ESIKOISESTA PITKÄÄN HAAVELLEIDEN PINO Vol.2

Sasuma: Varmasti vaikuttaa stressi raskautumiseen. Mulla ainakin vaikuttaa muutenkin kuukautisiin. Tossa keväällä rakas kotieläimeni jouduttiin lopettamaan ja siitä tuoma stressi ja suuri suru myöhästyttivät kuukautisia. Kun kuukautiset lopulta alkoivat, olivat niin kipeät ettei voi kuvitella.

Reilu vuosi sitten oli stressiä raha-asioista ja silloin mulle tuli joka kuukautisten väliin, ovulaation aikaan muutamien päivien kestoista välivuotoa. Tätä kesti n. 4-5 kk. Kyllä stressi vaikuttaa myös fyysisesti.
 
Pipopi ja HayLina :hug: tädistä...

Orion tsemppiä painon pudotukseen! Etkös joskus nähny unta, et tuut raskaaks marraskuussa? vai muistanko ihan väärin? Sulta pitikin kysyä, et mitä tutkimuksia teille on jo tehty?

Joku kysy siitä FSH-testistä..ei oo kokemusta..ensviikolla saan kyl tietää oman S-FSH-verikokeen tuloksen

sasumalle laitoinki yv:tä, toivottavasti saat stressitasosi laskemaan!

on: mulla on loma ja kauheet suunnitelmat..pitäs maalailla, ommella, lenkkeillä koirien kanssa yms...ihanaa! ja tänään on niin kaunis aamu..aahh..
ainiin..mul oli? ihan outo ovis tässä kierrossa..aina, ku luulin se menneen, ni oireet tuli taas takasi ja eikun miehen kanssa pehkuihin..eilen tunutu sellasta kysta-kipua toisessa munasarjassa, ku peuhattiin ja illalla nauraminen ja kääntyily vihloi kohtuun..saas nähdä mitä ensviikolla näkyy ultrassa :eek:
 
Kiitos peukutuksista :)!

HayLina ja Pipopi :hug: pahimpaan ankeuteen. Kyllä se siitä taas sitten!!

FSH-testistä voidaa kohtalaisesti arvioida munasarjojen reserviä, mitä korkeampi alkukierron FSH, sitä korkeampi biologinen ikä. Näin minun käsittääkseni, en kyllä muista tarkalleen mikä on matala ja mikä korkea. Olikohan mulla 7, ja se oli ok edistyneeseen 34v ikääni nähden.

Halle missä sä olitkaan menossa hoitojen kanssa? Muu toiminta näyttää edistyvän mallikkaasti!! :D

pp 8 eikä vieläkään mitään oloja, paitsi vähäsen arat nännit, mitä on ollut ennenkin.
 
aaahh..oli ihanaa kävellä koirien kanssa 8km mittanen lenkki luonnon helmassa..aurinko paisto, lämmin tuuli, kimmeltävät järvet ja paalatut pellot..musana soi korvissa pmmp ja happoradio, ni pysy hyvin mukana tahdissa :D

Paiju me mennään vasta ekalle käynnille lapsettomuuspolille ensviikon keskiviikkona..sillon saadaan mun verikokeiden tulokset ja miehen simppatestin tulos..APUUVA! Sillon suunnitellaan miten edetään ja mitkä hoidot olis meille sopivia. Mä en oo ennen tienny sun ikää..oot mua 10 vuotta vanhempi...oho
toivotaan, että pikkuinen olis aluillaan mahassasi :heart:
 
En tiedä kuuluuko viestini tänne, mutta.. Mulla on jotenkin tosi kumma vauvvakuume, siis haluaisin kokea raskauden ja sen lapsen taapero- ja vauvvaiän (tiedän että vauvassa on yksi vee), mutta en halua kasvattaa lasta siitä eteenpäin. Tai siis tältä ainakin nyt tuntuu. Yhdessä vaiheessa en halunnut lapsia ollenkaan. Miespuolisella ystävälläni on n. 1v lapsi, jonka kuvia katselen ihan hurmoksessa ja lullutan että eikö olekin söpö. Onko tämä jotain todella outoa, vai onko jollain ollut samanlaisia "oireita"? Olen vasta 21, siis aikaa lapsen hankkimiselle on kyllä, eikä minulla sen kanssa ole mitään kiirettä.
 
