Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Hei kaikki!

Nyt eka neuvolakäynti virallisesti takana :D Huvittava tunnelma, kauheesti sai kaikkee informaatiota, hienon kirjankin ja varattiin seuraava aika about kolmen viikon päähän, jolloin otetaan verikokeet ja lääkäri ultraa samalla. Postitse tulee sit äippäpolillekin se ultra-aika. Sokerirasitus tehään sit joskus, kun painoindeksi oli 26.. Paino otettiin sit tietenkin siellä uudestaan ja näytti kilon enemmän kun sattu olemaan pikkasen vaatetta päällä.. HB 136 mikä on mulle aivan loistava kun yleensä ollu niin huono! Verenpaineet priimat niin kuin aina mutta protsku oli melkein plussalla, johtu varmaan siitä kun en tienny että pitää antaa pissanäyte ja olin just käyny vessas.. Tuli sit aika vähän.. No mulla sit seurataan tarkkaan pissatulehduksia kun loppusyksyllä oli ensimmäinen. LA 8.9

RV 8+3!!! :heart:

Ps. Sori kun vaan omaan napaani tuijottelen..
 
  • Tykkää
Reactions: -pansku- ja tiuhti_
kuumeilija & PikkuMyy, ootte puhunu kaasoilusta :)
Mulla tänä kesänä kans kahdet häät, jossa oon kaasona.. *köh* Hienoo, noh, en nyt sit tiiä. Toiset on toukokuun 12pv ja toiset kesäkuun 9. Ja hei laskettuaika on kesäkuun 18!! Noh, kuitennii.. mun serkku tekee mulle kaason mekon \o/ :heart: saan sitä sitte käyttää muutoinki, ku juhlamekkona. Khihi ^_^ serkku oli tossa Muodin Huipulle ohjelmassa, jos joku ny sattu kattoon, ja pakko mainostaa :D ;)
..nitosiaan, sitä stressin määrää. En mä muuten, mut et ne polttarit ja sitte ne häät jotka on kesäkuussa, et millanen sotanorsu mä olen tai oonko jo laitoksella vaihähtäh.. Oon molemmille kyl sanonu, et vetäydyn tehtävistä, jos alkaa vähääkään toi stressimittari nouseen liian ylös..
..ne häät jotka on toukokuussa, ni niissä on neljä kaasoa, ja yks niistä on sellanen tapaus, et oksat pois. Hän nostaa ittesä jollekki jalustalle ja me muut ollaan jotain v***n morsiusneitoja! MITÄ NE ON EDES?! Ei Suomessa sellasia ole.. PÖH!

..mutjuuuuuuuuuhhh, se siiiittä :)

Hienoahienoa lemonade, siittä se sit lähtee etiäppäin :)

Hihihi :) Pakko laittaa nököstä tänne kuva :heart: :heart:
Nökö 20+0

Emby^ ja nökö 20+1
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja -pansku-
Laretzki Tiesitkö muuten, että vatsan sekaisin meneminen voi ennustaa lähenevää synnytystä? Monesti vatsa tyhjenee luonnollisesti ennen synnytystä. Ja jos sulla vatsakin jo laskeutui!! Aika jännä muuten, että tunsit sen ja ihan yhtäkkiä maha vaan humpsahti alas. Mä olen koettanut tiirailla, mutta mä en vaan huomaa, että olisi vatsa jo laskeutunut. Onpa todella outoa, että isille on samat vierailuajat kuin muillekin :kieh: Eipä ole kovin reilua! Saako siellä isit olla edes synnytyksessäkään mukana??? Enpä ole moista ennen kuullut... Mä en ole vieläkään hommannut liivejä raskausaikana, mutta ensi viikolla on pakko päästä kaupungille hoitamaan asioita, niin siinä samalla ajattelin käydä katsomassa muutaman parin imetysliivejä. Mulle on tosi hankala muutenkin löytää hyvin istuvia, kun mulla on tällaset rumat ja roikkuvat tissit :ashamed: En vaan tiedä, miten ihmeessä selviän kaupunkirumbasta, kun en pysty oikein kävelemäänkään... pitäs käydä uusimassa ajokorttikin ja ostamassa vauvalle vielä amme yms. pientä. Mä oon kans miettinyt, että ponnistusvaiheen haluaisin tehdä vähän pystymmässä... muutenkin selällään olo ei oo mun juttu, siis ilman tätä mahaakin. Tulee helposti huono olo selällään ollessani. Ja minusta on jotenkin helpompi ponnistaa vähän pystymmässä, saa enemmän voimaa siihen touhuun ja on luonnollisempi asento. En sitten tiedä, voihan mun ajatus tästä vielä muuttua, mutta nyt mä kuvittelisin näin. Meillä on kans ollut kotihommien kanssa jotain saman suuntaista kuin teillä... meillä mies saattaa sanoa puhelimessa, että ottaisin rennosti, mutta kotiin tullessa saattaakin yhtäkkiä kommentoida, että minä en ole tehnyt sitä ja tätä tai että on taas kone tyhjentämättä... tai jos mä sanon miehelle, että se saa imuroida, niin saattaa kommentoida takaisin, että: "Pitihän se arvata."
 
