Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Olin sitten eilen Peijaksen päivytyksessä kun tuli aika mielenkiintosia oireita; olin syöny päivän aikana aika huonosti ja kotimatkalla alkoi tulla pientä päänsärkyä, heikotusta ja valkosia pisteitä silmissä, nooh aattelin että ihan perusoireita kun on verensokeri alhaalla. Söin sitten heti kotiin tultuani ja oireet paheni; oikeeseen silmään tuli näköhäiriö, sellanen sumentuma toiselle puolelle ja samantien aloin unohtelemaan sanoja ja kun yritin puhua niin multa tuli suusta myös sanoja joita mun ei ollu tarkoitus sanoa! Menin vähän paniikkiin siinä kun aattelin että jos mun pitää kohta soittaa jonnekkin niin mitä mä sanon! Just just muistin sanan "raskaana" mutta en muistanut esimerkiksi sanoja "päänsärky ja raskausmyrkytys"... kohtaus meni onneksi ohi mutta päänsärkyä jäi. Diagnoosina oli onneksi vain migreenikohtaus ja masuasukilla ei mitään hätää. Mulla nyt vaan ei ikinä ole ollut migreeniä eikä sitä myöskään ole suvussa niin en osannut yhtäänyhdistää vaan aattelin heti jotain aivoverenkiertohäiriötä ja aivohalvausta..
 
huomenta :wave:

NuttyKitty, hui kauheeta :O kyllä mäkin olisin säikähtänyt! toivottavasti tuo ei uusiudu sulla! ja onneksi kaikki on kunnossa :)

Sokruli, kiitos myös sinulle neuvoista :) ne on mulle kullan kalliita koska mä tosissaan pelkään kipua aika paljon vaikka oon sen kanssa saanu taistellakkin.. ehkä just siksi :D ja mullakin tuli tippa silmään kun kerroit Iidan ekasta parkasusta :heart:

täällä hyvin nukuttu yö takana :D eli ei enää merkkiäkään mistään synnytyksestä :) mie alan valmistautuu tosissaan siihen että reippaasti mennään laskettuun, jopa sen yli! vaikka mulla siis silleen viel vähäset viikot, mutta niin ajattelin että alkuviikon "oireet" kielis jotain! kuitenki ultran mukaan viikot on jo 38+1 :rolleyes:

ärsyttävää :kieh: ulkona sataa vettä ja tuulee ihan kauheesti! ei pääse uloskaan.. tai pääsee, mutta ei siellä oo kiva olla! mitähän koira tuumii lepopäivästä :rolleyes: hyppii varmaan silmille.. kuitenki tottunut joka päivä liikkumaan vähintään sen 2h.. siihen kyllä tulee muutos kun vauva syntyy, ehkä mä aloitan sen harjoittamisen jo nyt :D ja nautin itse tänään hyvällä omallatunnolla sisäpäivästä, tekemättä kotihommia! mieskin sanoi että mun pitäs opetella nyt rauhottuun myös olemaan.. ja nauttimaan viimisistä hetkistä ilman vauvaa :) viisaita sanoja, vaikea toteuttaa!

tiuhti ja pikkumies :heart: 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli ja iseeyou
Syysmyräkälle Onnittelut! :heart: Ja kiitos synnytystarinasta! :)

Sanja Pahoittelut! :hug:

Mä odotan vaan maanantain nt-ultraa kun kuuta nousevaa! Voi kun siä nyt olis kaikki arvot kohdillaan! Jännittää kauheesti..

