~*~ESIKOISHAAVEISTA PLUSSANNEET vol 3.0~*~

vilma mäki oikeen pelästyin alussa niitä vatsavihlontoja, kun olivat todella voimakkaita, mut ihan harmittomiks osoittautuivat. tai ainakaan ultrissa ei oo mitää poikkeavaa näkyny, mitään kipuja aiheuttavia myoomia (vai mitä ne oli?) ja vauva oikealla paikalla. et ne voi olla melko koviakin :eek: tietty rajansa kaikella...

DD:n vauvakuulumisia odotellen... taitavat olla niin haltioissaan pienestä etteivät tänne palstalle kerkii... :heart:

13+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja vilmav2:
Hei, te jotka olette siellä varhaisultrassa käyneet yksityisellä niin oletteko maksaneet sen samantien vain saako siitä laskun? En oo koskaan käynyt yksityisellä lääkärillä niin oon ihan pihalla.
täällä ainaki maksettii samantien, ja summasta vähennettii suoraan kela-korvaus...
 
Zoe-F
Suukkis oli vähän avautunut tuolla hiusväri keskustelussa. En tiedä mistä sinne eksyin, vanha juttu, mutta oon ihan samaa mieltä täst asiasta sun kanssa.
Mitäs mieltä sä olet näistä ruoka-ainerajoituksista? Jostakin kuulin että homejuustokin, jopa kotimainen aura, olisi pannassa.
 
Zoe ai :LOL: En mie ennee ees muista mitä mie oon avautuna :D Noh, kyl mie hämärästi muistan ko aloin miettiä. Ko minnuu jotenki kyrsii ku kaikki on nii olevinaan hengenvaarallista. Miks sit ihmiset menee kaduilla ilman kaasunaamaria!! Himskatti soikoon :p Ja ruoka-ainerajotuksia noudatan niinku itestä oikeelta tuntuu. Eli sulatejuustot sun muut jätän syömäti ja lihan syön kypsänä. Ja aatelkaa! Mie oon juonu 2dl siideriäkin tänä raskausaikana! Mie oon murhaaja! :headwall: :headwall: Noh, mie oon kummiski mielestäni erittäin hyvä tuleva äiti ja jokkainen saa noistakin olla sitä mieltä mitä lystää. Kunhan ei syyllistä tyyliin "niin no jokainen tyylillään, mutta hyvä äiti (kuten minä ) ei juo pisaraakaan "..
 
londiliina Meillä oireita ollut silleen että nännit kipeet ja niistäkin oikeenpuolimmainen superkipee. Ja noit menkkajomotuksii tulee välillä, ummetusta löytynyt parina päivänä ja väsyttää. Siinä ne sit onkin. Paitsi eilen tuli bussissa yhtäkkii niin paha olo et juoksin perille päästyäni kauppakeskuksen vessaan ja kaikki ovet oli lukossa ja oli jonoa niin hyvästelin vatsani sisällön roskakoriin kaikkien pällistellessä vierestä ja poistuin paikalta nolona. :D
Muuta pahoinvointii ei oo paitsi bussissa tulee silloin tällön kun en voi seurata matkan kulkua.. :D

Varasin varhaisultran tänään. Ensi viikon torstaina on sitten aika eli sillon on viikkoja tasan 7 :)

BB & toukka 6+0 (poks? :D)
 
Chamorphis
vauvis kummasti tuppaa aina paineet oleen pikkasen korkeemmat kun lekuris tai muualla käy! :D Mullakin äitiyspolilla oli yläpaineet yli 140 viimeksi ja olin kotona aiemmin mitannu niin tais olla 114/68... Jos muuten luit mun vinkkejä akupunktiosta DD:lle niin saa käyttää törkeesti hyväkseen.. Muita synnytyksen käynnistäjiä pitäs olla sauna, seksi ja siivous! Ja kunnon hikilenkki saattas kans auttaa! :LOL: Ite ajattelin sit lähempänä laskettua aikaa ruveta testaileen noita jos ei ala tulla mitään merkkejä käynnistymisestä! Mieluummin luomuna käynnistys kun käynnistettynä...
Tosta hiusten värjäämisestä niin olikohan oikein jopa jonku sairaanhoitopiirin sivuilla, että ekan kolmanneksen aikana ei suositella, mutta muuten ei pitäs olla esteitä.

