskin oli sitä mieltä, et väärin markkinoitu ku siel oli paljon mukavempaa kuin oli ajatellu. Aatteli olevansa kenties ainoa mies ja et kaikki keskittyis kestovaippojen ympärille. No mut oli siel edullinen kahvilakin, lasten vaatteita jne :) Eli kuulema voisin saada miehen lähtee toisenki kerran :heart: Olin nii otettu et se läks miu mukkaan! Merkkas tosi paljon!

Sit käytii ton jälkeen Amarillossa syömässäkin =) Iha naudan lehtipihvit ja jälkkäriks melonisorbettia, njamskis! Eli erittäin mukava pvä oli tällä suunnalla! Saatiin myös viimein pesutorni käyttöön ja sillä ekat vaavin vaatteet jo pesinkin :heart:

SS/ mytty 36+1 (ku ei iha viel oo sunnuntai.. :p)

sompio voi harmi nyt kun noin kävi. Tosi inhottavaa kun irtisanotaa porukkaa toloudellisinkin syin ja vanhat ulos ja nuoret sisälle. Samoin töihin otto periaatteissa on että mielummin se mille voi maksaa vähiten palkkaa mutta hoitaa työnsä.

hanta tai olla saanu leipomis kohtauksen. TULEPPAS TÄNNEKI leippoon noita sun kaakaomokkapaloja mulla herahti ihan vesi kielelle! :):)

Onnea tytylle tyttölupauksesta. Meillä kans 25 päivä niin saas nähdä oonko oikeessa niin varmassa poikaolossani vai ihan väärässä :D

Huomenta!

Koko iltana en päässyt plussalle, mutta tulipahan taas kerran suunniteltua uusiksi meidän huonekaluhässäkät :LOL:

Käytiin eilen saunassakin =) Mä en itsekään ole pariin viikkoon lauteille kiivennyt liitoskipujeni kanssa, mutta mies ei ole päässyt saunaan koko selkäkipunsa aikana.

Taas sataa lunta. Muuten kiva, mutta kukahan tulisi meille tekemään lumityöt :whistle:

Huomenta.

Ouskalle, onnea hyvästä neuvolasta :)

Tytyllä hieno ultra takana, mahtavaa että kaikki on hyvin ja tyttö tulossa :heart: Meillä olis vielä kaksi viikkoa siihen lystiin, "vähän" jännittää onko kaikki kunnossa ts.
olen aivan paniikissa.

Suukkiksella on ollut kiva päivä eilen, mukava juttu. Mulla meni vähän alta riman kun sain ihme kilareita koko päivän ja sitten kaikki sukulaiset just silloin keksi soittaa mulle ja olin varmaan vähemmän ystävällinen.. Pikkusisko sai mut kyllä herkistymään. Se olis raapinut viikkorahansa rippeet kasaan ja ostanut vauvalle paidan :ashamed: Ikää hänellä on siis 9 vee.

Prkl, mulla on TAAS se perhanan luomitulehdus. Kummassakin silmässä on ollut nyt kuukauden sisällä eli kaksi antibioottitippakuuria oon vetänyt niihin. Ja nyt taas. Taidan soittaa päivystykseen ja kysyä haluaako ne mut sinne kun oon lääkäriltä saanut ohjeen heti mennä jos tulee uudestaan. Nyt varmaan täytyy saada jo joku uusi lääke :|

Vilma ja Elma 18+2

Moorning!!

mä olen muuten huomannut, että nykyään tykkään ihan valmistaa ruokaa ajan kanssa. pitää olla kaikenlaisia tarvikkeita ja tuoreita yrttejä sekä sen lisäks vielä leivon! kai ne on sit mielenkiinnon kohteet muuttuneet vapaa-ajan suhteen ja sit kun ei vaan jaksa puuhailla niitä asioita, mitä ennen raskautta tykkäs ni oon hoksannu kokkailun kulinaristisen puolen :p
mies on ihan onnessaan täst uudistuksesta :D
oon alkanu haaveilemaan jo isosta arkkupakastimesta....

Sompio: kiitos lomautusmyötätunnosta. en tiedä, kuin kauan joutuu olemaan pakkolomal mut toisaalt en edes haluis tietää ku alan turhaan ressaamaan. teillä toki siellä kurjempi tilanne, mut uskon että ku alatte setvimään asioita, niin alkaa henkisesti helpottamaan :hug: -ja voidaan mun puolesta tehdä lahja vaihtarit, kuulostelen ensin mitä ne sieltä lehtitalosta mulle vastaavat :)

vilma: mikä ihme supersitkeepöpö siihe sun silmää on tullu? soittele vaan sinne päivystykseen. tosi liikkis sun siskos :heart:

mulla on muute ihan seonnut suolisto. vatsa kyl päivittäin toimii mut vois sanoa kärsivänsä ummetuksesta... ( ilman tarkempia kuvailuja ) Oon jo muutaman viikon ajan koittanu syödä paljo kuituu, juoda vettä, syödä magnesiumia mut ei meinaa auttaa. Lisänä ne pirun pukamat jotka pariks päiväks katoaa ja sit taas putkahtaa esiin vaik niitäkin kuin hoitaa :$

jep jep, ulkona taas upea ilma tulossa. mä taidan mennä marinoimaan lihan B)

Yhteistyössä