~~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 5.0~~*~

mä just kattelin noit koulutus juttuja ni 4,5 vuotta menis jos lukiks ittensä kätilöks, kyl mä varmaan sinne kouluu haen... :) haen sitten vaikka niin monta kertaa et ne kyllästyy muhun ja ottaa sisään :kieh:

Hooyo Kannattaa varmaan nyt kevääksi yrittää töitäkin. Saisi paremman äippärahankin, jos voisi laskea viimeisen 6 kk:n palkkatulojen mukaan. Siis jos oot ollut työttömänä aikaisemmin.
Ja syrjintäähän se oikeasti olisi, jos raskaana olevaa ei valita raskauden takia. Mutta todellisuudessahan ei kovin helposti varmaan palkata. Mutta ei tosiaan tarvi tässä vaiheessa kertoa vielä raskaudesta.

Ja pahoinvointiin vielä, että täytyy silti yrittää syödä usein, vaikka olisi etova olo. Sitten se vasta tuleekin, jos pitää pitkiä taukoja syömisen välissä.

Pienistä vaatteista Musta tuntuu, että joka kaupassa missä olen käynyt, on alerekissä juurikin noita 50 cm:n vaatteita paljon. Satunnaisesti löytää kivoja 56 ja 62 cm:n vaatteita alesta, mutta aina olisi kivoja 50 cm.

Meidän kirjahylly on menossa kaupaksi huutonetissä. Pääsee kohta sisustamaan kämppää uudestaan =)

Edelliseltä sivulta kopioin tän kysymykseni uudestaan :whistle:

Kysymys niille jotka kärsii nivuskivuista!
Onko teillä kipu jatkuvaa vai sellaista repäisevää? Mulla on särkenyt taas torstaista asti yhtäjaksoisesti. Ja en oikein pysty paikallistamaan sitä, että missä kohtaa eniten on kipua. Ja tuntuu, että koko häpyluu (tai mikä lie) on tosi kipeä ja hellä. Onko tämä normaalia?
Viimeksi neuvolantäti sanoi, että kivun pitäisi olla repäisevää, eli tulee ja menee, ei ole koko aikaa. Ja sanoi, että säteilee tuolta mun selästä kipu. Viimeksi se kipu meni muistaakseni ohi kolmessa päivässä.

Ja sitten on sellaista menkkamaista kipua ollut pitemmän aikaa. Onko kellään muulla sellaista?

tyttönen90 tervetuloa! :wave:

joo onhan meilläkin ollut pinnasänky jo vaikka kuinka kauan.
Tuolla se lastenhuoneessa odottaa vauvaa. Mutta meidän
makkariin se ei vaan mahdu järkevästi. Tulee liian ahdasta
eikä meinaa mahtua vaatehuoneeseen- ja siksi ajattelin
tehdä tuosta laatikosta semmoisen ensi sängyn. Jota käytän
niin kauan kun vauva herää usean kerran yössä syömää. Sen jälkeen
vauva siirtyykin sitten omaan huoneeseen nukkumaan.

Sompio Meilläkin mies on samaa mieltä, että vaatteita
alkaa kyllä nyt olemaan jo liikaa. Varsinkin kun tänään löysin
lastentarvikekirpparilta vaikka mitä ihania vaatteita. :heart:
Mutta ei niitä nyt vielä liikaa oo, itse tiedän paremmin kun
pyykiä pesenkin ;)

Sompio nivuskivuista tms en osaa sanoa, mulla vihlaisee häpyluuhun vain sillon ku kumarrun kyykkyyn niin et kuulalle jää tila tohon jalkojen väliin. mut helppaa heti ku nousen ylös. menkkajomotuksia tuntuu aina sillon tällön, mut menevät myös nopsaan ohi... tiedä sit :/ ite ei oo ainakaan huolestuttanut suuremmin, ku eivät tosiaan kauaa kestä. eikä niitä ole edes niin paljon et osaisin kytkeä ne tiettyihin tilanteisiin.

:wave:

Virus tietokoneesta karkoitettu! :D Eli pääsin takaisin... Meinas jo tulla vieroitusoireita. :D

Ihania masukuvia oli suukkiksella, vilmalla ja nibblerillä. :) Mä laitan sit tiistaina uutta kun tulee isot poksut...