Nellielli ja pötkö 11+5
 
Kiitos myräkälle hulvattomasta synnytyskertomuksesta :p

Nuttykitty, aika pelottava kohtaus! Onneks ei mitään pahempaa kuitenkaan...

tiuhti, mulla on täällä ihan samanmoiset fiilikset tänään! Päätin viettää pyjamapäivää, tehdä vähän jotain hääjuttuja ja pelata pleikkaria :D kun ei se mukula halua ulos tulla, niin kai se on sitten vaan möllöteltävä. Ärsyttää niin paljon, etten halua nähdä ketään ihmisiä tai jutella puhelimessa :stick:

(.) Eilen (rv 38+2) oli siis neuvola, eikä mitään uutta auringon alla. Th toivotti tervetulleeksi ensi viikollakin, mikä aiheutti kokopäivävitutuksen :mad: en halua, en suostu! Mun mielenterveys alkaa olla jo vaakalaudalla! Ja sitten vituttaa olla näin itsekäs, totta kai se olisi vauvalle parempi pysyä muhimassa vielä hetken... Mutta joo, painoa oli tullut +600g/vko, sf 33 ja paineet jälleen loistavat. Toivoin salaa, että paineet olisivat nousseet ja enteilisivät synnytystä, mur. Kaveri on tällä viikolla tehnyt jo kolmesti vyöhyketerapiaa, mutta sillä ei ole kyllä ollut mitään vaikutusta... ei supparin supparia. Eiköhän tässä mennä keposesti vapun yli :D

Kyllästynyt Eska & oloonsa ilmeisen tyytyväinen Onni 38+3
 
kuumeilija Epin jälkeen en tuntenut enään mitään,muutako kutinaa ja siellä mä sit läiskin itteeni avarilla ku raapiminen ei auttanu :D Supistukset ei tuntunut,pelkkä työnnöntarve loppuvaiheessa. Ja kohdunkaulanpuudutetta en ottanut,eikä mua kyl siltikä sattunut ku kerran,juuriki sillon ku tuli joku pieni nirhauma ylöspäin ja seki oli sellanen nopea ohimenevä kirpasu..
 
eska, tai sit mä voi lyyä vaikka vetoa että ollaan molemmat juurikin 30.4 synnyttämässä ja vauva tulee ulos 1.5 puolella :D eli oikein hyvää vappua! olishan se vappuvauva ihan kiva :heart: eihän sitä varmaan tuu muutenkaa tällä kertaa juhlittua :D mieskin kiroo kun ei voi oikein juhlistaa sitä.. meinaan silloin ollaan normaalisti kokoonnuttu ystävien kanssa kunnolla juhlimaan! noh :) yksi vappu näinkin! ensi vuonna toki on myös eri meininki eikä oo kyllä enää samanlaisia ryyppäjäisiä ku ennen.. mutta mua se ei haittaa :)

nellielli, toivotaan että kaikki on kunnossa :heart: tsemppiä maanantaille!
 
Hei kaikille!

Ensinnäkin iso :hug: Sanjalle. Paljon jaksamisia teille!

Onnittelut vauvautuneille! :heart: :) Teidän tietoja jo päivitinkin tuonne etusivulle. Lisäksi laitoin linkin Syntyneiden puolelle, jos siellä haluaa jutustelua jatkaa tutussa porukassa.

(.) Tänään oli neuvola, ja kaikki suht ok.

rv 23+5 (18+3)
painonmuutos/vko +500g (+219)
turvotus +/-
Prot/Gluk -/- (-/-)
Hb 118 (130)
sf 19,5
vauvan syke + 145
liikkeet ++

Tosiaan tuo Hb vähän yllätti. Oli kaksi viikkoa sitten ollut vielä 136 ja nyt tuon 118. Lisärautaa pitää alkaa syömään 100mg / vrk. Ihmekös kun on väsyttän koko ajan ja puuskututtaa jos yhtään enempää rasittaa tai on ylämäki/portaat. Lisäksi pitää vähän tuota painoa tarkkailla, ettei kauheesti lähtis nousemaan. Herkkuja vähän vähemmäksi. ;) Ei hoitaja mitään tuosta painosta sanonu, itse vain mietin, että pitää vähän seurailla.

Sitten pitäisi varata aika tuonne sokerirasitukseen. Varailen ensi viikolla. Olen jo henkisesti varautunut siihen, että eiköhän sieltä joku arvo heitä. Ei tuu sitten pettymyksiä. :)

Nyt pitää taas mennä. Koulu kutsuu, vaikkei selkä yhtään oo samaa mieltä liikkeellelähdöstä...

