""*~Esikoishaaveista Plussanneet 7~*""

Jenninho, voi kun tuo sinun pahoivointisi alkaisi helpottaa :hug:

Alley, hyvät neuvolakuulumiset :) kiva että sait lääkärin kans juteltua.

Dsarial, jatkuva huolehtiminen on ärsyttävää vaikka ei kai kukaan sillä pahaakaan tarkoita.. Mut kyllä se vaan joka kerta saa verenpaineen nousemaan.

Tänään on ollut oikein kunnon supistelu päivä... :eek:
 
neuvola kuulumiset :wave:
RR 128/76
SF 32cm ( 31cm 2viikkoa sitten )
HB 114 jipii..nousee hitaasti mutta varmasti =)
Paino sama ku viimeekski..ei ollu tullu yhtää lisää, yhteesä se 7kg koko raskaus aikana.
Syke n.130-135 pikkusella

Nyt oli mies mukana kun neukku tädillä oli ultra laite käytössä. Kateltiin Kitkua monitorista ja voi että oli hellyyttävää :heart: sillä oli äitin nökö nenä ja isin törö huulet :D sit se imi kokoajan peukkua :heart: voi elämä, syntys jo :D ! Vaavi oli ii-iihan laskeutunu, alemmas ei kuulema enää pääse..isikin sai kokeille masun päältä että miten syvälle lantioon pikkusen pää oli porautunu..sano vaa et "onpa pikkunen pää"ku käsillä kokeili =) . Neukku täti sano et jos ois sisätutkimus tehty ni ois varmaa lapsen pään jo tuntenu. Siksi miulla tuntuu painetta peräsuolenki puolel ku Kitkun pää painuu jo sinnekki..Kuulema ihan millon vaa voi syntyä ku on jo noi hyvin kuopissaa. Eli naiset: PAINE PERSEESSÄ ON HYVÄKSI.. :LOL: hehe!

Käytii myös läpi et mitä lääkäri oli kirjottanu koneelle siitä synnytystapa arviosta, kun siellä se käynti sillo viikko takaperin oli nii hätänen. Syntymä paino tulee olee n.3100-3300g =) eli ei mikää järkäle..ellei neiti päätä saada jotai mega kasvupyrähystä.

Muutenki tosi hyvä mieli jäi tosta käynnistä. Käytii miehen kaa ostaa liput leffaa, mennää tänää kattoo Harry Potterii :D oon iha fani! Muutamii suppareitakii tuli ku lyllersin kaupungil..nyt ku sais viel tän mahan tomii :kieh: ni olis hyvä..kävin jo ostaa kaikki myrkyt jotka sitte otan illal leffan jälkee..ei uskalla enne sitä ettei mee paskat housuu :LOL:

Tyty ja Kitku 38+2 =)
 
Vilma jee suppareita :wave: tänne kanssa lisää..millo siulla synnytystapa arvio? vai onko ollenkaa?
Jontzki jos siula ultra viel tulossa ni sillo on samaa aikaa se synnytystapa arviokin..näin meillä ainakin käytäntö. Eli sisätutkimuksen tekeevät ultran jälkee..
Dsarial miulla oli mies järkkärinä rokissa =) paljo oli kuulema ollu porukkaa..ja mitä tohon ihmisten hääsäämiseen tulee ni se on niin raivostuttavaa :kieh: kun vaikka ollaa raskaana ni ei tässä sairaita olla, ja miusta mammat kyl osaa pyytää apuu jos tarvii..huomaavainen saa olla mutta liika on liikaa.. =) ymmärrän hyvin sinuu.
Alley siulla hyvät neukku kuulumiset..ja normi kohdunkaulan pituushan on n.3cm, miulla teki terkka yhen kerra alussa tutkimuksen ja sano kohdunkaulaa olevan sen 3cm, sitte ultra laitteel ku lekurissa kahottii olikii 3,5cm eli käsikopelolla saahaan noin arvio, hyvinki siulla voi olla enempi ku se 2,5cm. Siltikkin toi määrä on hyvä ja riittävä =)
Jenninho ootko kokeillu niitä pahoinvointi rannekkeita? En muista et oonko jo kysyny :/ niistä on joillekkii apua..
 
tyty, vautsi!! Hallelujaa paineelle persuuksissa :LOL: Mieti, Kitku voi syntyä ihan milloin vaan!! Mut sähän tästä pinosta vissiin järjestyksen mukaan seuraavana menet, ellei joku röyhkeästi etuile jonossa. :D Mulla ei ole synnytystapa arvioo, lääkärinneuvola on 28. päivä eli sillon on viikot 38+2. Lupaan teurastaa jonkun jos ei oo paikat muuttuneet miksikään.

