ESIKOISESTA PITKÄÄN HAAVELLEIDEN PINO Vol.2

kaz
Halle Minulla on rakenteilla talo maalle ja kissakin löytyy :) Eli peruspuitteet alkaa olla kohdillaan. Yläkertaan on mietitty aikaisemmin lastenhuoneita, mutta nyt on suunniteltu isoa avaraa tilaa, jossa vois vaikka tehdä jotain ja oleskella. Kunnon viihdekerros :D

Heippa:)

Takana monen monta vuotta suunnittelua, 1,5 vuotta yritystä ja alkukesästä munasarjaleikkaus. Kesällä muutettiin viellä rakenteilla olevaan taloon ja melkein jo uskosta luovuin niin tärppäsi! Nyt rv 7 ja kova pahoinvointi, ensi viikolla neuvolaan :) Onnea yritykselle ja paljon tärpejä tälle palstalle!

No niin...tiputtelu alkoi, joten huomenna tai viimeistään torstaina ne menkat taas tähän osoitteeseen löytää. Kyllähän se mieltä vähän matalaksi vetää, kun yk 11 käynnistyy, mutta toisaalta olen ihan hyvillä mielin, kun seuraava askel on sitten tutkimuksiin lähtö. Kai tässä on niin varma ollut siitä, että tutkittava on, niin tämä kesän odotus on välillä ollut aika vaikeaa. Ja kai tämän kuun epätoivo tuli käytyä läpi jo pari viikkoa sitten, kun ei mitään tulosta ollut ovistesteissä, niin enää ei edes yllätä tädin saapuminen.

Tänään alotin oviksen testaamisen noilla liuskatesteillä (kp 12)...hailakkaa viivaa jo näytti....Toivotaan että lähipäivinä vahvistuu! :) Greippimehua oon nyt juonnu kierron kolmannesta päivästä aina lasin aamuisin ja kosteutta kyllä riittää... :p Toivotaan että auttaisi!!

käyn lähinnä merkkaamassa taas. ei oo oikein omassakaan navassa mitään sanomista, kun tätä tasapaksua turhautumistahan tämä vaan on..

paljon on täällä taas tippuneita, voi kurja...kaikille teille :hug: :hug:

greippimehukysymykseen voisin vastata, että mulla ainakin selkeytti huomattavasti ovislimoja. ja muutenkin tuntemukset vahveni oviksen aikoihin. tosin, että enpä sitäkään ole juonut varmaan puoleen vuoteen tilanteen tajuttua.

:hug: :hug: uuteen kiertoon siirtyneille..Ilolintu, peppi...vois jo plussia alkaa pikku hiljaa tulemaan..mites Marta?

Sinirusko onnea oviksen pongaukseen!

leikkiliisalle onnea! :flower:

on: me jouduttiin perumaan maanantain pariskunta-aika, mut saatiin onneksi 9.9 uus aika..sillo mies on lomalla ja mul on vapaapäivä..mä idiootti nyt ajattelen, et lääkäri sanoo, että olen raskaana, ku sillo on dpo9..eihän sillon vois vielä kohdussa mitää näkyä.. :headwall:
jännittää kyllä miehen tulokset.. toivottavasti saan ajan aukkariin, ku epäilen et mul ois toi oik. putki tukossa..tässä kierrossa tuntuis ovis tulevan vasemmalta B)

jee, jee mul alkaa loma sunnuntaina!

Nyt mulla kp2. Eilen kävin varaamassa ajan työterveyslääkärille ja sainkin sen jo kahden viikon päähän. Sieltä sitten lähetettä gynepolille. Lueskelin tämän pinon aikaisempia kirjoituksia ja törmäsin asiaan, joka mua on jo jonkin aikaa mietityttänyt. Kun olen noita oviksia mammaksin testeilllä tikuttanut enkä koskaan sitä plussaa niihin saanut. Kerran testasin cb:lla ja silloin onnistuin plussan saamaan. Jotenkin olen itse epävarma ovulaation tapahtumisesta, mutta voiko olla niin, ettei ovista tapahdu, vaikka menkat on säännölliset ja kierto 28-31 päivää? Ja mites teillä, joille tehty aukiolotutkimus, niin millä perusteella on alettu asiaa tutkia? Onko kyse ollu cpo:sta tai endosta vai onko se rutiinitutkimus jossain vaiheessa lapsettomuustutkimuksia?

Se on syksy sitten!

Pahoittelut, että tuli kadottua palstalta noin vain varoituksetta. Mökki ja loma kutsuivat ja ihanaa oli! Lueskelin teidä jutut tuossa läpi,

Sinirusko olipahan kierros! Mullakin meni kerran tuonne 35 päivään ja kyllä kismitti ihan kiitettävästi. Uutta yritystä vaan..

Halle vai että siirsivät vielä aikaa. No toivotaan että tulokset on kuulemisen arvoisia

Marta ja Ilolintu kyllä suosittelisin aikamoisen lämpimästi tätä palstaa. Paineita tästä touhusta tulee joka tapauksessa, niin kaikenlainen paineenpurku voi olla vain hyvästä. Voihan sitä yrittää olla liikoja ajattelematta, mutta ei se aina onnistu kuitenkaan, etenkään näillä yk-luvuilla (mulla taitaa olla 19 menossa..) Ja aukiolotutkimus ei tosiaan ollut paha, vaikka toinen putki ei auennutkaan. Ja tiedän niitäkin, jotka on tulleet heti perään raskaaksi. Noista ovistesteistä - kun on ultralla seurattu välillä niin kyllä siellä aina on ovis ollut tuloillaan kun tikut ovat näyttäneet haaleita viivoja, ne oli jotain halpistestejä tosin, niin en osaa eri merkkejä kommentoida.

