~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

Ja mie en ees viihtis tehä vatsalihaksia vaikka jaksaisin sit het synnytykse jälkee. Ko siinhä o ne jotkut tietyt suositukset, et ei pitäis jumpata kovin äkkiä. Tiiä mihi kuntoon se kroppa sit menee. Mut toki jos tuntee itsensä ja jossain muualla sit suosituksena onkin et voi het treenata, ni mikä jottei.. Ite en vaa uskalla kyl sit ku sen aika koittaa. Pidän sen hyvän toipumisajan ku synnytys kummiskaa ei oo mikkää iha pien juttu.
 
EM, kiva kuulla että nyt vihdoin uskot :) Malttamattomin mielin siis odotatte nyt toukokuuta :heart:

Vatsalihaksien treenaaminen kannattaa tosissaan alottaa vasta sit kun on ihan varma itse että on toipunut. Siihen vaikuttaa paljon myös äidin kunto muuten, jos on paljon treenannut ennen raskautta ja liikkunut raskauden aikana (kuten minä), niin kroppa kyllä on tottunut siihen eikä siitä rasitu. Mulle sano lääkäri et liikkuvainen äiti uskaltaa alottaa uudestaan samalla tahdilla kun ennen raskautta sit kun siltä itsestä tuntuu. Tärkeintä on sen oman voinnin kuuntelu, niinkun SS sanoikin :) Eikä se mun mielestä niin ihmeellistä ole vaikka vajaan 3 vkon kuluttua synnytyksestä aloittaisikin treenailun. Jokainen alottaa itse sillon kun siltä tuntuu, ei siitä kannata syyllisyyttä tuntea vaikkei sitten aloittaisi ikinä. Kun vaan on itse omaan kroppaansa tyytyväinen!

Mitkä bb on juoksurattaat? :D Kiitos onnitteluista. Jaksuja sullekin pahoinvointiin, kyllä se ohitse menee.. viimeistään synnytyksellä :p Mulla kesti 4kk ihan alussa, ja sit tuli takas loppuraskaudessa. Voin kyllä ihan vannoa, että oli jokaisen yrjön arvoinen tuo meidän ipana :heart:
 
Täällä neuvola takana ja kaikki ok, paitsi verenpaineet oli koholla (osittain johtuu flunssasta)
Yliaikaiskontrolli on ens viikon perjantaina, rv 41+5(Jos ei vaavi tuu aikasemmin)...taijan varulta ottaa sairaalakassin autoon mukaan, jos sille tielle sitten jään =)

Nyt paljon lepoa, että flunssa helpottas...jos tässä joutuu tosi toimiin v-lopun aikaan :heart:

Kiitos kaikille voima haleista :hug: ...Jospa tämä flunssa menis ohi pian :saint:

Mä kyllä kyylään jokaisen synnyttäjän kun meen itse osastolle, että onko kukaan "syyllisen" näköinen...jos vaikka toiviksen siellä bongaan :LOL: :LOL:

Mutta nyt taas sohvalle pötköttään.... :wave:

vauvis neiti 40+5 :snotty: :heart:
 
Oliks siit jo kolme vkoa?? Mihi tää aika menee.. Mie ko en ees muistanu et DD:n synnytyksest on jo niinki kauan :D No sithän se ei ookaa nii paha.. Tosin en mie kyl kolmes viikos varmaa ite silti uskaltais. Iha sen vuoks et en muutenkaa oo mikää himoliikkuja enkä kauheesti liiku :D Juu tiedän, et pitäis.. :ashamed:
 
huomenta kaikki! ihania kuulumisia täällä taas ja Julille onnea pojasta!
onko ihan oikeesti kolme viikkoa jo siitä ku DD sai vaavin? uskomatonta!

