~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

Zoe ja suukkis ja muut Mun vyö fysoterapeutilta on sellainen, että se pistetään mahan alle. Sitä ei saa ollenkaan kiristää edes mahan päälle. Sitä saa käyttää myös öisin, mutta ei 24 h. Eli kun mun selkä kipeytyy päivän mittaan iltaa kohti enempi, niin pidän sitä päivän. Mutta fyioterapeutti sanoi, että osa tykkää pitää sitä öisin ja ei siis pidä päivällä. Olettaisin siis, että ne joilla selkä kipeytyy ja jumiutuu paikallaan ollessa, niin se olisi sitten hyvä nimenomaan yöllä.
Mutta kannattaa varmaan vyökohtaisesti kysyä siihen neuvoja. Neuvolassa sanoi perjantaina, että yleensä se selkäsärky vielä pahenee loppu kohti, kun vatsa kasvaa :( Mutta toivotaan, että se helpottaisi jossain vaiheessa.

Mullakin särki ja vihloi alkuun vain silloin tällöin ja vain alaselkää. Nyt se on pahentunut ja selkäsäryn lisäksi särkee koko oikeaa jalkaa ja oikea pakara on kipein kohta tällä hetkellä. :( Ja olen ollut nyt lomalla ja lepäilly paljon. Vaikka liikkuakin täytyy, pelkkä vuodelepo ei olisi edes issiakseen hyvä.
 
SuukkoSuulle Siullehan on kasvanut jo kunnon vaavi massu. :heart: :heart:

ElinaMaria mäkin oon ostellut jo vaikka mitä söpöjä pikku vaatteita.
Kyllähän niitä sitten tarvii, jos ei halua olla niitä pesemässä päivittäin.

Zoe-F söpön pyöreä massu :heart:

johanna83 onneksi olkoon vaunu löydäistä. Mekin ostettiin mustat :D
 
TA: kiitos, tosi hyvä mieli kyl tulikin :D kesää vasten oisin haaveillu vaaleammista vaunuista, mutta tuo musta on niin klassikko ja käy kummalle vaan :heart: mistäs olet muuten noita pikkuruisia vaatteita yleensä ostellut?

saako raskausaikana muuten käyttää mitään kipugeeliä tms? mun käsittääkseni ne kaikki on vaa tulehduskipujuttuja... vinkatkaa jos tiiätte ku tuntuu niin tyhmältä syödä panadolia hartiakipuun :/
 
Zoe-F
johanna83 Mobilatista ainakin kehotetaan ensin neuvottelemaan lääkärin kanssa, ja silloinkin jos luvan saa, niin vain pienille alueille.
Orudis-geelissä on kanssa suositus lääkärin kanssa juttelemiseen, ja suoranainen käyttökielto viimeisen kolmanneksen aikana.
Hirudoid Forte:lle ei mainittavasti löytynyt mitään rajoituksia.
Voltarenia ei tule käyttää raskauden aikana.

Muita en keksinyt, joten noista voi huoletta käyttää Hirudoid:ia.
 
Kiitos Zoe . Mä olen tota kanssa miettinyt tuota geeliasiaa. Jos se vähän laukaisisi varsinkin tuota pakaran kipukohtaa. Huomenna täytyy hakea sitten apteekista.

Meillä on myös sellainen Omronin "hierontakone". En tiedä sille nimeä, mutta antaa sellaisia sähköimpulseja kireisiin kohtiin ja laukaisee lihasjännitystä. Tehokas vekotin, kun olen sitä lähinnä hartioihin käyttänyt. Ohjeissa käsketään neuvottelemaan lääkärin kanssa käytöstä raskauden aikana. Mutta mitään selitystä ei ole, mitä se voisi aiheuttaa. Neuvolantäti arveli, että ei olisi mitään estettä, mutta ei osannut varmaksi tosiaan sanoa. Eikä osanneet Instrussakaan sanoa.