Kellottelinpa huvikseni äksen supistuksia ja parhaimmillaan tuli 4 minuutin välein :eek: Ei nyt mitään kipeitä, mut sellasia kuitenkin että mielummin pysyi paikoillaan... Mut levolla meni ohi. Ens viikolla saa mun puolesta syntyä (ihan ku nyt syntyiskin ennen viikkoo 42), nyt ei koska mies on tuhannen kipeä. Olivat ihan tosissaan työterveydessä arponeet onko sillä sikainfluenssa. Se oliskin hienoa.. :D
 
tyty86 Okei hyvä tietää vähä etukäteen, että mitä siellä tehdään. Eli se on vaan tavanomainen sisätutkimus? Mä jo päässäni olen kelaillu kaiken näkössii erilaisii toimenpiteitä :ashamed: Pelastit mun päivän, kiitos :hug:
 
Vilma joo saa nähä millo lähtö tulee..nyt ku hehkuttelen ni käynnistyksee joudun :D siltikkin veikkaan et mein Nibbe lähtee eka..ja taitaa toi lähtö kohta olla sielki jos noin supistelee :whistle: ! Tää odotus vaan on niin syvältä.. |O
 
Jontzki siis ihan masun päältä ultraavat, sitte lekuri näppi tuntumal kokeilee emättimestä et paljo kohdunkaulaa jälel ja onko paikat pehmenny..+ toisel kädel masun päältä kopeloi. Niin ja täällä viel kokeiltii toi häntäluun jousto työntämäl sormet B-rappuun :x karmee kokemus..mut toi tosiaan ei oo yleinen käytäntö..tietääkseni.
 
Tyty mä oisin ihan varmaa läimäyttäny sitä lääkärii jos ois sanonu että kokeilee b-rapun kautta. Oisin sanonu että JOO ET MUUTEN MUN PERSUKSII MITÄÄ TYÖNNÄ :D Täällä oli se kohdunkaula sen 1,5cm pehmee ja sormelle auki,mutta sisäsuu kiini. Ens viiko torstaina on ultra ja lääkäri jossa ajattelin pyytää vielä että tarkistaa ton alakerran tilanteen. Jos ois jotai taas tapahtunu. Ja täällä kans kävellää kuin ankka, keilapallo perseessä. JA neuvolassa sano että "no on kyllä tosi matalalla ,tuskimpa tarttee ees laskettuun aikaan odottaa" NIIN VARMAAN! Ton tuuletimen hankkiminen ihan oikeesti menee nyt hankintaan.

Vilma sä painat mun ohi ton synnyttämisen kanssa niin että paukkuu! Hitto mulla ei supista YHTÄÄ!! viime yönä tuntui sellainen vannemainen paine vaan lantion ympäri. ihan kun ihan joku pieni hulavanne ois tungettu lantion ympäri. :( Muuten sit ei tunnukkaa mittää... Supistais nyt ees vähän kovemminki.

tyty ja vilma LIMATULPAT TALLELLA?? Täällä on... :headwall: :headwall:

Pitäisköhän harkita sairaala kassin pakkausta??
 
päätä seinä. Menkkajomotteli tossa hetki sitte joku puolituntia ,mut nyt ei mitää. Turhauttavaa--- :headwall: yön pissareissusaldo: 5kertaa välillä 00-06.30 En mä turhan usein käy. Meinas lorahtaa pissat matolle yöllä kun lähdin vessaan kun niin julmetun kova paine iski alapäähän... Ei muuta sitten tältä päivältä kuitenkaan. vielä HÖH :( Mut ainakaan ei oo kuuma. :D

beebee & toukka-tytsy 37+6
 
Hei, täällä on joku muukin hereillä tähän aikaan!!! Huomenta BB!

Mie jo kaks tuntia kukkunu hereillä... Heräsin supistuksiin, niitä kun on eilisestä aamusta lähtien tullu koko ajan. Eilen illalla tuli jo kipeitäkin ja kivusta oksensinkin (jo kolmannen kerran puolentoista viikon sisään oksennan kivusta ), mutta sittenpähän laantui supistuksetkin niin, että sain ees pari tuntia hyvää unta. Muuten onkin siis yö nukuttu huonosti. Miehelle kyllä jo varoittelin, että tänään en tee mitään. Vaan lepään ja syön, että saan nää supistukset vähän rauhoittumaan (vaikka onkin harkkasupistuksia!). Jos ei huomiseen mennessä rauhoitu, niin soittelen neuvolaan, että onko tarvetta huolestua.

