ESIKOISESTA PITKÄÄN HAAVELLEIDEN PINO Vol.2

Heippa tytöt!

KP:lle suuren suuri hali tädistä :hug:

Kaikille muillekki tädistä kärsiville suuret halitukset :hug: :hug:

Sinirusko, voisko se olla ettet oo ovuloinu tässä kierrossa, jos ne tikutki n'ytti haaleaa viivaa, sehän pitkittää kiertoa joskus.

Halle, toivotaan että se lunssa olis merkki jstain suuremmasta (ei possunuhasta kuitenkaan :D :D)

Täällä on toivotuttu reissusta ja tänään käytiin tekemässä hoitosuunnitelma väestöliitolla. Ovis oli ultran mukaan tapahtunu ja noin 21.8. pitäs tädin tulla, siitä sitten pistelemään toinen vuotopäivä, iiks!

Taidan tehdä nyt sellaisen jutun, että jätän tämän pinon. Lapsettomuus-puolelle perustan uuden pinon ja sinne on kaikki tervetulleita jotka kokevat sen omaksi paikakseen. Me ollaan niin selkeästi lapsettomia, ettei tää kuumeilu-puoli oikein tunnu enää omalta. Tarkoitus on perustaa nimenomaan samanlainen pino, ei sellaista kuukausipinoa, missä on vaan teknistä hoitolöpinää vaan just tällanen nii kuin tämäkin on ollu. Ne ketkä jää tänne puolelle, saatte vapaasti jatkaa tätä pinoa, ja vaikka kopioida ensimmäiseltä sivulta ton mun listan.

Käyn aina välillä kurkkimassa tänne jääneitä :)

Kaikille plussapuhurit, kyllä me se vauva vielä saadaan!! ++++++++++++ :whistle:

 
KP :hug: vielä tännekkin..

on: oon kovassa kuumeessa, enkä osaa nyt oikee mitää kirjottaa..

Mä tuun Duffyn perässä viimeistään viimenen päivä, ku saadaan tutkimustulokset..mä oon nyt vähän tällanen väliinputoaja..

Duffy vitsi, et teillä alkaa kohta jännät ajat! b:)d hengessä ollaan mukana :hug:
 
Tännekin voisin ilmotella et oon sielä listan alapäässä taas kerran. Nyt tuli sitte vuosi täyteen yritystä. Sen kunniaksi pistin kaikki vauvanvaatteet ja tarvikkeet mitä on kertyny (paljon!!!) isoon muovilaatikkoo ja vein varastoo. Osan jätin tänne sisälle mistä kaveri sitte kattoo mitä se haluaa lainata. Sieltähän ne sitte saa kun tarvetta liikenee.

Helpotti ehkä vähä ku sai ne pistettyä pois :ashamed:
 
KP: :hug: :hug:

Mie olen pitänyt vähän taukoa kirjoittamisessa, koska ei ole mitään kummempaa kirjoitettavaa.. joskus ens talvena pääsemme sinne hoitoihin, joten nyt me ollaan vain.. tietty olemme yrittäneet, ku sen aika oli, mutta muuten olen yrittänyt unohtaa koko asian.. tein tossa loppuviikosta noita ovulaatiotestejä taas pitkästä aikaa, mutta mitään tulosta en saanut.. saattoi johtua siitä, että testausaika muuttui kokoajan töiden takia.. enkä aina muistanut/voinut olla juomatta paria tuntia ennen testausta.. en tiedä mille puolen kuulun, tänne vai lapsettomuus-puolelle.. olen vähän tässä välissä, koska emme ole tällä hetkellä hoidoissa.. pitäis soittaa tonne sairaalaan sitä aikaa lääkärin kanssa jutteluun, jotta saisimme paremmin tietää noista hoidoista..
 