mä en oo uskaltanu treenata vatsalihaksia nyt ollenkaan. ku pelkkä yskäsy sattuu ihan kamalasti niin en oo sit viittiny ees koittaa. selkää oon sit treenannu ja venytelly sitäki enemmän ku alaselkä ja lonkat on ollu IHAN kauheen kipeet! eikös useimmilla tuu lonkka kipeeks vasta ku on paljon pidemmällä? pelottaa ajatella millaset kivut on sitte jos tää nyt jo on tätä?

varasin tänään ajan ultraan :) se on vasta 21.1 joten PIITKÄ aika pitää odottaa. mut toisaalta jos odottaa noinki pitkälle voi olla että näkyyki jo jotain :) ainaki mä toivon niin.

lähetän vauvikselle virtuaaliteetä, virtuaaliviltin, virtuaalihalin ja virtuaali hyvän elokuvan! ehkä se sillä paranjis :)
 
Sompio, siel kerhopuolella oon nähny vauviksen kuvan =) En oo kyl varma tunnistanko, ku siitä kuvan näkemisestä on aikaa :/ Pitää huudella vauvista sit siel osastolla :D
Tai kysellä muilta vauvista muistuttavilta äideiltä, et sinäkö se oot... :D

bb, toi on kyl totta, et alapää ei ainakaan kärsi vahinkoja :D Mut, otetaan vastaan se mitä tulee...
Jaksuja sulle siihen pahoinvointiin :hug:

Ihanaa DD, et tulit kertoileen teidän kuulumisia =) :hug: :heart:
Piti laittaa toi masukuva, kun se vielä on "kasassa" :D :heart:
Miehelle puhuin ihan tota samaa, et kauhea, ku tää odotusaika meni kuitenkin ihan hirvittävän nopeasti :eek: Muistan niin selvästi, ku sieltä Kuopiosta, hotellihuoneesta kirjottelin sulle, et vasta 5 vko, niiiiiin alussa :D Nyt sit onkin nyytti kotona jonku ajan päästä :heart:

Ihana, et teillä on menny kaikki hyvin =) :heart: Ja tosiaan oot toipunu hyvin =)
Kyllä minäkin alan liikkuun heti, kun vaan kykenen =) Paitsi vatsalihakset saa olla jonku aikaa rauhassa sen sektion jälkeen :LOL:
Ja tottakai täällä kertoilet kuulumisia ainakin niin kauan, et laitetaan se vauvautuneiden pino pystyyn :heart: Millon muuten tulittekaan takasin suomeen?

Ihan ymmärrettävää vauvis, et rr on koholla, ku oot flunssassa :hug: Mullaki meinaa nenä vuotaa :snotty: Ja nyt ei sais! :kieh:
Vai "syyllisen" näköinen :LOL: Muistatko sä niitä kuvia sieltä kerhopuolelta? Siellä mullakin oli hetken aikaa... =)
 
DaylightDancer tiedän kyllä ettei kaiken tarvitse olla tiptop... ja siivoomisen suhteen olen muutenkin aika suurpiirteinen...

keittiössä odottaa tällä hetkellä uudenvuodun illan astiat koneeseen laittoa... eilisen nukuin, ja mies poti krapulaansa :(
mutta kun muutimme tuossa lokakuussa tänne asuntoon... niin meillä on vieläkin remontti ja muu tavaroiden paikoilleen järjesteleminen kesken...
esim... enne mahdu meidän makuuhuoneen ovesta sisälle... kun siellä on laatikoita ja pusseja pitkin poikin...
työhuoneeseen pitää loikkia laatikoiden ylitse...
suihkuun pitää pomppia remontti juttuja väistellen...
eli joku tolkku tähän pitäisi saada...
ja vielä yrittää pitää kämppä perussiistinä...

rennosti olen tätä tehnytkin... kun vieläkään mikään ole paikallaan... kirja hyllyä ja sohvaa lukuun ottamatta...
pari päivää sitten saatiin keittiön tuolit kasattua :D
 
aika kuluu....
hirveetä vauhtia... yleisesti... viimeinen tunti on mennyt hitaasti... ja seuraava vielä hitaammin... odotan pääseväni soittamaan neukkulaan, lääkäri aikaa!!!

