""*~Esikoishaaveista Plussanneet 7~*""

Jontzki nyt on pakko sanoo että ei hajuakaan :( mut kyllä mä kuvittelisin että jos sulle ei annettu erikseen mitään aikaan niin se on sit tuolloin :)en osaa sanoa kun mulle ei oo synnytystapaarvioo tarjottu :/

babyb mitä häh? mullekki akupainantaa.
 
Heippa mammat! :)

Tänään on ollu ihan tuskasen kuuma ilma. Ei oo kauheen mukava yhtään missään, ku joka paikassa on kuuma. Sais oikeesti hellittää nää helteet, että jaksais jotai tehdä kotonaki. Eilen meni hermot vaatehuoneeseen, ku sinne kertyy kauheesti tavaraa ja likasta pyykkiä, eikä se itestään mee koneesen tai narulle :kieh: No sainpahan sitte järjestettyä ne fiksumpaan järjestykseen, ku ensin revin kaikki pois :)

Ootteko lukenu iltasanomien viikonloppu lehteä? Siellä oli 3 sivua kohtukuolemasta, aika järkyttävää lukea näin raskaana ollessa. Varsinkin ku on muutenki herkkä kaikelle. Jos ette oo lukenu ni ei ehkä kannatakaan. Mies vaa sano et siel on joku juttu ni pitihän se mennä lukemaan. Pakostaki sitä miettii kuinka kauheeta se ois jos sattuis omalle kohdalle. No onneks masukki kuitenki liikkuu ihan kiitettävän paljon että tietää ettei oo mitään hätää.

BB: Olitko jo siellä synnytystapa arviossa? Ku sähän oot kans espoolaisia, tai tästä läheltä kuitenki. Oliko se kuinka kamala täällä?

Alley ja Vilpertti 25+4
 
moi!
minä täällä vauva arjen keskellä, kamalaa kun aika lentää tuon pienen kanssa. viikko sitten mietin että jos soittelis synnärille ja nyt jo tuntuu kun ssiitä olisi ikuisuus:) poika on ihan järjettömän kova syömään, vaati vähän totuttelua olla koko ajan tissi toisen suussa, mutta on se vaan niin IHANA :heart:

supistuksia bb:lle ja nibelle jos niitä kaipailette :)
ja mukavaa viikonloppua kaikille!!!! :flower:

toivova ja pieni mies kohta jo viikon vanha :)
 
sainpas veepunki laitettua etusivulle, mitähän muuta mun piti :/

kaivataanhan täällä supistuksia, ja jotkut taitaaki olla jo perillä. :) tosi inhottavaa olla kotona edelleen... no mut.. tänään meen ostaa äijälle sortsit ku se pilas ne entiset. ja mulle uus tukkaväri.

voi herranjumala mulla meinas mennä hermot miehen siskon kans eilen. niiden isä oli käymässä ja tää akka se vaan amrmatti ja marmatti mistä ikinä keksiki marmattaa. sit ku appi lähti taksilla hotellille takasi oli miehen sisko ku eri nainen, heti paljon aurinkoisempi.
ihana appiukko toi miehestä lapsuudenkuvia ja vanhan vhs kasetin jossa mies on 7 kk vanhana :) pitää päästä lähimmälle vhs soittimelle kattomaan.

Alley en lukenu, mut monesti miettiny miten kauheeta se olis jos lapsi kuolis. varsinki nyt ku on alkanu huomaamaan jotain luonteenpiirteitä vauvassa ja vähän saanu tuntumaa et mimmonen tyyppi sieltä on tulossa.
mä en osais sen jälkeen kuvitellakkaan että hetkeen yritettäis uudestaan, ja miten se sit vaikuttais seuraavaan raskauteen?
 
nibbler googlaa "akupainanta synnytys" niin babyidean sivuilta ainakin löytyy vinkkeleit. :)

Alley Ei mulle tehty mitää synnytystapa arvioo :O Tosin mulla on syntymäpainoa ultran mukaan täysillä viikoilla alle kolme kiloa suunnilleen niin tuskimpa on mitää estettäkää :D

vilma täällä käns painetta haaruksissa ja häntäluussa oh how nice :D
 
Täällä palattu reissuilta :wave: ja ihan yhtenä kappaleena :D
Hääpari oli kaunis ja ilma mitä parhain..on vaan ihan naatti, reissusta rähjääntyny. Turvoksissakii ku mikä..ja en sitte piru vieköö voinu käyttää miu korkkiksia ku jalat oli nii turvoksis, piti panna toiset monot jalkaa..Muutami suppareita sain reissun aikana, eli hyvin köyhää oli =) ainoastaa meinaa vaivata ummetus :x mistä pirusta sekin hyppäs kehii!

