Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Huomenta! :)

NiQ, noni joskos se pikkukakkonen sieltä sitten tärppäisi mahd. nopeasti. ;) Hassua kun monet jo yrittää pikkukakkosta, kun minä vasta olen pikkuhiljaa puolessa välissä ekaa. :D noh, parempi myöhään kuin ei milloinkaan.. siis minun tapauksessani. :)

Voi Viida, miten ihana massu siellä onkaan. Ja sieltäkin löytyy bola näköjään! :)

ON: Täällä on huomattavasti olotilat parantuneet! Virtaa on ihan mukavasti, jaksaa jo kotona touhuta iltaisinkin kunnolla ja huonosta olosta ei kauheasti ole ollut merkkejä. Toki nälkä vaivaa kokoaikaa mutta nyt sitä pystyy jo vähän "sietämäänkin" ettei tarvi olla heti mupeltamassa jotain kun vähänkin tuntuu nälähtävältä. Ehkä tää tästä nyt alkaa viimein helpottaa! :)
Ja liikkeistä mie en oo aivan varma... Jotain myllerrystä tuolla tuntuu aina välillä, mutta onko se sitten ilmaa vai oikeasti pieni, niin sitä en tiedä. Välillä tuntuu vahvempana ja välillä taas hennompana. Mutta kovasti se ainakin myllertää ku dopplerilla kuuntelee välistä. :heart:

Chiba ja My 15+4 :heart:
 
kuumeilija, ystävä oli sitä mieltä, että se lääkäri ei oo vaan tehny sitä tutkimusta kunnolla. Semmonen olo mullekin jäi, niin varovasti se kyllä kokeili, että tuskin sai ees sormeensa kunnolla sisälle... Ystävä kuitenkin on kokeillut, että kalvot menee vauvan päätä myöten jne. Tuskin se tommosia tuntemuksia saisi sormiinsa, jos kanava ois suljettua? Monet on kyllä kertoneet saaneensa erilaisia tuloksia sisätutkimuksista, kun on ollut monta ronkkijaa, joten kai se vaan sitten riippuu tutkijasta :D

Aamu alkoi supistuksilla, selkään ei toistaiseksi koske ollenkaan jee! Toivottavasti supparit vahvistuis... Miehellä ois In Flamesin keikka tänään illalla sopivasti :D
 
Hellurei ja mukavaa lauantaita :) ihana ilma ulkosalla! mies lupasi olla hetken pojan kanssa jotta pääsen nautiskelemaan tuosta ilmasta kävelyn parissa, koira tietysti mukana!

joskohan sitä rustais syntymäkertomusta =)

eli sunnuntaiaamuna huomasin että nyt alkaa tosissaan irtoomaan limatulppaa :) sitä tippui pönttöön kunnon möntti, YÖK! ei tullut kuitenkaan supistuksia tai muutakaan, joten lähdin kaupoille ostamaan terassille kukkalaatikoita ja orvokkeja, kaupassa ollessa tuli eka supistus.. teki hiukan kipiää mutta meni ohi! mutta enpä tienny että se tarkotti lähtöä :D

tulin kotio ja supistuksia oli tullut epäsäännöllisesti jonki aikaa.. puoli 5 ne alkoi kuitenkin tuntumaan jo aika tumakoilta, koski myös selän puolelle mutta pystyin olemaan, myös massu alkoi tyhjenemään.. aloin silloin kellottamaan ja huomasin että tulevat 5 min välein :) olin silloin vielä pihalla laittamassa niitä kukkalaatikoita (ja edelleenki niistä puuttuu mullat, pelkät orvokit on paikallaan :D)

siinä mä niitä seurailin ja menin suihkuun, lämmin vesi vaan loppui aika äkkiä joten tulin pois, jolloin supparitkin vähä rauhottui, mutta alkoi kuitenki uudestaan :) soitin ekan kerran synnärille ja sanoivat että menisin lepää hetkeksi, että josko ne loppuisi vielä!

puoli 9 maissa soitin uudestaan koska aloin olemaan jo hiukan kipiä, en pystynyt olemaan aloillaan supparin aikana, mutta ne ei kestänyt kyllä vielä edes 1 min silloin mutta tulivat säännöllisesti. lähettiin sitte joskus 9 aikaa sairaalaan.