Taiteilijatar 23+5
 
Oon vallan unohtanut toivottaa uudet palstailijattervetulleiksi tänne eli tervetuloa siis kaikille uusille :wave:

Sokruli Pitääkin kysyä tuosta epistä, että eikö sulle laitettu sitä "putkea", josta menee sitä kipulääkettä koko ajan??? Mulla laitettiin se putki ja hyvä niin! Kun eikös se muuten olis spinaalipuudutus eli ns. kertaluontoinen yksi piikki selkäytimeen eli sama kuin epi, mutta sitä putkea ei tule, josta menee sitä lääkettä koko ajan tippana. Mulla laitettiin vielä oksitosiinitippa jouduttamaan synnytystä ja vahvistamaan suppareita, mutta en tuntenut yhtään mitään, vaikka tippa oli niin täysillä kuin voi vaan olla eli koin hyvänä asiana sen putken. Veikö se alapääpuudute sulla tunnon ja millä tavalla (kokonaan vai osittain) kun epistä ei ollut enää apua? Eli oliko tuosta alapääpuudutteesta apua oikeesti, kun epi ei enää vaikuttanut. Saako kysyä, että mikä pienellä oli, kun hän ei hengittänyt synnyttyään? Kyllä nää aina koskettaa :heart:

NuttyKitty Hui kamala, on varmasti säikäyttänyt! Mut hyvä juttu, kun kävit tarkistuttamassa tilanteen. Kannattaakin tarkistuttaa mieluummin kuin katua myöhemmin. Onneks ei ollu mitään pahempaa, vaikka ei tuo migreenikään mikään kiva vaiva ole! Saitko mitään migreenilääkettä tai reseptin, jos uusiutuu? Toivottavasti jäi kuitenkin vaan yhdeksi kerraksi!

tiuhti_ Sun mies on sanonu ihanasti sulle, todella huomaavaista :heart: Ei vaan mun mies tajuis sanoo mitään noin kaunista! Ja nyt nainen kuuntelet miestät ja TOTTELET :D Mä täällä paapatan samaa sulle mitä miehes eli nyt rennosti ja vaan pakolliset kotihommat. Kohta teillä on uusi pomo ja voi olla, ettet enää saakaan levättyä ihan noin vaan pitkään aikaan. Joten nyt nauti muru :heart: Mut tiedän, viisaita sanoja, mut vaikee toteuttaa... Toivottavasti sulla ei kestäis suppareita montaa päivää ennen h-hetkeä. Ei meinaan oo mukavaa sekään... jos supparit alkaa, niin toivon, että sulla käynnistyis sit myös se synnytys. Mun on pitänyt jo pitkään kysyä, että miten siellä töissä loppujen lopuks meni, saitko puhuttua asian selväksi? Täällä on ollu aivan ihana ilma tänään, käytiin vauvan ja koiran kanssa 1,5 tunnin kävelyllä! Veli soitti Hesasta ja sanoi, et siellä tulee vettä kaatamalla... mä käänsin veistä haavassa ja kerroin, et meilläpäs on ihan terassikelit :D Sori, ei ollut tarkoitus kääntää veistä haavassa sullekin, mut ihan pakko oli sanoo :whistle: Mut nyt kyllä sataa vettä... tais kelit siirtyä sieltä Hesasta tänne! Mut ei haittaa, saapahan lumet kyytiä.

nellielli
Tuo malttamattomuus kuuluu asiaan :D Ihan varmasti kaikki on hyvin, oot vaan positiivisella asenteella niin kauan ennen ku on oikeesti aihetta huoleen! Ja toivottavasti sellasta tilannetta koskaan tulee, että ois mitään huolta. Saanko kysyä, että missäpäin sä asustelet? Ei oo pakko vastata, jos et halua :D Tai voit laittaa vastauksen myös yksärinä, jos sille tuntuu. Eikun mietin vaan, kun puhut aika samalla tavalla kuin täällä meilläpäin ;)

eskapismi Sullakos ne kalvot puhkaistiin? Kyllä nyt poju odotuttaa äitiä ja pitää jännityksessä! Tiedän tunteen, kun alkaa itse olla täysin kypsä raskauteen ja haluis päästä jo tositoimiin. Ei siinä oo mitään itsekästä, älä syyllistä ittees :heart: Saa sitä äidilläkin olla tunteet, eikä se tarkoita, että ois jotenkin huonompi. Nyt pää pystyyn muru, otat iisisti ja nautit omasta ajasta vielä, kun voit! Kokeile kaikkea taikoja, et alkais vauveli tulla :D Mut ei kyllä oo enää kauaa joka tapauksessa.

