Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

huomenia :wave:

tää temppuaa :D jos joku ehtii näkemään pienen tekstin tyngän niin ei saa nauraa! mä painoin enteriä ja se näköjää postasi tämän eikä laittanu sitä enteriä :D

Epa, koitahan muru jaksella :heart: mä unohdin onnitella sua the päivästä! mutta nyt ei mene enää kauaa, toivotaan jotta alkais tänään urakalla tapahtumaan! :hug: tsemppiä ihanainen koitokseen! =)
 
Viimeksi muokattu:
Chiba, tuosta se masu alkaakin kasvamaan sitten, kohta sullakin on pallo :D sulla pikkunen on sellaiset 4-5 cm pitkä päästä varpaisiin :heart:

lemonade, sielläkin alkaa olemaan selvää pyöreyttä havaittavissa jo alavatsalla, sun pikkanen onkin jo kohta sellaiset 10cm pitkä päästä varpaisiin :heart: ja liikkeetkin alkaa tuntumaan pikkuhiljaa =) voisko se hiiva aiheuttaa sulla pissaoireita? mulla meinaan tekee niin :( mulla kirvelee alapäähän kun pissaan ja koko alapää on aina ihan tulessa.. siis se ei enää kutise vaan on ihan arka yms..

Sokruli, voi että :heart: pikkanen jo 3kk :O onko siitä tosiaan niin kauan :D meidän masuasukki oon ollu silloin itte vielä ihan alkutekijöissään!

eska, onneks sie pääset sinne neuvolalääkäriin! ja upeaa kun saat tukihenkilön mukaan matkaan :) itsekkin harkitsen sitä, meinaan ajattelin omaa äitiäni sinne mukaan, jos mies ei kestäkkään katsoa.. eli tekevät vaihdon sitten jossain välissä jos pitkäksi venyy! onnistuukohan sellainen? kuinka sie muuten jakselet? onko supistukset rauhottunut?

Sanja, mä lyön vaikka vetoa että johtuu sulla nyt se vuotelu ihan kuivista limakalvoista vaan, ja seksi vähäärsyttää niitä! mutta ei sen takia tarvii seksiä silleen vältellä, mutta olis hyvä käyttää kunnolla liukastetta ;) ja sano toki asiasta neuvolaan myös! mutta nou hätä :)

(.), mun piti nukkuä tänään korkeintaan puoli 8, kurkkasin kelloon siinä 7 maissa ja MEINASIN laittaa herätyksen, mutta ajattelin etten tarvii :whistle: juuh, heräsin vartti sitten :ashamed: pitäs äkkiä alkaa koiran kanssa vähä touhuumaan ja sitte lähteä kaupungille ja ystävättärelle kahvittelemaan :) kiirus tulee! lupasin viimeistään puoli 12 olla siellä, mutta en nyt sitten tiiä.. voih voih.. ja silti mä täällä hengaan :D nyt alan valmistautumaan!

tiuhti ja pikkumies :heart: 32+6 (APUA! :D mulla oikeesti loppuu aika kesken)
 
Laretzki
Alkaa vähän tuntumaan jo noi yösyötöt. Mua väsyttää ihan tajuttomasti. Eikä asiaa auta se, että viimenen viisuri on alkanut temppuilemaan, joka sit keventää omaa unta. Välillä tuntuu että oon ihan hysteerinen syöttöjen kaa, ja että neidin syöntivälejä sais helposti pidettyä, mutta jos mä herään kerran Ainon ääniin niin en pysty nukahtaa ennen kuin sen oon syöttänyt. Ja joka kerta kyllä neiti syö, vaikkei itse heräkään (hyvä niin, koska ne muutamat kerrat kun joutunut yöllä vaihtaa vaipan, niin herää kunnolla ja tarvii sit tutin takas nukkumaan käydessä ja se oon tietty sit minä joka sitä tippunutta tuttia nostelee kunnes nukahdetaan uudestaan).

