~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

juuh tuo on kans tutun kuulosta..mä kattelin yks päivä juniorilta pieni merenneito ja mä itkin aivan mielettömäst siinä lopussa kun se isä jäi yksin... :ashamed: mut onneks mies tuntuu ymmärtävän kun paniikissa kysyy et kai tuo johtuu hormoneista :LOL: ai säkin oot kouvolasta? :wave: mä en oo enää kauaa kun muutetaa espooseen, kouvola mun kohdalla on aika ahdistava mun pukeutumisen kannalta, oon muslimi ja jotkut ihmiset osaa olla todella ahdasmielisiä :(
 
Ihana kuulla EM, että Dodoliinilla on kaikki hyvin :heart:

Voimia kaikille unettomille ja kipeille :/ :hug: Mä tiedän tuon unettomuuden tunteen, se on kamalaa.

Tytyllä ihana masu :heart:

Hooyo, harmillista, että sulla on tuollaisia kokemuksia :( Me suomalaiset (toki myös muutkin) osataan olla välillä aika ahdasmielisiä..

ON, mulla alkoi tänään yhdeksän viikon hallinnon harjoittelu. On kyllä niin raskas kevät tiedossa koulun suhteen, että jos selviän niin hyvä. Ja kyllähän mä pakollakin menen tämän läpi, saa sitten hyvillä mielin alkaa odotella elokuuta :)

Vilma ja Elma 16+3
 
niimpä, ja usein se ihmisten ahdasmielisyys johtuu siitä että ei tiedä tarpeeksi asioista :( mutta mun ystävät ainakin sanoo että ihan samallainen mä oon muslimina kuin ennen sitäkin ainut radikaali muutos n ollut vaattet :LOL:
 
ei se haittaa=)mä olin ennen kristitty, jos asian niin voi sanoa. oon käyny rippikoulun ja mut on kastettu mutta siinä se sitten oli, mulle kristinusko ei ``sopinut``koska siinä uskonnon eteen ei oikein tehdä mitään..Mutta Islamin uskossa on viisi päivittäistä rukousta ja yhteisö on todellä tiivis, melkein kuin toinen perhe =) tuntemattomat muslimi naist tervehtii toisiaan,musta se tosi kiva! =) Mun avoimeihen kautta tutustuin enempi Islamiin ja päätin sitten kääntyä ja oon ollut kyllä tosi tyytyväinen =)
 
ElinaMaria Ihana kuulla että kaikki oli hyvin. :heart:
sulla on jo tehty painoarvio ja arvio lapseivedestä. varmasti ihanaa
tietää vähän minkä kokoinen vauva jo onkaan.mulla
ei oo semmoista tehtykkään...tekeeköhän ne sitten ollenkaan
kun ei mulla ainakaan pitäis enää olla ultraa...??

mä en normaalisti tykkää vaatteiden ripustamisesta, mutta
kyllä noita pikku vaatteita on niin ihana ripustaa kuivumaan.:heart:

TinyAngel & Pikku Pirpana rv32+4
 
EM Ihanat kuulumiset sinulla ja vaavilla :heart:
tyty Söpö masukuva :D :heart:

Tänne ei kummosia,just tultiin kauppa reissuilta,ei sielä mennytkaan ku hmm... 3 tuntia :eek: Käytettiin äippääkin samalla kaupoilla.Ja heristeltiin sen kanssa vauvan vaatteita kaupassa."Ihan ku niitä ei olis jo tarpeeks" :LOL: Mut ei me kyllä mitään ostettu,ne on vaan niin ihania ja pieniä :heart:
Mua meinaa taas vähän stressata kaikki,meillä luultavasti muutto edessä.Tainno oikeastaan on muutto edessä.Tässä talossa ei siis kaikki kunnossa :'( En uskalla täällä mainita asiasta,kun on niin vainoharhainen olo.Sen voin sanoa,että yksin en enää liiku meidän pihalla.Onneksi on mies joka on suojana ja tukee.Vielä kun pääsisi eroon kaikista tyhmistä ihmisistä ja saisi turvallisen tulevaisuuden lapselle.Nyyh.

Mutta nyt salkkarit,ja sit suihkuun.Hih hii,ostin hiusvärin ja suklaata :whistle:

Sannya ja Nuppu 30+6 (Hui,ku menee viikot nopsaan.Onko jollain muulla sama tunne?) :heart:
 
EM ihanat kuulumiset!! Onnea!! :heart: :hug: :flower:

Enää 3 työpvää jälellä!! Mä oon ihan innoissani tääl!! tääki pvä meni iha kauhee nopeesti! Ja miehen kans on ollu nii ihanaa aina vaan ja.. äh! Mä halkean onnesta vielä!! :heart: :heart:

SS/mytty 34+3
 
Tyty Mulla kanssa tuo selkäsärky on usein toispuoleista ja säteilee oikeaan jalkaan. Hieman helpotti muutamalla akupunktio-kerralla, mutta nyt taas on tosi kipeä :'(