Hey
Hei te kaikki ihanat tyttöset!:wave:

Täällä taas Hey haaveilijoista huutelee...
Mielettömästi onnea kaikille jotka ovat jo nyytit syliin asti saaneet!:hug:
Ja valtavasti tsemppiä teille jotka olette seuraavaksi käärön hakuun lähdössä!:heart:
Sekä tietysti hirmuisen paljon voimia ja jaksamista teille jotka vielä masua kasvattelette! :heart:

Tiuhtille suuri kiitos, kun olit käynyt tsempittämässä tyttöjä tuolla haaveilijoissa! :heart: Rankkaa puuhaa tuo odotuksen odottaminen, mutta kyllä me vielä tänne tullaan! Itsekin tossa tajusin että yv2 jo menossa...että eipä käynytkään ihan nappia painamalla tää raskaaksi tulo..mutta periksi ei anneta!
Aika kuluu niin äkkiä ja monet teistä on jo niin pitkällä vaikka äsken vasta plussasitte! Esim. tiuhti! Mullehan tulee todella kiire kun uhosin että aion olla täällä vielä samaan aikaan masua kasvattamassa mutta kohta on jo sullakin jakaantumisen aika! Hui! :D

Käyn päivittäin teidän kuulumisia täällä lukemassa, ootte kaikki niin "tuttuja" että kiva tietää miten teillä menee..
Tuolla haaveilijoissa kun on väki vaihtunut eikä siellä taida olla kun Chiba sellainen "vanha tuttu". :D

Ihanaa kevään odotusta teille kaikille! :heart:

-Hey, haaveilijoista....-
 
eilen oli siis lääkärineuvola :) tänään olis ultra! :heart:

tässä vähä tilannekartotusta:
rv25+5 (20+5)
paino: 79,4kg (73,2) :ashamed:
turvotus: +
paineet: 95/64 (95/63)
pissa: puhdas
sf: 24cm (19)
sykkeet: +150

vauva olis lääkärin mukaan jo kääntynyt aika varmasti raivotarjontaan :) siksi onki muutaman päivän aikana potkut tuntunu hyvin tissien alla :D

ja joo, tuo paino, kauheeta :O mulla paukkuu kohta 80kg!!!! ja siis mulla ei oo koskaan menny paino yli 63kg! :ashamed: osasyynä turvotus, jonka takia joudun nyt sitte useammin neuvolaan.. sepäs se tästä vielä puuttuis että tulee raskausmyrkytys näin aikaseen :( paineet ja pissa oli onneks kunnossa vielä :) eli en silti usko että kauheaa hätää olis!

kohdunsuu kiinni, kaulaa n. 2cm jäljellä, eli supparit on vissiin tehnyt tehtäviään :( lääkäri kyllä sanoi ettei olis syytä huoleen, ja onneks tänään on ultra niin saavat tarkan mitan kohdunkaulasta :)

kahden viikon päästä mulla on toinen sokerirasitus sitten :) se johtunee kortisonista jota söin raskauden alussa, se nostattaa sokereita joillakin :( ja kun tuo painokin...

"kuumeilija", sulla olikin hyvä ehdotus :) mun pitää lähtee viikonloppuna metsästää sellasta tyynyä ittelle! mistähä niitä sais? kiitos hyvästä vinkistä! :kiss:

tosiaan, istumaduunia teen : / ja se ei tee hyvää supistusten kannalta, vaikka moni ajatteleekin että eihän se oo raskasta, mutta niin sano lääkärikin että olis hyvä jos pystyis seisoo osan päivästä! onneks mulla on kyllä sellanen pöytä minkä saa nostettua seisomakorkeudlle ihan vaan nappia painamalla :D pakko alkaa seisomaan tuon turvotuksenki takia..

ultra jännittää, toivottavasti pikkumies olis kasvanu normaalisti! ainakin sf mitta lupailis hyvää kun menee yläkäyrän ja keskiviivan kohdilla ;)

tiuhti ja pikkumies puupponen :heart: 25+6
 
Viimeksi muokattu:
Jos nyt itsekin toimertuis kirjoittamaan. Tässä kaikille jotka asiasta olivat kiinnostuneita.

(.) Eli siis Viime viikolla neuvolalääkärissä kun taas kerran kävin niin epäilivät raskausmyrkytystä. Kasvot oli niin turvoksissa et silmät hädin tuskin erottui päästä ja leukkarit oli ++ pissassa. Ainoa mikä ei kuvioon sopinut oli se et verenpaine oli taas kerran tosi alhainen. Eilen sitten varmistelivat ja jopa pissa oli ekaa kertaa mun neuvolahistoriassani puhdas! Nyt suljettiin siis kaikki pelottelut mitä tähän asti on ollut niin pois. Sokereissakin pääsin näpäyttämään. Ei ensimmäistäkään aamu ylitystä sen jälkeen kun keskussairaalassa kävin! Ja sanoin ihan suoraan terveydenhoitajalle et koin sen kerralla niin hirveeksi taakaksi etten voinut olla stressaamatta sitä. Kun ensimmäisenä lueteltiin että perunaa et saa syödä,ei hedelmiä eikä maitoa. Ja mun eka ajatus oli et mitä mä sit syön kun siinä palo mun elämäni kultainen lanka :ashamed: syö ruisleipää. Painon nousukin mulle eilen esiteltiin ihan tilastoissa. Oli ihan normaalirajoissa sekin,ottaen huomioon että viikolla 18 oli eka painon nousu koko raskauden aikana ja sekin oli 0,2kg kun olin kerenny syömään jo melkosen tuhdin aamiaisen.
Tykkään hirveesti mun terveydenhoitajasta mut se ei kauheen hyvin osaa esittää näitä asioita niin että pysyisin myös kärryillä. Nyt eilen hän kiitteli että oon jaksanut ensiodottajana olla näinkin kärsivällinen. Nyt on iso taakka pudonnut harteilta ja nyt voi nauttia olostaan jopa kivuista huolimatta :heart:

Täällä edelleen kaikki vauvan vaatteet pesemättä,pinnis ja vaatekaappi kokoamatta ja sairaalakassi?? en tajua mitä sinne pitää edes laittaa. Luojan kiitos nuo jotka ovat kokeneempia tässä lapsi asiassa ovat listanneet hiukan mitä kannattaa ottaa mukaan. Muuten olisin siellä ihan surkeena sairaalan verkkopikkareissa ja meen äidin kehumissa rintaliiveissä joka siis tarkoittaa jotain kangas repaletta jossa on vaan liivinsuojukset sullottuna sisään :D sidotaan kiinni! Totesin vaan et on varmaan käyttänyt kaikki sairaalan rievut kun on kerran ilmaiseks saanu. Liivit tosiaan pitäisi käydä sit vielä ostamassa. Ja varmaan parit paidat kun ei noilla GT painija topeilla paljon imetetä. :)

kuumeiljan,Laren ja Memelisan synnytykset lähestyy aika hurjaa vauhtia :) Joko siellä on kauheet tutinat housuissa? Mua jännittää ihan hirveesti teen puolesta. Oon täysin kykenemätön mihinkään kun oma aika tulee :D

Häistä ollut puhetta. Mua ei ole kaasoks pyydetty mut musta on tehty muuten vaan kai joku hääsuunittelija. Joo onhan mulla ideoita vaikka miten,varsinkin just toisten häihin kun ei itse tarvi maksaa :D Mut oon ihan järkyttynyt siitä juhlapaikasta mikä hääparille oli varattu. Niin epäkäytännöllinen monelta eri kantilta katsottuna. Morsian on sellainen joka haluaa miellyttää kaikkia ja hänen tuleva anoppinsa oli päättänyt että kun heidän pienet yllärihäät joskus aikoinaan pidettiin kyseisessä paikassa niin heidän poikansa menee siellä myös naimisiin. Ainoa vaan että vieraissa on noin 80 ihmisen heitto. :$ tähän ei riitä edes mun ideat. Kyseessä siis urheiluseurojen rantamökki. Ihan sama kuin kotonaan pitäisi häät mun mielestä. Pienelle seurueelle ihan passeli mut 120vierasta on erittäin too much sinne!

Supistuksista Oon edelleenkin tietämätön niistä,mut eilen terveydenhoitaja sanoi "nyt vähän supistaakin,huomaatko". Pitkän hiljaisuuden jälkeen totesin että en tunne yhtään mitään :D Miten sitä ei voi huomata!!


Kuulin myös eilen tällasen jutun imettämisestä. Eli niillä joilla kerääntyy ylimääräistä rasvaa raskauden aikana tulee hyviä imettäjiä. Kun keho valmistautuu imettämiseen on lisärasva tarpeen ettei itse kuihdu ihan täysin :) Tämä puhe tuli siis siitä kun meikäläisen takamus jatkaa vaan kasvuaan vaikka pian ei mahdu enään ovenkarmeistakaan sisälle. Itse kyl veikkaan että musta vaan tulee läskiperse ja ihan perus imettäjä varmaan :LOL:


Asumisesta Vein eilen meidän kerrostaloasunnon pohjapiirustukset rakennuspiirtäjälle ja siellä ruvetaan tekemään remppaa. Siitä siis tehdään kolmio! :) Oon aivan innoissani siitä ja sit vasta riemu repeekin jos sinne saadaan tehtyä vielä saunakin!! :) Meen asumisjärjestely on siis sittenkin kunnossa vaikka näytti että syksyllä ainoa vaihtoehto on teltta,kun tämä nykyinen vuokra-asunto menee myyntiin ja vuokra-asuntoa ei olla saatu lukuisista yrityksistä huolimatta koiran takia.


Mietittävää on edelleen paljon,mutta kaikki suurimmat murheenaiheet on nyt poissa tieltä! :) olo on niin helpottunut että mieli tekisi tanssia.
 
Laretzki
syysmyrsky Niiden harkkasuppareiden ei varsinaisesti kuulukaan tuntua miltään. Mulla oli pitkään että tunnistin ne vaan siitä että kohtu meni ihan kovaksi. Sit myöhemmin vauvan kasvaessa niihin tuli mukaan sellanen ahdistava tunne, niin ei tarvinnut enää mahaa koetella.


Jaha, nyt sitä sit taidetaan tietää miltä ne kipeet supparit tuntuu. Mä yöllä 12 jälkeen heräsin, kun sattu ihan hirveästi, enkä pystynyt uudelleen nukahtamaan. Mä sit varmaan puol tuntia vaeltelin pitkin olohuonetta ja koetin löytää asentoa. Että kyllä säikähdin pikkasen yöllä, että nytkö se lähtö tulee. Mutta jotenkin jännä, ettei viime yöltä ole suppareista muuta mielikuvaa enää kuin että mua sattui ihan hirveästi joka paikkaan.

Nyt aamulla olo on ollut normaalia nuutuneempi ja alavatsaan sattuu...Tämän päivän lepään ihan täysin, vaikka keittiö on kuin hävityksen kauhistus kun tiskikone on täynnä, enkä eilen saanut sinne likasia laitettua. Mies saa luvan tehdä sen, koska menee illalla kaverilleen viettään leffailtaa, ja ne käy sit aina hakemassa jotain kebabia tai muuta herkkua ja sit sillä on huomenna vielä joku softaillallinenkin. Aion kyllä kaupassa tänään vaatia jotain hyvää itselleni.

Lare ja Spyro 36+4
 
Lare Hivenen sai naaman nykimään toi viiminen lause :LOL:
Joo tosiaan kun maha on aina ihan kivikova niin ei niitä erota edes tunnustelemalla :O Moni kun on mahaa kokeillu niin sanonu et oho ku se on kova. Mua varmaan supistaa all day all night..
 
Täällä ois nyt käyty ekassa lääkärineuvolassa :)
Eli kaikki oli hyvin, hb oli noussu 111->121, paineet ja pissa ok, ja paino nyt vähän laskenut viime kerrasta, kun oli tuota mahatautia.. Lääkäri otti papanäytteenkin nyt kun viime kerrasta mahtaa olla jo kolmatta vuotta.. Sykkeetkin kuului ja ihan selvästi! Aika ihanaa :heart: 150 oli lukema, jonka merkkasi korttiin.
Kohtu kuulema hieman taaksepäin kallellaan. Miettinkin kun en tahdo itse tuntea sen kasvua..

