ESIKOISESTA PITKÄÄN HAAVELLEIDEN PINO Vol.2

en sit kestäny yhtään olla testaamatta, tyhmä menin tekemään, kuumotti niin testata ku tänään vapaa päivä on :D joten menin tekemään negan :s hah. ja dpo on vasta 13 vai 14. lasketaanko se dpo ovispäiväki mukaan ? :D jos niin niin sit on 14. on vaan niin pirun "varma" olo et vois tulla plussa. olen tänään kattelu peiliin ja vähän "ihastelin" mun tissejä :D tuntuu et ne ois vähä pingonneet ja pikkasen "turvoksissa" tai kasvanu.. ja mun nännipihoissa näkyy "valkosia" näppyjä (selkeiten silloin kun on nännin menee ns. kasaan :D ettei pingota siis.) ja kun painelee tissejä eri kohdista nii kyl tuntuu sellasta kipuilua, mut voihan se olla jos olen liikaa niitä painellu nii kipeytyny :D
mut voi itku ku menin tekee testin niin heti tuli sellainen olo, et no ei sieltä sitä plussaa sit tuu :D hirveetä tää :D
tein apteekin normiraskaustestillä. onko se kovinki herkkä? kokemuksia?

Duffy en pysy perässä, mitä ne sillä clomifenillä aikoo saada aikaan? Kesä on varmasti kiva kun on jotain tiedossa joka tapauksessa!

Kävin mittauttamassa follikkeleja, mutta pitää odottaa vielä pari päivää että kasvaa. Ultrassa ei meinannut näkyä mitään kun oli suolistossa niin paljon ilmaa, ja siitähän se sitten illan mittaan repesi oikein kunnon vatsataudiksi. Onneksi ei ollut eilen lapsenteon h-hetket käsillä, olis mennyt ihan sivu suun..

YP onnea kolmelle kuukaudelle!
Mely mun mielestä ihmiset sanoo, että apteekin testit on ihan herkkiä, mutta eihän 13 välttämättä näy. Koita jaksaa jokune päivä odotella..pidetään peukkuja

mely, jospa se plussa tulis vielä :) Maltahan oottaa pari päivää.

Paiju, joo eli noissa clomeissa on sellanen idea, että ne mahdollisesti lisää siittiöiden määrää ja sit jos lisää niin niitä saatas poimittua suoraan spermasta. Eli se on vähän niin ku lisäoptiona niille pakastetuille siittiöille. Jos sattuuki käymään niin ettei ne selviä pakastuksesta tai on muuten sen verran huonolaatusia, ettei niillä kannata yrittää. Kuulemma fifty-fifty mahdollisuudet, että laatu ja määrä paranee.

Gyne sano, että mulla on erittäin vilkkaat munasarjat, mitähän se tarkottaa...Viime lokakuussaki toinen gyne sano kans että tosi aktiiviset.

Ibu
en ole pitkään aikaan käynyt täällä.. yk 11 alkamassa. Tänään tuli täti. Maaanataina kävin gynellä, ei kivoja kuulumisia sieltä. Endon lisäksi pco :( Sain syksylle labra lähetteen ja soittoajan ivf puolelle. Kun on tälläiset sairaudet taustalla, ei jäädä kauaksi aikaa odottelemaan luomu raskautta..

Ibu: :hug:

Täällä nega testattu tänä aamuna eli eipä tärpännyt insseistä meillä. Elokuussa on suunnitteluaika IVF-hoitoa varten ja itse IVF varmaan syyskuussa =). Nýt otetaan kesä ihan rennosti ja unohdetaan koko projekti vähäksi aikaa tai ainakin yritetään B)

Päivää!

Duffy hienoa, että kaikki keinot kokeillaan!

Peppi toivottavasti inssi tois toivotun tuloksen!

YP hyvä, kun saitte asiat rullaamaan! jospa ne pelkät terot ja peittojen heilutus riittäis:)

Paiju onko ovis jo löytyny? Tsemppiä siemennykseen ;)

Ibu ja Rosetta :hug: :hug: nyt vaan huilataan kesä ja syksyllä tositoimiin!

on: kävin maanantaina siellä lääkärissä, joka kirjotti lähetteen keskussairaalalle ja jo tänään tuli kutsu postissa! siin oli mukana lähetteet verikokeisiin (TSH+T4V,LH,FSH,PRL) ja simppanäytepurkki+lähete..aika on 31.8. jee! B)

IHANAA JA RENTOUTTAVAA KESÄÄ KAIKILLE!

Halle kiitos kysymästä, ovis on todistetusti tapahtunut, tosin siltä puolelta joka lienee tukossa, joten otetaan rennosti tämä kierto. Sullakin on siis tulossa kesätauko? Mitä muuta lääkäri sanoi tai sanoiko mitään?

Duffy kiitos selvennyksestä. Tuohan on ihan hyvä lupaus! Aktiiviset munasarjat on käsittääkseni vastakohta alkavalle menopaussille, eli munasoluja on paljon kehittymässä eikä vai yksi tai kaksi.

Rosetta jaa että se oli nyt sitten siinä inssien osalta, sopivasti kesäksi. Nauti toivottavasti viimeisestä kesästä ilman piiperoa :)

YP hyvä kun on asiat edenneet!

Ibulle ja Rosettalle :hug: :hug: koittakaa rentoutua nyt kesällä ja nauttikaa auringosta, siideriäkin saa vähän maistella, kun ei oo hoidot päällä ;)

Halle, no niin, sitä sitten jännätään porukalla syksyn alkua :D

YP, toivotaan, että terot auttaa!