Muuten menee edelleen tosi hyvin. Neiti on rauhallinen ja helppo toistaiseksi. Eilen illalla oli eka ilta kun meinasi huutaa koko ajan ja missään ei ollut hyvä. Veikkaan että olisko ne noi D-tipat mitkä nyt alotettiin, niin aiheuttajia, kun veti itteään ihan kaarelle sylissä ja pinniksessä kun huusi. Oltiin neuvolassakin eilen, painoa 4720g ja pituutta jopa jo 57cm. Eli sellaset kuusi senttiä kolmessa viikossa :D Paino onkin 0-käyrän alapuolella ja pituus puolestaan jossain ihan omissa sfääreissään. Että saapa nähä tuleeko yhtä pitkä ja hoikka kuin isästään. Pikkasen olen kyllä katkera jos isänsä aineenvaihdunnan on saanut :D. Mies kun on sarjassamme syö mitä tahansa eikä näy missään.

Että sellasia meillä täällä. Lueskellut oon kyllä, mutta vaikka päivisin ei tuu tehtyä mitään, niin silti tuntuu ettei ehi yhtään mitään...
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja -pansku-
Pakko "hehkuttaa" tännekin:

Terveisiä Tyksistä! Käytiin käyrillä ja lääkärillä kun neuvolassa vauvalla sykkeet oli pidemmän aikaa +180-200, kaikki oli kuitenkin käyrillä hyvin. Vauvalla painoa nyt 3600g ja teki aika ihanan alatie tutkimuksen kätilö ja opiskelija, kohdunsuu 1cm auki ja kanava hävinnyt. Pian pääsee siis varmaan tosi toimiin! :)

Epa ja Jokke 40+2
 
Epalle kovat tsempit tulevaan, tiedä vaikka tämän viikon puolella olisi jo poitsu sylissä! :heart:

Lare, joko sun synnytyksestä on jo kolme viikkoa? herranpieksut, miten minusta tuntuu kokoajan että olit vasta eilen kirjoittelemassa että tyttö syntyi. Ja kauniin nimen olette antaneet. :)

tiuhti, kyllä mie jo tätä pientä kumpuani silittelen, töissäkin tulee huomattua kuinka huomaamattaan käsi vatsalla ja silittelen menemään. :D Ihana ku miekkonenkin on alkanut nyt enemmän "tajuamaan" että raskaana ollaan, kun sydänäänet kuullut ja tulee silittelemään vatsaa ja tämmöstä. Sitä oikein odottaa että tulis se pallomaha. :D Hei muutes, kysyn ihan mielenkiinnosta että minkälaisia oireita toi GBS oikein aiheuttaa? Oliko sulla ennen raskautta jo jotain oireita sen takia vai tuleeko se raskauden aikana?

lemonadella ja panskulla on niin kauniit mahat. Ehkä olen ihan pikkasen vihreä kateudesta, ehkä ihan pikkasen vaan. ;) :D omaa odotellessa.

Huomenna jos sitä sitten kipaisisi verikokeisiin aamusta, niin on sekin sitten hoidettu pois alta.
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku-
heh, tulipa tilattua h&m:ltä vaatteita... oli niin kivoja kuoseja ja värejä, kun aikasemmin ainakaan siellä kaupassa ei oo ollu ko semmosia hehtaari telttoja ja tummaa sekä harmaata..
jospa nuo yhet housutki ois passelit, että vois käyttää muitakin kuin yksiä samoja farkkuja.

hei muuten, kuinka monesti ootte käyny verikokeissa raskauden aikana? mulla on ollu ainoastaan se yks, joka oli sillon rv9 ja niistä katottiin ne riskiluvut..

ps. laren pikkuneidillä ihana nimi! (ollaan iteki aateltu mahollisesti samaa tytölle :D)
 
Viimeksi muokattu:
Äitipolikuulumisia... tarjonnaksi varmistui ultrassa perätila ja lääkäri teki samantien ulkokäännösyrityksen, poikkitilaan asti sai käännettyä mutta siihen vaavi aina tökkäs. Kuulemma edellytykset on hyvät alatiesynnytykselle vaikka pt:ssä onkin (lantio vaikuttaa isolta, vauva on sirokokoinen ja asento perätilalliseksi hyvä), ja lääkärille sanoinkin että mieluummin se kuin sektio. Mutta nyt kun tulin kotiin niin tietty netistä lueskelin kaikkia riskejä alatiesynnytyksestä ja alko paniikki tulla. Mutta kai se on luotettava siihen, että lääkärit ei sitä suosittelis jos se mun kohdalla todella riskialtis olisi. Tiistaina menen vielä magneettikuvaan, jossa varmistetaan lantion koko. Nyt täällä vielä epätoivoissani teen kaikkia jumppa- ja pääalaspäinmakuuliikkeitä joiden pitäis auttaa kääntymisessä :D