Semmoinen mystinen tapaus oli käynyt, että verikokeissa oli mun veriryhmäksi todettu B+, vaikka syntymätodistuskortissa, vai mikä se lie olikaan, lukee että ois O+! Olin ihan äimänä ko terkka sanoi että veriryhmä B ja kirjoitti sen korttiin. No kävin sitten uusinta verikokeessa vain sen takia ja toivotaan, että siellä se totuus sitten selviää. Oli melkoisen huono pistäjä, kun sohi ensin kipeästi toisen käden ja lopulta sai toisesta ekalla kerralla, mutta aika pontevasti sen neulan kyllä tökkäsi:kieh: Oman kylän labrassa oli selkeästi parempi labratäti!

-pansku- ja bubu 13+2
 
Viimeksi muokattu:
Emby^ Sotanorsu :LOL: Repesin täysin tuolle sanalle! Sä oot ollu tosi rohkee, kun sanoit suoraan, että vetäydyt kaason tehtävistä, jos ressikäyrä alkaa nousta liikaa. Mun mielestä sä teit ihan oikein! Mun ystävä sanoi mulle, että jos mä en jaksa, niin pitää sitten vaan sanoa reilusti ja hänen siskonsa tulee sitten mun tilalle. Oon hammasta purren koettanut vaan saada kaikki tehdyksi, toki on hyviäkin hetkiä, että jaksan ihan hyvin, mutta sitten on kyllä ollut niitä vääntöpäiviä, jolloin edelliset kolme yötä valvottu putkeen ja miljoona asiaa hoidettavana ja sitten vielä kaason tehtävissä joku "eräpäivä". Mutta selvitty ollaan, onneksi :D Mä jo nauroinkin, että mä pidän lomaa sitten, kun vauva syntyy :LOL:

tiuhti_ Mä en yhtään tiedä, mistä niitä kumi"tyynyjä" saa! Kun en edes tiedä sen oikeaa nimeä. Mulle esiteltiin se fysioterapiassa silloin, kun jouduin selän takia käymään kuntoutuksessa. Mulle tuli heti mieleen, että taatusti toimii muuten raskaudessakin apuna, jos kerran selkävaivoissa. Ja kun on suositeltavaa ottaa käyttöön myös jumppapallokin raskauden aikana ja synnytyksessäkin saattaa olla jumppapallosta apua, niin tämä kumi"tyyny" antaa pyllylle samantyyppisiä kokemuksia kuin tuo jumppapallokin juurikin siksi, että sen päällä istuessa pystyy heijaamaan itseään puolelta toiselle, pystyy myös tasapainottelemaan ja samalla myös selkä- ja vatsalihakset vahvistuvat. Ja se saattais auttaa myös siinä, ettei suppareita tulis :D Mä lähtisin ihan ekaks ettimään ihan Prisman tai Cittarin hyllyltä, missä on jumppapallotkin, vois ehkä hyvällä tuurilla löytyä sieltä. Mut kannattaa myös kysyä terveyskeskuksesta tai sairaalasta, että saisko lainaan! Jos tuntuu, ettei sille olisi muuta käyttöä tai pidempiaikaista käyttöä, niin turhaan ostaa omaa, vaikka tuskin se kyllä kamalan kalliskaan on :O Mä otin esille tuolta vaatekaapin nurkasta jumppapallolaatikon, joka on ollut siellä siis jo noin 2v :ashamed: Ajattelin, että voisin alkaa opetella istumista pallon päällä aina vaikkapa Salkkareita katsellessa ja etsiä itselle mukavia asentoja pallon päällä, rentoutukseen jne. Vois ottaa sitten synnytykseenkin mukaan... mutta vielä se nököttää tuossa portaiden yläpäässä avaamattomana. Meillä poitsu on viihtynyt jo kohta kolmatta kuukautta pää alaspäin! Jännä juttu :D Sitten kaveri vaan muljahtelee yksiössään ja potkii :heart:

Laretzki Teillä on kyllä hyvä, kun on kissoja, niin ne tosiaan pärjää vähän pitempään itsekseen kuin koira, joka tarttee säännöllisen ulkoilutuksen. Meilläkin sairaala on tosi lähellä, max. 2km jos sitäkään. Mutta jos synnytys on pahasti käynnissä, niin mies ei pääse pissittämään koiraa mitenkään. Onneks mun vanhemmat tulee hoitamaan tuota nelijalkaista ystäväämme. Ja Lare teet ihan oikein, kun jätät tiskikonehommat nyt miehelles ja lepäät itse! Niinhän sitä sanotaan, että vain pakolliset kotityöt, ei muuta. Ei ne turhaan tuotakaan hoe, vakavasti otettava asia.

syysmyrsky Muutatteko vai laajennatteko siis nykyistä asuntoanne kolmioksi? Mutta sehän kuulostaa tosi kivalta, että asuntoasiat alkaa lutviutua :D Ja jos oman saunankin saisitte, niin olis jo luksusta, mä meinaan rakastan saunomista :heart: Ootko muuten miettinyt sitä anoppiasiaa, että auttaisiko tai helpottaisiko sinun oloasi kaiken tämän muun hässäkän keskellä, jos laittaisitte hetkeksi välit katkolle anopin kanssa? Miten miehesi suhtautuu koko asiaan, että ajatteleeko hänkin samoin kuin siskonsa, että "ei äiti pahalla, humalassa vaan oli"?