BB: hienoa, että siellä ei oo kuuma! Toivottavasti sielläkin pääsis nyt jotain tapahtumaan ja edistäis tilannetta...
 
tyty86 Joo tota mun berberiin ei kyl työnnetä yhtää sormee, se on varma :kieh:
Työtäs ne kyl vaan tekee mut se kuulostaa jotenki vastenmieliselt. No toivotaan että he saavat tarvitsemansa tiedon emättimen kautta, ettei tarvi tota toista rakoo käyttää.
Mun mies odottaa intsininä tota ultraa, mut oota ku kerron sille et siel tehää samal toi sisätutkimus ja et ne kyl voi kokeilla juttui mu takapuolen kautta. Siitähä se riemastuu. No mut hän voi poistuu paikalta sen ultran jälkee jos ei haluu jäädä kattoo kopeloimista.
 
BB, äläs höpsi, mä en ohittele :D Limatulpasta.. Hmm... Kun tietäiskin onko se tallella vai ei. Kun jotain limaa valuttelin, mut en oo varma mitä se oli. Nyt tosin on ollut hiljaisempaa.

Mä oon jotain heitellyt sairaalakassiin, mut en vaan jotenkin osaa. Kun en ihan ymmärrä et synnyttäisin.

Dsarial, ei kuulosta kivalle :| Soita neuvolaan jos ei tosiaan helpota. Ei ihan noin kovaa pitäis tuossa vaiheessa kyllä koskea.

Tänään olis neuvola. Toivottavasti Elmukka olis vähän edes laskeutunut.

Vilma 36+5
 
BB täällä on tulppa ja pysyy :D valkkarii kyl tulee mutta tulpasta ei tietookaa..

Eilen ku tultii leffasta ( joka muuten oli ihan paska.. :| odotin paljo enemmä ) ni piru mimmosii suppareita tuli putkee 5min..niissä oli jo ytyä ja hiki tuli :LOL: mutta autoon ku pääsin istuu ni supparit oli kaunis muisto vaan :headwall: yölläkään ei mitään..lähen kohta jollekkii maratoonille ni joha alkaa supistaa..eilen huomasin et en saa enää mitää vaatteita päälle :eek: ku maha jo niin alhaal et ei sitä peitä mikää riepu :snotty: ja mamma housujakaa ei voi pitää ku kaikki puristaa tosta lantiosta jonne se Kitku on ittesä valuttanu..vittu alkaa ärsyttää..rupeen kulkee perse paljaana..hahah!

Alaston Tyty ja Kitkunen 38+3
 
yhessä koossa täällä vielä. käytiin neuvolassa tänään kun se viime viikolla jäi kun oltiin siellä synnärillä. kaikki ok, paineet nyt oli turhan korkeet mutta sano että jos tulee päänsärkyä niin pitää soittaa niin otetaan paineet taas. poika voi hyvin mut sydänääniä sai metsästää tänään ekaa kertaa vähän. onneks ne sitte löyty sieltä, meinasin jo kuolla säikähyksestä.
seksikielto tuli :( kondomillahan sais vetää mut sillonhan siitä on "vaan" nautinnollista iloa, sitä spermaahan mun pitäs saada :D
mutta kuulema saan alkaa koittaa kotikonstein saada synnytystä käyntiin.eli tänään lähen hyvillä mielin kauppaan kävellen ja varmaan johonki muuallekki. kärkkäsellä tuli käveltyä aika paljon mut siitä tuli vaan heikko olo.

alaston Tyty voi itku et supparit loppu ku autoon pääsit. säki oot noita vaivojas valitellu monta viikkoa :hug: toivottavasti Kitkis alkais tekee lähtöä pian :) tai tuloa taitaa olla se sana :) mitä kävit kattoo?
 
Miks ette Nibbe saa seksiä harrastella jos kerta synnytys saa käynnistyä :eek:

Arvatkaapas mitä!! Elmukka on laskeutunut ja lähes kiinnittynyt :heart: Siitä kertoo myös sf mitta joka ei ole enää juuri noussut, vain vajaa puoli senttiä edelliseen.
 