Vauvis ihana neiti teillä siellä!! :heart: :heart:

Meilläkin taitaa vaatteita olla jo riittämiin... :snotty: tänään pesin yhden koneellisen, ja onhan nuita... mut on hyvin eri kokoisia, siis että joitain ihan pieniä ja sit joitain 56 kokoisia, sit isoin osa taitaa olla yli 60 cm. Mut kyl musta on ihanaa et pienellä on sit sopivat vaatteet ettei tarvii liian isoissa olla. :)

Tervetuloa uusille!! ONNEA!!! :flower:

(.) Eilen käytiin Ikeassa ja nyt on hoitopöytä kasattuna... voi se on niin ihana! :heart: Viereen ostettiin vielä sellainen lipasto johon mahtuu pikkuisen vaatteet.... :) Ja sit ostettiin pinnasänky, sekin on jo kasattuna makkarissa. Tekis mieli sekin jo pedata mut taitaa mennä vähän pölyyn petivaatteet jos ne nyt jo laittaa... :LOL: Suurimmat hankinnat on nyt sit tehty, vielä olis sit itkuhälytintä ja rintapumppua yms. hankittavana.

Vauva voi hyvin, kait. :D Möyrii kovasti murunen. Huomenna olis seurantaultra aamulla, ihanaa! :) Pääsee vielä tarkastamaan että kaikki on kunnossa ja että Dodoliina varmasti on tyttö. B) Jos se on kasvattanut kivekset niin pitää sit tehä jotain noille mekoille joita on saatu... :D

EM ja Dodoliina 29+6 :heart:

iltaa ladyt!

uusille tervetulokukkaset ojennan :flower: :flower: :flower:

heti alkuu pakko kysästä EM, et mihin seurantaultraan sä oikeen pääset? vai meettekö yksityiselle?

Sompio: täällä on vaihtelevasti menkkakipuiluja ja ne tuntuu keljuilta, kun ovat enemmin selkäpuolella ja kestävät hyväs lykys muutaman tunnin. ei siis voimakkaita, vaan sellasta ärsyttävää juilimista/vihlontaa. yöllä kun vaihtaa asentoa, niin sattuu masuun unenkin läpi :/ johtuisko siitä kun on ollu liian kauan paikallaan.

meillä luultavasti mies nikkaroi pikkuisen ensipinnasängyn vauvalle. koko ois äippäpakkauslaatikon verran ja pyörät tulis alle ni ois kätevä siirrellä. mie sitten petsaan tai maalaan sen ja tilaan ensisängyn reunapehmustejutut siihen :heart:
-muutenhan meil on sit ihan normi pinnis lastenhuoneessa

vaatteista mulle tulee ihan ahdistus kun luen teillä olevan jo vaikka mitä :ashamed: mä olen muutamia pikkuisia ostanut, mutta ihan onneton on viel vauvan vaatevarasto. ei oikein ole rahaa mulla ostaa kerralla, eikä saada keltään käytettyjä. lastenvaatekirppikselle kyllä mennään heti, kun yhteinen vapaapäivä miehen kaa sattuis kohdalle. toiv. sieltä sitten löytyisi hyvään hintaan.

En tiedä voikohan ne häpy-/nivelkivut johtua siitäkin, että mulla todettiin emätintulehdus, joka ei ole oikein tuntunut menneen ohi kunnolla. Täytyy huomenna soittaa neuvolaan ja pyytää päästä lääkärille, että saisi asioista varmuuden.

TALVIS
saa udella mä asun nyt viel täl hetkellä kouvolassa mutta parin viikon päästä muutan espooseen. Helsingissä taitaa olla lähin koulu missä kätilöks voi opiskella...mä niin tahtoisin olla kätilö sit näkis vauvoja niin paljon kun haluaa :heart:

johanna83 kyllähän sinä viedä ehdit kartuttaa
isonkin vaatevaraston. Minä olin tänään yksin
lastentarvikekirpparilla ja sainkin 10 vaatetta, yhdet sukat ja
kengät ja maksoi vain 14,5e että niistä kyllä löytää vaatteita
alle eurolla. :D

Nyt tulin vaa pikasesti moikkaan! Ollu pitkä pvä ja unelle pitäs men..

Tervetuloa tyttöselle! tarrasukkia matkaan! :heart: :hug: :flower:

Talvis osta ihmeessä kestolivinsuojia. Siis semmosia iha kunno laadukkaita (esim. kestovaippakaupoista saa netistä) ja pehmosia/mukavia. Niitten kans ei kyllä tuo tihkuminenkaa nii haittaa :hug: Mullaki usein tihkuu ja varsinki kerran ku lauloin pikkuselle ja mietin sitä siin samalla ni tuli maitoo oikein kunnolla. Mut nuo liivinsuojat tosissaa on oikeen mukavat! Kertakäyttösiä en ite kyl ees ostais, ihan turhia ja hiostavia ku ovat.