Hey Ihana kuulla sinusta!!!!! Kiitos tsempeistä muru, kyllä tässä jo tsemppejä tarvitaan :D Eikö siellä haaveilijoissa ole enää muita kuin Chiba, mihin kaikki muut vanhat tutut on hävinneet??? Ihana asenne sulla, pidä vaan lippu korkeella ja mieli virkeenä, kyllä säkin vielä joku päivä tänne puolelle päädyt!!!! Ihan varmasti :heart: Joskus se vaan vie oman aikansa, niin kuin meilläkin. Oletko muuten käynyt asian tiimoilta lääkärissä? Tsemppiä muru :heart:

Omaa napaa Löysinpä eilen pienen yllätyksen äitiyspakkauksesta... luulin jo pesseeni kaikki vauvan vaatteet ja käskin miestä siirtämään vähän tavaroita edestä, että pääsin äitiyspakkauksen lähettyville, niin sieltäpä löytyikin vielä jokunen vaatekappale =) Ei kyllä hetkeen naurattanut, kun tajusin, että vieläkö tämä pesurumba vaan jatkuu ja jatkuu... en oo nimittäin uskaltanut pestä erivärisiä samassa koneessa, vaan koneelliset on ollu tosi pieniä ja siksi aikaa vievää, hidasta touhua. No eikun vaan taas lajittelemaan ja jälleen tuolla pyörii yksi koneellinen.

Saatiin eilen laminaatit, ihanaa! Mies kerkes eilen ottaa vanhan laminaatin pois ja osa uudesta laminaatistakin on jo laitettu. Ja kylläpä muuten näyttää hyvältä. Nyt meille on sitten tilattu työhuoneeseenkin ja vauvankin huoneeseen samaa laminaattia, kun olivat miehelle sanoneet, ettei ole mitään takeita siitä, että tätä samaa laminaattia enää tulee. Mun haave on siis toteutunut, JESSSS :D Ei tartte enää katsella tuota kamalaa vanhaa laminaattia enää sekuntiakaan... siis ei se vanha kyllä ole, tosi hyvässä kunnossa, mutta mun makuun liian vaalea ja kamalan värinen, jossa näkyy kaikki koiran mustat karvat :kieh: Mutta nyt siihen tulee vihdoinkin muutos! Ja perjantaina päästään jo kokoamaan uutta vaatekaappiakin.

Sunnuntaina vihdoinkin pääsen laittamaan hoitopöytää ja pinnasänkyä valmiiksi. Sitten puuttuisi enää vauva :heart: Odotan jo innolla, että pääsen laittamaan pinnikseen suojusta ja lakanat paikoilleen (tai no, lakanat on kyllä jo laitettu :D mut ne odottaa vielä vaatehuoneen hyllyllä oikeaa paikkaansa) ja mies saa asentaa mobiilin pinniksen ylle, saatiin mun porukoilta :heart:

Mä vähän hemmottelin itseäni Dermosilin tuotteilla :heart: Mä niiiin rakastan Dermosilia, ovat hinnaltaan ja laadultaan just mulle sopivia ja olen tästä valikoimasta löytänyt itselleni sopivat ihonhoitotuotteet, esim. kasvo- ja vartalorasvan, jotka ei jätä ihoa limaiseksi!! Mitkään kaupan rasvat ei sovi mulle, kokeillut olen varmaan kaikki purnukat. Dermosil on ollut mun pelastus monessa ongelmassa :D Onko täällä muita Dermosil-faneja???

Mietin jo vähän listaa, että mitä sitä ensi viikolla pitäisi kaupungilta etsiä... jos muutamat imetysliivit ja imetyspaidat löytäisin. Paidat voisin ostaa ihan H&M:ltä, mutta liivejä en sieltä ostais kirveelläkään. En aio hamstrata kovin paljoa.

Nyt mä lähden tästä katsomaan Vauvan tarinaa. Oletteko katsoneet? Neloselta arkisin klo 13.00. Aivan ihana ohjelma :heart:
 
Halloota! Varovasti ilmoittaudun mukaan palstailemaan seuraanne jos sopii =)

Positiivisen testin oon siis tehny viime sunnuntaina (29.1.) ja tänään soitin äitiysneuvolaan ja varasin ensimmäisen ajan. Apua! Kyllä se taitaa olla totta et oon raskaana (todisteena 3 raskaustestiä tehty ja kaikki posit. :D)..

Mun ainut huoli on se, kun alavatsaan sattuu koko ajan samalla tavalla kuin menkkojen aikana. Onko teillä ollut ihan alkuraskaudessa samantapaista oiretta? Pelkään et tää onkin joku kohdunulkoinen tai vastaava. Ultrakin olis vissiin vasta aikaisintaan noin 5 viikon päästä. Ootteko te käyneet varhaisultrassa ja koitteko että olis hyödyllistä?
 
Apina25 Tervetuloa mukaan :wave: Ja onnea plussasta :heart: Oletko tehnyt digitestiä tai osaatko arvioida, että monennellako viikolla raskaus on menossa? Itse koin alkuodottamisen jotenkin työläänä, kun koko ajan vaan mietin, että onko tuolla masussa mitään jne. Kävin varhaisultrassa yksityisellä, kun julkisella siihen ensimmäiseen ilmaiseen ultraan pääsee vasta siinä 12 tietämillä. Itse en olisi malttanut / jaksanut odottaa sinne saakka, joten sain mielenrauhan käymällä yksityisellä. Maksoihan se, mutta helpotin omaa oloani sillä :D Eli jos yhtään vaan tuntuu siltä, että haluat käydä tarkistuttamassa, niin mä kyllä uskoisin, että saat ensinnäkin varmistuksen siitä, että alkio on kiinnittynyt oikeaan paikkaan ja että siellä sykkii pienen pieni sydän :heart: Mutta kannattaa odottaa ensin sinne 2kk tietämille, niin sykkeetkin varmasti näkyy ultrassa. Muistaakseni kuudennen viikon kohdalla alkaa syke näkymään, mutta sekin on kovin yksilöllistä. Mulla ei kyllä ollut mitään kipuja alussa, mutta monilla on. Ja juurikin menkkamaisia kipuja saattaa tulla, etenkin silloin, kun menkkojen pitäisi alkaa, ja saattaa tulla vähän vuotoakin. Koita lepäillä, josko auttaisi? Ja yks hyvä konsti on kokeilla vaikkapa sitä vehnätyynyä vai mikä se nyt onkaan, jonka voi laittaa mikroon kuumenemaan tai pakkaseen kylmenemään. Onko ensimmäinen lapsi? Millainen tarina lapsen tulolla on, jos saa udella? :)