Tulen myöhemmin lukemaan tarkemmin teidän juttuja ja kommentoimaan, kunhan sulattelen tätä ensin vähän :)

mynttis & istuva papu 37+5
 
Kiitoksia kaikille tsempanneille :heart: Voihan se olla, että turhia tässä stressaillaan, tänään silloin tällöin pyyhkiessä tuhrua, juuri ja juuri havaittavaa. Eikä tuota vatsaa oo sen kummemmin juiminu mitä ennenkään. Tänään vaan ikävästi vihloi välillä nivuseen, mitähän lienee sekin sitten?

Parin kaverin kanssa haastelin, ja hyökin sitä mieltä että "normaalia" tuhruamista tuo on, kun ei kerta kipuja enempää eikä varsinaista vuotoakaan. Mut on sitä tavan säpsynä nytten :O
 
Chiba Meillä onkin sitten sama ultrapäivä, mulla ton raskausdiabeeteksen kontrolliultra sillon 10.4.. :) Pääsee näkee neidin vielä kerran masussa :heart:

tiuhti Ei oo ollu aina sama mittaaja että varmasti sekin vaikuttaa. Ja voi tosiaan olla että maha jo laskeutuu, täytyy ottaa kuva niin voi vertailla. :D Selkeesti kuitenkin tuntuu koko ajan painetta alapäässä ja painaa tosi paljon rakkoon, eli vois kyllä viitata tuohon laskeutumiseen.. Tsemppiä noiden suppareiden kanssa, onko ne neuvolassa tai lääkäri kommentoinu mitenkään niitä? Jos kuitenkin ihan kipeitä tulee noin paljon niin ettei ala vielä tekemään tehtäviään.. : /

Embylle Onnea hyvistä sokerirasituksen tuloksista =)

Sokruli Kiitos tuosta sf tiedosta, en jotenkin tajunnu että maha vois nyt jo alkaa laskeutuu, aattelin että sitten lähempänä synnytystä vasta.. :)

taiskalle Onnittelut plussauksesta vielä tälläkin puolella!! =)

Jokohan Epa on päässy tositoimiin?? :)

Voihan mynttiksen istuva papu, pylly edelläkö se on nyt päättäny maailmaan tulla? :heart: Kyllä jänskättäis itelläkin pt synnytys mutta jos lääkäri on sitä mieltä että onnistuu niin hyvä homma ja onneksi kuitenkin vielä kuvaavat varmuuden vuoksi :) Niin ja onhan vielä mahiksia että kääntyy itsekseenkin...Tsemppiä ja älä huoli, ihan varmasti kaikki menee hyvin! :hug:

Mites syysmyrsky jakselee?

( . ) Täälä siis ehkä maha alkanu laskeutuu.. :O aaapuuuva!! Toisaalta tuntuu kun kattoo huhtikuisten keskustelua kun kaikki synnyttää jo nyt että aika ei kulu ikinä ja mä oon viimenen joka synnyttää mut sit taas toisaalta mähän oon jo näin pitkällä ja vauva saattaa syntyä jo muutaman vkon päästä!! Tosi outoa että meille on ihan oikeesti tulossa kohta vauva :heart:

viida ja neiti eskimo 34+3
 
pansku, hmmm.. verikokeista kysyit, mä olen käynyt muistaakseni ihan alussa sillon, kun katottiin veriarvot + kaikki taudit yms. Sitten on se vkon 12 niskapoimu-ultran yhteydessä, jos haluaa, ni se Down syndrooma juttu.. jaja..
Mulla oli sitten toi sokerirasitus + siinä otettiin HB ja se veriryhmä koe taas, kun olen miinusveri, ni sitä täytyy seurata.. :) Onhan tossa noita.. ja lisää tulee vielä ainakin yks.

Onnea taiskalle! :flower:

Hihihihi ^_^ miehen synttärit on tänään :) Ajattelin tehdä aamupalan hälle sänkyyn :heart: ..vaikka onkin mörökölli mutruhuuli, ni rakastan mää silti. Saadaan kuitenkin puhuttua melkolailla asioista, välillä ne vaan kasaantuu..