*muoks* Laitteen nimi Omronin sivuilla on lihasrentouttaja. Piti ihan käydä katsomassa, että osaa lääkäriltäkin sitä joskus kysyä oikealla nimellä.
 
heippa!

ihan pikaisesti kuva mun aikaansaamasta imetystyynystä :) Aika hieno etten sanoisi... omakehu haisee mutta viimeksi oon koskenu ompelukoneeseen ehkäs 10 v sitten. :whistle: Et siihen nähden aika hieno!!! :LOL: Se on aika löysä, kun en tiiä minkälainen on "hyvä imetystyyny" no sinne voi sit lisätä vanua jos tuntuu et haluu. Se on halkaisijaltaan n 17 cm ja pituudeltaan noin 2,5 m.



Imetystyyny á la EM.

EM ja Dodoliina 21+5 :heart:
 
Johanna: Toivottavasti hartiakipu helpottaa. Kokeile kipukoukkua, se on kuulemma hyvä :D Niin, kyllä ne tanssit taitaa olla tässä ikäluokassa suht harvinainen harrastus, mutta ihmeen paljon siellä käy nuoriakin. Itse olen kiertänyt aika lailla ympäri suomeakin kesälavoilla varsinkin, mutta myös talvella ja täytyy sanoa että aika isoja eroja eri puolilla suomea. Keski-Suomessa ja etelämmässä käy aika paljon nuoria, idemmässä vähän vähemmän, mut suurin osa osaa kuitenkin tanssia ja pohjanmaalla käy kaikenikäsiä ja hauskaa on, mutta tanssitaito ei yyleisellä tasolla sinänsä oo ehkä ihan niin korkea. Ei siellä kyllä ilmeisesti ole harrastamismahdollisuuksiakaan yhtä paljon tarjolla kun täällä. Ja riippuuhan tuo hirveästi myös esiintyjästä... Kyllä Neljänsuoran tai Anneli Mattilan keikalla on paljon enemmän nuoria kun kari tapion tai Souvareiden... :D Mä oon tanssinut lavoilla 15 vuotiaasta asti :D

Sompio: Voi että, nuo selkä, jalka, pakarasäryt on varmaan kyllä inhottavia. Sen verran voin lohduttaa että monilla tuo jalka, pakara särky ainakin häviää loppuraskautta kohden kun kohtu kasvaa ja muuttaa asentoa niin ei välttämättä enää paina sitä hermoa.

).( Yö tuli oltua töissä ja oli sen verran sopivasti rauhallista että ehdin kuunnella sydänääniä. Kuulosti pieni siellä kovasti liikuvan ja sykekin pampatti 150-160. kumpikos se nyt sitten noiden mukaan olis :D ?
 
Johanna: Toivottavasti hartiakipu helpottaa. Kokeile kipukoukkua, se on kuulemma hyvä :D Niin, kyllä ne tanssit taitaa olla tässä ikäluokassa suht harvinainen harrastus, mutta ihmeen paljon siellä käy nuoriakin. Itse olen kiertänyt aika lailla ympäri suomeakin kesälavoilla varsinkin, mutta myös talvella ja täytyy sanoa että aika isoja eroja eri puolilla suomea. Keski-Suomessa ja etelämmässä käy aika paljon nuoria, idemmässä vähän vähemmän, mut suurin osa osaa kuitenkin tanssia ja pohjanmaalla käy kaikenikäsiä ja hauskaa on, mutta tanssitaito ei yyleisellä tasolla sinänsä oo ehkä ihan niin korkea. Ei siellä kyllä ilmeisesti ole harrastamismahdollisuuksiakaan yhtä paljon tarjolla kun täällä. Ja riippuuhan tuo hirveästi myös esiintyjästä... Kyllä Neljänsuoran tai Anneli Mattilan keikalla on paljon enemmän nuoria kun kari tapion tai Souvareiden... :D Mä oon tanssinut lavoilla 15 vuotiaasta asti :D

Sompio: Voi että, nuo selkä, jalka, pakarasäryt on varmaan kyllä inhottavia. Sen verran voin lohduttaa että monilla tuo jalka, pakara särky ainakin häviää loppuraskautta kohden kun kohtu kasvaa ja muuttaa asentoa niin ei välttämättä enää paina sitä hermoa.