Duffy, Kaz ja muut 'edistyneet'..taidanpa etsiytyä sinne lapsettomuuspuolelle vähitellen minäkin, koska siltä tämä nyt jo tuntuu. Loman aikana olen siis ehtinyt missata yhden suunnitellun inseminaation, ja nyt laitettiin menemään vielä yksi sitä laatua. Jos ei satu tärppäämään, niin aika IVF-aloitukseen on jo aika varattuna. En oikein tiedä mitä mieltä olisin, mutta ei mikään muu vaihtoehto tunnu oikealta tässä vaiheessa.

Hei te muut pitkään yrittäneet. Sellasta asiaa kysyisin teiltä, että voikohan tolla kuukautisten kestolla ja määrällä olla vaikutusta lapsen saantiin? Mulla on ollut niukat kuukautiset jo muutaman vuoden, ja mietinkin että onkohan mulla sitten riittävän paksut noi limakalvot? Vuotopäiviä mulla on 2 ja 2 tuhrupäivää. Eikä noiden pillereiden lopetuskaan sillon vaikuttanut vuodon määrään. Muistan että nuorena, joskus 16 kesäsenä, mulla oli TODELLA runsaat kuukautiset.

yk 21
tuntuu taas vähän pahalle. en voi edes itkeä, sillä se syyllistäisi miestä liikaa...tuntuu, että lokakuullekin on niin pitkä aika. ja siks toisekseen eihän siellä isossa sairaalassa mitään vielä silloin selviä...
ottaa päähän taas koko hemmetin vauvahaaveilu!

YPlle :hug: tännekkin..

Siniviuhka :hug: jos viitit soitella sinne isoon sairaalaan, ni siel on aina niitä peruutuksia..voisitte saada paljon aikasemmin asianne rullaamaan..harmittaa teidän puolesta jos joudutte sinne asti "kitumaan"..meillä se uus aika on sinne 9.9

Paiju toivotaan, et viimenen inssi kuitenkin tois plussan..b:)d

kävin tänään ostaa vähän lohdutuksia..oli palkkapäivä ja loman ensimmäinen päivä..

Ilolintu osaatko sanoa miten pitkä luteraalivaihe (päivät ovulaatiosta menkkoihin norm.14vrk) sul on ja ootko tikutellu ovista? tohon sun kysymykseen osais kyl parhaiten vastata gyne

YP ja Siniviuhka :hug:

Perästä tullaan YK vaihtuu 15 mullakin huomenna. Tämä kierto oli taas aivan toisenlainen. Ovuloin myöhässä ja sen jälkeen ei minkäänlaisia pms-vaivoja, joita viime kierroissa on ollut. Tänään tuhruttaa, huomenna kurvaa sitten täti. Nyt odotellaan miehen simppatestin tuloksia ja sitten samalla kysellään muut tulokset. Usko tahtoo loppua :'(

Paiju pidetään vielä peukkuja :)

Ilolintu: Muistelisin että jossain on kerrottu että kuukautisten runsaudella ei ois mitään tekemistä limakalvon paksuuden kanssa. Itestä kyllä tuntuu vähä hassulta ettei muka olis... Jos asia mietityttää, ni paksuudenhan voi helposti tarkistaa ultraamalla. :)

Mua mietitytti tossa viime viikolla kun kolmena päivänä oli hetken aikaa tosi pientä veristä tiputtelua. Ajattelin jo että menkat tulee (kp jo likemmäs 60), mut ei sit tullu enempiä. Sen jälkeen kuvittelin että ois ovis ollu ku yhtenä aamuna oli vähän korkeampi lämpö, mut se laski takas alas niin ei se sit se ollu... Raskaustestinkin toiveikkaana tein, mutta negaahan se näytti tottakai. En tiedä yrittikö se tiputtelu sit olla jotain menkkoja... :/

Pitää tässä koittaa pitää itseä tiukasti niskasta kii, ni sais tuota painoa laskemaan. Ei varmaan tulosta (raskautumista) voi tulla ennen ku loka-marras-joulukuussa aikaisintaan. Hirmu pitkältä ajalta tuntuu. :/ Mutta pakko koittaa laihduttaa, muuten menee vielä pitempään. :/

Kiitos vastauksista HaLLeBeRRy ja Orion. Niin mäkin olin jostain lukevinani ettei se vaikuttais. Mulla on toi luteaalivaihe sen 14-15 pv ollut nyt n. 4-5 kierrossa, sen mitä nyt oon tikutellut tuota ovista. Ihan normaali. Ja kuukautiset on aina ollut säännölliset n. 28 pv välein. Mutta tosiaan sitten kun tästä vuoden vaihteessa tutkimuksiin lähden, on paljon kysyttävää gyneltä. Vaikka toivon hartaasti että sitä gynereissua ei tartteis tehdä.

Pipopi ja Siniviuhka eipä muuta kuin onnea uuteen kiertoon, kunhan toipuu taas kerran järkytyksestä. Olen viime aikoina pohtinut, ettei se tunnu liian suurelta vaatimukselta, että kerran onnistaisi. Meilläkin jo yk 19 meneillään...

Orion tsemppiä laihdutukseen, aika mainioita jos se toimisi, jo jouluksi!

Mulla on huomenna työterveyteen aika.. Ilmeisesti työuupumusta meneillään ..kauhee stressi töissä, lisätään vaan aluetta ja samassa ajassa pitää ehtiä tehdä... Oon jo kauan ihmetelly ku kokoajan kauhee väsymyksen tunne, ei saa nukuttua jne.... Eikö se stressikin vaikuta raskautumiseen?
Noh, toivotaan että sais vähä lomaa.. Sais kasata ajatuksia yms... :|

Yhteistyössä