~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

HanTa kurjaa ku et saanu unta! Koita silti jaksaa töissä! :hug:
Mie nukuin 9 tuntiakin varmaan jo, välillä heräillen. Eli sinällään monta tuntia, mut ei tullu semmost rauhaisaa unta ni tuntuu väsyneeltä. Ehk mie jännitän ku on tänää eka työpvä pitkäst aikaa.

bb onnea poksuista! Eiks siu kummiski kannattas lääkärin kans neuvotella mitä saa käyttää siihe akneen ja mitä ei? Että oisit sit iha varma asiasta? Toivotaan, et se selkä siittä rauhottuis!

Miehen kello soitti tuntia aiemmi ko miun (mies pitää rytmiä yllä ja pistää kellon soimaa vaiks on lomalla) mut en mie saanu enää sit unta. Tosin heräsin jo enne ko miehenkää kello soi. Siin ko oisin viel nukkunu ni myttypä päättikin et enää ei nukuta ja alko hyöriä. Sit toki lopetti ko nousin ylös! :headwall: :D Nooh, ei sen hyörinnät onneks kovin kovia viel ole.

SS/mytty 29+6
 
HanTa voi itkut :hug: koitahan jaksaa töissä.

BB onnea poksuista!! :wave:

Suukkikselle hauskaa työpäivää!

(.) Mulla on tänään projektina kantoliinan ompelu. :) Katotaan mitä tulee. En mäkään viime yönä nukkunut paljon kun vauva melskasi pitkin yötä... :eek: ja taas se jatkaa!! Siis jo monta päivää ollu sellanen meno masussa ettei tosikaan... :LOL: No ehkä se kohta pitää pari hiljasempaa päivää, niin se yleensä on menny. :)

EM ja villikissa 25+2 :heart:
 
Mansikkatee mulla on ollu ihan lapsesta kans atooppinen iho, sitä on rasvailtu millon milläki ja oikeestaa teini-iäst lähtien mulla ei oo ollu ongelmaa ku muutamat kuivat läntit talvisin. raskaus (tai oikeastaan siitä km:stä lähtien) on saanu aikaan sen, et mun iho on kauttaaltaan kuiva ja kasvoille ja vartaloon tulee punaisia, kuivia, kutisevia länttejä. kävin lekurilla ja hän määräs mulle paria jytympää kortisonivoidetta käytettäväks kuurimuotoisesti (1vko käyttö, väh 1 vko tauko). sanoi, että voin hyvin käyttää, ku alueet kuitenki ovat pieniä, eikä olla koko kropalle läästimässä. olin siis jo kokeillu kaikki apteekin perusvoiteetkin läpi eikä mistään apua. neuvolalääkäri kyseli ihotautilääkäriltä, ni sitä hydrocortisoniaki saa käyttää, mitä apteekista voi ostaa ilman reseptiä. vauvaan mahdollisesti pääsevä lääkemäärä on NIIN minimaalisen pieni...

bb mä hurautin kans ylimääräsist kangaspaloist pari kestoliivinsuojaa kaappiin.. =)

mua naurattaa ku jotkut puhuu, et vauvalla on jo nyt selkeitä uni- ja hereilläoloaikoja. meiän vauva rymyy ihan koko ajan :LOL: meinasin kirjottaa et nyt se nukkuu, mut sit alko taas tärinä. :) aamullaki oli pakko mennä syömään jugurtti puol kuudelt ku oli kauhee nälkä, ni sit en saanu heti unta ku riehu niin paljon..

mennään serkun kans tänään salille! jaiks :p

Talvis ja rymyyjä 20+4
 
Luenpas tässä nyt eilisetkin kirjoitukset...

Imetyksestä Meillä perhevalmennuksessa painotettiin sitä, että liian helpolla annetaan periksi imetyksen kanssa ja käytetään rintakumia tai tuttipulloa. Ja sitten niistä ei pääsekään eroon, kun vauva saa niistä imettyä paremmin kuin pelkästä rinnasta. Ja moneen kertaan korosti, että vaatikaa apua laitoksella ennenkuin pääsette kotiin. Jos se ei laitoksella onnistunut ja siihen saanut apuja, niin siihen lannistuu sitten yksin kotona yrittämäänkään.