Hei! Saisikohan tähän pinoon liittyä yksi kuumeilija lisää. Yk 10 nyt menossa..en tiedä onko se "tarvittavan" pitkä yritysaika, mutta itsestä se ainakin tuntuu sellaiselle ja jotenkin koen tämän pinon enemmän omana kuin nuo muut. Palstataukoa pidin muutaman kuukauden, mutta nyt taas tuntuu, että pitäisi välillä päästä purkamaan tuntoja jonnekin. Tunnen olevani niin yksin tämän yrittämisen ja toiveen kanssa. En tiedä, onko luovuttamisfiilis miten yleinen, kun yritystä pidempään takana, mutta itsellä ainakin sellainen on. Miten teillä muilla? Oletteko ajan kuluessa enemmän yrittäneet siirtää ajatusta taka-alalle vai alkaneet ihan tekemällä tehdä vauvaa? Mulla kesä meni ihan hyvin tämän asian kanssa, joskin menkkojen alut on ollu vaikeita, mutta nyt on ihan paska fiilis. Ei niinkään edes siitä, ettei vauvaa kuulu, mutta olen vaan niin helvetin kyllästynyt yrittämiseen, oviksen metsästykseen ja kaikkeen muuhun. Miten te muut jaksatte? Mun mielestä piinaviikotkaan ei ole niin vaikeita henkisesti kuin nämä ovisviikot. Jos siis mitään ovista edes tapahtuu..ainakaan testien mukaan tässä kierrossa ei tapahdu. Anteeksi tällainen avautuminen...miehen kanssa olen yrittänyt tänään jutella, kun koko päivän on vain itkettänyt ja sen seurauksena tunnen itseni entistä yksinäisemmäksi tämän asian tiimoilta. Jonnekin oli pakko saada asioita purettua.
 
Lääkärissä käyty. Molemmilta otettiin samantien verikokeet ja mulle tehtiin gynekologiset tutkimukset. Mies sai lähetteen sperma-analyysiin. Huojentunut mieli, kun saatiin hommat käyntiin. Eikä edes tarvinnut vaatia tutkimuksiin pääsyä, vaikka julkisella puolella oltiin. Lääkäri oli heti lähetteitä laittamassa. Nyt odotellaan pari viikkoo ja sit kysellään ja katotaan uudestaan, laittaako meidät eteenpäin isompaan sairaalaan. Kotipaikkakunnallamme kun ei tästä eteenpäin enää voida tutkia/hoitaa.
 
tervetuloa Marta :flower: me jaksetaan nyt hyvin, mutta pelottaa, ku viimenen päivä saadaan tutkimustulokset

Pipopi toivottavasti ei oo kauheet jonot sinne jatkotutkimuksiin..meillä reilu kolme kuukautta lähetteen kirjottamisesta ekaan aikaan..b:)d

on: flunssasta pikkuhiljaa selviydytty..ke pitäs tulla täti jos tulee..
 
kaz
Tervetuloa Marta

Jaksaminenhan on sitä, mitä se on olosuhteiden pakosta. Välissä on huonompia päiviä ja välissä parempia. Katsoin viikolla yhtenä iltana sitä norjalaisten sarjaa kätilöt ja itkin molempien synnytysten ajan :'( :'( Tuli hirveen paha mieli, että eikö minulle koskaan suoda tuotakaan kokemusta. Joskun olen kuullut sanonnan, että nainen on nainen, vasta kun on synnyttänyt lapsen. Mitä lapsettomat sitten on? Lapsiako? :/
 
Halle Odotteluun on varauduttava, mutta toivotaan, ettei nyt kamalan kauaa jouduttaisi odottelemaan tutkimuksiin pääsyä. En osannut kysyä lääkäriltä jonoista, enkä paljon muustakaan. Oli täysi työ saada sanottua, miksi olemme tulleet lääkäriin ja itkuhan siinä tietenkin tuli ja mies olla tönötti vieressä kans hiljaa. No alkuun on päästy ja hyvä niin. Tsemppiä teille tulosten odotteluun ja muuhunkin :)
 
minut voi nostaa taustalta haamuilemasta ihan listalle, pitkästä aikaan... Kp1 yk 47. kyllä tympii kun täti tuli 5 päivää etuajassa. tässä tai sitten seuraavassa kierrossa käyn seuranta ultrassa inseminaation vuoksi. jospa se tästä rupeis rullaamaan taas...

 
sinirusko voi pahus.. :hug: :hug:

tervetuloa takaisin onlyer :flower: :flower:

on: täällä on sellaset ovislimat bongailtu et eipä oo ennen nähtykään sellasia..älytön panetus ja pöksyt märkinä koko ajan :D :D sori, oli pakko! :D tottakai hyödynnettykin ne on..
 