Kohta suihkuun pesee päivän hiet poijes..useempi tunti autossa ja junas + kotihommat sai aikaan aika nihkeen olon..mutta ei suppareita..missä ne on :attn: ? Mahakin painaa jo tonnin ja roikkuu nilkoissa!

Tyty ja poksuva Kitku 38+0 pöks! ( vois jo loppuu tää poksuminen )
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!
Oikeen hävettää, kun oon niin huonosti täällä kirjotellut.. Teijän kuulumisia oon kyllä aina välillä käynyt lueskelemassa! =)

Mä kävin viime viikolla 4d-ultrassa ja se oli kyllä hieno kokemus! Pitkään mietin et kannattaako mennä kun rakenneultrassa kuitenkin oltiin jo käyty ja siellä kaikki oli ok..mut varasin ajan kuitenkin ja oon kyllä tyytyväinen et käytiin, vaik se aika kallis olikin.. Mutta oli ihana kuulla et kaikki oli vauvalla kohdillaan ja oli kehittynyt normaalisti. :heart:
Saatiin paljon kuviakin mukaan ja dvd-pätkä.. =) Vauvan painoarvio oli 1049g..

LillaMy Mulla oli kans alkuraskaudessa verenvuotoo..Plussan jälkeen vuotoo oli jotai neljä viikkoo, välillä se oli ruskeeta tuhrua ja välillä ihan kirkasta verta. Kävin sen takia varhaisultrassakin, jossa kaikki oli ok ja siellä sanottiin et on ihan normaalia. Sit vuoto vaan yhtäkkiä loppu kokonaan, eikä sen jälkeen oo tullu tippaakaan.

Kia 27+6
 
jaa että seksi auttais irrottaa limatulppaa? Onkohan mun miehen simpoissa jotai vikaa kun ei mitää tapahdu ja kyllä on lotrailtu monena päivänä jo niillä nesteillä! :LOL:

voi Jumanprkl! Mä olen aivan v*tun väsynyt ja kiukkuinen en jaksa enää päivääkään. Valvottu koko yö taas, unta ei saa kun sisällä 30 astetta, ikunat auki, ei auta. Suihku kylmällä, ei auttanu... Ja mies se tossa pirteenä livertelee ja lähdössä töihin kun se nukkunut koko yön. Mä voisin oikeesti itkeä kohta oon niin väsynyt... :headwall: :ashamed: :'(
Mieheni älyllä taas oli siunattu hän vaan tokaisi kun itku kurkussa valitin että oon niin väsynyt että: "mee nukkumaan,sillä se helpottaa" mulkaisin vain vihaisesti takaisin,ei näköjää kuunnellu yhtään että on niin helkutin kuuma ettei täällä hullukaan nuku. vioelä hirveen hiostava ilma että vaatteet liimautuu kiinni ihoon. Meenkin tästä suihkuun itkemään kun olo on niin huono. Toi maha tuntuu kans painavan tonnin niinkun tytykin tossa kuvaili omaansa... Mä en oikeesti jaksa tätä oloa enää kauaa.. Milläs sitä synnyttää kun ei oo voimia ees kävellä omin jaloin eteenpäin ?? :ashamed: |O :headwall:
 
Tähänkin pinoon komppaan BB:tä.. Ei oikein irtoa nyt yhtään mikään. Onneksi näyttäis olevan pilvinen päivä tulossa.