Maidontulo Mulla kanssa alko tossa rv 20 paikkeilla. Välillä pidän rintaliivinsuojuksia, mutta en joka päivä. Täytyy vaan pestä useemmin rintsikat. Ja eniten tulee silloin, jos mies on silitellyt rintoja tai ollut muuten aktiivista sänkytouhua. Kai se pistää sitten hormonit liikkeelle. Kestoliivinsuojia ostin muutamat cittarista. Onko äitiyspakkauksen liivinsuojat kestoja vai kertakäyttöisiä?

johanna Mä en tykännyt siitä vauva-lehden hoitolaukusta. Mä olisin voinut omani sulle lähettää :D Ennen kuin sain sen niin olin kyllä ostanut vaunujen kanssa samaa kuosia olevan hoitolaukun. Ja onneksi ostin, koska toi oli ihan kamala :|

Selkäkivuista Olin äsken toisen kerran akupunktiossa. Ei ilmeisesti ollut issiasta vaan jotain lihaskipua. Eka kerta auttoi jo tosi hyvin ja tämä toivottavasti helpottaa myös. Nyt vaan täytyy päivittäin jaksaa tehdä ne fysioterapeutin antamat ohjeet, että pysyisi paremmassa kunnossa. Ilman tukivyötä en silti uskalla olla, mutta nyt pystyy ihan hyvin kävelemään ja kumartelemaan. Ja ilmeisesti se tuohon nivusiinkin säteili selästä ja pakarasta, koska sekin on akupunktiolla helpottanut. Suosittelen kokeilemaan, jos on mahdollisuus. Voimia HanTalle kipujen kanssa.

Kiitos EM, Zoe ja bb Lääkäriltä tänään vielä kyselin, että ei tosiaan mitään yskänlääkettä suosittele. Kuumaa viinimarjamehua mä olen juonut ja täytyy tota hunajaakin kokeilla. Vaikka munkin mielestä on tosi pahaa :x BB:lle pikasta paranemista myös.

Hääkuvista Meillä epäonnistui kanssa valokuvaajan ottamat kuvat. Oli tosi hieno aurinkoinen ilma ja joko on valoitus epäonnistunut tai sitten sen kuvaajan oma varjo on meidän keskellä :| Meidän häät vietettiin tunturissa ja käytiin sitten seuraavana päivänä äitin kanssa ottamassa uusia kuvia. Kylläkin eri tunturin päältä, mutta sitähän ei muut tiedä :) Onneksi me saatiin digikuvina ne kuvat vielä samana iltana. Mun "hääpuku" kun oli gore-puku, niin oli helppo laittautua vielä toisenakin päivänä kuvia varten.


 
Sompio: no voihan vitjat! -ja mä ku luulin taas olevani kaukaa viisas ton hoitolaukun kans :headwall: no katotaa millanen se sit on.. meil ei kuulunu niihin vaunuihin sitä hoitolaukkua ni sen takia olin nuuka :saint:
Tosi hienoa, että sait hyvät ohjeet fysioterapeutilta. Toivotaan, että selkäkivut armahtais sua edes vähäksi aikaa :)

Ultrassa siis käyty ja kaikki on hyvin :heart:
istukan paikkakin löytyi takaseinämästä ja kaukana kohdunsuusta. terkka hehkutti viimeksi niin tota ultraa, et kuin siitä pystyy kasvonpiirteitä näkemään..
no, mulle se oli kyl siinä mielessä pettymys kun ei oikein selvää meinannu saada kun tietenkään vauva ei enää kokonaan ruutuun mahdu. kuvatkin mitä saatiin niin on vähän niin ja näin, mutta pääasia että kaikki on hienosti ja vauvan rakenteitahan siinä tarkasteltiin eikä mitään potrettia haettu äitiä varten ;)
Kesäkuisissa joku oli saanut 4d-kuvan kasvoista Koksissa, mutta meille sanottiin, että sitä ei saa ilman lääketieteellistä perustetta.
Ja pienokainen olisi mahdollisesti :heart: prinssi :heart: ( tai sitten äärettömän ovela tyttö )

Miehen kans käytiin sit jo niitä vaatteita ostelemassa...