sairaalaan päästyä olin käyrillä ja kohdunsuun tilanne tarkistettiin, SE OLI TAKANA PIILOSSA, kätilö ei edes ylettänyt siihen!!!!! vitsi ku petyin ja olin varma että ne loppuu vielä :D kätilö kuitenki sanoi että menen suihkuun ja katsotaan sitte uudestaan, olin reilu tunnin suihkussa.

hiukan 11 jälkeen tulin pois suihkusta ja tilanne katottii uudestaan, sormelle auki, JIIHUU :D mutta kätilö sanoi että saattavat vielä loppua, olihan viikkoja sunnuntaina vasta 37+3. mies passitettiin kotiin ja mut petiin maate, jäin siis sairaalaan.

mulle annettiin kaksi kipupiikkiä pyllyyn, kumpikaa ei auttanut vaan supistukset alkoi tekee tosissaan kipeetä. menin joskus 2 maissa uudestaan suihkuun ja olin siellä 2h! kätilö tuli hakemaan mua pois käyrille ja sanoi että katsotaan kohdunsuu, olin 2 cm auki! eli edistystä tapahtui.. sain toisen kipupiikin, mutta sekään ei auttanut.. koski niin pirusti! lämpötyynyn ja kauheen ravaamisen kanssa kärvistelin puoltoistatuntia vielä kunnes kätilö tuli sanomaan puoli 6 maissa että hän menee täyttämään mulle altaan ja pääsen saliin :)

6 aikaan katsottiin taas tilanne ja olin 4 cm auki :) eikun ammeeseen lillumaan! amme saatiin juuri täytettyä ja ehdin 5 min "nauttia" ammeesta kunnes yhtäkkiä kuului kova POKS ja tunsin virtauksen jalkovälissä, LAPSIVEDET MENI! soitin kätilön paikalle ja pois ammeesta pedille ja käyrille.. kunnon supistuksia piirtyi 3min välein ja soitin miehen paikalle.. hän ehti olla töissä 20min :D

tuon jälkeen se alkoi, meinaan KIPU! supistukset oli helvetin kipeitä! sain sitten avuksi ilokaasua, mutta eipä siitä mennyt kuin pää ihan sekaisin, siksi se varmaan auttokin vähä supistuksiin..

8 maissa aloin rukoilemaan epiduraalia, kipu oli ihan kamalaa, meinasi taju mennä ja vedin ilokaasua ihan hulluna! vihdoin sen sain joskus puoli 9 ja taivas aukesi :) sain nukutuksi sen jälkeen 1h kunnes ne alkoi tuntumaan jo läpi.

tilanne katottiin 10 maissa uudestaan ja olin 6cm auki, supistukset alkoi taas tekemään kipiää ja imppasin taas ilokaasua ja sain hetken kuluttua uuden satsin puudutetta, se auttoi taas rentoutumaan hyvin :)

puoli 1 olin sitten 10cm auki, mutta vauva ei ollu laskeutunut ja ponnistamisen tarvetta ei vielä tuntunut.. kunnes puoli 2 alkoi supistukset taas kovana ja kauhea kakkahädän tunne, siitä se alkoi, PONNISTAMINEN VIHDOIN JA VIIMEIN! ensin harjoittelin hieman ja sain vauvan laskeutumaan hollilleen..

sitten en muista enää, kipu oli kamalaa, supistukset sattui niin helvetisti ja se paineen tunne oli kova! epiduraali ei siis enää auttanut ja ilman mentiin! ei ehditty enää laittamaan oikein mitään lääkettä, ainoastaan paikallispuudute välilihaan jos oli tarve leikata eppari, mutta ei tarvinnu, sattui ihan kauheesti, huusin, kirosin ja puristin miehen kättä samalla kun mun jalat oli kahden kätilön kyljissä ottamassa vauhtia ponnistukseen.. klo 14.15 poika oli pihalla, kipu loppui siihen ja sain pojan syliin :heart: kyyneleet valui silmistä, se oli ohi, melkein 2 vuoden odotus palkittiin :heart: mieskin itki kauheasti.. ei sitä voi sanoin kuvata kun saa pojan omalle rinnalle.. olin ihan huumassa rakkaudesta!

