~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol. 4!! ~*~

Odottaja:........Laskettuaika:....Synnytyssairaala:
[color]

Maalismasut:[color]
Zoe-F.......poika....20.03.2009.........................KOKS
Suunnistaja.........28.03.2009..........................TYKS[color]

Huhtivaavit:[color]
SuukkoSuulle............10.04.2009......................K-HKS
Jouskis.................19.04.2009...........................TAYS
TinyAngel.............30.04.2009............................HYS[color]

Toukotuhisijat:[color]
Sannya...tyttö.............05.05.2009.....................KYS
ElinaMaria.....tyttö.......12.05.2009.....................PHKS
emiliana...............15.05.2009........
HanTa.....poika......20.05.2009..........................HYS.
Sompio.......tyttö.....30.05.2009.......................VAS[color]

Kesämassut:[color]
johanna83....poika.....12.06.2009......................KOKS
Talvis...................14.06.2009........................TYKS/SAS
Daadeli.....tyttö....18.06.2009.........................KYS[color]

Heinähelistäjät: [color]
kukkaiskeiju.........13.07.2009.........................K-SKS
toivova-84.........16.07.2009.......
Terppa78..........17.07.2009..........................TAYS
minteneiti..........??.07.2009..............................?
stellina..............30.07.2009 [color]

Elokuiset:[color]
tyty86.............02.08.2009..............................PKSSK
Mansikkatee.........03.08.2009..........................PHKS
Baby butterfly......06.08.2009..........................JORVI
Nibbler.................10.08.2009..........................PRSS
Ouska..................12.08.2009..........................JORVI
vilmav2................14.08.2009...........................SEKS
londiliina85..........16.08.2009...........................NKL
Hernekeitto..........29.08.2009.........................TAYS
Hemuli1981..........31.08.2009.........................TYKS
Onneli82..............31.08.2009........................JORVI[color]

Syysnaperot:[color]
arianrhod.............03.09.2009..........................MKS
jontzki...............08.09.2009..........................TYKS
Rekkumaaria........09.09.2009..........................
nasby..................23.09.2009..........................OYS[color]

Lokamussut:[color]
pikkumyyh85.........02.10.2009.......................K-HKS
Kuumeilija.............10.10.2009.......................K-HKS
DsariaL..................14.10.2009.........................PKKS[color]

Marrasvauvat:[color]
[color]

SYNTYNEET:[color]:heart::heart:

Syntynyt 11 vauvaa, joista 3 tyttöä ja 8 poikaa :heart:

:

Tinii.........rv 37+2...15.08.2008......2900g, 46,5cm
DaylightDancer...rv 39+1...11.12.2008.......3380g, 50cm
vauvahaaveita.....rv 41+3....07.01.2009...3858g, 50cm

:

koiramamma.......rv 40+6..16.09.2008...3650g, 52cm
Novelle78........rv 41+0...19.10.2008..3570g, 55cm
Juli05..............rv 40+2............29.12.2008.....
Toiveilija82......rv 39+2....5.1.2009.....3050g, 49,5cm
Jive-.............rv 42+0.......8.1.2009...........3740g, 51cm
Veiled87........rv38+4......12.1.2009.........2395g, 46cm
haidi84.........rv38+4........13.1.2009.....3250g, 49cm
Chamorphis....rv 41+2....31.1.2009.........3495g, 52,5cm

[color]

Edelliset keskustelut löydät täältä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1063010
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1201558
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1240259
[color]

Jos haluat listalle, ni muistahan ilmoittaa omat tietosi ni voin lisäillä siut mukkaan =)[color]

Vauvaantuneet voivat jatkaa höpinöitä tiällä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1296898

Täältä löydät ihania ihmisiä, tukea ja soljuvaa keskustelua! Antoisia rupatteluhetkiä sekä ennen kaikkea upeaa raskausaikaa!! :heart:

Zoe Juu no meil on kymmenmeganen vaa sen vuoks, et Elisalt joskus soitettiin ja tarjottiin tätä. Sai siis samaan hintaan ku se meganen mikä meil jo oli. Ni mikäs siinä sit oli ottaessa. Mut ny tää on tökkiny jo useamman pvän. Ja välil on neljän tunnin taukoja, et ei toimi ollenkaan.. Vikailmotus tehtii sit eilen..