äääääääääää kirjotin pitkän jutun ja onnistui poistamaan sen :kieh: :headwall:

Pipopi kiitos! :hug:

Sinirusko :hug: tädistä..

onlyer toivottavasti inssi tois teille sen plussan! b:)d

Siniviuhka :LOL: tuli ihan yrityksen alkuajat mieleen tosta sun tekstistä :p

kaz toivottavasti saat miehesi uskomaan, että saatte vielä sen yhteisen pikkuisen :hug:

on: JEE mulla oli luteraalivaihe 14 päivää! ja miten mä tein sen? vaihdoin rasvattomat maitotuotteet rasvaisiin ja korvasin osan leivistä kasviksilla (mä oon ihan hulluna ruisleipään)..
alkoi siis uusi yk eli nro22..sattuu just oviksen aikoihin olemaan se ultraus siellä sairaalassa..enskierrosta ei kyl parane raskautua, ku sattuis LA just häitten kans samaan aikaan:p
edelleen saan kyllä olla kiitollinen tosta miehestäni..on se vaan niin mahtava tässä kriisinkin keskellä.. :heart:
 
Enpä tiedä minäkään onko paikkani vielä täällä, mutta yk9 menossa ja kp 25/28-30 menossa. Kyllä itsestäni tuo yk9 on todella pitkä aika. Hieman pelottaa takaraivossa josko sitä joutuu loppuvuonna varaamaan aikaa tohtorille tutkimuksiin. En koskaan kuvitellut että lapsen saanti voisi olla näin vaikeaa, kun tuntuu että lähipiirissä ystävät ja sukulaiset "lisääntyvät" kokoajan. :(

Ja kaz: mulla on juuri tuo tuntemus, että en voi tuntea itseäni oikeaksi naiseksi koska en ole synnyttänyt. En tiedä mistä tuo tunne tulee. Annan paljon respectiä ystävilleni siitä, että ovat synnyttäneet. En tunne itseäni heidän veroisekseen :(
 
kaz
Ilolintu Vielä ei kannata murehtia siitä, etteikö saisi lapsia. Tutkimukset tietysti jännittävät, että mitä niistä selviää. Me saatiin siis eilen tietää miehen simppatestin tulokset. Onneksi hoitomuodot on Suomessa niin kehittyneitä, että toivottavasti mekin miehen kanssa joskus onnistuttaisiin. Seuraavaksi mekin mennään tohtorin luoksen juttelemaan sopivimmasta hoitomuodosta. Minulla on nyt kierron viimeiset päivät menossa, mutta eilisen tiedon kuultuani tiedän tädin varmasti tulevat, joten sitä ei tarvitse enää ainakaan jännittää. Vaikkakin se on surullista, että ei luomuna tulla ikuna saamaan lapsia. Eli taivaan isä ei meitä luodessaan ole luonut meitä sellaisiksi, jotta voisimme hänen tavoitteensa toteuttaa. Mikäli lapsia ei suoda, niin minä ainakin aion ottaa kaiken ilon irti elämästä kaikilla muilla tavoilla, sillä onnekseni olen eläinrakas ihminen vailla allergioita.
 