mun mielestä synnytys meni hyvin, kipu oli kovaa, mutta kyllä sen uudestaan kestää ;) supistukset sattui minusta enemmän kuin ponnistus! siinä sai tehdä kivun eteen jotain..

tulipas pitkä ja aika yksityiskohtanen sepustus, mutta näillä mennään :)

tiuhti ja pikkumies 6pv :heart:
 
Ihana ja koskettava synnytyskertomus tiuhti kiitos!! :heart: Ja vihdoin se tosiaan on totta, teillä on oma pieni poika :heart:

Ja kiitos masukuva kehuista Chiba ja kuumeilija ja eska =) Omasta mielestä näytän kuvassa hoikemmalta kun oikeesti oon, massaa kun kerrytin sen 18kg ja satakin ropisi jo muutama kilo sitten. Mutta ehkä mä oon niitä onnekkaita joilta jää 10kg sairaalaan :)

Mulla on tiättekö sellanen olo kun ois kohta pääsemässä siihen äitiyden salakerhoon jäseneks josta lapsettomat ei tiedä eikä niille kukaan osais kertookaan, siitä tunnepuolesta että miltä tuntuu tulla äidiksi... :heart: Sellanen kun kaikki äidit myhäilee ja katsoo mua jännästi että kohta se tietää ja saa kokea jotain uskomatonta kun oma esikoinen syntyy =) Tai sit musta on tulossa näiden hormoonien kanssa jo ihan höperö...

Hirmu onnellinen olen ja tyttö potkuttelee tässä ihanasti samalla, ihan kun kertos että ei oo mamma pitkä aika kun nähdään :heart:

Anteeksi kaikille kun oon niin omanapainen, luin kyllä kaikki kirjotuksenne mutta en jotenkin osaa sanoa mitään. Oon ihan lamaantunu vaan tähän omaan pieneen maailmaan jossa on tällä hetkellä vain minä, mies ja vauva.

viida ja pieni neiti 39+5
 
Viimeksi muokattu:
Ihana synnytys oli sulla tiuhti :heart:

Mulla tuli 12 kiloa lisää raskauden aikana, ja sairaalaan jäi 10. Nyt oon laihtunu 17 kiloa eli lähtöpaino alitettu :D

Nopeessti vaan kommentoin, nyt lähen laittelee Iidan yöuni kuntoon, ja sit velliä nassuun ja likka nukkumaan tossa 8 aikaan. Sit on mun omaa aikaa, piikki massuun, siideri auki ja makoilen sohvalla tunnin. :)

Ihanaa loppu viikonloppua teille naiset :)

- Sokruli ja Iida 3kk3vkoa -
 
Mulla on tullut raskauden myötä lantio tai siis sellasta naisen muotoa edestä katottuna kun ennen mulla on ollu sellanen suora vartalo kun on urheillu. Siskon mies aina sanoo ku nähään pitkästä aikaa et "persees on levinny" ja oon aina sanonu sille et ei se levii ku se kasvaa vaan taaksepäin :D mut nyt on siis levinny! Siis läskiä tää "lantio" on mut oon aina sanonu omallekki äitille et äitillä pitää olla hiukan jotain luiden ympärillä :)
 
Laretzki
viida Mulle tuli se 18 kiloa, joista joku 10 jäi synnärille. Nyt sen jälkeen on lähtenyt kilo viikossa vauhtia, tosin hetken junnaus oli tossa pari viikkoa sitten. Nyt on 6 kiloa siihen mitä painoin raskauden alussa, mutta siitä on tarkotus vielä 7 kiloa pudottaa takasin mun pitkäaikaseen normi painoon, pillereiden lopettaminen kun sai painon pompsahtamaan...
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja viida
atl
tiuhtin perheelle suurensuuret onnittelut, ja kiitos synnytystarinasta!

viida Peukut on pystyssä ettei sun tarviis enää tulla päivittelemään muita, kuin synnytyskuulumisia :)

Sain tarinasta lohtua (nimim. kohdunsuu jossain hukassa ja ihan kiinni) :D Täällä siis käynnistys aikaisintaan ke. Jos onnistuu..
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
hyvää vappua kaikille :heart:

viidalle
kauheesti tsemppiä :heart: joskohan kohta olis vauva sylkissä!

