Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

:wave:

Mites viida? Kaik ok?

yöperhonen, nniiih. Eipä kai siitä haittaakaan ole, jos jossain käyt tarkistuttamassa?

Jjuuu, tosiaan ultrassa ja sydänkäyrillä (oli kyl yllätys, et semmosenki ottivat) tuli käytyä, ihan siis rutiinitarkastus. Jo viides ultra tälle raskaudelle :p

Niiiiniin. Näille raskausviikoille painoarvioksi tuli 1600g, melko pieni on kaveri o_O : / ja tosiaan perätilassa ollaan edelleen.
Kohtu on jotenkin jännän mallinen, joten kaveri ei tuskin sieltä enää edes käänny ja kääntämistä ei ruveta edes yrittämään. Nyt joutuu sitte miettimään, et synnytänkö perätilassa vai mennäänkö sektiolla.. Hmmph.. : / :(

Jos mennään sektioon, ni siinä se toipuminen. Kuka hoitaa / nostaa vauvvaa päivisin, kun mies on töissä.. Koeaikana tuskin saa / kannattaa ottaa isyysvapaata.. Hitto. Pää pyörällä..

PikkuMyy, nojuu, alkaahan tuo reppu tossa edessä melkosesti painaa, et en yhtään ihmettele, jos kivut vähän lisääntyy.. : /
Ai nyt jo lakanat :D Söpööö! :)

Emby^ ja nökö 32+0 :heart:
 
yöperhonen Hyvä juttu, et kävit terkkarissa! Aina parempi tarkistuttaa. Monesti alkuraskaudessa seksin jälkeen saattaa tulla esim. pientä vuotoa, joka on normaalia, mut sulla ei tainnut olla vuotoa ollenkaan, vaan pelkästään se kipu? Jos on normaali raskaus, seksistä ei ole haittaa pienelle. Seuraile tilannetta, ja ota ihmeessä yhteytt' terkkaan heti, jos siltä tuntuu, ja ota yhteys hyvin herkästi!

tiuhti_ Voi kun kiva kuulla, että töissä saita asian selvitettyä ennen äippälomaa :D Ei jää kaivertamaan. Ja omapahan on vikansa, kun eivät kuunnelleet sua, ei todellakaan oo sun ongelma enää!!!

Emby^ Mites sulla, saitko saikkua viimeisille 3vkolle???

Voi huoh... terveisiä vaan sairastuvalta! Yhtä kaaosta koko homma. Mies ollu la asti kovassa kuumeessa, tänään kävi lääkärissä ja sai antibiotit, mut kuume ei laske. Nukkuu edelleen ja kävelee seiniä pitkin vessaan. Eilisestä asti mullakin ollu lämpöö ja nyt on poikakin sit kipeenä. Käytiin pojankin kans lääkärissä ja kun on alle 3-kuinen, niin sairaalareissuhan siitä tuli. Eikä pelkkä reissu... sinne se rassukka jäi sairaalaan :( Niin moni vieras ihminen ronkki poikaa ja laitettiin suppoa pyllyyn ja kanyyliä päähän nesteytyksen ja antibiotin varalle jne... oon siis itekin kipee, voimat loppu ja känninen olo, mut ei auta. Hoidan koiran ja juoksen siis kodin ja sairaalan väliä nyt. Raskasta. Tulin kotiin vaan sen verran, et käytin koiran ja söin. Lähes kohta takas sairaalaan lapsen luo, mut tuun kyllä yöks kotiin. Mies on niin heikossa hapessa, et sitä pyörryttää ja se joutuu ottamaan tukea seinästä kävellessään, ni ei sitäkään voi täällä yksikseen pitää, jos jotakin sattuu. Ja sit jonkun on hoidettava koirakin. Mut mä saan ens yönä nukkua :heart: Tiedän, itsekästä tulla vaan kotiin ja jättää vauva sairaalaan, mut nyt on pakko aatella myös itseään, et saan levättyä. Huomenna kuitenkin sama rumba hoidella koko perheen asiat, kipeenä.
 
"kuumeilija" ei ollu minkäänlaista vuotoa!
Lääkäri sanoikin että heti vaan jos tulee samanlaista kipua, kuumetta, huimausta tms niin sairaalaan! Toivotaan että kaveri kestää kyydissä syliin asti :heart:
Huh, kylläpäs siellä kuulostaa rankalta! lepää nyt sinä siellä kun voit, ettet mee ite samaan kuntoon kun miehesi.. voimia sinne ja paranemisia tietysti! :)
 
Iltaa! :)

viida Toivottavasti kaikki hyvin.

Emby^ Pieni on kaveri, mutta vielähän hällä on aikaa kasvaa. :) Niin ja onnittelut miehen työhön pääsystä. :)

Yöperhonen Hyvä se on käydä tarkistuttamassa, jos jotakin tuntuu olevan pielessä tai mietityttää. Itse ainakin oon aika monet yöunet menettän ku on miettin vain eikä ottan härkää sarvista ja menny näytille. Miulla oli aivan alussa sellain olo, ku joku olisi puhaltanu kohdun täyteen ilmaa ja tuntu pallolta. Aristeli tuolloin vähän, mutta en osaa sanoa mikä aristus on normaalia ja mikä ei.