Chamorphis ja Nasu 34+2
 
Huii, DD pitää kyl jännityksessä :D Toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja potkuri-neiti on nähnyt päivänvalon :hug: :heart:

Tässä vähän tän päivän masupäivitystä, eli 35+0 :heart:
Ihan niinku ois vauva just potkassu, ku kuvassa näkyy tommonen "paise" :LOL:



Ja galluppiin, et 2 tai 3 lasta ois meillä ajatuksissa :heart: Eri asia mitä mieltä tuolla yläkerrassa sit ollaan, et miten niitä siunaantuu :heart:
 
Ja ota ny ihmees DD masukuvakin! Et nähään mite hienosti se palautu jo het =)

*muoks ja kyllähä noi kovat kivut yleensä saa kropan iha kramppiin. Sen vuoks rentoutuminen oiski nii tärkeää ku jos jännittää ni tulee viel pahemmat kivut. Mut toki se on hiukka vaikee rentoutua jos sattuu nii kauheesti :D Mut onneks sait epiduraalin! =) Onnea, sie oot nyt ÄITI!! Voiko sen kauniimpaa sanaa juuri nyt keksiäkään :heart:
 
SS: katsotaan jossain vaihees sitä kuvaa, nyt täytyy siirtyä synnyttäneiden osastolle ja saadaan kohta vauva takaisin. Mies pääsi äsken sitä kylvettämään ja on ihan haltioissaan. On kuulemma tummat kiharat hiukset :heart: Sit varmaan harjoitellaan imetystä. Ja oot ihan oikeessa, äitiyttä ihanampaa ja kauniimpaa asiaa ei olekaan! Rentoutuminen on tärkeää, se on selvää. Mut se vaan menee tosi vaikeeks ku kestää vuorokausia. Toivottavasti ei tuu sulle tällästä maratoonisynnytystä! Nyt on kyl yllättävän hyvä olo, vaikka tikkejä pari tulikin. Helpotus ja suunnaton onni. :heart:

Toivis: voi sua, saat mut taas kyyneliin :hug: Kiitos onnitteluista. Sä tuut kohta perässä :heart: Ja ihana muuten tuo kupru masussa! :)
 
Voi tätä raskaana oloa... Oon täällä ihan liikuttuneena ja ihmettelen, et miten tää aika on oikeesti menny niin äkkiä :eek: Vastahan me plussattiin ja teil on jo oma käärö syntyny :heart:
Perässä tullaan :heart: Saas nähä millon on oma käärö rinnalla :heart: :heart: :heart:
 
Zoe-F
Nonni. Nyt on sitten ne lakanat pilkottu ja ommella. Ei voin kun hihitellä kuinka halvaksi tuli tosi pirteän väriset lakanat naperolle. Ikeasta ostin akuisten lakanasetin, joka maksoi 7 euroa. Eli vaavin pussi ja aluslakana setille tuli hintaa kolme ja puol euroa :D
Oikeet vaavin lakanat olis maksan 14 euroo setti.
Kiva vertailla, 14ege, vai 3,5 egee hmm..
Silitin kaikki pöytäliinatkin samalla, kun ne lakanat täytyi silittää ennen ompelemista. Ja yllätys yllätys, poltin sormeni.. Ei, en silitsraudalla, vaan pöytäliinalla :D
 
Voi...Onnea DD ja koko perhe!!!! :heart: :heart: :flower: ..Aivan mahtavaa!!! :D

Käytiin tänään tutustuun synnäriin..alko taas tämä touhu tuntumaan paljon todellisemmalta :D ...synnytyshuoneessakin päästiin käymää kun yks sattui olemaan vapaana...ja kun kierros oli ohi, tuli viereisestä synnytyshuoneesta juuri pyörätuolilla uunituore äiti vauvan kanssa ulos :heart:...
Vitsi,mä haluan tämän jo ulos....vaikkakin pelottaa vähän koko touhu, mutta silti :saint:

vauvis neiti 37+4
 
Chamorphis
DD oi vitsi kun aivan ihana tyttö! :flower: :hug: Oikein paljon onnea!!! Nyt sä oot äiti ja viimein pääset nauttimaan äitiydestä ja lapsesta! Sullakin on ollut niin rankka raskaus, että se nautinto on varmaan ihan sanoin kuvaamaton! Täälä kans tippa ihan linssis sun takia.
toivis kiva kupru vattas! :LOL: Oon kans ihmetelly et mihin tää aika oikein menee, kun viikot vaan poksuu hurjaa tahtia! :eek:
Zoe miten ihmees sä saat poltettua sormes pöytäliinalla?! :LOL: :D
 
Zoe-F
Joo kiva nää sivut ottaa taas vähä päähän :headwall: |O

Cham Viiden pisteen vihje siihen miten sormen saa poltettua pöytäliinalla tulee tässä.
Mulla on hemmetin tehokas braunin höyrysilitysrauta, ja mä ajatuksissani pöytäliinaa siirtäessäni nappasin kiinni sellaisesta kohasta jonka olin juuri silittänyt ja oikeen "höyryttänyt" kun oli niin rypyssä.
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Zoe kai se toine viesti ny ois siittä häipyny ajan kulues ku et ois sitä toista poistanu :p
Joo en tiiä sen katoavaisuudesta, eikä se nyt minuu kaalii ottankaa, nää sivut vaa heitti minut pihalle ja sen sellast kivaa.
 

Yhteistyössä