-pansku- Onnittelut hyvistä lääkärineuvolakuulumisista! Teillä onkin ajoissa jo lääkärineuvola, täällä oli vasta joskus reilu 20 viikoilla... No jopas on sattunut aikamoinen juttu tuon veriryhmän kanssa :O Varmasti oot ollu ihan ihmeissäs. Mutta tosi hyvä, että asia varmistetaan ja saat toisen tuloksen!!! Milloin tuloksien pitäis valmistua? Ei oo kyllä ollu kiva kokemus sulla. Inhottavaa, jos pistäjä ei löydä suonta tai muuten verikokeen ottaminen / pistäminen ei onnistu. Se tekee minaan kipeetä, jos tökitään samaan käteen monta kertaa.

lemonade Eka neuvolakäynti on ihmeellinen, kun sitä tietoa tulee joka tuutista :D Varmaan sulla pää ihan pyörällä? Siitä se sitten lähtee niin kuin Embykin totesi :) Sokerirasitus tehdään muuten kaikille 25v täyttäneille, eli enää ei painoindeksin mukaan tehdä. Miten olet muuten voinut alkuraskaudessa?

Omaa napaa Juu, pitipäs taas katsoa se Vauvan tarina... näytti kyllä todella kivuliaalta synnytykseltä... minusta todella kiinnostavaa, mutta samalla loihdin itselleni kauhukuvia katselemalla tällaisia ohjelmia :ashamed: Voin jo nyt kuvitella, miten kiroan ja äksyilen, ja miesrukka on täysin avuton :ashamed:
 
Hey
"kuumeilija" Kiitos kauniista sanoistasi! Kyllä mä yritän tsempata ja tänne puolelle tulen vaikka väkisin! ;) Oottehan te kaikki muutkin onnistuneet vaikka monilla ollut mutkia matkassa! Hitsinvitsi että säkin oot pitkällä jo! En ymmärrä! :D
Tuolla haaveilijoissa kaikki "vanhat tutut" ovat jo plussanneet! :D tai osa on jäänyt taustailemaan tms. Chiba on enää sellainen joka on ollut sieltä asti kun itse pinkkaan tulin..Toki siellä on ihania uusia tyttöjä mutta suurin osa tulee ja lähtee samantien! Ja hyvä niin tietysti!:p
Mulla nyt Clomit menossa ja huomenna ultra, josko tässä kierrossa saatais ovulaatio aikaseks..edellisessäkin kierrossa ovuloin (ekaa kertaa VUOTEEN) mutta vasta kp28 eli tosi myöhään. Mutta kuitenkin! Joten kyllä sen tärpin on pakko pian tulla! ;) ovulaatiossa vaan ongelma, muuten kaikki tutkittu ja kunnossa! :)
Sulle paljon voimia viimeisiin viikkoihin! Kohta se odotus palkitaan!!:heart:

ANTEEKSI kun mä tänne tulin lätisemään! ;)

pakko vielä sanoa tiuhti_ tippa tuli linssiin! Oot ihana! Kiitos!:heart:

Pikkumyy87 murunen MOI! :heart::hug: täältä mä yritän kovasti jo tulla tälle puolelle!

Ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille!:heart:
 
[QUOTE="kuumeilija";25572525]Omaa napaa Juu, pitipäs taas katsoa se Vauvan tarina... näytti kyllä todella kivuliaalta synnytykseltä... minusta todella kiinnostavaa, mutta samalla loihdin itselleni kauhukuvia katselemalla tällaisia ohjelmia :ashamed: Voin jo nyt kuvitella, miten kiroan ja äksyilen, ja miesrukka on täysin avuton :ashamed:[/QUOTE]

täällä toinen joka kattelee tuollasia ja maalailee kauhukuvia :ashamed: mistäs sen tietää vaikka synnytys oliski iha helppo nakki kivunlievityksineen? mä vaan oon nyt saanu sen käsityksen kyllä että harvemmin näin :D mut varmaan juurikin sillä että kattelen tollasia! ja mulla ainaki työkaverit kertoilee kaiken maailman kauhukokemuksia ja pelottelee! mut joo, ulos se sieltä kumminki tulee, tavalla tai toisella :D
 
"kuumeilija" En oo tehny vielä digitestiä. Sellainen kyllä odottelee tuolla kaapissa eli varmaan viikonloppuna käytän vielä senkin ;) Taidan kyllä kallistua ton varhaisultran kannalle varsinkin jos ei kivut oo ensi viikollakaan hellittäneet. Ja kyllä on eka lapsi ja raskaus ylipäätään. Meillä on sellainen tarina, että ollaan miehen kanssa oltu jo kohta 8 vuotta yhdessä, joista 2,5 vuotta naimisissa. Mulla on ollu jo monta vuotta sellainen fiilis et haluaisin lapsen, mutta olosuhteiden (eli miehen lykkääntyneen armeijan) vuoksi sopiva ajankohta tarjoutui "vasta" nyt =) Nyt vaan sormet ristissä toivotaan et kaikki olisi "alakerrassa" kunnossa:heart:
Ja kiitos kun vastasit omia kokemuksiasi! =)
 
Pansku Mun on nyt kyllä pakko kysyy? Siis otettiinko sulta nyt papa? Kun mun tietojen mukaan sitä Ei saa ottaa ku on raskaana.. Näin ainakin mulle on sanottu, sekä mun ystävälle jolle tuli seulakutsu ja varmisti asiaa..!?

