''''*~Esikoishaaveista Plussanneet 8~*''''

Kiitos kiharapää. Tää pino hiljenee kovaa vauhtia kun ei oo enää niin montaa aktiivisesti kirjoittelemassa. Toivottavasti saisitte kovan plussakauden sinne puolelle niin aktivoituisi tämäkin pino. Jos vaikka sinä pääsisist tänne puolelle pian :) Plussatuulia sinne! =)

Kiharapää Plussatuulia odotuspuolelle. Toivottavasti pääsisitte mahdollisimman pian tälle puolelle.

Alley pino tuntuu todella hiljentyneen. Pitäisi vain aktiivisemmin kirjoitella.

Itselle ei mitään erityistä. Sain juuri ommeltua reunalakanan äitiyspakkauslaatikkoon, joka tulee olemaan vauvan ensimmäinen sänky. Ei olla vielä pinnasänkyä ostettu, koska jos ei sitä tarvitsisi tähän asuntoon tuoda, vaan päästäisiin muuttamaan omaan taloon.
Vointi on ollut hyvä. Mitä nyt pieniä liitoskipuja on aina välillä.

Nasuli08+MillaPetteri 34+4

merks..

täällä kaikki hyvin, välillä masussa hiljasempia päiviä, välillä taas ei millää pysy paikoillaan ja potkii tuonne kylkiluihin..
Niin ja pe hirvikolarista selvittiin säikähdyksellä.. auto hiukan sai osumaa..

Ke ois sitten neuvola.. :)
TB 31+0 *POKSPOKS*

Mulla viikkoja vasta neljä takana ja keskenmeno pelottaa, kun niin toivottu tämä pikkuinen olisi! Onko normaalia, että oireet vaihtelevat? Sain hyvin varhaisessa vaiheessa (2vrk ennen menkkojen alkua) plussan eli viikko sitten. Rinnat olleet oviksesta asti tosi kipeät nännejä myöten ja nyt tänään on enää vain hyvin pientä kipuilua ja sekin vain nänneissä. Päänsärky tullut tilalle. Voivatko nuo rintojen tuntemukset vaihdella että yhtäkkiä loppuvat ja taas alkavat??

Carol: Kyllä mulla muistaakseni välillä loppui. Mutta en vielä noin aikasin tiennyt olevani raskaana. Ja raskausteenhan voi kuulua mitä erilaisempia oireita ja joskus olla ihan oireeton, eli sinuna en huolestuisi, vaikka oireet välillä menee pois tai muuttuu.

Paljon vain tarrasukkia sinne, että pikkuinen pysyy matkassa! Ja onnittelut plussasta! :flower:

Mukavastihan täällä on arki käynnistyny =) tosin masuvaivat on tullu meijänki perheeseen :/ . Alkukankeudesta on päästy ja homma on jo ruennu luistamaan..tosin on huonompiakin päiviä..tänään on menny kaikki oikein mallikkaasti =) Teistäkii on jo kohta monta tuolla mammaantuneiden puolella :wave:

Neuvolakuulumisia..
rv 31+2 (29+3)
paino +700/viikko (-300g)
turvotus - (-)
RR 131/80 (134/78)
Hb 107 (113) rautaa nyt 2 tabl./päiväs, aikasemmin 1/päivä
pissa puhdas (puhdas)

SF 30 (26) eri mittaajat ollu..
lapsivettä N (N)
Tarjonta RT (RT)
:heart: -äänet 140 (134)
liikkeet +(+)

Ylimääräinen lääkärikäynti supistusten takia (ei siis ole ollu kivuliaita, mut halus tarkistaa silti), sairaslomaa sain 10 pvää.. lepoa ja rentoutumista.. kaikki siis muuten hyvin. :) Kahden viikon päästä taas neuvola.. :)

TB 31+2 :heart:

TB: Sullaki alkanu supistelemaan, tervetuloa kerhoon :) Tosin täällä ne on lieventyneet ja vähentyny ku saa kotona olla. Mä en saanu saikkua, mutta neuvolatäti kehotti olemaan kotona jos vaan pystyy. Nyt oon periaatteessa kesälomalla, viime viikko ois ollu vielä töitä.