onnea poksujille!!!! :flower:

jokohan eska olis tositoimissa ;)

mulla tuli raskauden aikana sen 24 kiloa lisää :ashamed: niistä 11 jäi synnärille :D eli kyllä mäki yllätyin! ja mun kroppa näyttää omaan silmään ihan hyvältä, mitä nyt massu vähä roikkuu ja on sellua mutta silti :D oon ihan tyytyväinen! tästä se vielä paranee!

täällä tuli sitten kohtutulehdus :( eilen olin tipassa sairaalassa ja pääsin kotio kun vinguin hetken aikaa etten jää osastolle! tulehdusarvot oli sen 138 (saa olla sen 3), mutta koska olen kuitenkin niin hyvinvoiva niin sain sitten lähteä. kaksi antibioottia sain mukaani ja jos olo menee huonommaksi ja kuume nousee korkeaksi pitää mennä välittömästi osastolle takaisin! yöllä oli kuumetta mutta laski kun otin kaksi panadolia :) eli silleen ihan hyvä.. nyt pitää vaan yrittää lepäillä, kauhean vaikeaa koska olo on kuitenki ihan hyvä! tekis nyttekin mieli imuroida yms. mutta pakko ne on jättää väliin..

poika on ihana :heart: ns. helppo vauva :) syö hyvin, nukkuu pitkiä pätkiä ja seurustelee jo aika paljon päivisin, on siis hereillä jo pitkiä pätkiä!

mie oon kuitenki niin onnellinen, harmittaa kyllä että aina mie meen kaiken vaikeemman kautta, eli olis tämäki tulehdus saanu jäädä! saakeli :kieh:

onnellinen tiuhti ja pikkumies :heart: 1vk 1pv
 
Viimeksi muokattu:
Voi kauhee kun chibakin on jo noin pitkällä. Miks tuntuu taas,että omat viikot ei etene mihinkää ja toisilla ne juoksee? Hullua.

Voi tiuhti tsemppihali! En tiedä miten kurja on kohtutulehdus,voin vain kuvitella,mutta ei kyllä sua helpolla päästetä :/

Muilla tsempit viimehetkiin ja itse tositilanteisiin,ootte aina tasaisin väliajoin mielessä,vaikka oma arki verottaa aika paljon. Tänäänkin tuo isäntä taas lähtee 2viikkoo pois,että jäädään tänne kaksin Lucan kanssa. Mutta noh,kyl me pärjätään ;)

Taiska ja Luca 8kk ja muru 10+5
 
tiuhti, auts. :/ Ei kuulosta kyllä kauhean kivalta.. Onko kohtutulehduksessa minkälaisia oireita, muutaku kuumetta ja varmaankin mahakipuja? Parane pian muru :heart:

taiska, no hei meikäläisestiki tuntunu että kaikki on niin kauhean pitkällä ja mie tulen hyyyyvin hitaasti perässä, mutta nyt sitte havahtunu että herranen aika lähti jo 17 viikko käyntiin. Ihan hurjaa. :D Ei jotenkin osaa uskoa että on jo noin pitkällä ja kohta tulee jo puoli väli vastaan. :)

Ihanaa vappua ihanaiset! :heart: Lähtis käymään kaupassa hakemassa grilliin vähän lisätäytettä ja kokkailemaan ruokaa niin, että napa rutisee! Ihana kun jo normi ruoka menee vaivatta alas (ei kylläkään jauhelihakastike edelleenkään) ja olot on parantuneet huomattavasti.
 
POKS 40+0!

Eli täällä sitä ollaan yhtenä kappaleena, alkaa pikku hiljaa olla ihan jäätävän kokoinen meisseli otsassa :mad: viime yö oli taas niin kivulias, ettei mitään järkee! Elämän pääsisältö tuntuu olevan enää panadol-kaurapussi-jumppapallo-suihku -akselilla, mitään ei pysty tekemään eikä oikein jaksa sosialiseerata kenenkään kanssa. Täytyy sanoa, että kylläpä olikin helppoa se odotus silloin, kun ei vielä ollut mitään vaivoja! Neuvolaan soittelin eilen ja varasin vielä ajan tälle viikolle, ylihuomenna saa luultavasti mennä sinne taas :( PAH!

chiballa on ihana massu :heart:

tiuhti, koitahan nyt vaan lepäillä, että paranet kunnolla! Tsemppiä :hug:
 

Yhteistyössä