Kuumeilija Oih, kodin laittaminen on niin ihanaa.. Ja sitte ku saa laittaa kaikki vauvan jutut valmiiks, sitä mä odotan tosi kovaa! =) Muistahan murunen lepäillä välillä, jookos!?! :D

Apina25 OnneaOnnea!! :flower: ..ja tervetuloa joukkoon.. Kivut alussa on normaaleja, joskin aika pelottavia..! Mulla oli kans, mutta se kuuluu asiaan! Joten huoli pois! :D

Hey Murunen Ihana kuulla susta! :heart: :D Oih, teillä menee asiat eteenpäin! Oot tää meidän kans ennen ku arvaatkaa.. Vaikka, Joo, Tiedän, odottamaan pääsemisen odottaminen on Kauheeta! Mutta kyllä se siitä, varsinki nyt kun asia on hoidossa ja "ongelma" selvitetty. Ollaan viä tää yhtäaikaa, se olis huippuu! =) Nyt lähettelen täältä Oikee IsotLussaPölyt!! :whistle: Tsemppiä muru!

Tiuhti Mä kyllä kehottasin kysyyn sitä tyynyy tk:sta fysioterapiasta, välinevuokraamosta.. Tai puhuu asiasta neuvolas. Koska synnytyksen jälkeenhän kans istutaa vastaavanlaisen rengastyynyn päällä ku paikat on hellänä.. :) Toivottavasti löytyis ja olis apua.. Nii, ja siis saathan sä sellasen tehtyy ittekki, vanhasta kottikärryn renkaan sisäkumista!? :D
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja Hey
Kauhee määrä tekstiä yhtäkkiä :O

Apina25 Onnittelut plussasta ja tervetuloa tälle puolelle :heart:

Hey Kyllä sunki vuoro vielä tulee!

kuumeilija Itse tein jo heti sammakoiden jälkeen selväksi ettei tarvii mulle puhua enään yhtään mitään. Onhan se viestejä lähetellyt mut en ole vastannut. Eikä ole myöskään mies. Ihmettelee et mitä se appiukolta kyselee että "mikä meitä oikein vaivaa",kun ei viesteihin vastata eikä muutakaan. Isäntä jo ilmotti et ei tarvii sen tulla ristiäisiinkä sekoilemaan,mut mun mielestä se menee jo vähän julmuuden puolelle vaikkei toinen osaakkaan käyttäytyä. Ja mikä parasta nyt se on löytänyt mun mummoni siitä viereisestä kerrostalosta ja niistä on tullut jotain perkeleen bestiksiä :kieh: hieman kauhulla odotan mitä se tuo tullessaan. Mut viimeks ku tätä asiaa mietin ja koin pahaa oloa sen takia niin päätin ettei uhraa sinneppäin ajatuksia. Kyllä hän niin jäätäviä asioita mulle sano et nyt alkaa tuntua jo itestäkin siltä et kuulinko mää ihan oikeesti oikein,kun on ajan kanssa ajatellut. Kuka ylipäätään voi sanoa ettei ole paskan vertaa kiinnostunut lapsenlapsestaan? Vaikkakin inhois mua kuinka paljon. :O *MUOKS Ja tosiaan siitä asunnosta! Ollaan siis remontoimassa se mun kaksio uuteen uskoon ja aiotaan tehdä siitä kolmio :) Nyt vaan odotellaan,että piirustukset on valmiit sitten laitetaan luvat vetämään ja sit ihmetellään saako mies lunastettua multa lainan puolikkaan siitä joka siis tässä tapauksessa on 19tuhatta,jota ei varmaan sitäkään saada pankista :D
Dermosilin tuotteet on ihan huippuja,täällä on käytetty niitä jo monta monta vuotta :) kaikki kasvojen ja vartalonhoito tuotteet tulee sieltä! Hiusjuttuja en ole tilannut kun oon käyttänyt ammattisyistä pelkkiä kampaamotuotteita :D Mutta oon kuullu et neki on tosi hyviä! Ja meikit on kans hyviä siellä!
 
Viimeksi muokattu:
Herrrttsyygeli mikä määrä tekstiä yhtäkkiä o_O
Mistä talviunilta te heräsitte? :LOL:

tiuhti_, onnnn!! Eikö oo suloonen?! :heart:

Tervetuloa uusille :wave:

kuumeilija, nonii.. sotanorsu :) Sellanen sitä sit on, ko lyllertää tuhat kilosena ison vattasa kanssa, eikä oo mikään kaunis näky, oli sit millanen mekko tahansa päällä :D ..noeikai :) Raskaana nainen on kauneimmillaan ;)
Täällä on kans yks ketä on käyttäny Dermosiliä :) Ihan hyviä tuotteita on, kieltämättä.

Hmm.. olikohan mulla muuta?
Eikai..

Emby^ ja nökö 20+2 :heart:
 
"kuumeilija" Hieman meinaa olla pää pyörällä!! :D Jotenkin kuitenkin toisaalta epätodellista vaikka kuitenkin tiedän että oon raskaana. Kummallista :whistle: Vointi on vähän ollut parempi, loppuviikolla ei tarvinu olla enää sänkypotilaana mutta tällä viikolla pikkasen alkoi tulla huonovointisuus takaisin. Tänään oli eka aamuvuoro saikun jälkeen ja se alkoi komeasti oksentamalla matkalla kahesti.. Oli aika raskas työpäivä ja sit koko ajan piti jotain käydä vähän syömäs ja joka kerta tuli aina huono olo.. Mut en onneks oksentanu töissä!! JEE!! :LOL: Kyllä sekin päivä varmaan koittaa.. Mutta siis muuten on hyvin mennyt!