Johanna Kiitos myötätunnosta :heart:

Hooyo Mä olen itse asiassa raskauden aikana tasaisempi luonne kuin aikaisemmin. Mieskin on sen huomannut, että en samalla tavalla räiskähtele kuin ennen. Mutta paljon herkempi olen itkemään joka asiasta. Siis hyvässä ja pahassa :|
Mulla kanssa selkä alkoi kenkkuilemaan ja joulukuun alussa. Ja viikkoja oli silloin jotain tosi vähän. Eli joku siellä alkoi painamaan johonkin hermoon tai jotain jo heti alkuvaiheessa.

 
sompio
voisko se sitten mullakin painaa johkuun hermoon, mietityttää kyllä kun mulla se painaa melkein keskiselkään :/ tai sitten on vaan tullut tehtyä liikaa kumarassa hommia.. :| kun mulla on ehkä vasta joku raskausviiko 6...
 
hyvää huomenta leidit =) täälä aamu lähtenyt käyntiin pahalla ololla.. :x tissitkin on tosi kipeän oloiset..nipistelee... :/ mun pitäis tänään lähyeä aviomiehen äidin luokse helsinkiin muutamaks päiväks kyläilemään =) Voi kun sielä on niin mukiavaa kun on täys palvelu päällä :heart: ei kerkeä muuta kun syödä :LOL: voi olla et joudun palauttamaan tän lainakoneen joten musta ei niin useesti kohta kuulu mut älkää poistako mua listalta :attn: yritän parhaani mukaan käydä lukemassa ja kertomassa väliaika tietoja musa ja pikku-kiukusta :heart: :heart: so see youuu :wave:
 
Selkäkivuista Mulla oli siis pahimmat kivut Zoen tavoin alkuraskaudessa. Vaikka kipuja selässä on edelleen ja varsinkin säteilee oikeaan jalkaan vieläkin, niin silti ne on helpompia ollut kestää. Ne oli ihan issias-tyylistä kipua, mutta akupunktiolla helpotti aika paljon. Tietenkin omalla tekemisellään vaikuttaa siihen kuinka paljon särkee. Mitä enemmän nostelee ja kumartelee, niin sen kipeämpi heti on.

Liitoskivut Nämä on nyt kai niitä liitoskipuja sitten. Häpyluun alue on ihan julmetun kipeä ja en meinaa päästä kävelemään. Tunnin päästä on lääkäri ja toivottavasti saan sairaslomaa joksikin aikaa. Pissaaminenkin sattuu, mutta tuskin on pissatulehdus. Kävin kyllä eilen labraan antamassa pissanäytteenkin. Neuvolantäti ainakin puhelimessa epäili, että liitoskipuja olisi. Mutta osaa kyllä tehdä kipeää :'(
 
en viel kerennykkään lähteä :LOL:
suukkosuulle :attn:
vielä siihen etusivun listaa, tein tutkimus työtä ja todennäköisesti synnytys sairaala on JORVI.
ei ole uudelta asunnolta kuin 10min ajo :p ihanaa kun ei tarvi pelkää osaako mennä ajoissa :LOL:
 
Eilen oli ensimmäinen neuvolakäynti. Kaikki oli ok. Pahoinvointi ei ole vieläkään hellyttänyt. Pakko vain on vähän yrittää syödä. Yölläkin nukkuminen on ollut katkonaista niin nyt sit päiväl väsyttää. Onneks on viel tää viikko saikkua. Saa nähdä pystyykö viel ens viikollakaan menemään töihin.
 
Sompio kurja kun tekee kipeää, toivotaan et loppuis/helpottais pian!! Mulla on ollu liitoskipujen kaltaista tosi kovaa kipua (en voi varmaks tietää oliko siittä johtuvaa, mut kaiketi) vain kerran ja kesti noin 5-10min. Eli oon päässy kyl tosi vähällä aina tänne asti.
 
Kiitos kaikille onnitteluista - ihanaa oli päästä vielä kerran käymään ultrassa. :)

Nasulille ja Hooyolle jaksamista pahan olon kanssa!! :hug:

Sompio voi harmi!! :( :hug: Toivottavasti saisit jotain apuja... ota muutama panadol jos kivut on ihan tosi kovia!

Suukkis ihanaa kuulla että oot onnellinen. :D Saa sitä hehkuttaa!!

Sannya voi... :( toivottavasti pääsette pian muuttamaan. Ei ole kivaa pelätä omassa kodissa. :hug:

MULLA POKSUU!!! :D

Sen kunniaksi masukuvaa. :) Voi miten mä oon jo menossa näin pitkällä!! Siis kymmenen viikkoa enää!!! :D :D



EM ja Dodoliina 30+0! :heart: :heart: POKSSSSS!!!! :eek:
 
SS kiitos!
Kyllähän mä jo turvallisemmalla puolella olen, mutta takaraivossa on silti joku pelko, juontaa juurensa siihen, että äitini on aikoinaan saanut keskenmenon 18. viikolla.....
Tiedän etten saisi ajatella moista.
 