syysmyrsky Mulla tuli kans ponnistamisen tarve, mut se tunne meni mulla ohi! :O Mulla oli aluks ihan juamalattoman kova tarve ponnistaa, piti tehdä töitä sen eteen, etten ponnistanut ja välillä en voinut hallita itteeni, kun keho vaan ponnisti ja tunki vauvaa pihalle ihan ku oisin paskaa vääntänyt oikein urakalla. Ja sillon oltiin viel siinä vaiheessa, etten olisi saanut ponnistaa. Ihan kamala vaihe, oli meinaan tosi työlästä keskittyä ja "pidätellä", sen verran kova oli se ponnistamisen tarve. Mutta sitten kun olin 10cm auki ja sain luvan kanssa alkaa ponnistella, niin tunsin vaan kaksi kertaa sen kakkahädän, ja sitten pompsista vaan, en tuntenut yhtään mitään, en suppareita enkä ponnistamisen tarvetta. Oliko sulla se ponnistamisen tarve ihan loppuun asti?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Mun on pitäny ihan samaa huudella minkä kuumeilija kerkes, eli missä Gabi on? :attn: Pitääkö meidän laittaa joku etsintäkuulutus, Wanted Gabrielle, elävänä ja hyvävointisena kiitos. :D

Onko muuten muilla ollu näillä viikoilla (rv15 menossa..) pieniä vatsakipuja ja nippailuita? Nyt on ollu eilen ja tänään, ei mitenkään jomota kokoaikaa mutta välillä nippailee ja nivuset on hieman jokseenkin kipeät. Tai ei kipeät mutta kuin vatsahapoilla. Oiskohan tää nyt sitten sitä kuuluisaa kohdun kasvukipua? Nyt nimittäin vasta alkanu tuntumaan tuommoset..

Kohdun raja ainakin tuntuu jo hyvin selvästi tuossa pari senttiä navan alta ja dopplerillakin kun kuuntelee niin vauvan sydänäänet löytää jo paljon ylempää. Mie se vaan huolehdin ja mietin, että tyypillä ois kaikki hyvin. :)
 
Kuumeilija Oli mulla se letku kiinni siinä selässä, mut siinä ei ollu sitä pumppua, et kätilö lisäs sitä puudutusainetta jos tarvi. Mut mulla meni kaikki niin nopeesti sen jälkeen ku sain sen tipan käteen laittaa suppareille vauhtia, etten mä tajunnu pyytää sitä ajoissa. Sit ponnistusvaiheessa sitä ei enään laitettu. Mä vaan kirosin ja huusin et en ponnista ennen ku saan jotain kipuun :D
 
Viimeksi muokattu:
Huomenia :wave: ihanaa lauantaita tytsyt!

Gabista sen verran että hällä kaikki hyvin :) sen verran osaan sanoa! hänkin alkaa olemaan jo seuraavien joukossa, ties vaikka oliskin jo synnyttänyt! luulisin kyllä että olis meille sen raportoinut :D

"kuumeilija",
töistä sen verran että asiat saatiin selville, sanoin suoraan että vituttaa sellanen touhu.. nyt ovat sitten kusessa siellä kun eivät kuunnelleet mua, eli työpula.. noh :) ei ole enää mun ongelma :D siitäs saivat.. ei pahalla, mutta ei hyvälläkään :D ja juu :whistle: kyllä mie otin sen yhen päivän rennosti.. en vaan osaa olla tekemättä! toisaalta jopa nautin kun saan tehdä kotitöitä rauhassa :) mutta mietin vaan että kuinka mun käy kun en enää niitä saa tehtyä ja kämppä on sekasin.. noh :) ehkä mä siihenki totun :D