Aika nopeestihan se marraskuun loppu tulee ja sillon täältä ollaan oikeestaan me kaikki, paitsi jenninho, jotka pidetään pinoa pystyssä ni vauvaantuneiden puolella. Kauheen nopeesti aika menee...

Alley ja Vilpertti 33+1

Moikka moi!

Täällä oli laskettu aika eilen, mutta minkäänlaisia merkkejä synnytyksestä täällä ei vielä näy, eikä kuulu! Varasin tänään ajan yliaikaiskontrolliin, joka on ens perjantaina! Toivottavasti tämä pienoinen tajuaisi tulla sitä ennen maailmaan! =)
Eipäs tässä sitten muuta kuin jatkuvaa odottelua! ääh, puuh!

-Jonna ja masukki 40+1-

Tsemppiä viimesille metreille Jontzki!:hug: Eiköhän se pieni sieltä kohta tule, varmasti inhottavaa tuo odottaminen kun yli menee. Siihen on täälläkin varauduttu, toivon kyllä että meidän masukki olisi tullut äitiinsä ja syntyy siinä lasketun päivän tuntumassa.

Jontzi tsemppiä odotteluun. :hug:

Tb Mukavat neuvolakuulumiset.

Iltapäivällä neuvolalääkärissä käyty. Kaikki oli ok.

Rv34+6

paino +630/vk
RR 116/68
Hb 115
sf 34 cm
lapsiveden määrä N
tarjonta RT
syke +
liikkeet ++
kohdunsuu: kiinteä/pehmeä, kiinni, kaulaa 2-3cm. Tarjoutuva osa kuulemma tuntui alhaalla.
Rauhallisin mielin voi loppuaikaa viettää, kun ei ole supisteluitakaan pahemmin ilmentynyt. Lääkäri totesi, että sulla on sellainen "helppo maha". Tarkoitti tällä sitä, että vatsa on vain tuossa edessä kuin pallo. Ei vatsasta mulle paljon haittaa ole ollut.

Käytiin iltapäivällä tutustumassa synnärille. Itselle paikka oli tuttu, kun olen synnytyssalissa käynyt ja synnytysvuodeosastolla ollut opiskeluaikana. Oli kuitenkin mukava käydä katsomassa, nyt kun on itse sinne menossa. Miehenkin mukaan esittely oli hyvä. Kätilö kertoi synnytysali käytännöistä. Täällä ei anneta enää jokaiselle peräruisketta, vaan vain jos haluaa. Käytiin katsomassa myös synnytysvuodeosastolla, jossa nähtiin reilun vuorokauden ikäinen vauva. Oli tosi suloinen. Vielä pitää tässä viikkoja odotella ennenkuin saa oman vauvan syliin.

Tuosta parasta raskausaikana vielä, että on ollut ihanaa huomata miten kovasti mies on kiintynyt meidän masuasukkiin. Silittelee vatsaa, tunnustelee vatsan päältä potkuja ja juttelee aina iltaisin. :heart:

Nasuli08+MillaPetteri 34+6

jontzki tsempitykset odotteluun.. :hug:

nasuli hyvät neuvolakuulumiset sinullakin.. :)

alley juu, onhan niitä suppareita sillon tällöin ollu, mut en ole itse niitä suppareiksi ole osannu yhdistää.. :D eikä siis tee kipeetä laisinkaa.. ja mulla sen verran raskas fyysinen työ, et senkin puolesta jo määräs kotiin lepäämään..
Niin todellakin, kohta olemme kaikki suht aktiivit vauvautuneiden puolella.. sais plussapuhuri käydä tuolla esikoisesta haaveilevien pinossa.. :)

Kiitoksia kiitoksia! Yritän jaksaa vielä viimoiset metrit! Tiukkaa kyllä tekee! :eek:
Huomenna äippäpoli aika, katsoo mitä he siellä meinaa! Mahtaakohan kertoa, että koska viimeistään meinaavat käynnistää jos on tarvis!
Tiedä siitä sitten, se selviää huomenissa!