Kiitos Suukkis ja EM :heart: Sairaslomalle jäin sitten minkäkin pariksi viikoksi. Häpyluu on niin arka, että lääkäri kun sitä paineli, niin itkua väänsin tutkimuspöydällä :'(
Suositteli housumallista tukiliiviä, joka tukisi häpyluun seutua. En vain onnistu äkkiseltään sellaista liikettä Tampereelta löytämään. Kävely on niin hankalaa, että täytyy puhelimitse ensin saada tietää liike mihin on menossa. Fysioterapeutin soittoaika ei vielä ole tälle päivälle, mutta aion häneltä kysyä vinkkejä.
Pissa oli puhdas, eli sattuminen pissatessa johtuu myös ilmeisesti häpyluusta. Tulehdusta ei ainakaan ole.

Tervetuloa Minttuli :heart: Koita vain olla miettimättä kaikkein pahinta. Se on helpommin sanottu kuin tehty, tiedän. Aika harvinaista se olisi keskenmeno enään noilla viikoilla.
 
Ja kaikki raskaudet on erilaisia, se tulisi muistaa aina. Suotta ajatella niitä huonoja juttuja, mulla oli km vkolla 8+5 mut silti oon nauttinu tästä raskaudesta alusta asti ja nyt jo näi pitkällä ollaan! :)

:headwall: |O :'( Ny mie oon kuin sinkku.. Ku otin eilen sormukset pois ku turvotti sormia nii pahasti.. Ni tänää ne ei menny ku survomalla sormiin ja sillonki sattu iha kauheesti.. Juu'u, mie ku jotai päätän ni pitäähä se sit tehä.. Noh, jouduin sit väkipakolla ja kivulla ottaan ne pois ja saippuan kera ku ei muute lähteny. Eli ny uhkaa sit sormuttomuus koko loppuraskauden :'( Iha hölmöö.. Noh, pääasia, et ite tietää olevansa onnellisesti naimisissa :heart:
 
täällä sitä vedetään "aamupalaa" :D

hengissä ollaan, mut olipa rankka keikka... syömättömyyden suhteen ei ollu ongelmia, mutta yöllä alkoi taas tuota vasenta puolta kivistämään :/ vähä arvelutti lähteä autolla liikenteeseen, mut aattelin et kuhan tk:n pääsen ni en mä varmaa siel kipuihin kuole.

verikokeitten otto ei menny sit ihan putkeen... mussa on nyt 9 reikää, käsivarret, kämmenselät ja sormet piikitetty. multa otettiin siis näytteet loppupelissä sormenpäistä putkiloon puristelemalla! :eek:
-ja ekan tunnin jälkeen alko vähän heikottaan. hoitaja käski mut petiin makaamaan ja sillon iski tajuton tuskanhiki ja olin ihan varma et oksu lentää! mua ei sit enää siit pedistä pois päästetty ku olin niin huonon näkönen... koko ajan siinä pötkötellessä oksetti ja tuli kylmä ja kuuma vuoron perään. kaiken kukkuraksi siis edelleen vatsaa koski ja kotiin ku pääsin ni panadoolia vaan nassuun.

alkaa jo vähän helpottamaan, mut ihmeellisiä nää kivut on. täytyy huomen mainita taas terkalle kun soittelen noit testituloksia. saas nähä miten sokereitten kanssa käy :/

Onnea ja tervetuloa Minttulille ja EM:lle isot poksuonnittelut!!!!

Toivotaan, että sulla kans Sompio kivut hellittää ja saisit kunnon saikun :hug:
 
EM: Tuo mahasi on aivan ihanan kokoinen. Tuota odotellessa. :LOL:

Itse olen vielä sairaslomalla ainakin tämän päivän. Soitin neuvolaaan ja kysyin kauan seurailen tätä räkätautia ja päänsärkyä ennen kun menen lekuriin. Antoi ajan huomiselle. Hyvä niin. Tarkistetaan ainakin ettei sit olisi mitään poskiontelotulehdusta. Jotenkin vaan tuntuu et nyt haluaisin olla töissä enkä koko aikaa sairaslomalla.

Anteeksi viime aikaiset omanapaiset juttuni!

Ouska + Mini rv 16+6
 
Zoe juu turvotustahan se.. Mä oon tosi huono juomaan vettä vaikka kuin tiiän et pitäs :( Aina otan vettä ja sit se jää silti juomatta. Ja tiiän et pitäs juuva, mut nii se vaa aina jää parin tsemppaus pvän jälkeen... Eli juon pvän tai pari niin, et pakotan itteni juomaan vaikka litran pari ylimäärästä pvässä mut sit se taas jää sen alkuinnostuksen jälkee :ashamed:
 

Yhteistyössä