eska, kuinka se pyöräytys tehdään? :D

Chiba, ainakin mulla alkoi noihin aikoihin nippailut! siis sellaset vihlasut kun esim. nousee nopeesti ylös ja jopa toisinaan menkkajomotteluja! eli kuulunee asiaan :)

taiteilijatar, syötkä jotain monivitaa missä olis samassa rauta? muistathan kun otat rautaa ettei maitotuotteita 2h ennen ja jälkeen jotta imeytyy kunnolla, tehosteeksi voit ottaa vaikkapa poretablettina c-vitamiinia! se auttaa rautaa imeytymään! mulla nousi tuollalailla nopsaan rauta-arvot :)

huhheijaa :) eilen saunottiin, tänään sekstailtiin ja siivosin :D nyt supistelee ja jomottelee alapäähän.. oon mä masokisti kun oikein toivon jotta nää yltyis! kävin myös mettälenkillä koiran kanssa :D oon saanu paljon tänää aikaseksi..

tiuhti ja pikkumies 37+2

PS. hui saakeli että tuntuu hurjalta laittaa tollaset viikot omalle kohdalle :O nyt taas toisaalta alkaa tuntuu että mihin aika katoaa?!
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli
Poks. :)

Emby Toivottavasti kaveri pyörähtäisi vielä. Vaikka synnytys itsellä vielä kaukana, niin kyllä ajatus jalat eellä synnyttämisestä tuntuu aavistuksen kauhistuttavalta.

Tiuhti Kiitos C-vitamiini vinkistä. :) Tuon kalsiumin tiesinkin kun on mummojen ja pappojen lääkkeitä tullut jaettua. ;) Otan illalla Obsidanin ennen nukkumaan menoa, niin ei ruokailut vaikuta (ja muistan ottaa). Aamulla on multivita, jossa on 20mg rautaa, mut se on kuulemma ylläpitoannos, eli ei riitä nostamaan arvoa. : /

Hyvää sunnuntaita! Jaksamisia kaikille masujen kanssa! :)

Taiteilijatar 24+0 :)
 
Kiitos onnitteluista :heart: Me kotiuduttiin eilen, yksi "ekstrapäivä" jouduttin olemaan Taysissa keltaisuuden ja valohoidon takia. Lisäksi sairaalassa asennettiin vauvalle lonkkavaljaat, koska hänellä on löysä lonkka (luksaatio). Niitä joudutaan pitämään 1-2 kk. Ensin valjaiden asennus tuntui ihan maailmanlopulta (tietenkin vielä siinä synnyksen jälkeisessä hormonimyrskyssä), mutta nyt niihin on tottunut ja pystyy jotenkin paremmin nauttimaan vauvan kanssa touhuilusta. Ja tosi kiltti ja rauhallinen vauva meillä on :heart: Imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja maitoa tulee jopa yli äyräiden ;)

Kaipaamaanne synnytystarinaa on tulossa piakkoin! :)

Kiitos päivityksestä taiteilijatar , tässä vielä etusivulle meidän tytön mitat: 3490 g ja 51 cm :heart:

mynttis ja vauva 5 pv
 
Emby Multa löytyy listaa noista kääntämiskikoista, tosin munhan kohdalla ne ei toimineet :D Mutta oon aatellut että meidän vauvalla oli joku perustavaa laatua oleva syy olla kääntymättä, sulla varmasti on vielä toivoa :) Mutta juurikin nuo asennot josta oli jo mainintaa, konttausasento ja siinä tehtävä kissa-liike, selällään olo silleen että peppu on koholla, pää alaspäin asento niin että polvet on sohvalla ja kädet nojaa lattiaan. Jos tämä sivu ei ole vielä tuttu niin kannattaa käydä katsomassa, sieltä löytyy lisätietoa noista liikkeistä:
Spinning Babies Home | spinningbabies.com

Lisäksi vyöhyketerapiaa ja akupunktiota on ilmeisesti käytetty onnistuneesti. Mä kävin vyöhyketerapiassa myös kokeilemassa, mutta se oli vähän liian myöhään kun viikkoja oli jo 39. Terapeutti sanoi että yleensä 36-37 viikoilla käydään.