Nibbe kävin kahtoo Harry Potterii ja oli pettymys :( odotin paljo enemmä siltä..kauheesti oli jätetty asioita poijes ( oon siis kirjan lukenu ) tuntu et mihikää asiaa ei kerenny syventyy..jokaisesta kohasta jotain..
JOhan on kumma jos sielä ei saa spermalla läträtä :D täällä tosin ei oo ku kikkelin nähny saunassa ja suihkussa vilaukselta :LOL: ei oo paljo tullu seksii harrastettuu..ja ei varmaa ees onnitus enää ku pentu roikkuu jo nii alhaal ettei sinne värkkii ees sauvaa sais ujuttamallakaa :LOL: Nyt vaan se on siulakii odottelua..niiku meil kaikil :snotty: turhauttavaa!
Vilma hieno homma :wave: Elmukkakii tajuu ettei sinne kössii lopullisesti kandee jäädä :D eli mammalle vaa painetta lisää alapäähän ni homma toimii :D !

Voi perse sanon minä, olin käymässä aamupalalle tänää ja ottamas kaapista jälkkäri kippoo jugurtille ni koko kaappi kuhis muurahaisii mustanaa :eek: ja niil oli siivet ja kaikki |O |O SIIS YÖÖK! Äkkiä ukko ostamaan raidia :kieh: ja eiku sumua kehiin..voi helvatta mitä elukoita..eile ei mitää ja "BUF" tyhjästä tommonen järkky armeija vallannu mei kaapin! Naapurissa oli saunaa pesiny yön aikaa kauhee kasa murkkuja pari viikkoo takaperin..ja nyt ne mulkerot oli löytäny miun kaapin :kieh: Tuli muute väärän muijan komeroo!! Täällä ei armoa näy..!!
 
tytyn ja alleyn neuvolakuulumiset bongattu, onnea niistä.. :)

BabyB tsempitykset.. :hug:

vilma hieno homma.. :) loppu lähenee ja kohta on Elmukka sylissä.. :hug:

tyty inhottavii noi muurahaiset.. ja niit vaan tulee ja tulee.. taitaa olla kaapin siivous edessä...

kaikille niitä tarvitseville supparituulia ja :hug: kyl tää kaikki on tän arvoista...

(.) iskias kipu (?) kai vaivaa vasemmalla puolella.. muuten olo hyvä..
Lisää hankintoja.. saatiin vaunut.. :) pitääpi miettii sitä turvakaukaloa seuraavaks.. :)

TB 24+2:heart:
 
Tyty: sullaki hyvät neuvola kuulumiset, ihan helpottavaa varmaan kuulla ettei tarvitse mitään jättiläistä synnyttää :)
Muurahaiset on todella inhottavia, meille tuli kanssa keväällä. Kansoittivat koko alakerran (keittiö onneksi ylhäällä), mutta hävisivät sitten lämpimien ilmojen tultua.

TB: Millaset vaunut ostitte?

Supparituulia kaikille tarvitseville, nythän teitä on monta jotka tuskailette viime metreillä masujen kanssa.

Käytiin äsken kaupassa ja ajettiin kotiin tien pätkää, missä on 4 hidastetta. Miehen auto on niin matala, etä täytyy joka hidasteeseen mennä ihan hiljaa, jottei helmat ota kiinni. Perässä tuli joku idiootti rellu meganella, joka lähti yhden hidasteen jälkeen ohi, eikä ehtinyt ennen seuraavaa hidastetta omalle kaistalle, kun mieheni kiihdytti välissä tietty normaali nopeuteen. Sitten mentyään tän seuraavan hidasteen vastaantulevien puolelta ja palattuaan kaistalle se pysäytti autonsa siihen keskelle. Sama toistui seuraavan hidasteen jälkeen, mutta onneksi siitä lähti sitten kaksi kaistaa joista meidän pitikin valita kääntyvä, jonne tämä ei ollut menossa. Alkoi hieman pelottamaan, että mikä tyyppi se on kun tuollalailla ajaa. Taiminkä pistoolin tai pesismailan kanssa se hyökkää päälle ku auton pysäytti. Niin outoja tyyppejä tuolla liikkeellä, ja tarviiko edes mainita että se ajaja oli mies :LOL: No hieman oli mullakin tekemistä ettei tuo oma mieheni antanut takaisin samalla mitalla, sillä kun on tapana provosoitua myös liikenteessä. Uskoi onneksi järki puhetta.
 