-Jonna ja masukki 40+5-

Jontzki Tsemppiä! Toivottavasti pääset pian pikkuista hakemaan! =)

Alley Viittitkö muuttaa tonne etusivulle, et mun la on 12.10..Sinne on näköjään jäänyt viäkin toi vanha pvämäärä. Ja sit sinne vois samalla lisätä sen poikalupauksenkin! =)

Tänne ei ihmeempiä.. Keskiviikon vikaa neuvolalääkäri-käyntiä oottelen! :) Nyt on kaikki suurimmat hankinnatkin vauvalle tehty, vaunut, turvakaukalo ja pinnasänky.. Ja vaatteita oon tässä vähitellen alkanut peseen! =)

Nyt taidan lähtee koiran kans kävelylle, ihana aurinkoinen ilma tuolla!

Kia 36

Viime torstaina oli eka lääkärineuvola ja ultrattiin pieni.

Neuvolalääkäri oli oikein mukava ja itsekin raskaana 22. viikolla. Kaikki arvot olivat hyviä ja sf-mitta meni keskikäyrällä eli oli 24cm. Oma paino on noussut tähän mennessä 6kg, mihin lääkäri vissiin oli ihan tyytyväinen. Vauvan tarkka paino oli torstaina 960g ja siitä hänen syntymäpainokseen arvioitiin noin 3400g eli hieman alle keskiarvon on tuo paino. Tästä olen melkoisen onnellinen ja kai se tuota synnytystä hieman helpottaa, ettei tarvi kovin isoa kaveria ulos puskea. En kyllä ajatellut, että kovin painavaa lasta meille tulisikaan, koska itse olen painanut syntyessäni 3400g ja mies 2900g. Laskettuaika ei muuttunut. Pari päivää aikaisemmin nuo ultralaitteet väittävät sen olevan, mutta vauvan pitkät jalat tekevät sen. Sukupuoli ei muuttunut, mikä on ihan jees, koska juuri tytölle sopivia hankintoja on tehty jo melkoisesti.

Leppis ja tonttutyttö 27+5

Tervehdys!

Jontzki Tsemppiä! Toivottavasti pääset pian pikkuista hakemaan!

Leppiksellä mukavia kuulumisia ultrasta!

Äitiyspakkauslaatikkoon tein reunakoristelakanan. Olen lopputulokseen tyytyväinen. Siinä vauva tulee ainakin ensin nukkumaan. Tavalliset lakanat pitäisi vielä tuohon ommella. Samalla ompelen varmaan lakanat myös pinnasänkyyn.

Viime torstaina alkoi äitiysloma. Olin ensin kesälomalla, joten en ole töissä ollut enää useampaan viikkoon. Ehkä vielä pitäisi joku päivä mennä töissä käymään ennen vauvan syntymää. Viime viikolla kävin hierojalla. Tuntui tosi hyvältä. Tällä viikolla menen uudestaan. Lauantaina käytiin elokuvissa. Istuminen ei tuntunut ollenkaan huonolta. Oli mukava päästä välillä pois kotoa. Olen kyl järjestänyt pientä ohjelmaa muutamille päiville. Töissä ollessa ei ole ollut aikaa nähdä kavereita. Nyt on sitten vähän paremmin. Tänään kävin kampaajalla. Sain uutta väriä hiuksiin. Vointi on ollut edelleen hyvä. Vähän pientä kipua tuolla alavatsalla tuntuu, mut ei se kovin paljon ole haitannut.

Nasuli08+MillaPetteri 35+4

Tässä neuvola kuulumisia pitkästä aikaa, suluissa edellisen viikon lukemat:

RV 34+2 (Rv32+1)
Paino 78,9 (78,5) lisäys 180g (1185)
Turvotus + (+)
RR: 124/73 (120/73)
Pissa: puhdas (puhdas)
HB: 126 (-)
SF: 32 (29-29,5)
Tarjonta: viisto (-)
Syke 130-140 (140)
Liikkeet ++ (++)

Nyt siis päädytiin siihen että vauva majailee tuolla viistossa pää alhaalla. Sanoi ettei ole hätää vaikka asento pysyisi näin ja synnytys alkaisi, koska se ohjautuisi kuitenkin oikeaan paikkaan. Kahden viikon päästä on lääkäri ja jos sillon vielä on epäilys asennosta niin lähetetään äippäpolille tarkistusultraan. Toisaalta haluisin tuonne ulltraan, että näkisi pikkuisen vielä kerran ennen syntymää, mutta toisaalta olisi huojentavaa että se menisi oikeaan tarjontaan nyt jo.