Emby^ ja nökö 27+3 :heart:
 
Huomenta kaikille!

Pakko tulla tänne kertoon, ku eilen illalla mies kuunteli korva kiinni vatsalla, että kuuluuko mitään ni ilmeisesti toinen työns päällä tai jaloilla takas. =) Itseäni alkoi naurattaa, koska tuntui tosi hassulta niin "iso" liike paikallisesti. Mieskin yllätty, että mikäs toi oli. =) Sen jälkeen oli vain hipsuilua, mutta nyt alkaa ilmeisesti liikkeet pikku hiljaa tuntua enemmän. :heart:

Taiteilijatar 19+5

Lisäys: Liike siis tuntui "reunalla". Liikkeissä kestänyt, koska miulla on mitä ilmeisimmin istukka edessä vaimentamassa.
 
Viimeksi muokattu:
tiuhti, Taysissa ainakin onnistuu sellainen läpsystä vaihto -tukihenkilötaktiikka kuulemma :D täällä jaksellaan oikein mainiosti (paksusti)! Supparit pysyi pitkään poissa, mutta eilen supisteli ja aamuyöstä heräsin supistukseen. Ei ne kuitenkaan kauheasti stressaa, kun ollaan jo niin hyvillä viikoilla ja mulla ei oikeastaan ole enää mitään "pakollista" tekemistä. Kahden viikon pyykinpesu- ja silitysurakka on nyt ohi ja kaikki vauvanvaatteet+petivaatteet+harsot on valmiina odottamassa :D

Saas nähdä kauanko tässä pysytään kasassa. Kaveri saa huomenna kokeilla, että onko tää tyyppi tosissaan laskeutunut niin kuin musta tuntuu... Ja vähän tehdä painoarviota. Vielä olis viikko Mokoman keikkaan, tahdon sinne! :D

Eska & Onni 34+3
 
  • Tykkää
Reactions: lemonade ja tiuhti_
Tiuhti Mun oireet on ollu enemmän "sisäistä tuskaa", en osaa oikein selittää sitä kummemmin. Ja pissaa ei tuu vaikka pitäis. Jne. Mutta oireet loppuivat onneks, saattoi olla tulos tai sit ei. Mutta täytyy tuota hiivaa seurailla, jos siitäkin voi jotain oireen tynkää tulla.

Mä vaan tulin tänne oikeestaan vaan poksumaan. Eilen olin leffassa miehen siskon kanssa, pääs vähän kotoa pois. Masun kanssa oltu huilimassa tosiaan tiistaista saakka.

lemonade ja mangusti 16+0 POKS! :heart:

Lisäyksenä: Hyvää viikonloppua kaikille!!!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Tänään olis THE DUEDATE, mutta ei minkäänlaisia oireita ole ilmassa.. Kovasti toivoin, että synnytys käynnistyisi ennen tuota seuraavaa polikäyntiä, mutta ei taida olla enää aikaa siihen.. Noh, ei auta kuin ottaa vastaan se mitä tuleman pitää ja yrittää nyt vain nauttia viime hetkistä, koska kotiin paluu voipi olla vähän kivuliaampaa kuin ensin ajatteli..

Mutta oikein ihanaa viikonloppua naiset!

Hötö ja Mini 40+0:heart: (POKS POKS)
 
Isot tsempit Höttikselle ja Epalle loppuun! :hug:

Mä en viitsi kirjotella tänne koska oon niin kiukkunen,turhautunut ja vittuuntunut jo tähän naisen "kulta-aikaan". Ja eniten perseestä on se kun ei itse saa päättää et koska se saa luvan loppua. Tää lapsi ei ainakaan synny ikinä. Ja paikat vaan muuttuu kipeemmiksi ja liikkuminen alkaa olla jo lähes mahdotonta. Näin viime yönä unta että juoksin...sit heräsin ja olin paljon kiukkusempi ku oon vielä tähän mennessä ollu kertaakaan!! :kieh: sit nostin käsillä avittaen jalat yksikerrallaan alas sängystä ja heijasin muutaman kerran että sain ihrani ylös sängystä.

