~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Huomenta :flower:

nasby Paljon onnea ja tervetuloa :heart:
BB Mie en tuosta tiedä paljoa,mut kai se ihan normaalia on :) Itselläni ei ole vielä tullut mitään. :( Mutta eiköhän tuota kerkiä loruuttamaan ihan tarpeeks myöhemmin.

Pitäis lähtee koira viemään lenkille.Vasta heräsin.Ja aamulla heräsin taas 5 aikaan,mut pakotin itseni nukkumaan vielä pitempään.Ei viitsi ihan noin aikaseen joka aamu herätä.
Tänään on neuvola klo 12.30 ja mies ei pääse mukaan tällä kertaa,on aamuvuorossa ja nyt ei ole varaa olla yhtään poissa.Joutuu nimittäin pakkolomalle perjantaista lähtien :( Noh,ihan mukavaa mennä välillä yksinkin :heart:
Mut hyvää päivän jatkoa kaikille. B)
 
Meil mies tuli mukaan sillo ekal ja tokal kerral ku eka tietty oli kiva, et oli mukana muutoin vaa ja sit toisel kerral kuunneltii sydänäänet. Sittemmin ei mu mielest oo ollu tarvetta olla mukana eikä oo sit lähteny siirtää työvuoroja niide takia. Ku neuvolas ei mu mielest sillai oikee mittää erikoista viel oo. Sit myöhemmil vkoil on kivaki ku tulee mukaan. Ultrat ja perhevalmennukset on sit asia erikseen, niihi on tullu aina :)
 
Zoe Kiitos =) Pikkuisen pirteämpi olo kun nukuin melkein kaksi tuntia. Mutta kurkku on kipeä ja päätä särkee. Lyhyellä varoitusajalla on tosi vaikea saada kerhoon sijaista niin menen ainakin nyt kolmeen asti. Sitten osa lapsista lähtee kotiin ja mäkin voin sitten jättää työkaverin yksin. Tosin olisi vielä iltakin töitä.

Itse viikonloppuna toivoin sairaslomaa kun huomasin mainoksesta, että loput Sinkkuelämän tuotantokaudet ilmestyy tällä viikolla suomennettuna. Siis että olisi aikaa katsoa niitä sairaslomalla. Itsepähän tätä oloa siis kerjäsin :LOL: Ei vain, puolet kerholaisistakin on kohta olleet kipeänä, että tätä on liikkeellä tosin paljon. Ja eilen lähti yksi kerholainen kesken päivän vatsataudin takia. Että hyvässä lykyssä saa vielä molemmat taudit :(

Siellä oli aikaisemmin hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia. Onnea niistä :heart:

*muoks* Mun mies on ollut neuvolassa kerran mukana ja ei varmaan tule tässä uudestaan. Kun joutuisi aina olemaan töistä pois. Perhevalmennuskin on kolmena päivänä alkaen klo 16 ja siihenkin joutuu aikaisemmin lähtemään pois töistä. Siellä on kanssa yt-neuvotteluja käynnissä, että kauheasti ei viitsisi olla tässä vaiheessa pois, kun ei tiedä, ketkä joutuu lähtemään. Ensi viikon perhevalmennuksessa on n. 1 h fysioterapeutin luentoa ja puhuimme, että ei siihen tulisi mukaan.
 
bb en mä usko et tulee :) Ku et vaa puristele niitä ja annat olla rauhassa ni aika hyvin se vähenee (mulla ainaki näin). Sitä enempi tulee mitä enempi niit puristelet/mitä enempi ne puristuu jotai vasten.

Eikä se oikein oo korreloitunu siihen, et riittääkö maito sit vauvalle. Vaikkei tulis yhtää ni voi riittää oikein hyvin ja jos tulee paljonkin jo raskausaikana ni ei välttämät riitä ollenkaa. Tosin kaiketi se on suht hyvä merkki jos tuleeki jo aiemmin.

Ja miltei jokaisella naisellä kyllä maitoa riittää jos vain motivaatiota imetykseen on, eikä heti anna periksi kun pieni vastoinkäyminen tulee eteen. Pitää vaa ahkerasti yrittää :) Koska se on kummiski noin pari äitiä sadasta, joilla se maito oikeastikaan ei vain riitä.
 
Chamorphis
Kiitos kaikille tsempistä! =) Taas viime yö meni valvoes supistusten kans, mutta kun niistä ei oo mitään hyötyä kun ei saa tätä synnytystä käyntiin!!! :headwall: Onneksi huomenna pääsen sinne äitiyspolille et tuun vähän viisaammaksi... Voi olla et joudun jäämään sisälle ja yrittävät käynnistää, mutta luulen et lykkää mut kotia ja sanovat et katotaan nyt vielä! :kieh: Kuulin täs justiin et samas perhevalmennukses olleista yksi oli synnyttäny yöllä tytön. Sillä oli ollu LA 12.1 ja se synnytti kans Vaasas, et tostakin voi päätellä etteivät kovin mielellään käynnistele synnytyksiä kun toi meni kirjaimellisesti yliaikaseksi... :headwall: |O

Chamorphis ja edelleen häätöä vastaan oleva Nasu 41+1
 
Selkäkivuista kyseli joku olikos HanTa. Mulla on ollut niitä suunnilleen ovulaatiosta lähtien. Välillä on pahempia ja välillä hellempiä. Lenkille laitan aina sellasen Anitan tulivyön.

