~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

Talvis Varmaan issias vaivaa. Alaselkä on tosi kipeä ja oikea pakara ja koko jalka. Välillä on niin kipeä, että hyvä kun pystyy kävelemään. Kumartuessa vihloo lähes aina. Välillä taas on hieman parempia päiviä. Mutta nyt on ollut pari viime päivää tosi kipeä, vaikka olen lähinnä kotona ollut ja paljon levossa. Tänään oli neuvola ja hoitaja suositteli sairaslomaa ja lääkärille näyttämistä. Kun haluan tuolle omalle työterveyslääkärille, joka olisi ollut paikalla perjantaina, mutta minulla on silloin rakenneultra. Eli menen vasta maanantaina lääkäriin.
 
mulle on kans ilmaantunu jänniä kipuja tohon alaselkään/lantioon. ne ilmestyy aina kun käyn nukkumaan selälleni. kun yskäsee tai yrittää siitä kääntyä, ni häntäluun alue on ihan juntturassa. täytyy aina kyljelleen käydä ettei ihan jumitu. .ja jos oon lukenu vaik kirjaa pidemmän aikaa selälläni, ni melkein sais joku tulla mut nykäseen sängystä ylös.

kummia oireita. Älä Sompio hajota selkääsi, hyvä kun sait lääkäriajan.
 
johanna Mulla alkuun auttoi kyllä fysioterapeutilta haettu tukivyö. Mutta sitten olin päivän ilman sitä ja ei meinaa millään parantua. Tukivyön kanssa pystyi olemaan kyllä päivän töissä ja vielä kävelemäänkin suhteellisen hyvin. Kannattaa kokeilla sitä heti alkuvaiheessa. Jumpatakin kannattaa, mutta mun täytyy saada hieman toi kipu hellittämään ennenkuin pystyy paremmin jumppaamaan.
 
mulla on kans samanlaista ku sulla Sompio, toi kumartuminen varsinkin. mut lääkäri sanos et jotain lihasperäistä tuntuis olevan, ku kävin rv 12 näyttämässä (peenmarjat!!). ja johannan tavoin alaselkä "lukittuu" selinmakuulle mentäessä.
 
jossu ja talvis Terveyskeskuksen fysioterapeutilta saa ilmaiseksi vyön lainaksi koko raskausajaksi ja siellä on erilaisia vaihtoehtoja, mistä voi valita. Ei tarvitse ostaa itse. Ja jos ei se malli olekaan käytössä hyvä, niin senkun käy vaihtamassa. Ja sieltä sain jumppaohjeitakin. Tosin silloin luulin sitä ihan selkäsäryksi ja ei vielä vaivannut issias. Eli ensi viikolla pitää kysästä uusia jumppaohjeita, jos olisi ihan tuohon vaivaan sopivia.

*muoks* Ja jotkut nukkuu tuon tukivyön kanssa. Sitä ei saa pitää 24 h, joten kun mulla on suurempi tarvis iltaa kohti, niin pidän sitä päivän ja illan. Yöksi otan pois. Enkä kyllä tykkää oikeastaan olla makuuasennossa sen kanssa.
 
Onnea Talvis potkuista!!! :heart: =) Missäs vaiheessa säkin oot noin pitkälle päässy? Hih... :D IHanaa!

Arianrhod no ei varmaan oo mukavaa kun kaverit vaan juoksee baareissa. Mutta ihan ymmärrettävää että tuossa iässä mennään... itse muistelen abivuonna olleeni joka keskiviikko ja lauantai yhteen aikaan baarissa... hui miten sitä jaksoikin... :D Mutta nyt ne tosiystävät selviää, ne jotka haluaa viettää sun kanssa aikaa muutenkin kuin vain baareissa. :hug:

selkäkivuista :mulla on iskiaskipuja, eli välillä joissain asennoissa vihloo niin ilkeästi alaselkää ja se kipu kulkee jalkaan asti. Jossain vaiheessa ei voi edes seistä kunnolla kun vihloo... Eikä siihen varmaan mikään auta. En ainakaan usko... :whistle:

*huokaus* mä niin haluan vauvalle sellasia puuvillaisia ohkasia kietaisupaitoja. En siis kietaisubodyja, niitä on kaupoissakin... tai siis haluan niitäkin mut siis... äh. Raskaus syö aivot.... :D Ehkä tajusitte. Kai mun pitää mennä prismaan ja ostaa aina sieltä se pari kappaletta kerralla... :p Aina mä haluan sellaista mitä ei saa. :D

EM ja Dodoliina 21+3
 
Hellurei :wave: !
DD mukava kuulla et miten siellä menee..missä päin maalimaa muutes oleilette perheen kesken?
Talvis ihanaa..ekat potkut :heart: miten voit jo olla noin pitkällä.. :p vastahan plussasit..
SS siulla massu jo kivasti kasvanu..:)


Paljon on tullu tekstii..mutta en enää muista et kelle piti ja mitä laittaa..tyhjä pää! Täällä ollaan taas kipeenä |O voi pojat..kauhee lentsu iskeny..käytii joulun pyhien aikaa miun sukulaisissa ja sielä melkee kaikki oli 40c kuumeessa :eek: varmaa sain sieltä tän taudin.. :ashamed: en jaksa..kuukaus sitte olin sen 2vk putkee kipee. Eilen illal töide jälkee tuli ihan sika paha olo ja ekaa kertaa oksensin iha kunnolla vessassa :x voi pojat..kaameeta touhuu..ei oikee mandariini pysyny sisässä..tuntuu muutekii et kokoaja närästää ihan sikanaa ja mikää ei tunnu auttavan..ja oon niin väsyny ja kärttynen..oikee vituttaa käydä kaupassa ku muut näyttää nii fressiltä ja ite oon ku haudasta noussee näkönen..kitos talven ja pipon jolla peittää hiukset joita en oo jaksanu laittaa monee päivää.. :headwall: oon oikee vali vali tuulel..anteeks..mut pakko purkaa..
 
EM Onko välillä kuitenkin kivuttomia päiviä? Mulla ei...

tyty :hug: , ei ole kyllä kiva sairastaa koko aikaa. Mäkin olen ollut jo kaksi kertaa flunssassa raskauden aikana. Koitahan lepäillä ja kyllä se olo siitä taas paranee ja virkistyt :flower:
 
Sompio on mulla kivuttomiakin päiviä... ja se ei ole j atkuvaa kipua vaan enemmän sellaista joka tulee aina joskus, esim. öisin kun nousee sängystä vihloo ihan kamalasti tms. Mut ne on hetkellisiä kipuja jotka kestää kerrallaan max. 10 s. Niitä tulee silloin tällöin, joka päivä tai joka toinen päivä... vähän vaihtelevasti. Mulla ei ne kivut vielä haittaa eloa...

Uneton yö taustalla... :headwall: ajatukset vaan pyöri päässä ja oli levoton olo. :/ Dodoliina pisti seittemältä aamulla jumppashown pystyyn. :D Ja jos en ihan väärin tunne mä luulen et se kääntyi... nyt potkut tuntuu navan molemmin puolin eikä enää siellä ihan alhaalla. :) Oliskos Dodoliina ollut kiltti ja kääntynyt oikein päin... :)

EM ja Dodoliina 21+4 :heart:
 
Rekkumaaria ja Nasu ovat plussanneet! :) huommaakohan ne tulla tänne?

niin ja huomenta täältä meiltä päin!

t:Nibbler, Bart 8+4, kaks oksentelevaa kissaa, ja mies jolla on niskat jumissa ja ei voi kääntää päätä.
 
Olipas tukkonen yö.. :snotty: ja niin on järkky flunssa päällä et ei mitää järkee..mikään ei maistu,paitsi vaniljajäätelö :p nam..terveellinen aamupala =) Jaksoin jopa tiskata ja laittaa pyykkikoneen päälle..koiratkii pitäs lähtee kusettaa tonne talvi pakkaseen :$ hyrr..