Ja prrrrkl noita meidän kissoja. Vittuillakseen menevät tonkimaan vaunuja, vaikka oon omasta mielestäni miinoittanut sen ihan täyteen kaikkia juttuja ettei ne pääsis. Viime yönä olivat kääntäneet kuomun sivuun ja nukkuivat erittäin epämukavan näköisesti kaikkien mahdollisten kassien päällä siinä. IDIOOTIT!!!!!!!!
 
kukkaiskeijulle paljon onnea tytöstä!!!! :heart: Tulin kurkkimaan, mitä täällä tapahtuu :wave:
Täällä kovasti jo kontataan ja yritetään nousta tukea vasten ylös :D Miia on jo 6.5kk :eek: Mihin tää aika oikeen menee!!!! =)

Paljon tsemppiä kaikille joilla H-hetki lähestyy!!!! :hug: Nauttikaa synnytyksestä, ainaki minä nautin, vaikka oli pitkä taival :heart:
BB:lle jaksamisia, ja kaikille muillekki joilla alkaa jo maha painaan ja hermoja särkeen :hug: :hug:
Mulla on ikävä mun mahaa!!! :saint: :LOL:

vauvis ja Miia 6.5kk :heart:







Ja jos joku haluaa olla FB:n kautta tekemisissä nii laittakaa yksäriä :wave: :wave:
 
Joo ei täälläkään mitään uutta auringon alla..ainostaa sai ottaa klo.4 aikaa panadolin ku menkka jomot iski, mutta ne kun ei miulla merkkaa mitään niiku jo lekurissa todettu niin ei niistä ees jaksa innostuu :headwall: ! laitan kohta jonku kantoliinan toho mahaan ku en jaksa ite sitä raahata mukana :kieh: . Täällä on onnek ihanan viilee, melkee kylmä..vettä tihkutellu ja jotai +10c vaan..oli sen puolee hyvä nukkuu.

tyty ja painava kitku 38+1
 
Vauvis teillä jo iso neiti :heart: joko siitä on yli puol vuotta ku jakauduit :eek: hui..menee aika nopee!
kia mukava kuulla siustakii :wave: ja mukavaa että 4D-ultra oli käymisen arvonen..ne kun ei mitään halpoja oo ainakaa tääl päi.
Vilma tiedän ton tunteen kissojen kaa :hug: vaikka kuinka piilottasit tavarat ni aina ne löytää ne jotekii tai tunkee ittesä komeroon :kieh: meillä nyt ei enää niitä kisuja oo :( mutta hyvon kodin saivat, siitä oon tyytyväinen =) . Miulla kissojen kuritukseen autto suihkupullo, eli kun tekivät pahoja mm.pöydille hyppi ni suihkautin vettä hieman niskaa ni oppivat että ei saa hyppii pöydille ( paitsi öisin ku en oo näkemäs :D ).
BB ostakaa jalallinen tuuletin =) myö ostettiin ja ah mikä kapistus..gigantilla tais maksaa sen 20?..suosittelen, ei oo kiva jos ei saa nukuttuu :hug: miulla tää maha painaa jo öisinkii ja selkä väärällaises asennos ni tuntuu hankalalta jo nukkuu.

Täällä ihmeellistä paineen tunnetta alapääs ja perseen puolel, painaakoha vauvan pää joteki sinnekkii :/ ja jomottaa nivusii..ah..nää on nii kivoja..tapahtus ees jotai kunnol eikä tämmösii turhanpäiväsii jomotuksii mitkä ei johda mihkää :kieh:
 
kukkikselle onnittelut sain nyt hänetki laitettua etusivulle. terpasta ei oo näkyny mitään. mut laskettu aikaki sillä oli kolme päivää sitte vasta, ehkä hänestä kuulemme vielä parin viikon sisään :)

täällä ei kummempaa. miehelle tuli autokuume eilen ja oikee perheautoo on ettimässä tuon kämmäsen mukamassporttimme tilalle. ainoovaan että se mies kuvittelee että mä haluan ottaa useita tonneja lisää lainaa entisten lisäks. siinähä unelmoi, kyllä me saadaan perheauto halvemmallaki jos tuolle vaan joku kelpais. kokeiltiin ajaa semmosta xsara picassoa johon ihastuin mut mies sitte ei. ollaan juostu autokaupoissa koko päivä ja ihan kivasti oon saanu suppareita tulemaan. googlailin noita akupainanta juttuja ja kokeilin niitäki nopeesti ja heti alko tulee pikkusia suppareita :) eli kiitos BB vihejestä! toivottavasti sait ees päikkärit rauhassa nukuttua.:hug:

vauvis oi ku miia on väsyny tuossa ekassa kuvassa :D :heart:

vilma meillä kans tuota ongelmaa et kissat on heti siellä missä ne ei sais olla. sitteriin ja semmoseen lasten nojatuoliin oon sanonu että menkää sit jos se on niin tärkeetä, kuskaa niihin jos halutte niin ei oo kelvannu :eek:

huomenna poksuu :) se on semmonen ISO poks :D sitä vietetään sitte sievissä varmaan autokauppojen ja kärkkäsen merkeissä. eiköhän tää sillä käynnisty taas :D
 
nibbe koko päivän tuntunu et paskattaa :LOL: mutta mitää ei tapahu..semmosta painetta perseen puolel, ja haarovälissä..iha ku istus jonku pallon pääl..tekis miel kävelläkkii haarat levällää :kieh: ei ihme jos kohta pää pullahtaa penskalla ulos :D !
 
tyty ja nibbe, mä en ymmärrä mikä ihme siinä on että just se paikka mihin ei saa mennä kiinnostaa kissoja. Tein äsken toisen kans kompromissin ja annoin luvan olla siellä vauvojen alla olevalla ritilällä. Nyt se sitten silmät onnesta kierossa siellä kököttää.

Painetta on täälläkin, tänään viimeks päivällä tuli olo, että nyt se tippuu lattialle :LOL:

Vauviksen Miia kasvaa kovaa vauhtia. Mä muistan vielä kun lähdit täältä :D

Ja arvatkaa, meillä mies tuli kipeäksi! Meidän tuurilla tuo on sikainfluenssa ja sitten se tarttuu muhun ja samaan aikaan myös rakas lapsukaisemme päättää syntyä. Ei sain vakavilla asioilla leikkiä, mut kävipähän mielessä :D
 
Moikka kaikille.

Mä oon ollut kokopäivän ihan surullinen kun aamulla vietii taas yksi pienoisista pennuista uuteen kotiin. :ashamed: Ihan hassua ku tulee ihan suru ja murhe vaikka näki että koti oli tosi ihana sille. Ol toinen kisu kaveri ja tosi söötti vauvelikin siellä. Jos ei ois jo oma masussa niin kyllä varmasti ois vauvakuume noussut :heart:

Vieläkin on paha olo. Käytiin eilen kattomassa miehen kanssa vaunuja ja oli niin surkee myyjä että rupes ottamaan aivoon ihan sikanaa, ja sit piti häipyy ku tuli oksu olo. En tullu kyl yhtää viisaammaksi noista vaunuista, ku täti yritti vaa myyä kalleimpia vaunuja eikä puhunu muista mitään. ärsyttävää.

Löydettiin sentäs kotkasta yksi ihana uus liike. Semmonen lasten tarvikkeiden antikvariaatti (nuttu oli nimi) Siellä oli tosi paljon ihania vauvan vaatteita käytettynä ja lelui ja parit rattaatkin. Ostin Sieltä sitten kolmellakympillä vaatteita (suurin osa muuten sinisiä, aika jännä mut ne oli kivempii) ja yhden uuden kestovaipan hypisteltäväksi. Niitähän mä oon jo tilannut huutiksesta käyettynä, mut aattelin et kyl sit nyt uuskii pitää saada :)
Oli kyllä niin ihana kauppa et pitää mennä uuestaakii, kaikki oli niin ihanan selkeesti esilläkii et oli kivaa ettiä. =)

Mut juu anteeksi kovin omanapainen höpsintä. Palailen asiaan myöhemmin.

jenninho+masukas 17+2
 
Neuvola kuulumisia:

Paino: lisäystä 625g/vko
Verenpaine: 129/72
Hemoglobiini: 111
SF-mitta: 23cm
Vilpertti: syke 158 liikkeet ++

Nii ja samallahan oli se lääkärin tutkimus; kohdunsuu kiinteä ja kiinni, pituus 2,5cm