Talvis voi sinua pikkuista! Kyllä siellä kaikki hyvin on! Ja toisaalta, jos ei olekaan niin sillekään ei mitään mahda. Mulla oli tosi oireeton raskaus sun vkoilla kuten jo aiemminkin. En osannu sillai hirmusti sitä pelätä ja miettiä, koska kummiskin kaikki tapahtuu mitä on tapahtuakseen.. Enkä mie osaa sillai etukäteenkään murehtia ja surra. Sen aika tulee sit jos joskus tulee. Toivottavasti toki ei koskaan, mut eihä elämästä koskaa tiiä. Mut kyl mä uskosin, et kaikki o oikein hyvin :hug:

Suunnistaja Oi, ihanaa! Olit saanu äippäpaketin! Hienoa!! Mieki sain tos ennen joulua. Niit oli kyl nii kiva kattella ja mie pesinki ne sit jo het :heart:

vauvis Jännät paikat siulla siis!! Minkäs rv:n mie sillo heitinkään et syntyis.. Sanoin jonkun 41+ jotain.. pitäs kahtoo tota aiempaa ketjua, et miten se menikää :D Toivotaan, et pääset pian tositoimiin!! :hug::heart:

Tääl ite oikeen alkaa turhautua ja sit toisaalta jännittyä kauheesti ja kaikkee ku muut pääsee jo tosi toimiin/ovat jo saaneet lapsen! Tulee semmone malttamaton olo itsellekin! Vaiks kyl mie toivon, et tää masussa ny ainaskin noin 11 vkoo pysyis, sit suapi tulla ulos jos haluaapi :)

SS & mytty 26+4

Kiitti uudesta pinosta SS ja kaikille tsempeistä :hug: ...Toivottavasti tänään pääsis jo hommiin...ainaki noita jomotuksia tulee ihan "säännöllisesti"...Ja vuotokin on ihan, ihan haleeta...jos se limatulppa sieltä mötkähtäis kohta.... :D

kyllä te elinamaria saatte kaiken valmiiksi...
ja varmasti olette oikealla hetkellä itse valmiita...
älä jännitä :D hyvin se menee...

suukkis meidän kohdalle voi lisää tuon pojan... jos ehdit jossain kohden...
hiljalleen alan selvitä poika järkytyksestä ... ja kyllä sen pojan saaminen on ehdottomasti yhtä mukavaa kuin tytönkin :D
:heart:

meillä on meganen netti... ja jummii kiitos turhan usein... mutta ei nopeampaakaan tarvita...
kun täällä kaksin pyöritään...
katsotaan mikä tulee jos taloyhtiöön otetaan yhteinen netti... meidän yhtiössä ei ole kuin neijäasuntoa :D eli varmasti tilaa riittää kaikille kiitettävästi...

EM juu mieki mietin miehen kans tos kerran (sillo ko tajuttii kui kiire sen vakuutuksen ottamisen kans tulee), et enää 3kk LA:han!! Apua! Se o iha hirmu vähän! Mut sit toisaalta taas paljon ku ei malttais oottaa. Mut ny ainaki voi viel nauttia kahenkeskisestä ajasta miehen kans ja täst ihanasta hiljasuudesta mikä on :LOL:

Miu arvaus vauviksen synnytysajasta oli 42+1, toivottavasti ny ei iha sinne asti enää menis jos ny jo verta tulee :D

Mul on joitain 50 cm kokosia vaatteita mut aika vähän. Sit varmaan anoppi tekee parit. Kyl se on kiva jotain muutaki olla, et laps ei huku niihi 56 kokosiinkaa. Tosin eihä ne onneks iha nii isot oo. Varsinkaa jos on jotai 55 cm kokone pötkylä jo syntyessää :D Sithä ne ois jo iha sopivat.. Nooh, jos ny ei nii isoo kummiskaa tulis :p=)

Vauvis: Kyllä se varmaan on vauva sieltä maailmaan tulossa :) Ja sellanen vereslimanen vuoto on normaalia, mutta jos alkaa vuotaan ihan kirkasta verta niin ettei lakkaa, niin kyllä mä lähtisin sairaalaan. Hyvää synnytystä!