kuinka monella suku ahdistaa tietämään kumpi lapsi on???
mä en vain jaksa... joka toinen vastaan tulia kysyy joko tiedätte, haluatteko tietäää
mä en vain ymmärrä mikä siinä on niin hirveen vaikeeta odottaa syntymään...
Itse haluan odottaa, isi haluaa tietää...
kummit haluaa tietää, mummot haluaa tietää... alkaa tuntua että olen ainut joka ei halua tietää....
Mikä sinänsä on ihme, kun aina normaalisti haluan tietää kaiken heti, enkä jaksa odottaa yhtään :LOL:

me poksutaan huomenna :D ja virallinen puoli väli saavutettu...

HanTa ja MönttiÖttiäinen 19+6
 
No mie en koe sitä mitenkään ahdistamiseksi jos kysytään, et tiedetäänkö/halutaanko tietää sukupuolta. Mu mielestä se on ihan tavanomainen kysymys raskaana olevalle naiselle enkä sitä mitenkään semmoisena pidä, et niiden mielestä pitäis tietää. Ovat kysyneet, et tiedetäänkö ja sanottiin, et ei ja halutaan pitää itelleki yllätyksenä synnytykseen asti.

Neuvola onkin sit maanantaina ja eka perhevalmennus osio keskiviikkona. Ny poksuu vkotkin, ihanaa!! Illalla vois siirtää eilisen masukuvan koneelle ku ei oo aikoihin masukuvia ottanukaa/ladannu koneelle :)

SS & mytty 26+0 (POKSIS!!!)
 
kiva oli kuulla DD:n kuulumisia! teillähän menee siellä aivan mahtavasti =)

bb ja nibbler pahoinvoinnin kourissa, molemmille haleja :hug: mä alan kait pikkuhiljaa päästä tolpilleni tän pahoinvoinnin suhteen, onhan täs ollu jo hmm.. 3vuorokautta kun ei oo tarttenu oksentaa :eek: tuntuu viikolta ku hyvä olo on niin harvinaista ollu :eek: -johan ois korkee aikakin helpottaa ku tänään poksuu viikot 17+0.

tänään mennään miehen kanssa lastentarvikeliikkeeseen kattelemaan varusteita ja mahdollisesti varataan sitten jos mieluisia löytyy. :heart:

Vauvikselle paranemisia!
-ja Toivis se saa kohta nyytin! mä oisin varmaan ihan helisemässä tollasessa tilanteessa, en niinkään sen sektion vuoksi vaan kun on joku tietty aika millon SE tapahtuu. minusta on kyllä hyvä, että lääkäri on päätynyt sektioon... jotenkin mulla kai sellanen pelko että sanottais ettei oikeen mahu mut yritetään kuitenkin normaalisti :D

nyt en enää muuta muista mitä piti kommentoida.... :wave:
 
koen nuo kysymykset ahdistavaksi... en osaa eritellä miksi... mutta koen ne vain ahdistaviksi... :'(

Soitin neuvolaan... pääsen maanantaina ultran jälkeen neukkutädin tarkistukseen...
ja siitä viikon päästä viimeistään lääkärin tarkistukseen. Mikäli ennen sitä ei tule uusia kovia kipukohtauksia ja "halvaantumisia"
soitin myös töihin ja varoitin että todennäköisesti olen ensi viikon pois töistä... jotta nämä asiat saadaan järjestykseen... ja informoin heti kun olen jossain asiassa fiksumpi...
Meillä pomo onneksi on tosi mukava ja ymmärtäväinen.
 
HanTa Hyvä, että sait asioita hieman eteenpäin. Vaikka täytyy odotella vielä viikonlopun yli. Ihanan ymmärtäväinen pomo. Meillä on kyllä tosi syvältä.

Meillä ei sukulaiset juurikaan kysele kumpi tulee. Ollaan kyllä puhuttu, että kysytään se ultrassa, että kai ne aattelee, että kerrotaan sitten kun itse tiedetään.