Jossu & Prinssi 20+6
 
Sompio, eikös ne ilmiselvästi kertakäyttösiä suojia oo.. Nii mie muistelisin, en tosin jaksa mennä tarkistaa miltä ne näytti mut nii mun muisti väittäis :D

Voi vitjat et osaa olla väsy! Töitä ei ollu ku sen kuus tuntii ni koko ajan piti seistä ja kävellä ni kyllä se vaan verottaa.. Huooooh.. No mut eiköhä siihinki taas totu eikä oo ku yhteensä noin 22 työpvää et ei oo paha :)

bb kai sie voit soittaaki neuvolaan esim. jos seki jo osais sanoa jotain niist voiteista?

johanna onnea hyvistä ultrakuulumisista! Laitanko listalle, et poika ois tulos? Hieno juttu! :heart:

Meil hääkuvat onnistu täydellisesti ja mu mielest oon jopa iha kauniski niis. Pari epäonnistu mut niit otettii nii paljon, et voi sanoo, et on tosi hyvin onnistuneita :)

maidontulosta onkohan sillä muuten merkitystä, et jos kovasti tuntee pikkuisen liikkeitä? Ku mie eilen tunsin tosi voimakkaita liikkeitä ja sit hempeilin ja tunteilin siin ja tökin sitä ja se tökki takas.. Eli semmost vuorovaikutusta vaavin kans :D Nii, ni sit tuli toisest rinnast maitoo nii et ku koskin kädellä siihen ni käsi ol iha märkä!! En siis eka ees huomannu koko maidontuloo mut sit ku käsi osu siihe ni ei voinu erehtyä :D Ku se ei kummiskaa puristunu mitää vasten ni aiemmin tollain ei oo maitoo tullu.
 
Zoe mä käytän kasvoihin just tota Decupalia. Voishan sitä kokeilla muuallekin, on vaan aika kallista. Tuolta toisaalta sain kuulla et Dermosililla ois sellanen rasva jossa on e-vitamiinia.

Onnea Johannalle ultrakuulumisista.

Mulla on kokoajan pelko takaraivossa vieläkin. Miehen veljenvaimolla meni kesken 16 viikolla. Mun äiti joka on kätilö sanoi et se on yhtä todennäköstä kun et se syntyis kuolleena. Joten ehkä tässä pitäs relata. :heart:

Mansikkatee ja Hippuli 13+3
 
Chamorphis
Tervehdys kaikille! :wave: Tulin ilmoittautumaan, että olen edelleen kasassa. Olin tänään yliaikaiskontrollissa ja sain käynnistysajan ens tiistaille. Eli viimeistään silloin saadaan vaavi syliin. Tosin mulla on yöstä lähtien ollut kivuliaita supistuksia enemmän ja vähemmän, mutta ei vielä säännöllisesti. Ja jotain verensekaista limaa tuli lekurin kopeloimisen jäljiltä, en tiiä sit olisko ollu limatulppaa...
Johannalle onnittelut ultrakuulumisista! :flower:
HanTa toivottavasti sun selkä antais periksi saikkulin aikana! :hug: Ei oo mitään kovin kivaa noi selkäkivut...

Chamorphis ja Nasu 41+2
 
Voih Cham, en osaa kuvitellakaan miltä susta tuntuu juuri nyt :hug: Niin mielettömästi haleja jaksuiksi. On kuitenkin ihanaa, että Nasu jaksaa edelleen kohtukodissaan ja syntyy sitten mielettömän vahvana kun on saanut kasvaa rauhassa tähän asti :heart: Tsemppiä synnytykseen, toivon että se käynnistyy tuon limatulpan myötä jo ennen käynnistystä.