Ihana vloppu takana, oli tosi kivaa kavereiden kans! Äitiiki ku kävin moikkaa ni se tuns mytyn kunnon potkutki! Ei mytty jostai syystä ujostellu. Varmaa senkää vuoks ku oli nii vilkkaalla päällä :) Harmi vaa ku ystävä ei ois tuntenu liikkeitä ku niit tuli nii vähän ku aina lopetti jos oisin aatellu, et ny vois tuntua :headwall: Noh, mytty on pienestä asti jo omapäinen :D

SS/ mytty 34+2

Unettomuus taas vaivaa :(

Kiva, että Suukkiksella on ollut kiva reissu =)

Zoe Mulla imurointi on jostain syystä kaikkein pahinta. Vaikka säätää imurin letkun pitkäksi ja ei kaikkia alusia kumartele, niin aina on selkä imuroinnin jälkeen kipeä.

Huomenta.. :/ täällä alko aamu huonosti, tai oikeestaa jo eilis ilta. Selkä on nimittäin NIIN kipee |O et en voinu mennä aamul duuniin ja varasinkii jo lekuri ajan kolmeks..perhana et menee hermo, olin viikko sitte saikulla ja taas :snotty: eilen ku mies paineli alaselkää ja pakaroita ni meinas itku tulla,oli niin kipeenä.En tiiä missä nyt vika.. :headwall: kiukuttaa! sit ku joutuu linkuttaa tota vasenta jalkaa ni rupee mahaan tuikkii samalle puolelle..ku joutuu jännittää joka paikkaa kävellessä ku tekee kipeetä..oon kipugeeliä hövänny ja ottanu panadolia mutta ei apua.

Tuossa eilinen poksumis kuva jossa 18+0 =)

Tyty ja Kitku 18+1

jaksuja unettomille, kuten Sompio :hug: itseenikin se välil aina iskee

Zoelle ja tytylle myös tsemppiä selän kanssa! sulla on nätti massu

kiitos TA, tuntuu vaan välil et on niin paljon sitä hankittavaa ettei tiiä miten päin olisi. sähän olit tehnyt hyvät löydöt kirpparireissulta!

(.) tänään hipsin sinne luomenpoistoon. kääks! mulla ei oo ikinä ollu tikkejä tms. pieni asia, mut silti jänskättää vähän.
huomenna ois sitten se sokerirasitus...

mulla on enää 16 työpäivää jäljellä!!! :whistle:

humenta leidit :wave: täällä on pikkuisen paha olo ja stressi painaa päälle uuden asunnon hankkimisen suhteen... :/ täytyis lähtä selvitteleen takuuvuokrs juttuja..nää asiat aina kestää ja mulla ei olis just nyt yhtään kärsivällisyytä.. :headwall: nyt jo kolmena aamuna mä oon ollut niin vihainen että itsekkin välillä säikähtää... :ashamed: jos se kohta jo tasaantuis..oikein ihanaa aamua kaikille!! :wave:

johanna83
multa on postettu luomi kainalosta, se ei satu, puudutus vähän nipistää ja etenkin kun mulla laitettii se kainaloon =) neljä tikkiä tulu ja kesti ehkä vartin eli se on nopee homma =) älä jänskää :hug:

Zoe-F ja Suunnistajalle super iso :hug: :hug: ..Nyt on teidän kuukausi :heart: ..Kohta näemme toisella puolella :wave:
Toivottavasti synnytys menee hyvin, ja siitä jää hyvä mieli *haikeena muistelee omaansa...se oli hieno kokemus ja hetki elämässä* :'( :heart:

Täällä olis eka neuvola torstaina terveyskeskuksen puolella, kiva päästä kattoo miten tyttö on kasvanu ja kehittyny =)
annetaan eka satsi sitä rotarokotetta *se pitääkin muistaa apteekista käyä hakemassa*

Täällä menee arki välillä hyvin ja välillä vähemmän hyvin...yöt sentään menee loistavasti ja ne kamalat iltaraivari huuto kohtaukset on menneen talven lumia*koputtaa puuta*
Viime yönäkin nukahti yöunille siinä n. 21.30-22.00 ja heräs aamulla n. klo 6.00 syömään...nukuttiin siinä johonki klo 8.45, syötiin, vaihettii vaippa ja vähän aikaa hymyiltiin ja juteltiin. Sitte joskus 9.30 nukahti neiti uudestaa, ja nukkuu vieläkin =)

Ja joskus on niitä päviä (kuten eilen) ettei pahemmin nukuta ollenkaa koko päivänä, pikku torkkuja (n. 10min) otetaan ja taas ollaan ylhäällä.