Tosi ymmärtäväisiä olivat työterveydessä. Sanoivat että selvästi työuupumusta... :| Nyt viikko sairaslomaa ja unilääkkeitä kouraan... Ens viikolla vielä kontrolliaika ja katotaan sitten että jatkuuko sairasloma vai ei...
 
Musta tuntuu että toi on tuota hoivaviettiä. Haluut tuntea että olet korvaamaton ja että joku on sinusta riippuvainen. Niin itsellänikin on hirveä hoivavietti. Onneksi mulla on koiranpentu johon voin kohdistaa sen :) Ehkä se vaan tuntuu, että et halua kasvattaa siitä vauva-iästä eteenpäin. Mutta asiahan on aivan toinen varmasti sitten joskus kun sinulla on se lapsi ja kun se oikeasti kasvaa ja kehittyy.. Et halua missata sen kehityksestä mitään.

Itseäni voin verrata suhun osalta. En pysty kuvittelemaan itseäni esim. kouluikäisen äitinä, en jotenkin kuvittele olevani kypsä vielä siihen. Mutta voin helposti kuvitella itseni sellaisen max. 5 vuotiaan äidiksi. Hassua. Ja se vauvakuume on valtaisa. Mutta en minäkään mikään vanha ole, 24v., varmaan vaikuttaa jotain. Vaikka monellahan varmasti on tämänikäisenäkin jo 7-vuotiaita lapsia.
 
Tädin yllättämille :hug: :hug:

Sasuma: Mie sain eilen sairaslomaa työuupumuksen takia.. Olen koko kesän voinut huonosti töissä ja vapaa-ajalla, jos vain mietinkin töitä.. On myös ollut väsymystä, paniikki kohtauksia ja iltaisin viimeisenä ja aamulla ensimmäisenä mielessä vain työ.. Olen nyt melkein kaksi viikkoa saikulla ja sitten käyn juttelemässä psykologin kanssa ja katsotaan menenkö takaisin töihin vai jatkuuko saikku.. onneksi eilen sattui oikein mukava lääkäri, koska viime viikolla kun hain ensimmäisen kerran saikkua tähän, silloin se lääkäri vähätteli mun oireita.. Juuri ja juuri antoi silloin muutaman päivän saikkua.. Sain nyt ohjeeksi tehdä mukavia asioita ja unohtaa työpaikka ja kaikki siihen liittyvä..
 
Peppi ja Sasuma on teillä ollut hurjaa, tai ehkä ennemmin kurjaa (sori) työn kanssa. Sitä kyllä välillä pystyy ajamaan itsensä aika piippuun ja hyväksymään kaikenlaisia kamalia työolosuhteita. Onneksi aivot kykenevät ahdistumisen lisäksi myös toipumaan. Tsemppiä!

Hoitovietistä, hmm, hyvä pohdinta! Pitäisiköhän kaiken tämän raskautumisyrittämisen keskellä miettiä välillä vähän nenäänsä pidemmälle. En kyllä usko olevani kovin hoitoviettinen, lähinnä tuntuisi tosi mielenkiintoiselta nähdä millaisia tyyppejä ne lapset (ka, heti tulee monikossa) on, ja millainen äiti sitä itse olisi. Ois se vaan niin jännää olla lapsiperhe!

Halle joo...pidän varttuneesta iästäni kaikessa muussa suhteessa paitsi tässä lapsisysteemissä. Kuka vompatti keksi biologisen kellon?? Mutta minkäs teet kun meni oma aikansa löytää sopivä kumppani ja saada se innostumaan ajatuksesta. Toivottavasti odotus on ollut sen arvoista, vaikka en olisi mitään tehnyt erilailla kuitenkaan.. Niistä tutkimuksista tuli mieleen, että hyvä puolihan on, että meilkein mitä vaan sieltä löytyy niin jotain voi tehdä!!
 