Vauva nukkui aikas pitkät torkut, ja tuli vihdoin se inspis kirjoittaa synnytyskertomus. Tää on pitkä, enkä tiedä kiinnostaako teitä.. mut mä ainakin halusin lukea niitä kun itse odotin. Joten laitan sen tännekin, jättäkää sit välistä jos ei huvita lukea :)

Torstai 4.12.2008, 38+1 (37+4 menkkojen mukaan)
Neuvolalääkäri klo 13:30. Jäisikö viimeiseksi? Supistellut on jonkin verran enemmän kuin ennen. Lääkäri tekee sisätutkimuksen, toteaa että olen auki kahdelle sormelle. Verikokeita on kuulemma otettava, sillä Suomessa ei ole katsottu minulta B-streptokokkia eikä osaa muistakaan rutiinitutkimuksista. Puen ja siirryn viereiseen huoneeseen, missä hoitaja ottaa näytteet. Minua alkaa pyörryttämään, ja muistan hämärästi että minut siirrettiin makuulle. Supisteli melko rankasti, ja olin hädin tuskin tietoinen ympäristöstäni. Kuulin sireenit ja tajusin, että ambulanssi on tulossa hakemaan minua. Seuraava muistikuva on itse ambulanssista, jossa minua kiidätettiin sairaalaan. Joku ensihoitaja soitti sairaalaan ja ilmoitti että olivat tuomassa minua. Kaikki toimivat todella kiireellä ja minua vietiin ensiksi ensiapuun, mistä ohjattiin synnytysosastolle. Hoitaja laittoi tipan, ja virkosin noin klo 17. Supistuskäyrät olivat huikeat, ja lääkärin tekemän tutkimuksen mukaan olin 2,5cm auki. Sanoi että synnytän pian, varmasti viimeistään viikon sisällä. Kehotti kävelemään, jotta näkisimme tapahtuuko edistystä. Kävelimme tunnin, eikä juuri mitään ollut tapahtunut. Halusin kotiin, ja pääsimme lähtemään hiukan ennen klo 19.

***
Perjantai 5.12.2008, 38+2 (37+5)
Klo 5 aamulla. Supistukset tulevat jälleen usein, noin 2 min välein. Tekevät todella kipeää. Kärvistelen niin kauan kuin kestän, kellottaen supistuksia. Valmistelemme lähtöä, syön pari mandariinia ja mies kulhollisen muroja. Saavumme sairalaan hiukan kahdeksan jälkeen. Sairaalakaapu päälle ja jälleen käyrille. Tuttu hoitaja hymyilee, että joko nyt tulin takaisin. Kätilö tekee sisätutkimuksen, toteaa että 3cm auki ja että enää ei varmaan mene kauaa. Riemuittiin miehen kanssa, sillä ajattelimme että saamme jäädä ja että tyttö syntyisi pian. Käyrillä supparit kuitenkin harventuvat, ja lääkäri tulee tutkimaan uudelleen kymmenen maissa. Hänen mukaan en edelleenkään ole ihan kolmea, ja käskee kävelemään. Kävelemme 2h. Ei edistystä. Kävelemme tunnin. Ei edistystä. Tarjotaan unilääkettä ja kipuun jotakin, jotta saisin nukuttua kotona. Kieltäydyn pitkän harkinnan jälkeen, vaikka väsyttääkin haluan edelleen synnyttää luomuna. Uskon että kestän vielä hetken.

***
Monta päivää kipeitä supistuksia, aina vähillä todella tiheästi. Aina luullaan, että nyt lähdetään. Mutta päätän odottaa siihen asti etten enää kestä, jottei tule turhia reissuja. Ja supparit vähenevät hieman hetkellisesti, kuitenkin vain alkaakseen uudestaan. Ei lepoa, kipu jatkuvaa ja uuvuttavaa. Itkettää ja tekee mieli huutaa... turhautumista.

***
Tiistai 9.12.2008, 38+5 (38+2)
Mummoni syntymäpäivä, hän toivoo kovasti vauvaa maailmaan. Eikä ole takuulla ainoa! Yritämme miehen kanssa kotikäynnistyskeinoja, paljon pitkiä kävelyitä. Nousemme rappuset ylös alas yhdeksänteen kerroskeen ties kuinka monennetta kertaa sitten viime torstain sen toivossa, että vihdoin alkaisi tapahtua. Päätän, että sairaalaan emme lähde ennenkuin verta tai lapsivettä tulee. Sinne en halua turhaan enää mennä, enkä enää luota suppareihin. Niitä tuli eilenkin, jopa minuutin välein tuntikausia. Suureksi yllätyksekseni bongaan vessareissulla selkeää vereslimaista vuotoa. Jes! Kerron miehelle, ja iloitsemme siitä että edistystä tapahtuu, edes hitusen. Vuotoa tulee reilusti, ja iltaa kohden menee verisemmäksi.