Ihon kuivuudesta oli puhetta myös. Mulla on tosi kuiva iho ihan atooppinen, niin nyt on sitten ihan ihottumalla ja herkkänä tuo mahan iho. Ei varmaan tykkää raskauden venymisestä ja talven pakkasista nyt yhtäaikaa. Osaako joku suositella siihen jotain rasvaa (ei sais olla hajusteita). Nyt oon laittanut siihen Erisania, Sibicorttia ja Bebanthenia aina sen mukaan miten pahana on ollu.

Tänään ei ole väsyttänyt niin paljoa, mutta tänään onkin vapaapäivä :) Vauva sai tänään kirppikseltä harsoja, muovitetun froteen ja sellaset käsi tumput niin ja peppi pitkätossu pehmon. Vielä paljon hankintoja uupuu, mutta onneks on aikaakin. Anoppi lupas ostaa meille ne vaunut :heart:

Vauvikselle kiitokset synnytyskertomuksesta. Oikein itku pääs täällä.
 
Hellou.
Neuvolassa käyty,ruokaa tehty ja koira syötetty ja lenkillä käyty.Jippii,ja nyt väsyttää.
Pikkuisella kaikki hyvin sydän sykki hyvin ja syke oli 125.Kohdunpohjan korkeus kasvanut 4cm eli nyt on 25cm :)
Verenpaine oli 132/75.Eli vähän korkea,mut neuvolas sanoivat ettei hätää. ;)

Nii tosta neuvola jutuista.Ihan on mies ollu sen takia mukana,kun on itse halunnut ja työvuorotkin on olleet just hyvin iltavuorot kun neuvola ollut.Ja nyt tää neuvola käynti sattui sit aamuvuorolle :D Ja perhevalmennus alkaa 4.7 klo 17.Toki sinne myös mies tuloo.Ja nyt on hyvä kun pääsee myös tulemaan hyvin,ettei tarvii työvuorojen kanssa säätää,kun lomautus alkaa. :)

Hmm,mie taidan alkaa makoilee vähäks aikaa ja odottelen että vauvan vaatteet peseytyy :p
 
Baby b kyl se on just sitä maitoa... mulla sitä on tullu noin rv 20 alkaen... sellasia keltasia täpliä rintsikoissa... :) Mä jostain luin että voi tulla jo tosi aikasessakin vaiheessa. Jos ei tee kipeetä niin ei oo mikään tulehdus.

imetyksestä mä en aio ottaa stressiä. Uskon että se onnistuu mut jos ei onnistu niin ihan terveitä ja hyviä ihmisiä on kasvanut myös vastikkeella. Musta siitä tehdään liian iso juttu ja stressataan odottavat äidit jo valmiiks sillä asialla... onhan se tärkeetä ja olis hyvä et imettäis mut jos ei onnaa niin ei. :)

Cham jaksuja jaksuja.... toivottavasti Nasu alkais jo tulemaan pian ulospäin! :hug:

Vauvis olipas kivaa lukea sun synnytyskertomus!! Mut huh... toivottavasti mun synnytys olis puolet lyhyempi ainakin!!! :LOL:

Neuvolassa on mies ollu aina mukana kun osuu ajat sopivasti. :) Oon sanonu et ei tarvii tulla jos ei halua mutta haluu olla mukana kaikessa... :heart:

(.) ostin sitten uudet rintsikat ja maksoin niistä 50 euroa!!! No on kyllä mukavat päällä ja vähän on kasvuvaraakin vielä... :whistle: Näillä pärjätään sitten seuraavat kolme kuukautta kunnes taas ostetaan imetysliivit.... :) Vauva melskaa mahassa... siis jo pari päivää on käyny sellanen myllerrys että!! :LOL: Onkohan sillä menossa yksiön sisustaminen tai järkkäileeköhän se huonekaluja uudelleen... :p

EM ja Dodoliina 25+1 :heart:
 
En mäkään stressaa imetyksestä, mut mua ainakin surettaa ku nykysi annetaan nii helpolla periks ja sit heti mennään korvikkeilla eteenpäin. Jos siis todellakaan se maito ei riitä/imettäjälle itelleen tulee kauhee olo siitä tai muuta ni sit on ok jos sentää on yrittäny kunnolla. Mu mielestä vaa liian usein nykysi annetaa heti periks vaikkei sinänsä oikeeta fysiologista syytä imetyksen jättämiselle ole.