Vähän kauhistelin että kuinka se noin lyhyt on mutta sanoi olevan ihan normaali ja vain arvio. Tämä lääkäri oli joku sijainen. Ihan mukava kyllä kyseli kuulumisia ja juteltiin parisuhteesta ja seksistä, kun puhe jostain sinne kääntyi. Mutta se oli vähän hassua saada lääkäriltä neuvoja, kun meillähän mies ei vieläkään ole kovin innokas seksiin koska pelkää satuttavansa masukkia, että voisi sitten vaikka kädellä toista hyväillä ja päin vastoin. Ei ole ihan luonnollista minulle että voin vieraan vanhemman ihmisen kanssa jutella noista... Mutta pääasiassa ihan kiva käynti, kohdunsuu oli hyvin arka ja verestävä, sekin kuulemma normaalia. Laittoi tosin siitä jonkun merkinnän koneelle. Ja SF-mitta on keskikäyrällä. Vilpertin sykettä mitattaessa tuli pari kunnon potkua dopleriin :) Varmaan tähtäsi siihen ihan tarkoituksella.

Kerroin myös niistä harkkasupistuksista ja niistä ei tarvitse olla huolissaan, mutta heti kun tulee kivuliaita supistuksia niin sitten ottaa yhteyttä neuvolaan.

Alley ja Vilpertti 26+0
 
Nibbler Kiva kun viittisit vastata! :) No voihan sihen ainakin nyt sit henkisesti varautua etukäteen, jos semmonen sillon tehrään!

Vielä olis matkaa maaliin jokunen viikko. Aika kyllä mennyt todella nopiaa. Tuntuu siltä et aika loppuis kesken. Vielä on pienoisellekkin ostettava sitä sun tätä. Äh, eiköhän tämä tästä! Eiköhän kaikki lutviudu hienosti omalla painollaan.

Mitä vähemmän viikkoja, sitä enemmän alkaa jänskättää! :x

- Jonna 33+0 -
 
merks..
töihin palattu loman jälkeen.. kaikki menny hyvin tähän mennessä.. (kopkop)

Eilen poksuttiin.. :D sain myös ajan sokerirasitukseen, joka olis elokuun alussa.. silloin on myös seuraava neuvola..

TB 24+1

Onko muuten väliä millä viikoilla se sokerirasitus on? :attn:
 
Hitto, kirjoitin taas jo pitkälle viestiä, mutta sainpa TAAS KERRAN sen sitten kadotettua... Hemmetti...

tb: kai niille testeille jotkut suositukset on. Jos tehdään kaksi sokerirasitusta, niin ensimmäinen on viikoilla 12-14 ja toinen viikoilla 26-28. Jos tehdään vain yksi, niin tuo jälkimmäinen on se suositus. Mutta ei kai näistä niin erityisen tarkkoja olla...

Viikonlopun Ilosaarirockista vihdoinkin selvitty. Vaikken mitenkään itseäni rasittanutkaan, niin siitä huolimatta kyllä eilinen meni ihan pelkästään nukkuessa. Tänään oiskin miehen synttärit. Lupasin leipoa jonkun suolaisen piirakan ja mansikkakakun. Loput tarjottavat kaupasta sitten... Saavat luvan kelvata... Just sain raivailtua, pitäisi vielä imuroida. Nyt pieni hengähdystauko menossa.

Meinasi viikonloppuna mennä PAHASTI hermot miehen kummipoikaan (siis ihan täysi-ikäinen jo). Hänen mielestään kun en saa kävellä, mitään kantaa, mitään tehdä tai varsinkaan yksin olla! Ja sitten käyttäytyykin sen mukaan, hyysää joka käänteessä ja tämähän ei tosiaan miun luonteelle sovi! Varsinkin kun se käyttäytyminen menee ihan yli! Sitäpaitsi jos mie jonkun huolenpita tarviin, niin miulla on sitä varten tuo miun oma mies! Eikä tässä olla mitenkään sairaita (niinkuin hänen käyttäytymisestään voisi päätellä)... Ja tästä sanominen ei todellakaan auta mitenkään asiaan, tuntuu vaan pahentavan tilannetta. Mie kun en vielä tästä ihmisestä henkilökohtaisesti oikein tykkää muutenkaan (on luultavasti, ainakin joskus ollu, miusta ihastunu), niin tuon kaiken sietäminen on vielä erityisen hankalaa...

Pieni purkautuminen taas... :)
 

Yhteistyössä