Tulin juuri neuvolasta. Mies oli ekaa kertaa mukana ja neuvolatäti huomioi sen tosi hyvin. Kysyi heti mieheltä miltä tuntuu yms. ja muutenkin otti siihen paljon katsekontaktia.
Kaikki oli hyvin ja syke 140-150. Kumpaako se ennusti, jos siihen haluaisi uskoa? Viimeksi syke oli 150.
Selästä käski mennä työterveyslääkärille ja ehdotti kyllä sairaslomaa. Yritin äsken varata aikaa, mutta meidän työterveys on kiinni loppiaiseen asti. Naapurikuntaan kyllä pääsee, mutta tuo meidän lääkäri on niin ihana verrattuna naapurikunnan lääkäreihin.

Tämä on siitä kiva pino, että täällä ollaan menossa niin eri viikoilla ja aina jollain on tosi jännät paikat synnytysten tai ultrien tai muiden suhteen :D
 
DD En tiiä onks se ihan oikee nimitys niille mutta siis sellaset kolmipyöräset rattaat minkä kanssa on helppoo tehä juoksulenkkiä että on helppo työntää ja vissii kevyemmät. Tossa meidän keskuspuistossa niitä kesäsin näkyy aika lailla. :)

 
Tervehdys!
Mulla vielä vähän tämä äkkinäinen oksennus refleksi jatkaa toimintaansa...sais pikkuhiljaa jo hellittää kyllä.

Meilläkin sukulaiset ja kaverit kyselee kans sukupuolesta ja halutaanko tietää. Vastataan aina että halutaan tietää jos vaan näkyy ja kerrotaan kyllä varmaan sitten kun tiedetään. En sinänsä itse näe syytä salata tuota tietoa itseltäni tai muilta, jossain vaiheessa sen tietää kuitenkin. Ja synnytyksessä on varmaan muutenkin ihanaa nähdä se vauva vaikka tietäiskin kumpi se on. Mutta ymmärrän toki jos muut ei halua etukäteen tietää :)

Kohta täällä muutamat lähteekin jo sit synnyttämään! Itsellä vasta täyttyi tuo 12 viikkoa, mutta kieltämättä itsekin jo välillä miettii synnytystä... Ei nyt kovasti, mutta vähän sillai kuitenkin.
 
kukkis toivotaan et pian yökkäily helpottais! :hug:


Tuossa on masukuva vkolta 25+6 eli vuoden vaihtumisen kunniaksi otettiin :) Vähän hassu kuva kun mul on tos päällä tommone solmittava bolero, jossa kiinnitys menee rinnan alle ja tos kuvas se on vähä rinnan päälläki :D:p mut kyl tuost ny ees jotain kuvaa saa..
 
Meillä jos joku kysyy sukupuolta niin kerrotaan. :D :heart:

Taas yritin käydä vauvantarvikeostoksilla mut ei onnistunu... :LOL: Eikun pikkuniistäjän ostin. :D Mut mikä siinä on ettei osaa ostaa mitään... höh. No ehkä sit kun saa vaikka hoitopöydän tuohon niin voi siihen alkaa keräämään tarvikkeita. :D Ja sit käytiin TAAS lindexillä ja mä en voi lähteä sieltä ilman niitä ihanuuksia... MÄ EN KESTÄ. :LOL: Joka kerta tarttuu joku ihana vaate mukaan... :p mut tarviihan vauva vaatteita. Sit ostettiin H&M:stä pari kietaisubodyä ja kahdet puolipotkarit... :D Mut tiiättekö mistä löytyis kietaisupaitoja? Siis sellaisia vanhanaikaisia naruilla kiinnitettäviä? Ainoastaan yhden mallin oon löytäny prismasta... niitä kaipailisin mut missään ei tunnu olevan? Eikös niitä kukaan käytä kun olis niin käteviä... :/