).( Yö tuli oltua töissä ja oli sen verran sopivasti rauhallista että ehdin kuunnella sydänääniä. Kuulosti pieni siellä kovasti liikuvan ja sykekin pampatti 150-160. kumpikos se nyt sitten noiden mukaan olis :D ?
 
voi ihanaa kun pinoon voi luottaa...

vuosi näin alussa ja tämä hatarapää kadotti viimevuoden kalenterin :( täyttelin tuota raskauspäiväkirjaa... ja siellä kysyttiin milloin äiti tunsi ensimmäisen potkun... herttisentään en muistanut ulkoa... vaan oli kahlattava puolipinoa löytääkseni vastauksen :D
onneksi on pino... muuten olisin ollut hukassa... :D :heart:
 
Kiitos kehuista...
Se on tosi pitkä, mut mä vähän mallailin sitä noin niikuin ympärilleni ja kuvittelin et imetän sen kanssa nii kyl mä uskon et se toimii. :) Sen pystyy kiepauttamaan takaa et se tukee selkää ja sit sen saa viel tuohon eteen et vauvan voi laittaa nojaamaan siihen nii ei kädetkää väsy. Saa nähä, pitää testata sit "tositilanteessa"... :D

kukkis meillä sykkeet ollu neuvolassa aina 145 ja tyttö olis tulossa.. :/ NEuvolassa sanoi ettei niistä oikeesti mitään voi päätellä. Mut onhan se hauskaa arvuutella... :D :D
 
Hyvää uutta vuotta tähänkin pinoon! :)

Tukivyöstä: Mulla sellanen on. Sain tuttavalta lainaan, en oo tosin sitä vielä edes kokeillu.

Yhdistelmävaunut käytiin ostamassa viime viikolla. Aivan ihanat, tekee mieli jo tuupata niitä. Malli on Geisslein ja eessä sekä pienet kääntyvät pyörät, että isot pyörät jotka voi tarvittaessa vaihtaa tilalle. Tosi kätevän ja kevyen tuntuset.

Keskiviikkona on lääkärineuvola. Toivottavasti kaikki olis hyvin. Oon nyt yrittäny alkaa vähän keventää syömistä, tuntuu että painoo tulee hurjalla vauhdilla. Nyt tullu joku 10kg

:ashamed: '
Zoe ollaan aika samoissa viikoissa, paljonko sulle tullu painoo? Mites muille? Anteeksi kun utelen, kiinnostaa vaan..

Suunnistaja ja mussukka 28+1
 
Zoe-F
Suunnistaja Neuvolakortin ekasta merkinnästä viimesimpään vaa'an näkemiseen on muutosta tullu 7kiloa. Oikeesti mulla tuli vielä kaks kiloa ennen ekaa neuvolaa, kun lopetin tupakoinnin, ja tuli kauhee mässäilyvaihe. Mutta raskauskiloja on tullu 7, ellei siinä oo jo vähän joulusiakin :D
 
zoe onneksi olkoon huikeesta lottovoitosta! Mä en koskaa oo voittanu mitää!

EM hieno on mato! Teetkö mullekin ja paat postii? :):)

Toivis on ihan varmaan vauvautunu jo mulla ihan sellanen fiilis et niil oli uusvuosvauvva. :) ku ei oo kuulunu mitää ja kyllä sinäki Vauvis sen nyytin saat MAX viikon päästä et niin tai näi ja on enemmänkin yleistä et menee yli ja käynnistys (ja sektiokin) on ihan yhtä synnytys kun spontaanisti supistuksilla tai vedenmenollakin alkanu. :)
NYt varmaa jänskättää jo kovin kun on NIIn liki. :)

SOmpiolle jaksamisia kipujen kanssa. Toivottavasti helpottaisivat eikä piinais sua niin kovin.

Kauhia kun toi suunnistajaki on jo pitkällä ku musta tuntuu et ei kauaakaa aikaa sit se olis plussannu niinku suukkis EM ja muutki... :D :)

Tänää täytyy varailla ultra aikaa jorviin siihen np-ultraan ja samalla noihi verikokeisii. :)
Babyb&toukka 9+0 *POKS!* :):)
 

Yhteistyössä