HaLLeBeRRy: En mä tainnu unta nähä, vaan joskus kesällä sain mielikuvan "heinämassuista", ja siitä laskin että lokakuun tienoille menis tärppi. Mut nää on näitä, tuosta on yli 2 kuukautta ja en ole tehny asioitten eteen mitään, ni ehkä se on siirtyny 2 kuukaudella. :/ No, jospa sitä vaikka jouluksi sais olla raskaana. Multa on otettu verikokeet (siitä on kyllä jo kauan), ultrattu useampaanki otteeseen, munatorvien aukiolo on tutkittu ja miehen simpat.

Mulla on tällä hetkellä mielenkiintonen projekti menossa, teen miehelle alushousuja synttärilahjaksi. :D En oo hirveemmin noita ompeluksia harrastellu, en kyllä ihan surkeakaan siinä ole, mutta saa nähä kuin onnistuu. Kun noita valkoisia miesten alushousuja ei taho löytyä ku hirvittävän kalliita, ni päätin tehä ite. :p Yksistä sopivista pöksyistä tein kaavat, suht yksinkertaiseltaki vaikuttaa. Bambusta tulee ne, joten pitäis olla pehmeätki. Sit ajattelin semmosen käden kuvan värjätä persuksiin. :D En vaan ottanu huomioon kutistuuko pesussa tuo bambusingle. Toivottavasti ei liikaa. :/ Ihanaa tehä välillä jotain johon oikeen innostuu! =)
 
Mooi!

Ephemera mul ei oo ollu samanlaista..voin jo kuvitella itseni hoitamassa lapsenlapsiani:D
mul on ihan kamala hoivavietti..oon hoitaja ammatiltani ja kotona hoivaan kahta koiraani ja ihanaa miestäni:heart:

sasuma :hug: voimia sulle..koita levätä! jos se oli kiinnittymisvuotoa, ni eihän se sit voi viel näkyy testissä..toivotaan, et seuraava testi ois plussa:)

Peppi :hug: voimia sullekkin ja koita levätä! sellasta lääkäriä pitäs tinttasta kuonoon, ku ei ymmärrä.. :kieh:

Paiju ethän pahastunu, kun mainitsin iästäsi? ei ollu ainakaan tarkoitus :ashamed: Sitä vaan kuvittelee toisen kirjottajan mielessään tietyllä tavalla.. b:)d toivotaan, että pian pääset tarkastelemaan livenä millaiselta tuntuu olla perhe..:)
Mä sanoin, mun ystävälle, et olen onnekas siinä asiassa, että olen löytänyt unelmieni prinssin tässä iässä, ni voin haaveilla myös perheenlisäyksestä..
Mä jotenki ärsyynnyn siitä, jos joku kysyy, et miksi haluatte lapsia..no hemmetti..se on sellanen pakottava tarve, tunne..äääh..unelma..
Me ollaan miehen kanssa luotu sellasia kauhuskenaarioita siitä millasia meidän lapset olisi..öö..pitäsköhän meidän sittenkään hankkia lapsia? :LOL: :p
Niissä hoidoissa mua vaan huolestuttaa se raha..voitas unohtaa häämme, ku kaikki rahat uppoisvat hoitoihin..mut se on sen ajan murhe..

Sinirusko b:)d

Orion ok..meinasitteko jatkotutkimuksia/hoitoja miettiä jossain vaiheessa?
toivottavasti pöksyistä tulee hienot! Mä ompelin eilen marimekon kankaasta verhot:)

 
Orion mainio projekti! Odotellaan kuulumisia..
Halle en toki pahastunut. Hienoa jos minulla on nuorekas imago B)

Vähän olen saanut taas toiveenkulmasta kiinni, kun h-hetket lähestyy. Maanantaina olis edessä r-testi ja jos näyttää negaa on varattuna IVF suunnittelut saman tien. Eli jotain uutisia tiedossa ainakin!

Hyvät ja vaikkapa vaihteeksi leppoisat viikonloput kaikille!
 

Yhteistyössä