”kuumeilija” Jaksamisia sairastamisen keskelle. Älä sie yhtään itseäsi itsekkääksi tunne. Etpä sie kauheesti siellä sairaalassa voi tehdä, etenkin jos oot itekin kipee. Huilaat nyt vaan yön rauhassa.

(.) Tänään sain sitten varattua sokerirasituksen torstaiaamuksi. Vähän jännittää miten käy. Mies lohdutti, että mennään sitten sillä mitä ne testit sanoo. Eipä niitä ennakkoon voi tietää.

Vauvahankintoja ei ole täällä sen kummemmin tehty, paitsi että nyt käytiin Pohjolassa hankkimassa pienelle hoitokuluvakuutus. Huomenna olisi tarkoitus käydä Kelassa ihmettelemässä noitten paperien kanssa, mutta sitten olisi sekin hoidettu ja pakkaus tilauksessa. :) Tuntuu hyvältä kun saa näitä byrokraattisempia asioita pikkuhiljaa hoidettua, vaikka muutoin hankintoja ei ollakaan tehty. Kesällä ehtii. ;)

Mutta nyt lepuuttamaan masua... Alkannu kiristellä ku rasittuu liikaa.

Hyvää viikkoa kaikille ja jaksamista arkeen!

Taiteilijatar 24+1
 
Täällä ollaan yhtenä kappaleena ja kaikki hyvin!! :wave:

Pitkään oltiin käyrillä ja tosi mukava nuori mieslääkäri vielä ultrasikin tosi tarkasti. Sydänäänet oli hyvät mutta jostain syystä vauva ei vaan liikkunu (ei käyrillä ollessa eikä ultrassakaan) ja oli kuulemma hyvä kun tulin näytille. Miettivät jo käynnistystä mutta uskalsi vielä päästää kotiin kun vannotti tulemaan heti takasin jos lakkaa taas liikkumasta ja nyt liikeseurantaa tehostetusti. Olisi varannut jo käynnistysajan mutta kun on jo maanantaille se poli aika niin sanoi että käynnistetään sit sillon viimestään. Nyt jännittää niin ettei unistakaan tullu mitään :)


viida ja neiti 39+1 :heart:
 
Viida, voi vitsit miten jännää! Maanantaita odotellessa. :) tai mistä sen tietää jos maanantaihin asti ei enää kerkeäkään, kun nyytti on jo sylissä.

tiuhti, mie vähän ajattelinkin että kaikki noi nippailut ja tämmöset on normaalia, mutta tiedäthän sie meikäläisen. :D Pittää aina miettiä ja pohtia että onkohan kaikki ok. Josko sitä sitte rauhottuis, ku alkaa liikkeitä tuntua... ehkä. :D

poks poks tänään 15+0 :heart:

Ja töihin pitäis lähteä.. En jaksais millään. Ja miehetki on vähän hölmöjä, mutta ihan vähän vaan.. :)
 
Voi hemmetti mikä yö taas takana! Vaihdoin valehtelematta 20 kertaa kylkeä kun heräsin puolen- tunnin välein kun jompaa kumpaa lonkkaa särki! jossain vaiheessa olin tuntevinani särkyä myös jossain kohdunsuulla kun selälläni yritin sekunnin olla. Edelleen jomottelee lonkkia. Jos tää tällaiseksi menee niin tasan haen sairaslomaa, mutta ihan vielä ei haluasi jäädä kotiin. Odottavan aika niin pitkä.

Eipä muuta, piti vähän valittaa :)
 
Ihanaa Viida että kaikki oli hyvin. Kävin kuikuilemassa pitkin iltaa et miten teillä meni. Sydänäänikäyrällä ei ilmeisesti ollu sit mitään kummallista kun päästivät vielä kotia. Huh, tuolla tavoin säikyttelee sinua ja palstalaisia teidän beibe. :)

Ja Chiba vaan poksuu :heart:
 
kuumeilija, juu, saikkea tuli :) Äippälomaan saakka \o/ Ihanaa. Nyt saa vaan nauttia! ..ja miettiä päänsä puhki, kumpi on parempi kummallekki :(
Niiiin ja tsemppiä teille sinne sairastupaan! : / Onpas kurjaa, että kaikki sairastaa. Ja pikku pojulle isot halaukset :heart:

Mitäs tiuhtille? Kaikki hyvin?

Töissä kävin kaapinki jo tyhjentämässä..

Onko muilla ollut sellasia.. hmm.. uupumuskohtauksia? Tai siis.. sellasia, et alkaa ehkä hiukan pyörryttämään ja tulee sellanen olo, et vois vaan nukahtaa.. Vaikee selittää, mut kuitenki. Neuvolalääkäri käski näitä seurata, ettei mene ihan poissaolokohtauksiksi..