Onko teillä muilla muuten ollu riesana kutiavat nännit :kieh: piru vieköön,ovat niin kuivat et kutisee jos ei muista rasvata kunnon paksulla voiteella..?Onko muita kikkoja ku rasvaus..?
 
zoe miun on kanssa pakko rasvata melkee hiuksia myöte itteni ku kutisen muute koko päivän :D sit tuntuu et joittenki rintsikoiden materiaali pistää kutittaa kauheesti..piti laittaa wc-paperit tissien ja liivien välii ettei tarvinnu nännejä raapii verille :LOL:
 
tyty86 parane pian...
talvikselle onnea potkutuksista...

tähän jatkuvaan pöhnäsyyteen alkaa hiljalleen tottua... viime yönä taas neljä tuntia unta kolmessa pätkässä =) enkä nukkunut edes päiväunia :eek:

mitäs teillä on suunnitelmia viikonlopuksi???
täällä kanssa tuntuu kuume pukkaavan päälle... joten taidan majoittua sängyn pohjalle... ja toivoa ettei kipeäksi tulisi :( ja mikä ihme tässä on että näin hemmetin monta kertaa on oltu kipeenä raskauden aikana...

tyty86 mulla on myös hajonnut noinen nänni ihan kokonaan... rasvauksesta huolimatta kuivui ja "lohkeili" nyt kipeä... mutta enpä ole muuta keksinyt kuin lisää rasvaa...vaihdoin vain tuon perusrasvan Dermosilin BABY-rasvaan... sekun on tähän asti tehonnut moneen rohtumaan pikaisesti.

HanTa ja möntti 20+0
 
Miulla taasen ei oo netti toimina koko aamuna/päivänä :kieh: Noh, mie sit raivasin.. Tosin eilen jo mietin, et huomen mie siivoon jonki verran. Laitoin sit tiskit koneesee, kahesti pyykkikoneen pyöriin, entiset "pyykit" narulta kaappiin. Sit imuroin, rymysin lattialla (imuri ei yllä sinne ku siel on ny tilapäisesti vähä roinaa ni mie sit paperil otin niit pölypalloja :D), keittiön tasot pyyhin/pesin. Mitäs muuta.. Nii ja vaihoin lakanatkin meidä parisänkyyn. Oonpas mä ollu ahkera!! B) Minnuu kyl koht alkaa sieppaa ku ei oo kunnon tyynyjäkään.. Koht mie kyl niit hommaan vaikka mikä ois! Ei tänne oikein mitään mahtuis kyl lisää.. Ja entisiä vois aatella heittäväsä pois, mutta sit ei ois niit hyviä tyynyjä jalkojen alle yms. sit loppuraskautta silmällä pitäen. Noh, pitää miettiä miten tekis :)
 
Jossain tutkimuksessa oli et 142 pojalla, 143 tytöllä :p Eli ero olis häviävän pieni. Mutta yleisesti ottaen taas jos sykkeet heiluu 160 paikkeilla esim. ni se ois selvä tytön merkki. Tosin sykkeethä laskee eittämättä mitä pidemmällä ollaan. Eli alkuraskaudessa sykkeet ei kerro juuri mitään. Mutta yleisesti ottaen kai aatellaan, et alle 140 on poika, yli on tyttö. Eli tytöllä sykkeet korkeammat. Mikä käy kyllä ihan järkeenkin, koska naisilla muutenkin korkeammat sykkeet kuin miehillä.
 
Onnea täältäkin talvikselle potkuista! Ja tytylle paranemisia!! :flower: ...Täälläkin edelleen flunssassa...kurkku kun raastinrauta ja hyvä että ääntä lähtee :snotty:

Tulin vain ilmoittautumaan, että vielä täällä :wave:

vauvis neiti 40+6 (ja huomena poksuu taas!) :ashamed:
 

Yhteistyössä