Talvis: Voithan sä soittaa neuvolaan saatko mennä kuunteleen sydänäänet kun on sellanen huolestunut olo. Ei pitäis olla niillekään liian iso vaiva...?

Tyttö/poika oloista...Mulla on aika vahva poika olo, mutta ehkä toivosin tyttöä. Tai en mä oikein tiedä, puolensa ja puolensa :D

).( Mulla ei ole painoa tullut vielä yhtään lisää...vähän olen laihtunut vaikka masu on kyllä vähän jo pömpistynyt. Mulla on eka neuvola lääkäri 20 päivä, vähän jänskättää, vaikka en kyllä tiedä miks...eipä siellä mitään kummosta tehdä...

Mä taas sain itselleni murheen aiheen vauvan terveydestä kun muistin että joskus ihan alkuraskaudessa savustin tätä meidän taloa kun en takkaa sytyttäessä muistanut avata luukkua :headwall: No sitä savua oli aika paljon täällä, mutta en kai oo voinu saada siitä niin paljon häkää että olis vaikuttanu vauvaan...? Kun itseä kuitenkin vaan yskitti ja silmät vuoti, ei muuta... Vaikka eipä sille nyt enää mitään voi :ashamed:

Kukkaiskeiju & Pööpöti 13+1

Kukkis mulla on kanssa ihan tooosi vahva poikaolo mutta tyttö olis tosiaan aika ihana kanssa.:D Mutta psyykkaan siihen poikaan nyt vaan. :):)

Vauvis oota vaan niin yöllä ähkit ja kiljut jo että "pitikö tän jo nyt alkaa syntyy ANTAKAA KIPULÄÄKETTÄ !!" :D No ei :) Pääset nyt sit tositoimiin ihan varmaan pian. Sanottiinha et hiljaas hyvä tulee kyl se sieltä tulee kun tullaksee :)

SOmpio nyt pysynyt jo päivän hienosti sisällä jotai mutta mulla tosiaa pahaolo ollu niin voimakasta ettei mikää mene alas ja jos menee tulee varmasti ylös vartin kuluessa... Että oon käytännöskattoen sängyssä 24/7 että pysyis ees jotai sisällä... Tänään tosin ajattelin tehdä suursiivouksen kun koiraltaki lähtee tota karvaa... Mukavaa kun karvanlähtö keskellä talvee...

Suukkis kiitoksia uudesta pinosta! :)

eläkä kukkis murehdi kyllä sillä pikkusella on kaikki hyvin...

Hei panenpa galluppia pystyyn:

Oletteko rajoittanut jotai tekemistä/syömistä raskauden takia? Jos kyllä niin mitä kaikkea?

Itte hillinnyt salmiakin syöntiä ja sisäfilettä en syö enää kun tykkään syyä sen enemmän raakana kun kypsänä samoin kaiken maailman turhia ruokia ja sokereita rajoittanut. :) Enkä ratsasta enää.