Tsemppejä ja halauksia täältä jokaiselle!! :hug: :heart:

vauvis ja Miia, kohta 2kk :heart:

Tervetuoa minunkin puolesta kaikille uusille :flower:

Itse olen kanssa vaihteeksi sairaslomalla.. nimerkki kaks päivää töissä. Nyt vaan olen flunssan ja kamalan päänsäryn takia saikulla. :'(

Eilen kuulin maailman ihanimman uutisen. Minusta tulee myös mahdollisesti täti tänä vuonna. Sekä taas saan lisää serkkuja. Täytyy toivoa et sielläkin kummallakin menisi kaikki hyvin. Hyvin alussa kuulemman ovat.
Itse huomasin eilen, et sanon aika usein et kyllä se tästä mut aika alussa vasta ollaan! Vitsi olen tyhmä,MÄHÄN OLEN IHAN KOHTA JO PUOLESSA VÄLISSÄ. Enää muutama viikko siihen. :headwall: :headwall:

Ouska + Mini rv 16+5

Johanna ja TinyAngel, kun edellinen raskaus keskeytettiin vauvan munuaisista johtuvan sairauden takia niin tässä raskaudessa ultrakäyntejä oli muutama enemmän kuin normaalissa raskaudessa. :) Eli ihan vaan varmuuden vuoksi. MUOKS niin siis ja kaikki oli hienosti!!

Terveisiä siis ultrasta:

rv 29+6
RR 120/77
Lapsiveden määrä: Normaali
Painoarvio: 1539g !!!
Tarjonta: Perätila
Liikkeet: ++
Kohdunsuu: kiinteä/pehmeä (välimaastossa)
Kohdunsuun pituus: 2,5 cm

Eli meidän mussukka on jo iso tyttö! :) 1530g! Sukupuolta ei katsottu uudelleen, joten luotamme rakenneultran tietoihin. ;) Perätilassa edelleen siellä ollaan, elättelen toiveita kuitenkin että vauva keksii vielä kääntyä oikein päin. Mut sit jos ei niin sitten mennään sen tilanteen mukaan, pääasia että vauva tulee turvallisesti ulos kun sen aika on.

Vauvis kiva kuulla teidän arjesta. :)
Tytyllä ihana masu! :heart:

Pesen täällä pienenpieniä vaatteita.... :heart: :heart: :heart: voi miten ihanaa niitä onkaan ripustaa kuivumaan ja viikata lipastoon. :)

EM ja Dodoliina tänään vasta 29+6 eikä eilen.... :p

onko teillä ollut minkälaisia tunne purkauksia!?!?täällä menee tunteet niin vuoristorataa että mies oiken pelästy.... :ashamed: mä olen niin kiukkunen ja itkunen yhtä aikaa ja mikään ei ole pielessä...selkä mulla on nyt jo kipeä tiedä mistä se sitten johtuu kun ei ole vielä vaava masuakaan.. :(

hooyo+pikku-kiukku :heart:

oi kun oli mukavat kuulumiset EM =) tuosta tyttösen painosta en osaa mitää sanoa, heittivätkö siel yhtään lopullist kokoarvioo?

no nii, meitsin luomen poistohan oli ihan läpihuutojuttu :D mut hyvä ko menin ku siin oli tumma pää.

Ouskalle jaksuja

Talvis :wave: mie uskaltauduin puntarille ja taas ol tullu painoa :headwall: nyt kyllä alan käyttään tota netin kalorilaskuria et oikeesti näkee mitä syö ja kuin paljon. sit jos siit huolimatta painoo vaa tulee ni sitte en enää ressaa! kylhän täs on tietty taas ollu melkee joka viikonloppuna jos jotkut synttärit tms. mis on kakkuu jne..

hooyo: mulla aika tasasta ollu tunteitten kanssa. ei oo ku yks viikko millon tuntu kaik menevän päin seiniä ja ku kamelin selkä katkes ni nyyhkytin vaa lohduttomana miehen rintaa vasten.
nyt oon huomannu et tosi hyvistä asioista meinaan liikuttua :heart: jos katon vaik jotain meidän häät ohjelmaa ja olen ihan ihkuna sen parin puolesta tai kuulen jonkun tosi hyvän biisin.
vai oot sie kouvolasta (ainakin viel vähän aikaa...) mie oon kans

Yhteistyössä