Eipä kai muuta.. Vaatteet päälle ja äitiä kuskaamaan :)

Emby^ ja nökö 32+1 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
tiuhti, käsittääkseni kätilö laittaa sormen avonaisesta kohdunsuusta sisälle ja pyöräyttää niin, että se kalvo irtoaa kohdusta tms. Emmä oikein tarkalleen tiedä, mä vaan annan ystävän tehdä mulle mitä se tykkää :D

(.) Eilen käytiin jo jännän äärellä, kun viiden jälkeen iltapäivällä alkoi ihan järjettömät selkäpoltot. Oltiin miehen mummun luona kylässä, enkä loppupeleissä voinut enää istua paikoillani. Poltot muuttui illan mittaan selkeiksi kipeiksi suppareiksi, joita tuli pahimmillaan 5min välein. Missään vaiheessa ne ei kuitenkaan tulleet säännöllisesti. Suoli tyhjeni useampaan otteeseen, kiva kiva. Ainut asento, missä vähän helpotti oli jumppapallon päällä istuminen niin, että mies piti lämmintä kaurapussia alaselkää vasten. Yhdentoista maissa tuli jo niin kipeitä suppareita, että mietin SVO:lle soittamista... kunnes ne loppui ihan yhtäkkiä kuin seinään! Voi jumaleissön! No, nukahdettiin siinä sitten miehen kanssa molemmat. Mies oli aamulla väsynyt ja kiukkuinen töihin lähtiessään, itse en saanut enää unta klo 5.30 jälkeen.

Nyt alkoi taas supistella...

Tuskainen Eska & Onni 39+1
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^ ja viida
NiQ, moi vaan! :wave: Mitäs mieltä miekkonen olis toisesta kierroksesta? Näyttääkö jo vihreää valoa? ;)

Namppis, ja vielä olis paaaaljon poksuttavaa ennenku pääsis pienen näkemään! Odottavan aika on pitkä, vaikka toisaalta taas kun miettii niin kohta alkaa puoli väli jo häämöttää! Mihin tää aika oikein menee? :D

Missäs tiuhtimuru, etkai oo tositoimiin lähteny? :heart:

Emby, juotko tarpeeksi? Vaikka toisaalta taas oon kyllä joskus lukenu jotain odotuspalstaa ja siellä joku valitteli samanlaisesta, että melkein nukahtaa pystyyn ja kaikki sanat ja tämmöset katoaa mielestä. Kuulostaa aika hurjalta. :/

Eska, toi kuulostaa jo aika hyvältä! Ehkäpä se vappuvauva sieltä tuleeki! Tai mun mielestä toi suolen itsestään tyhjeneminen on hyvä merkki, kun sehän on luonnon oma keino vähentää sotkua ja helpottaa itse synnytystä. :D
 
Kuumeilija Mä oon Tampereen läheltä.. :) en sen tarkemmin viitsi näin tässä kertoa, ettei joku pian tunnista.. ;) Voimia kauheesti sairasteluun! :hug:

Mulla oli tosiaan se Nt-ultra maanantaina ja kaikki oli hyvin! :heart: pikkuinen vastasi täysin päiviä ja oli kauhee liikkumaan.. :) oli vaikea saada oikeaan asentoon, että olisi niskaturvotus mitattu..onnistui kyllä lopulta.. :) jouduin oikein nousemaan ite ylös kerran ja vähän hyppimään, että kaveri irtautuisi seinämästä.. :D Nyt voi jo vähän huokaista helpotuksesta ja alkaa odottamaan mahan kasvua! ;)

Nellielli ja pötkö 12+3
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja viida
Voi tiuhti mie niin arvasin! Sylin täydeltä paljon paljon onnea ihanasta pienestä prinssistä! Viimeinkin se odotus palkittiin. :heart: Ihanaa, vetää ihan sanattomaksi kun tuli niin hyvä mieli! Ja tippa linssissä :D :flower:

Ja synnytystarinaa tietenkin jo odottaessa. ;)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
tiuhti sylintäydeltä onnea pikkuisesta aarteesta!! :heart: mulla tuli ihan kyynel silmään..

Täällä varattu tänään aika varhaisultraan 7.5 jolloin siis viikkoja 7+0. Kauhee jännitys nyt päällä..! toivottavasti siellä pikkuinen olisi oikeassa paikassa ja sydän jumpsuttaisi :heart: :)
Tuntuu vaan niin pitkältä tuo aika...

YP 5+0 :heart:

Ps. oli kyllä yllättävän edullinen tuo ultra, 45e.. luulin kalliimmaksi!
 
Voi tiuhti rakas :heart: Onnea koko sylin täydeltä pienestä poikasesta!! :kiss: :flower: :heart: Mä kans tuumailin tuossa aiemmin että oot varmaan tosi toimissa =) Tuuhan kertoilee sit kuulumisia ja synnytystarinaa!!
 

Yhteistyössä