Täälläki muute mytty o riehaantunu oikee urakalla. Ultra jälkee se o alkanu metastaa paljo enempi ja kovempaa eli tunnenki kunnolla sen möyrinnät. Noh, hyvä vain =)
 
Chamorphis : kovasti sulle tsemppiä tulevaan! kauan oot saanu nyyttiä odotella, mut eiköhän koht ala tapahtumaan :)

Sompiolle paranemisia! nyt vaan kattelet sinkkuelämää kaikes rauhas ;)

BabyB: mäkin oon jo varautunu tohon esimaidon tulemiseen ostamalla yhet kestoliivinsuojat, mut viel ei oo mittään herunu :LOL:

Neuvolassa meil mies oli vast viimeks eka kertaa. Ja luulen, et oli hänen mielestä ihan jännää ku terkka teki kaikki mittauksensa, kuunteli sydänäänet yms. tosin tuskin pääsee jatkossa pahemmin töiltään tulemaan, eipä sen takia oikeen pekkasta kannata ottaa.

(.) Täällä on sitten alkanut häpyluukipu vai miksi sitä nyt sitten sanois... liikkuessa tuntuu vähän oudolle, ihan ku ois keppi pyllyssä poikittain... :D mut ilmeisesti tää kuuluu ihan asiaan, onko teil muilla tällästä?
Muutoin mieli ihan hyvä, väsymys ja pahoinvointikin helpottaa.
Huomenna se kauan odotettu ultra... :heart:

muoks. tilasin tossa sitten Vauva -lehden ihan vaan sen hoitolaukun takia minkä saa kaupan päällisenä... eipä tartte sitten erikseen hommata!
 
Tulin sitten kesken päivän töistä pois ja torkkunut koko illan. Luen aamulla teidän jutut, mutta nyt yksi kysymys. Onko lääkäri suositellut jollekin jotain yskänlääkettä raskauden aikana? Kun mies kävi tänään apteekissa ja siellä sanottiin, että mitään yskänlääkettä ei saa käyttää.
 
johanna joo pitäis toi kotidoppler saapua kohta paketissa kaverilta kotii ja siin on noit liivin suojia... turkimpa niit viel tarttee mut hyvä se on varautuu. :)

Cham kyllä se sieltä tulee. Vauviksellaki otti aikansa ja ei se vauva sinne kohtuun jäänyt. :D
 
sompio joo apteekissa ei mullekaan syksyllä myyny mitään yskänlääkettä. Suosittelen että otat teelusikallisen hunajaa just ennen nukkumaanmenoa ja sit ostat esim. karmolis-karkkeja. Ne avaa sit tukkosuutta... pikaista parenemista! :hug:
 
moikka...

Yritän huomenissa lukea paremmin teidän juttuja...

Nyt vain pikaisesti pakko kertoa teille... ½ vuoden odotus kannatti, sain vihdoin ja viimein hääkuvat... tai no minun ja kaason kuvat viel puuttuvat, mut kaipa ne tulee kohta perässä...

Jumalaton selkäsärky, ei pysty nukkuu... tai nukuin pari tuntia mutta kuvajaaja soitti... prkl... kohta nukkumaan panacodin voimin... jos kipu katoais...
 
ajattelin että ne on vaan normaaleja finnejä aluksi mutta nyt se on kyllä ihan selvä akne... :/ Mulle siis puhjennut selkään AKNE raskauden aikana. Ikinä ennen ollu ees yhtä finniä selässä niin nyt on vaan tulehtuneen näkösiä aknenäppylöitä ja aknerasvoja vissiinkää saa käyttää... Ainaki niin oon kuullu... :/ Onneks on vaan selässä...

sompio niinkun em sanoikin niin mulla auttaa tukkoisuuteen teehen kun laitan hunajaa. Mäkin oon tukkoisena kotona. :(
 
zoe-f kyllä suurinpaan osaan kuvista olin tyytyväine... yksi vai kaksi kuvaa oli josta en niin pitänyt.
Kurja että teidän kuvat eivät olleet mielestäsi onnistuneita.

bb tuota hunajaa pitääkin kokeilla, josko se auttaisi... nuorempana join hunajavettä usein... ihan muuten vaan teen/kahvin tilalla...
Nyt on hujana vähän tökkinyt...

ja onnea bb poksusta...

Täällä valvon edelleen, pää ihan pöhnänen kun otin tuota vahvempaa särkylääkettä, mutta uni ei vain tule... nyt pyörinyt sängyssä jo pari tuntia...
Mutta positiivista selkään ei koske...
huomisesta tulee tappopäivä... 5.30 soi herätyskello töihin :(
 
"ei oo elämää, ei sen enempää"
No voi viddu, yksin täällä kirjoittelen...

Kyllä selkä särky saatiin taltutettua, mutta vauva aloitti elämän, kääntyi jotenkin niin hulluun asentoon, että olin varma koko vatsan repeävän...
Muutenkin eilen oli päivällä jo sellainen olo, että maha vain yksin kertaisesti on liian pieni koti Möntille...

Nyt sitten tunnin torkuilla töihin... eikä yhtään ketuta valmiiksi, kun tietää että päivästä ei tuu mitään tällä unen määrällä!!!
 

Yhteistyössä