Muuten kaikki on ihan ok, ens ma alkaa virallinen äippäloma. Ja LA.han ois enää 6 vko =) Varmaan pitäis pikkuhiljaa alkaa pesemään vauvapyykkiä ja miettimään sairaalakassin sisältöä. Jotain pientä pitää vielä täällä kotonakin tehdä, mutta suurin osa on kunnossa. Lastenhuone on mattoa ja verhoja vaille valmis. Suurimmat siivousurakat jää sitten 37 viikon jälkeen, supistuksien toivossa :)

Mites muut mammat voi tässä pinossa?

Ei sulla tb ookkaa ku reilu keks viikkoo oikeeseen äippälomaan :) Mulla alkaa tiistaina oikee äippis ja huomenna perhevalmennus. Meil on viis kertaa, ja viimenen on sitte ku mulla alkaa viikko 39 :D Katotaa pysynkö kasassa niin pitkään, luultavasti kuitenkin.

Vähän alkaa jo tulla sellainen olo, että tahtois pienen syliin. Sen olemassa olo on tullut niin paljon todellisemmaks ku tietää jo vähän et mikä ruumiin osa missäkin liikkuu. Eilen mies oli ihan ihmeissään ku piti kättään vauvan pepulla ja se keikutti sitä peppuaan ihan kuin ois tanssinu =)

Tänään ja eilen oli se kestovaippakurssi ja ompelukerrat. Sain kaksi sisätäyttövaippaa tehtyy ja muutaman mitkä on vielä vähän vaiheessa. Ihan käyttökelpoiset niistä tuli, mutta ei niitä voi eteen päin kyllä koskaan myydä :D Laitoin coolmaxia sisimmäks, ihoa vasten tulevaks kankaaks, sitten bambufleeceä ja uloinkangas froteeta. Taakse jätin taskun ja ompelin bambufleecestä täyttölipareen kiinni. Tosi tyytyväinen oon lopputulokseen :)

Alley ja Vilpertti 34+5

alley niin on juu, mut oon jo ollu sairaslomalla puoltoista viikkoa.. ja sitä nyt pe jatkettiin äippälomaan saakka.. :)

Täällä on ollu vanhempainvalmennusta jo elokuusta.. Ens viikolla olis viimoinen kerta.. Ku kertoja on sit ollu 5 ja sit ku kaikki synnyttäny niin sit tavataan taas ja sillo kertoja ois 8.. Tähän mennessä aiheina on ollu: synnytys,vanhemmuuteen kasvu,hengitysharjoitukset ja rentoutuminen, imetys ja vauvanhoito. Ja tää viimeinen on kaste,nimenanto,isyysasiat.

Mä luulen et mä suunnilleen tiiän missä mikäkin menee, ku beibin pitäs olla RT, niin jalat ja peppu tuolla kai näkyy.. :D välillä masu on ihan toispuoleinen ku beibi puskee tuolla..
Vähäks mäkin oisin halunnu tollaselle kursille.. :) niin kiinnostais ite tehä niit kestoja, mut missää ei oikee oo selkeetä ohjetta/kaavaa miten tekis.. :D pitääpi jatkaa etsintää.. :)

Yhellä kurssilaisella on joku myllymuksuilta tilattu aloitus/harjoittelu paketti mistä saa tehtyy yhen vaipan kai. Siinä tulee mukana aika selkeet ohjeet, mut aika suolanen hinta kuulemma jotain 29e. Voin kyl auttaa sua noiden kestojen kanssa jos alat tekemään ja jos vaan osaan vastata :)

Meillä on kai aika samantyyppiset aiheet tossa valmennuksessa, eri järjestyksessä vaan muistaakseni. Meillä ei mahtunu aiempaan ryhmään, siks alkaa nyt vasta.
Täälläki on maha välillä ihan vinossa, siis napa osottaa viistoon jompaan kumpaan suuntaan, kun vauva on menny johonki hassuun asentoon :D

Yhteistyössä