Ja saatiin kassillinen puolison pikkusiskon vanhoja vaatteita... IHANIA mekkoja, bodyja ja sukkia kultaiselta kahdeksankymmentäluvulta. :D :D

sompio toivottavasti saat pian saikkua ja selän kuntoon. :hug:

kukkis toivotaan että alkais kohta paha olo jo hellittämään. :)

mitäköhän muuta piti kommentoida... hmm. en muista. :D

EM ja Dodoliina 21+3
 
Heipodei :)

Toivottavasti runsaasta pahoinvoinnista kärsivillä alkaa hellittää :hug:
Täällä ei siitä niinkään kärsitä, vaan känkkäränkästä :D Välillä on kyllä hymy korvasta korvaan mut tänään on ollu pelkkä känkkäränkkä päivä...
Rinnat on äääälyttömän kipeet, turvoksissa myös...
Oksentaa täällä päin ei onneksi ole tarvinnut, ajoittaista öklötystä vaan.

Ei vaan millään keksi millä sais ajan kulumaan ees siihen lääkärineuvolaan, saatika np-ultraan (lääkäri 15.1. ja np 27.1.) :D Ei oo koiruliakaan ollu pariin kuukauteen, niin ei tässä oikeen keksi tekemistä ku telkkarin töllötystä :(

Viime aikoina harmia mulle aiheuttanu se, että kun olen näin nuori niin kavereilla lähinnä toiveena ja haaveena seuraava baarikierros, ja ne on melkeen kokonaan kääntäny selkänsä :( Sit vielä ku itku tulee nykyään niin herkästi, niin enpä suotta käy ylikierroksilla..

Mut tälasta tänään...

arianrhod + papana 8+0
 
tänään tuli sitten varattua yhdistelmävaunut :D mentiin muka vain katselemaan vaihtoehtoja ja sitten ku sitä tajusi tämän vuodenvaihteen alennusmyynnin/tarjoukset ni pakkohan se oli kärryt varata kun omanmakuiset osui kohdalle edullisesti. eli first classin venice-merkkiset ja väri musta.

meillä vaunujen valintaan vaikutti ensisijaisesti hinta. sitten se, että mahtuvat mahdollisimman pieneen tilaan ja että minäkin jaksan vaunut nostaa takapaksiin. ovat kevyet ja ketterän oloiset.

ai että on hyvä mieli :D

Jossu rv 17+0
 
DD kiva oli kuulla kuulumisia :) ja tosiaan, aikasin olet jaksanu aloittaa kuntoilun!! kiva, että muutenkin on arki lähtenyt rullaamaan. koska olette suomeen palaamassa?

arianrhod tuttua tuo känkkäränkkä :/ mut sekin menee ohi. :) kuis vanha muuten olitkaan? mulla on ikää 20 ja kavereilla kans suurimmaks osaks noi baarikierrokset mielessä.. mut ovat onneks kans innoissaan vauvasta...

ElinaMaria mulla on pari kietaisuneuletta kaapissa, merkki oli joku aution neule ky, tiedä sit mist semmosia saa...

HanTa kyllä muakin välillä ärsyttää ne kumpi tulossa kysymykset... oon vaan sanonu että kysytään sukupuoli, mut muille ei kerrota ku vast syntymän jälkeen. :D eipähän tartte sit kuunnella ihmettelyjä suvulta jos on veikattu ultrassa väärin...

tunsin äsken potkuja ihan varmasti, kun kävin kaapilla katsomassa sen kietaisupaidan merkin. :heart: en ois muuten huomannu, mut seisoin paikallani ni tunti kaks hentoista muksausta :heart: hihii

Talvis rv 16+5
 
EM Saisin varmaan heti saikkua, kun hakisin. Olen nyt vielä lomalla alkuviikon. Keskiviikkona aion yrittää töihin. Työterveyslääkärin sain viikon päähän maanantaille. Katsotaan, mitä siellä sanoo. Tai katsotaan nyt kestääkö selkä olla edes töissä 3 pv.

Ihanaa Talvis Onnea! Siitä ne vahvistuu :heart:
 

Yhteistyössä