Keskiviikko 10.12.2008, 39+0 (38+3)
Aamusta asti supistelee, ne tihenevät jälleen. Kärsin kivusta, en edes riemuitse suppareista kun niitä on tullut jo viikon enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Iltapäivään mennessä ne tulevat kipeämmiksi kuin ennen, ja vuoto on jo tosi veristä. Huolestun, ja soitan lääkärille. Käskee tulemaan näytille. Mietin toisaalta viitsiikö, kun tiedän etten kestäisi sitä jos en edelleenkään olisi sitä kolmea senttiä. Mies kuitenkin taivuttelee, ja lähdemme sairaalaan noin klo 17. Saavumme, ja melkein naurattaa (ei hyvällä tavalla..) kun taas täytyy pukea se saamarin sairaalakaapu päälle ja asettua käyrille. Aluksi suppareita tosi lupaavasti 1,5-2min välein ja käyrä näyttää hyvältä. Sitten hiipuvat hieman, enää epäsäännöllisesti 1-5krt/10min. Lääkäri tutkii, toteaa että juuri ja juuri 3cm. Otetaan osastolle, olen kuulemma kärsinyt tarpeeksi. Oksitosiinitipalla tarkoitus vauhdittaa omia suppareita.

Klo 22
Aloitetaan oksitosiini. Olen käyrillä, annostusta lisätään 20min välein. Aloitetaan myös antibioottitippa, sillä sairaalassa eivät olleet varmoja B-streptokokkistatuksestani. Ajattelen, että onpa kaukana siitä millaiseksi synnytystä kuvittelin, sillä en missään nimessä halunnut synnyttää kiinni letkuissa. Turha siitä kuitenkaan oli valittaa, tiesin ettei synnytys muuten olisi edistynyt ja olisin kärsinyt aivan turhaan liian kauan. Supistukset ERITTÄIN kipeitä, mutta tahdonvoimalla tsemppaan itseäni jatkamaan. Yön katselemme sviittimme telkkarista frendejä, sinkkuelämää ja bonesia. Mies torkuu välillä, en raaski herättää, vaikken itse sekuntiaakaan unta saa.

Torstai 11.12.2008 39+1 (38+4)
Klo 7
Sisätutkimus. Vain hiukan yli 3cm! Lääkärillä minulle 2 vaihtoehtoa: kalvojen puhkaisu tai unilääke. Olen uupunut ja toivon vaan synnytyksen kunnolla alkavan ja tämän epäinhimillisen rääkkäyksen loppuvan. Kalvot puhkaistaan, vesi hyvän väristä ja vauvan sydänäänet edelleen loistavat. Kipu pahenee sietämättömäksi. Puristan täysillä miestä ja itken hiljaa. Huutaa en aikonut.

Klo n. 8
En enää kestä ilman epiduraalia. Huomasin, että joka supistuksen myötä puristin lihakset ihan kramppiin kiinni, ja se teki todella kipeää. En vain saanut niitä rennoksi, vaikka kuinka yritin. Sen takia synnytys ei edistynytkään. Anestesialääkäri tulee 8:30, ja yrittää laittaa kanyyliä selkään kesken supistuksen. Tuntui aivan hirveältä olla kippurassa kesken supistuksen kun neulaa työnnettiin syvälle selkään. Itkin, ja katselin miestäni. Menee hetki, ja epiduraali alkaa vaikuttamaan. Tuntuu taivaalliselta, en tunne kipua lainkaan. Supistuskäyrä kuitenkin huikea. Kätilö laittaa katetrin.