G: Oon hillinny salmiakin/lakritsin syömistä. Jätin energiajuomat vaikkakin niitä muutaman tölkin oon juonu. Alkoholin tietysti kans jätin pois, joskus ostan alkoholitonta siideriä. Lihan syön kypsänä (aiemmin tykkäsin ravintolassaki tilata medikkaa), en pyöräile. Oon jättäny kaikki tuorejuustot ym, vaikken kovinkaan niit syöny ennenkään. Mitäs muuta.. Ny ei muuta ainakaan mieleen tuu. Rajotan selällä nukkumista jostain syystä..(kaikkea täältä lukeneena sitä tulee kai osittain vainoharhasekskin :D)

Täällä vielä odotellaan, ja kärvistellään....ei oo vielä niin kipee että lähtisin synnärille :D ...Onhan nuo käyny kivuliaammiksi ku aamulla ja näähän alko jo joskus puol10 maissa...6 tuntia ollu jo säännöllisen epäsäännöllisiä...luulen että yötä en kuitenkaa (toivottavasti) kotona oo =)

suukkis niinpä, pitää nauttia tästä ajasta kahdestaan. :heart:

HanTa ehkä... ehkä sitä on sitten jo valmis. :D Mut nyt tuntuu että se neljä kuukautta menee ihan hujauksessa!!! :)

G: tuorejuustot ja homejuustot kypsentämättöminä, kylmäsavuliha- ja kala, alkoholi (tippa punkkua ruoan kanssa raskauden aikana tähän mennessä 4 kertaa), en pyöräillyt enää lumien ja liukkaiden tultua... eipä kai muuta. Muuten oon aika normaalisti oleillut ja elellyt. Joo, ja en pysty nukkumaan selällään kun tulee huono olo. :x

galluppia

tupakoinnin lopetin... :D eli jotain olen ainakin tehnyt vauvan hyväksi...
syömisiä olen rajoitellut... lähinnä juustoja ja "raakoja" lihoja...
muuten oon varmaan syönyt ihan samoin kuin ennenkin... makea on jäänyt vähemmälle, kun on tullut huono-olo sen syömisestä...
liikuntaa jouduin pakosti vähentämään... kun alusta alkaen ollut huono ja voimaton olo...
aijemmin kävin salilla 4-5 kertaa viikossa... rullaluistelin kesäisin 100-150 kilsaa viikossa ja vielä päälle muutamia jumppatunteja...
siis hullu-urheilija =)
Salille en uskaltanut raskauden kuullessani mennä, kun mulla tuo hulluus lähtee välillä lapasesta... enkä uskonut että neljän tunnin treeni olisi kovin tervettä vauvalle...
silloin kuitenkin itsekkin tarvitsee lisäenrgiaa...

G: syön aika lailla sitä mikä sattuu maistumaan :D toki huolehdin puhtaudesta ja että ruoka on kypsää eli medium-pihvit ja tuorejuustot jääneet pois (tosin juustojen kanssa tulee ravintoloissa lipsuttua..) alkoholin kanssa nollatoleranssi. syön enemmän hedelmiä kun normaalisti, ihan päivittäin.
liikunta on tosiaan jäänyt pahoinvoinnin seurauksena ja nyt lähinnä pieniä kävelylenkkejä silloin tällöin. varon myös liian painavia kantamuksia =)

Mieki varon kantamasta oikeestaa mitään.. Vähänki painavampi kauppakassikin ni mies kantaa :D

Hiton netti ko ei toimi kunnolla!! Tahtosin nii paljon ottaa selkoo noist kestoista enempi, tai ku oon aika hurahtanu niihi ni lukee niistä.. Mut ku tää on ny nii pirun hidas.. Sit kyllä ku määräaikaisuus loppuu ni mie kyl ehotan miehelle, et vaihetaan koko operaattoria! Tai no ok, onha tää muutoin pelittäny suht hyvin.. Ny vaa joku mättää ja pahasti..