38+0 |O
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
syysmyrsky :hug: Täytyy sanoa, että itteä alkaa ahistaa että millasta loppuraskaudessa on kun nyt jo masu hankala.. Mies joutu ottaa toisen housunlahkeen pois jalasta kun en ite pystyny :headwall: Mutta en yhtään uskokaan että tietäisin miltä susta/teistä kaikista jotka ootte loppusuorilla tuskasen olon kans niin että kuinka hankalaa on olla. Mutta en kyllä ollu ajatellu että näin aikasin vois olla tällasta niin kuin mulla nyt on!
 
Kovasti tsemppiä teille viimeisillään olijoille! :hug: ei voi kuvitellakaan, miten raskasta se tuossa vaiheessa jo on, kun itsellä on jo nyt melko tukalat oltavat...

Mulla alkoi hirveä jalkapohjien kutina perjantai-iltana, eilen se levisi kämmeniin ja muuallekin kroppaan! Kätilöystävä käski mennä päivystykseen, jos pahenee viikonlopun aikana. Nyt se tuntuu rauhoittuneen, mutta mietin pitäisikö silti soittaa huomenna neuvolaan asiasta? Seuraava neuvola on tosiaan lääkärineuvola rv 36+.

Kaiken lisäksi meidän poitsu on ilmeisesti siirtynyt istumaan!!! Pitkäänhän tuo jaksoikin olla raivotarjonnassa :kieh: Ja on laskeutunut ja kiinnittynyt kuulemma... painoarvioksi kaveri heitti ~2300g :heart:

Eska & Onni 34+5
 
Söpöt massut lemonadella ja panskulla :)

Höttis Voi kurjuus jos vauva ei ymmärrä omin avuin tulla ulos. Ymmärrän hyvin tunteesi sektiota kohtaan, mutta kai se on vaan ajateltava että pääasia että saa vaavin turvallisesti ulos. Kohta on sullakin oma pikku tuhisija kainalossa :heart:

viida Näin se meidän kaveri on ilmeisesti päättänyt, että peppu edellä olis parempi :D Joka aamu vielä toiveikkaana herään että olisko se kääntynyt yön aikana, mutta siinä se pää rinnan alla jököttää, nyt sen tuntee ihan selvästi vaikka viime viikolla en olis vielä asentoa osannut itse arvailla. Kiitos tsempeistä :hug: Eiköhän tämä perätila-asia alkujärkytyksen jälkeen tästä jotenkin lutviudu. Sullakin alkaa olemaan jo viikkoja ihanasti, ja mahakin laskeutumassa, jänskää :) Niin se pieni tekee tuloaan :heart: Ootko jaksanut nyt ihan hyvin kun alkaa loppumetrit olla käsillä?

eskapismi Voi ei, ei kai teilläkin istuta! Mutta jos se tässä vaiheessa vielä käännyskelee niin toiveita on että kääntyy vielä takaisinkin :) Onneks sulla on se lääkärineuvola tulossa niin pääset sitten äitipolille tarkistuttaan asian jos on tarvetta. Hienoa, että tukihenkilö-asia järjestyi! Meidän doula muuten kertoi että TAYSissa jollekin oltiin alettu urputtamaan siitä että oli mies ja doula mukana, eli ilmeisesti kaikki siellä ei vieläkään ole perillä sairaalan omista käytännöistä. Mutta kannattaa varautua siihen että vaikka asia on teilläkin jo etukäteen varmistettu niin sanomista voi silti tulla, ja voi miettiä vaikka varmuuden vuoksi tosi hyvät perustelut sille miksi pitää olla kaksi tukihenkilöä mukana ;)

Tsempit niille joilla on tukala olo :hug: Mulla ilmeisesti pituudesta on sen verran hyötyä, että vauva tuolla masussa ei niin paljon ahdista. Ei tätä ruhoa kyllä oikein juuri mihinkään jaksa liikuttaa, mutta paikoillaan ollessa on sentään ihan hyvä olo ;) Jos ei tänhetkistä henkistä ahdistusta perätilasta lasketa :D

mynttis & papu 38+2
 
Viime viikko meni flunssassa ja kuumeessa..tämä viikko lähti käyntiin oksennuspaskataudilla! Eilen käytiin käyrillä kun vauva ei liiku. No ei se pullero mahdu enään! Paino arvio oli nyt 3,8kg. Kaikki muuten ok. Lapsiveden määrästä totesi että on aika vähäistä..
 

Yhteistyössä