Klo 9
Kätilön ilme toiveikas kun katsoo KTG-käyrää. Tulee poistamaan katetrin ja tekemään sisätutkimuksen. Toteaa, että täydet 10cm. Hakee lääkärin, että pääsen ponnistamaan. Mies ja minä iloitsemme, ja hän pussaa hellästi. Pian se on ohi, ajattelen. Lääkäri saapuu 9:20. Hän ohjeistaa miestäni pitämään toista jalkaani ylhäällä, ja kätilöä pitämään toista. Täytyy kuulemma vetää syvään henkeä, ja uloshengityksen aikana työntää kuin kakalla olisi. Olin ymmälläni, mutta yritin jotain... Otetaan uudestaan. En tunne mitään, sillä epiduraalin takia olen turta navasta alaspäin. Lääkäri hymyilee, tukkaa näkyy! Olen entistä enemmän äimänä. Vielä kerran täytyy ponnistaa, oikein pitkään. Klo 9:36, saan pienen pienen tytön rinnalleni. Kaikki katsovat, huoneessa muutama hoitsu, lääkäri ja kätilö. Mietin, miten vauvaan koskisin, mutta se tuleekin luonnostaan. Suuri onnen hetki, kun saamme miehen kanssa vihdoin katsella neitiä. Kaikella sillä tuskalla ja niillä unettomilla öillä oli tarkoitus - sen verran minun täytyi kärsiä voidakseni antaa elämän lahjan tälle kauniille tyttövauvalle. Aurinko oli juuri noussut ja paistoi poikkeuksellisen kirkkaana, ikään kuin merkiksi siitä, että tästä hetkestä alkaisi yhteinen taipaleemme perheenä.

Tämän viestin myötä jätän haikeana hyvästit tälle pinolle. Kuulumisiani voi sitten seurata tuolta vauvapuolelta, laitoin sinne kuvankin meidän kikkarapäästä :) Toivon, että saan tavata sillä puolella teistä jokaisen, osan tietysti ennen toisia. Onnentäyteistä raskausaikaa teille, pyöräytelkähään ihanat vauvat! :flower: :heart: :hug:

DD ja kikkarapää-potkurineiti tasan 7vkoa :heart:
 
DD kiitos ihanasta synnytystarinasta ja siellä nähdään! :heart: :wave:

HanTa nyt sitten lepoa vaan saikulla! :hug:

Mansikkatee no mä oon sitä mieltä et mitä tahansa voi sattua milloin tahansa... mut toivotaan että kaikki menee hienosti. Ja meneehän se!! :D Koitahan nauttia raskaudesta ilman murheita. :)
 
Kiitos DD kertomuksesta :heart: Itketti taas lukea ja nähdään sitten kesällä :wave:

SS Jos on iso pakkaus, niin varmasti kertakäyttöisiä.

HanTa Saitko mitään venytysohjeita vai pelkkää lepoako lääkäri suositteli?
 
Zoe-F
Sompio Siinä äitiyslaatikossa on kertakäyttösiä liivin suojia.

Johanna Hyvä että ultrassa kaikki oli hyvin :)

Mansikkatee Mulla on sitä dermosilin e-vitamiini rasvaa, samoin pesunestettä. Kyllä sitä rasvaa käyttää johonkin ei-kuivaan kohtaan, mutta ei se minusta oo tarpeeks paksua. Mulla ainakin jos jossakin on kuivaa ihoa, niin sitä dermosilin rasvaa täytyy laittaa pariin otteeseen.

DD Iso kiitos kertomuksesta :heart:
 
Hanta, koita nyt levätä. Onneksi sait saikkua :heart:

Mansikkatee, tuttuakin tutumpi tunne... :( Odotan niin kovasti neuvolaa (9.2), että pääsisi kuulemaan sydänäänet :heart:

Johanna, onnea ultrasta :heart: :flower:

DD, kiitos kertomuksesta :heart: Toivottavasti kesällä nähdään syntyneiden puolella :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:
suukkis juu tarkotus ois mut se nauvola lääkäri o vasta 10.2 Edellinen neuvola oli sillo 29.12... :/ sitä odotellessa ja siellä aion kysyyki et eikö muka mitä saa käyttää tähän?
Hei, anteeksi tunkasen ketjuun (en kuulu tänne mutta pisti silmään tämä aknejuttu).
On lääkkeitä akneen jota voi käyttää raskaana.
Esim. sellainen antibiootti kuin Ermysin sopii raskaana oleville, siitä ei ole mitään haittaa raskaudelle. Käytetään usein raskaana olevien / raskaaksi aikovien aknen hoitoon. Muillahan käytetään usein t.sykliinia suun kautta mutta se ei sovellu raskaana oleville.