Tutkimuksista sen verran, että jos (ja kun) menkat tässä viikon sisällä taas tulee, niin sitten käyn pyytämässä lähetteen tutkimuksiin. Yk 10 nyt menossa ja tuskin sinne tutkimuksiin ihan viikossa tai kahdessa pääsee. Vielä ei tietenkään ole mitenkään kriittiset yk:t, mutta ajateltiin, että onpahan sitten tieto jos jotain vikaa on ja jos ei ole, niin sitten ns. Herran haltuun koko juttu. Mulla kuitenkin hormoonitasot aika alakantissa, joten päätin, että mitä sitten vaikkei se maaginen vuosi vielä ole täyteen tullut.

Kaz Onnea tulevaan! Ja ihailen suuresti sun asennetta. Tottahan se on, että on elämässä paljon muutakin kuin lapset, vaikkei se niinä tuskaisempina kuumeilun hetkinä aina siltä tunnukaan.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille :flower:
 
Marta me aloitettiin avun hakeminen tk-lääkäriltä. Heti samana aamuna käytiin molemmat verikokeilla ja mulle tehtiin gyne-tutkimukset. Seuraavalla viikolla mies kävi sperma-analyysissä ja nyt odottelemme tuloksia. Verikokeista olisi tulokset jo valmiit, mutta papa- ja sperma-analyysituloksissa kestää 2-4 vkoa. Rauhallisin ja luottavaisin mielin (ainakin vielä) odotetaan.

Kaz Onneksi tiede tarjoaa meille hyvät apukeinot :) Mä taas en suostu ajattelemaankaan elämää ilman lapsia. Olen aina ollut hirvittävän lapsirakas. Työssäkin olen lasten kanssa tekemisissä päivittäin. Meille löytyy vaihtoehtoja ihan varmasti!!


ON: kierron joku 20+ päivä. Luulin, etten ovuloisi tässä kierrossa, mutta limat ja +ovistesti tulivatkin vain myöhässä. Se helpottaa oloa, kun tietää, että ainakin ovulaatio tapahtuu. Muusta ei sitten niin tiedäkään.. Tuloksia odotellessa.
 
Ilolintu tervetuloa :flower:

kaz ja Pipopi mä olin aikasemmin aivan sitä mieltä, että elämästä ei tulisi mitään ilman lapsia se oli minun elämäntarkoitus...nyt ajattelen noin niinkuin kaz..mulla on nyt ihana elämä kahden koiran ja miehen kanssa..vielä kun saisin maalta talon, niin kokoaisin sinne pienen eläntarhan :whistle:
mutta periksi ei annetta, meille tulee lapsia, piste!

Marta mä menin omaan tk:seen jossa pystyivät ottamaan vain papa:n, klamydia-testin ja verikokeina S-PRL, S-PROG ja S-TSH..sit laittoivat lähetteen keskussairaalaan, jonne ollaan käyty nyt tarkemmat näytteet antamassa esim. sperma-näyte yms..

Kukas alottais uuden pinon ja alkais päivittämään noita etusivun tietoja?
 
Heippa!

Mä voisin ilmottautua ihan vaan taustailijaksi ainakin alkuun, jos porukkaan vaan pääsee..? Olen entinen JenPen, nimimerkki ja mieskin vaihtunut tässä välillä...

Edellisen miehen kanssa yritystä olis siis melkein vuosi ilman tulosta. Munasarjoissa todettiin kysta talvella, mutta jatkotutkimuksissa todettiin sen ilmeisesti olleen toiminnallinen kysta jonka ei pitäisi haitata ainakaan paljoa raskaaksi tulemista. Nyt oli taas menkkojen aikaan sellaista alavatsakipua, että mietin onko kysta tullut takaisin heti kun olen lopettanut pillerit.

Sen verran vaan taustatietoa, että uusi mieheni on kaveri muutaman vuoden takaa ja yhdessä ollaan oltu nyt puolien vuotta. Kummallakin on vauva haaveissa ja koska en kovin helposti raskaaksi tule, päätimme jättää ehkäisyn pois jo näin pian. Perheeseen kuuluu myös nuori koirapoika.

Sanokaa ihmeessä, jos en mielestänne kuulu tähän ryhmään.
 

Yhteistyössä