*muoks. Niin ja ei se perätilassa synnyttäminenkään niin kauheeta ole ;)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Huomenta ihanaiset :wave:

Mitenkäs täällä voidaan? tiuhti? eska? Entä atl? :)
..ja kaikki muut :heart:

Mitäs PikkuMyy?! Miten selkä?

Tää pääsee tänään ultraan taas ^_^ näkee toisen. Khihihi.
Ja mies pääsi töihin!! Kerroinko teille jo siitä?! Siis oikeeeeeessstiii! Ollu yli vuoden työttömänä ja nyt pääsi töihin \o/ ..opiskelihan hän tässä, mut siis kuitenki. Voi vitsi! Hiukan tiukille meinas vetää :)

Huomenna neuvolalääkäri, ajattelin sanoa naikkoselle, et mä en muuten mene enää töihin. Olis kolme viikkoa töitä vielä ja kiinnostaa ko kilo paskaa.. ^_^

Emby^ ja nökö 32+0 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87 ja viida
Huomenia ja POKS 29! Kohta rikkoutuu maaginen kolmenkympin raja, jee! :wave:

"kuumeilija" En tosiaan saanu vielä mitään lääkitystä migreenikohtaukseen. Lääkäri oli vaan, että "nyt sitten tunnistat jos seuraavan kerran tulee kohtaus"

hankinnoista Haettiin viikonloppuna huutonetistä huutamani Gracon koliiikkikeinu, iso härveli jossa siis paristoilla toimiva värinä ja keinu. :) Lisäksi vaunut on tilattu ja haettavissa kesäkuussa. Ensin aattelin sitä lelukaarileikkimattosyteemiä, mutta mies toppuutteli että eikö senkin kerkeä myöhemmin. Mitä ootte mieltä?
Minkä ikäinen vauva kiinnostuu lelukaaresta/ jaksaa tarkastella sitä?

raskauden tunnoista Mietin tossa eilen, että tosi jännä miten sitä alkuraskaudessa oli ajatukset ja tunteet jotenkin paljon sisäänpäin kääntyneemmät kuin nykyään. Sitten keskiraskaudessa tuli hetkellisesti sellainen paniikki että "o-ou, tää raskaus onkin jo näin pitkällä! En mä haluu vielä synnyttää! Ja nyt sitä on jo niin sinut tän raskaana olemisen kanssa että oottelee jo synnytystä ja "katseet on kääntyny omasta navasta ulospäin ja syntyvään vauvaan.

Uhmaikäisten lasten käytös Oltiin viikonloppuna kylässä perheessä jossa on yksi 2,5 vuotias tyttö. Tyttö veti heti alkuun sellaset puolen tunnin itkuraivarit, muuten oli ihan kiltisti, mutta loppuillasta meinasi taas vetää raivarit ihan aiheetta. Vanhemmat kertoivat, että tytön kanssa on tosi rankkaa; yrittää komentaa ja pompotella heitä ja tuuppii ja lyö myös. Tarhassa tytöstä on sanottu että on todella vaikea ja että hänen kanssaan on tosi raskasta, tuuppii ja lyö muita lapsia. On kuulemma lapsipsykologikin tulossa käymään... tuli vaan jo niin kauhu, että millainenhan lapsi sitä meille syntyy ja myöskin kysymys siitä että mikä on normaalia uhmaa ja mikä huolestuttavaa? Onko kellään kokemuksia? Onko normaalia tuuppia ja lyödä vanhempia/muita lapsia ja vetää raivarit esim. siitä jos äiti ei laita kahvikuppia pöydälle kun piltti niin käskee?