Paikallisvoiteita (reseptillä saatavia) ehkä saa käyttää, muttei niistä ole tarpeeksi tietoa välttämättä, eikä todellakaan välttämättä apua. Lisäksi voi olla vaikea levittää selkään voidetta, osa voiteista voi "valkaista" mm. petivaatteet ja vaatteet sekä kuivattaa ikävästi ihon, aiheuttaa kirvelyä / pistelyä /kutinaa. Mutta toki joillain auttaa, eikä tule haittoja.

Tuota Ermysinia josta aluksi mainitsin määräävät ainakin ihotautilääkärit, ja tosiaan juurikin aknesta kärsiville raskaana oleville / raskautta yrittäville.
Suun kautta otettava, saattaa pistää vatsaa sekaisin, ei kaikille tee sitäkään.

Se kannattaa muistaa että yleensä kestää jonkun aikaa ennen kuin aknelääkkeet auttaa, voi kulua viikoista kuukausiin.

Toivotaan, että saisit avun, joskus aknea on vaikea hoitaa vaikkei olisi raskaanakaan. Mutta näin aattelin kertoa että on lääkkeitä joita voit ottaa.
Lisäksi voit aina tarkistaa asian teratologisesta tietopalvelusta, jos haluat esim. ostaa apteekista jtn voidetta (teratologinen tietää voiko jtn turvallisesti käyttää raskaana)

Hyviä vointeja kaikille! :hug: :wave:
 
Miten se menee se sydämen syke juttu? Et onks poika vai tyttö? ja miten hyvin ootte kuullu pitävän paikkaansa?

Me muuten miehen kans alettii miettii koska meidän suvussa on ollut esikoinen tyttö niin miehen puolella esikoinen oli tyttö viimeksi 57 vuotta sitten ja mun suvussa 13 vuotta sitten että MÄ ODOTAN POIKAA! :D
 
Zoe-F
BB "Poikien keskisykkeeksi saatiin 135 ja tyttöjen 136. Vauvan sydänääniä on kiva kuunnella, mutta sen perusteella ei kannata vielä valita potkuhousujen väriä." Yle:n Akuutti.
 
Mie en saa unta,ja ajattelin tulla kirjoittelemaan.

DaylightDancer Ihana synnytyskertomus,kiitos :heart:

johanna Onnea ultrakuulumisista ja onne prinssi lupauksesta :)

Tosiaan,en saa unta.Mahaa vihlasee välillä tosi jännästi,harjoitus suppareita tullut tänään pariin otteeseen.Vaavi möyrii vähän väliä massussa ja vaihtelee asentoa.Yritäppä siinä sitten nukkua.Noh,onhan tämä tämän arvoista :heart:
Johtuu varmaan myös siitä kun en saa nukuttua,että raha asiat huolettaa todella ilkeästi :( Suoraan sanottuna ollaan aika kusessa kun mies joutui lomautetuksi.Vuokraa pitää maksaa erissä,ja joitakin laskuja siirtää.Ja sosiaalitoimistosta hakea ruoka lappu jossain vaihees.

Tänään sain kuulla onneksi mukavia uutisia,että käydään huomenna katselemassa hoitopöytää ja muita vauvan tarvikkeita,kun sosiaalitoimisto myöntää maksusitoomukset tarvikkeisiin :flower:
Mie sit tänään innostuin ja laittelin pinnasänkyä,oli pakko kokeilla laitella petivaatteita sinne.Laitin pussilakanan peittoon ja patjansuojan ja lakana sielä onkin ollut vähän aikaa.Hih.

Hmm,mitähän sitä vielä kirjottaisi...ööh,onko muita kukkujia vielä hereillä? :D
 
Ny on kauhia möyryäminen mytyllä ollu :D

Sykkeistä oli juttua. Ja mie oon kuullu sen niin, et pojal ois 142 ja tytöl 143, eli pieni on eroavaisuus.. mut useimmiten just et 140 yli on tyttö ja alle on poika.

DD:n synnärikertomuksen luen myöhemmin mut nähään sit siel pinos toivottavasti jo 10 vkon päästä!!!:heart:

En ehi lukkee juttuja ku oli kaverit kylässä ja ny pitää men unelle, et jaksaa töissä huomen. Mut ny poksuu jo 30+0!!! huiiii ko aika menee nopeesti!! :eek:
 

Yhteistyössä