Heipodei =) On tullu pidettyä vähän taukoa, on ollu niin poikkinainen olo, ja oireet painaa päälle.
G:Alkoholin kanssa on nollatoleranssi mullakin, ja tupakoinnin olen saanut vähennettyä 1 tupakkaan päivässä, tänään kyllä aion pitää ekan päivän etten polta edes sitä yhtä, koska miks pitäs ku tulee vaan paha olo :/ Mä olen alkanut juoda maitoa enemmän, ja katson et kaikki vihannekset (esim. kurkku ym.) on kotimaista, ja että ruoka on monipuolista. Kypsennän kunnolla. Energiajuomia join ennen varmaan väh. 3prk/viikkoon, nyt oon vähentäny niin, että juon ehkä sen yhden viikkoon. Kahvia kun en juo ollenkaan.
Lepäilen niin paljon, kuin keho "pyytää", kävelylenkkejä olen yrittänyt tehdä edes sen 2-3 krt viikossa ja sillai =) Varon myös minkäänlaista painoa vatsalla ja sitä kantamista.

Vauvis toivottavasti teitä on pian yksi enemmän =)

Täällä oireet vaihtelee oikeestaan päivittäin. Yhtenä päivänä ketuttaa, yhtenä oksettaa paljon, yhtenä päivänä väsyttää ja yhtenä päivänä vaan koskee masuun. Tänään on yks niistä päivistä jolloin väsyttää, paljon!
Mun unirytmi on ihan sekasi ollu, huomenna alkas koulukin, niin viime yönä taas en meinannu saada unta, ja kun mulle on ennen raskautta määrätty klotriptyl miteä unen tueksi, oli pakko ottaa puolikas sellainen. :/
Eilisillasta asti on ollu sit tätä nivuskipua, eli mitä liitoskipua se nyt onkaan.
Enkää viikko ja kaksi päivää siihen neuvolalääkäriin! Tulis jo pian, sais varmuuden elävästä elämästä =)

arianrhod + papana 8+4 :heart:

Moikka taas kaikille! Tulin urkkimaan et joko ois lisää jakaantumisia tullut, ja näköjään oli :) Oikein sylintäydeltä, erittäin erittäin paljon onnea toivikselle ja pienelle perheelle :hug: Ihan liikutuin täällä, kun te vihdoin ja viimein saitte sen hartaasti odotetun önkimönkin syliin :heart: Paljon voimia myös paranemiseen, koita malttaa levätä :heart: :flower: :hug:

Tsemppiä myös vauvikselle, taidat kohta sinäkin päästä synnyttämään =)
Nyt vielä kun Jive ja sä saatte vauvat pihalle, niin mä voin laittaa pystyyn pinon meille vauvapuolelle! Jihuu :D

Meidän tyttö on kasvanut hurjasti, kotivaaka näyttää jo melkein 4,5 kiloa (syntyi 3380g).
Niin kovin vahvakin on, pää pysyy tosi pitkiä aikoja jo ihan omillaan. Röyhtäyttäminen on haasteellista, kun kokoajan nostelee päätään olkapäältä ja yrittää pussata poskelle! :D
:heart: Mun isäkin joka on monta vauvaa kasvattanut ja nähnyt on ihan ihmeissään, et miten näin pieni vauva voi jo ryömiä mahan päällä (taisin kertoakin siitä, että kun laitan masulle, niin tää lyllertää tiensä tissien ylitse kunnes lopulta peppu on mun nenän korkeudella :p), kääntää kylkeä ja pitää päätään pystyssä minuutteja.

Vitsi, mä luulin että tää vauva-arki olisi ainakin alkuun uuvuttavaa ja iso rasite parisuhteelle. Suureksi yllätykseksi meidän liitto voi paremmin kuin koskaan, ja vaikka yöllä valvoa pitääkin, kokoajan on energinen ja iloinen olo. Tyttö on niin ihana, ja mies myös <3 Samanlaista toivoisin teille ihan jokaiselle :)

Kyselitte koska suomeen palataan, niin ensi viikolla ollaan jo siellä palelemassa. Niin nopeasti vierähtänyt tämä reissu! Tytölläkin sunnuntaina ikää jo KALENTERIKUUKAUSI! :eek:

DD ja potkurineiti (nimikin on, ei vaan paljasteta täällä :p) 3vko ja 5 pvä :heart:

Yhteistyössä