alley saatiin mun enolta emmaljungan oisko ollu duo edget, ei ihan uusinta mallia mutta hyvässä kunnossa..heidän tytöllä olleet.. pien mutta siin kyl oli, jos he päättää pyöräyttää toisen, niin sit pitääpi palauttaa..mut toki siihen voi mennä aikaa.. ja ihan kiva näin, ku ei meidän rahatilanne jsut nyt anna myöten isoille ostoksille..
no huh huh.. olipas kuski.. kaikki ei vaan tajua miten ajetaan..
 
tyty mulla kans kerran putos kyllä ujgurtti käsistä kun inhoan muurahaisia ne on jotain kauheeta niin niitähän kuhisi lattialla oikeen huolella. Pomppasin varmaan pöydälle asti (ihan kun ne mut söi) ja soitin miehelle huutaen puhelimeen: "JA VÄHÄN VIKKELÄÄN SIELTÄ KAUPASTA KOTII TÄÄLLÄ KUHISEE MURKKUJA LATTIALLA IHAN MUSTANAAN!" Painelin tukka putkella ulos ovesta koirien kanssa myrkytyssession ajaksi. :D ja kyllä vitutus käyrä se nousee täälläkin, mutta hitto kun ei supista ees kipeesti. kunhan jomottaa ja sitten loppuu ku seinään. Masua tulee varmaa ikävä mut perkele noita kipuja EI! nääh... :(:( Mut hei mäki kävelen kotona ilman housuja. :D Just kun alushousutki puristaa. :D

Vilma poksahdat ennen mua ja tytyä :D Senkin roisto yrität ohitella limoinesi! :kieh: :LOL: Vitsi vitsinä :) Juu ei täällä näy mitää tulppia. Jollen sitten sitä oo tonne pönttöön pusertanut, en tarkistele vessareissujen yhteydesä kuitenkaan ihan ettämitäs sieltä pöntöstä löytyykää :D Ja kohta ne meijän babyt tulee. :)

Meillä oli muuten pikkuneiti neuvolassa kiinnittyny ja laskeutunu KOKONAA! WHII! Jotai ees tapahtunu. maanantaina oli siis neuvola ja perjantaina taas...Pirun verenpaineet ku jatkuvasti pittää rampapa mut hei hemoglobiini oli 136!! Koskaa ollu niin hyvä! :)

Dsarial vaihdetaan?= mä voin ottaa sun supparit :) Kannattaisko soittaa lääkärii ku ei toi nyt ihan hyvältä kuulosta? :/

Nibbe Mua ei haittais yhtää seksikieltä taitaa paikat olla niin pehmeet ja hellänä et tekee vaan kipeetä kaikki asennot josta puheenollen:

SEKSIGALLUP ISOMAHAISILLE:
Miten ihmeessä oikeesti ison mahan kanssa voi harrastaa seksiä? alla kun ei mahdu oleen ja päällä on yhtä seksikäs olo kun norsulla posliini kaupassa. :O
 
sitä minäki kovasti ihmettelin että miten niin ei saa harrastaa?! ku kyllähän sitä kuulee et ihmiset on panon jälkeen saanu lähtee synnärille mut me ollaan sit näköjään poikkeus.

Galluppiin saunassa on tosi hyvä. ja suihkussa seisaaltaan jos jaksaa seistä. sängyssä onnistuu takaapäin, jos saa peiton ja tyynyt järkättyä niin että saa nojata niihin.
 
BB: voidaan vaikka vaihtaakin!
No tuota soittamista mie oon koko päivän tässä arponu, "soitanko, enkö, no en kehtaa, jos sittenkin, enpä kuitenkaan"... Kun neuvolassakin kun oon noista supistuksista puhunu, niin oma th on vaan sanonu, että "joillakin esiintyy jonkinlaista kipua". Tiiän, että vauvan parasta pitäis vaan ajatella, mutta kun mie en halua turhaankaan sinne soittaa, etten ihan höperöltä vaikuta... :ashamed: ja mitä jos mie oon vaan liian herkkä tulkitsemaan kaikkia oireita... Äh tätä tää on, kun ei oo koskaan aikasemmin kokenu tällästä!
Neuvolalääkärissähän viimeks ultralla kattovat tuon kohdunsuuntilanteen ja sillon oli kaikki hyvin (kiinni, kiinteä ja 3,5cm kaulaa jälellä) ja siitä ei oo kun 2 viikkoa aikaa. Neuvola viikon päästä... Oispa se ihana sijainen taas! Mut joo, on miun soitettava, mikäli huomennakin on samanlainen päivä kun tänään!

Nyt tämä tuleva mamma lähtee nukkumaan... öitä! (huomenna jatkan paremmalla aikaa)
 

Yhteistyössä