Lasten ikäerosta tämä ikuisuuskysymys heräsi jälleen tuosta edeltävästä, että voiko tuollainen huono käytös toisia lapsia kohtaan johtua sisarettomuudesta tai siitä että ei ole tottunut muihin lapsiin kun on ainoa? Itse ajattelin että en haluasi "tehdä" toista lasta putkeen vaan joku 4-5 vuoden ikäero olisi kiva, mutta jos lopputulos on tuollainen, että kohdellaan huonosti muita ihmisiä ja että äiti ei saisi hetkeäkään tehdä mitään muuta kuin kiinnittää huomioita lapseen niin enpä tiedä.... :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihan pikana vain omaa napaa...

Tää poksuu ja lähtee näytille. Pari päivää jo hiljasta ja nyt ei kestä pää enempää kun vain pari liikettä tuntunu vuorokauteen. Aamuyöstä tunsin yhden potkun, sen jälkeen ei taas mitään. Illalla nukkumaan mennessä yleensä touhuaa ihan kauheesti, eilen kolme tuntia yritin herättää ja ihan pienen liikkeen tunsin. Kaikki on varmaan hyvin mutta pakko lähtee tarkistuttaa että saa mielenrauhan...Tuun kertoilee sit kuulumisia!

viida ja hirmu rakas :heart: 39+0
 
EmBy Ihan ekaks, Onnee miehen työpaikasta!! =) Niin ne asiat vaan aina järjestyy!
Kiitos kysymästä, tää voidaan suhteellisen hyvin.. Selkä on kipee joka päivä enemmän tai vähemmän kipee, riippuu siitä kuinka paljo on touhannu. Mutta nyt on tullu lisäks ristiselän väsymistä.. Alkaa vissii toi etureppu vähä jo painaan. ;) Turvottaa ja närästää, siinäpä keskeisimmät.. Ja nyt on tullu ihan hurja VäSY jakso!! |O ..mutta sitä oli tuola kesäkuisis oikeestaa kaikilla nyt.. Mutta, jos näillä selviin loppuun asti nii hyvä. Noihan ny on ihan pikkujuttuja, saa olla onnellinen ettei oo mitää muita murheita odotukses. :) Tuuhan sitte kertoon mitä ultras näky.. Viäkö Nökö majailee väärin päin?

Viida Vara paree ku vahinko, toivottavasti masus kaikki hyvin! :heart:

(.) Täälä on eilen laitettu pinnikseen lakanat.. :D Ai miten niin oon hätäänen.. :ashamed: Mä en vaa voinu vastustaa ku pesin lakanat nii. Vielä ku sinne sais sen PikkuRakkauden tuhisemaan. :heart: Hoitopöytäki käytiin suunnitelmista poiketen ostamas. Meinattii laittaa khh tasolle, mutta, joku sai mut muuttaan mieleni, ja halusin kaikki tavarat samaan paikkaan vauvan huoneeseen. No, eipä pudonnu edes korkeelta. Saatii meinaa pöytä puoleen hintaan ku oli poisto. Ja malli oli siro, ei vie nii hurjasti tilaa. :) ..nii ja isäntä tykkäs ku sen sai kasattuna hakee.. ;)

Voimia naiset teille, ootte niin :heart: Tää lähtee ny visiitille siskolle, palailen huomenna.. :)
 
Heippa! :)
Tulin teiltä täältä kyselemään vähän neuvoa...
Eilen lemmiskeltiin miehen kanssa (ekaa kertaa plussan jälkeen, ei siis ole ollut haluja) ja melkeen heti sen jälkeen tuli järlyttävä kipu/vihlominen tonne alas.. ehkäpä tonne häpyluun seuduille tai ainakin sinnepäin.. kipu oli jatkuvaa, mutta välillä tuli kopupiikkejä, jotka lamaannutti täysin, enkä pystynyt liikkumaan ollenkaan! en todellakaan valita pienistä, mutta nyt koski todella kovin!! kyyneleet valu silmistä ja purin hammasta yhteen... mies avuttomana tyytyi silittelemään kun ei muuta voinut!
Heti nyt tietysti pelko perseessä, että kesken menee..
Pitäisikö soittaa lääkäriin tms? tai ylipäätään, mitä tuo voi olla??!?

YP 5+0 (jos siellä vielä joku eilisen jälkeen jaksaa kasvaa)
 

Yhteistyössä