Mä en ymmärrä miks mun maha kasvaa koko ajan!?!? Ei kai sen kuulu näin aikasin vielä edes turvottaa näin kauheesti?? Jos ei ois ultraa takana niin edelleen uskoisin että siellä on kaks.. Kauhee väsymys, ootan vaan että pääsis koisimaan |O Huomenna alkais kaks yövuoroa, veikkaan että sen jälkeen ei oo kivaa..täytyy vaan varautua.
 
kuumeilija: oli tosiaan yllätys ja hämmästys moinen, kun olen pienen ikäni ollut siinä uskossa että omaan O-veriryhmän. Mutta selvisi, että sisko on sittenkin myös B-ryhmäläinen, eli on se hyvinkin mahdollista minunkin olla B-ryhmää. Äiti nyt on aika varmasti O-ryhmää ja isän veriryhmästä ei ole mitään hajua... Kattoo nyt. Periaatteessa jo huomenna vois olla tieto, mutta katsotaan soitteleeko terkka sitten parin viikon päästä, kun papakokeenkin tulos tulee.. Täytyyhän se sitten uskoa, jos tarkistustulos on myös B :D

Pikkumyy: Juu kyllä otettiin. Ihan oli lääkäri, joka sen teki joten luulisi tietävän jos ei sais ottaa... En ole kyllä yhtään huolissani vaikka siitä oiski jotakin harvinaista haittaa... On ilmeisesti eri käytäntöjä.
Kävi kyllä pirun kipeästi, kun kopeloi sieltä ja tunnusteli vielä kohtua.. Huhhui!

Minun ei onneksi tarvi sokerirasitukseen mennä! Vaikka eikai tuo ole homma eikä mikään käydä läpi, mutta eipähän ole mitään ylimääräsiä käyntejä.
 
Emby, aivan ihana :heart: te ette saanu vissiin sukupuoliveikkausta vai ettekö kysynyt?

lemonade, eikö olekkin ihmeellistä? :) siellä pikkarainen kasvattaa pesäänsä, ja raskaana sie ihan oikeesti olet! ja mulla oli toooooosi paha turvotus joka ei koskaan ehtinyt laske normaaliksi :D eli sullakin saattaa maha kasvaa nyt turvotuksen takia ja yhtäkkiä huomaatkin että siellä rv12 paikkeilla alkaa pientä kumpua tulemaan ;)

Myy, onnea onnea uuteen kotiinne :flower: tai nythän te siis virallisesti asutte siellä :D laita kuvia mulle tulemaan jos ehdit/haluat/jaksat! mua kiinnostaa minkälainen teidän pirtti on :D utelias :ashamed:

Dermosiltuotteet on ihania :heart: meillä töissä kaupitellaan niitä, mennään aina "kaapille" :D eli mennään katselee yhteen kaappiin missä eräs rouva niitä säilyttelee! ja sit toki ostetaan ;)

Apina25 juu ja kannattaa muistaa digiä tehdessään että aina se ei näytä niin kuin haluis tai odottaa :D eli ei todellakaan kannata huolestua! mä säikähin kun dpo12 päiväpissasta näytti jo raskaana 2-3, olin varma että se on tuulimuna tai kohdun ulkoinen ku niin paljon hormoonia!

hohhoijaa, mua alkaa tää työnteko rasittaa ja suoraan sanottuna veetuttamaan :( ei millään jaksais, haluisin vaan jäädä nukkumaan jo kotiin!!! ja työkaveritki on alkanu "ilkeilee" esimiehestä lähtien, mä en saa esim. enää tärkeisiin kokouksiin kutsua tai mulle ei myönnetä tiettyjä käyttöoikeuksia ohjelmiin mitä muut samaa hommaa tekevät saavat, varmaan verukkeella "jäänhän 2 kk päästä pois".. huoh :kieh: noh, miepä haenki kohta saikkua niin saavat sitte keskenään tehdä kaiken ;) ja joo, mulle tulee 2!!!!! äitiysloman sijaista :O kuulemma hommaan niin paljon :p pomo oli ollu itku kurkussa kun olin viikon poissa samaa aikaa työkaverin kanssa, ja joo, mun hommat oli tekemättä :stick: noh, saavat kohta ihmetellä, en mä jaksa tuollasta kattella et mut jätetää ulkopuolelle tärkeistä asioista, tulenhan mä takasin lomalta joskus ja olis ollu ihan kiva tehdä hommia loppuu saakka, mut ei.. tai joudunhan mä työt ja vielä muidenki hoitamaan, mut mitä mä siitä saa? helkkarin pahan mielen :( ei kiva! joka helvetin päivä mulla tulee paha mieli täällä kun selän takana touhuillaan asioita! ihana duuni :heart:

mutta juu, oikeesti ihanaa, taas viikko vierähti! pikkumies on toooosi aktiivinen ollut nyt :) pikkusista kantapäistä saa jo kiinni kun potkitaa tissien alle :heart: ja pienen melkein kaikki liikkeet nälyy jo vatsan päällä, jopa hengitysharjotukset :D ihmettelin varsinki iltasin maatessani kun maha hölläs edestakas ja pikkumies koputti jotain alavatsalle, eilen sen näin ultrassa, hän hengittelee ja hakkaa käsiään samaan tahtiin :D rumpali!

POKSPOKS 26+0
tiuhti ja pikkumies :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: viida ja Pikkumyy87

Yhteistyössä