Paiju, joo se gyne sano että kymmenen laadukasta munasolua on se mitä lähetään hakemaan, mutta koska oon nuori ja nää on niin vilkkaat niin todennäkösesti tulee enemmän :) Toicotaan

Pepille tsempit!!

mely, peukutukset sinne b:)d

Minä oon nyt tässä miettiny sellasta, että tehdäänkö viimestään syksyllä pino tonne lapsettomuuden puolelle? Vai jatketaanko juttua noissa ivf/icsi/pas-ketjuissa? Vaiko molemmissa :D Luulen, että mun osalta tää kuumeilu-puoli jää synksyllä. Selkeesti ollaan lapsettomia ja jutut siirtyny enemmän tutkimus-diagnoosi-hoidot-aiheiseksi niin tuli tämmönen mieleen. Sanokaa mitä ootte mieltä niin edetään sen mukaan!

Ai niin, käytiin tänään maksamassa tähän asti kertyneet tutkimukset, oltiin pyörtyä summasta, melkeen 1000e! Luottokortit laulo hoosiannaa ku vinguteltiin niitä :D Voi jösses, tää homma vie meidät perikatoon, toivottavasti saadaan se vauva, ei sitä sitten ajattele mitään lainoja ja velkoja...

Ibu ja Rosetta: :hug: :hug:

ON: Meillä oli myös inssi jälkeen puhetta tosta IVF:sta.. luulin, että pääsisimme sitten nopeasti sinne IVF:n, jos tää inssi ei onnistu, mutta sinne onkin 6-8 kk jono, eikä me taideta vielä siinä jonossa olla.. vähän mie petyin.. vaikka meille sanottiin silloin, kun juttelimme lääkärin kanssa inssistä, että me pääsemme siellä yliopistollisessa sairaalassa jonon ohi, niin en ole yhtään varma onko noin IVF:n kanssa.. hirveeltä tuntuu, jos tää inssi ei onnistu, niin joutuu odottamaan kauan, kun on taas toivoa lapsesta.. nyt on sit kaikki peukut pystyssä, että inssi onnistuis ja tulisin raskaaksi.. :)

:hug: Kaikille sitä tarvitseville.

Ja peukutuksia melylle. :)

Mä olen taas löytäny toivoa. Jaksan uskoa, että pieni meille suodaan, ja uskon taas että ei mahottoman kauan siihe mene. :)
Vyöhyketerapeutti otti pari uutta akupistettä käsittelyyn mukaan, toivottavasti ne tehostais vielä tuota hoitoa. :) Aivan ihana tuo mun vyöhyketerapeutti, ku se pitää mua niin tärkeänä asiakkaana. Opiskelee uusia juttuja ja perjantai-iltana vielä otti mut hoitoon, ku keskiviikko ei kummallekaan lopulta sopinukaan (oli sillon varattu aika), aina jaksaa kannustaa jne. :) Tosissaan tahtoo että me onnistutaan tässä lapsen"teko"hommassa. :) Ja niinhän me onnistutaanki.

Toivottavasti teki kaikki jaksatte uskoa ja toivoa ja luottaa että sieltä se pienokainen vielä jonain päivänä tulee. :heart:

hei miten se dpo lasketaan tarkalleen ?? siis ku mä plussasin ovistestin 6. päivä keskiviikkona. niin eikö se ovis sit ollu 7. päivä torstaina?? eli siis jos näin on niin laskenko mä tuon 7.päivä torstain dpo:tteihin? eli tuo torstai on eka päivä ja siit eteenpäin niin pitkälle kunnes menkat alkaa? eli jos mulla alkais vaikka tänään menkat niin mun dpo on tähän mennessä 18 ?? :D

NO MUT EI OO KUULUNU MENKKOJA VIEL :) EIKÄ TUNNU ET ALKAISKAAN ! <3

hihii :) voi kun onnistuisikin plussaus :)<3 vois varmaan tehä keskiviikkona :) jos tosiaan niitä menkkoja ei näy :D mut eipä tunnu vielkää et alkais.. lurahtelua tuntuu mut ku oon kattonu niin valkkaria se on ollu :D:D

Täällä taas pitkästä aikaa! :)

Oon seuraillu aktiivisesti teidän keskusteluja nyt ja mukava et useampi on saanut asioita eteenpäin ja hoitosuunnitelmia myös! Kovasti tsempityksiä ja jaksamisia kaikille tasapuolisesti! :hug:

mely:lle peukkuja että plussa tulisi! :)

Mie en osannut pysyä poissa täältä kirjottelemasta heti samantien, ku sovittiin mieheni kans et nyt voitais taas starttailla yritystä uudestaan. Ihan tjottailulla mennään alkuunsa, mutta se on mulle jo puoli voittoa, ku nuo e-pillerit on tehny olon aika hankalaksi välissä. Mie voin kuitenki edelleen pysyä iha taustailemassa. Ajattelin vain ilmoitella välissä itsestäni. :)

Mukavaa kesän alkua kaikille!

HayLina, kiva kun kävit piipahtamassa :) Hyvää kesää sinulle ja toivotaan että kesä toisi sen kaivatun plussan =)

Peppi, voi kun teillä nyt se inssi onnistuisi. Täällä kans yliopistollisessa sairaalassa ivf ja icsi jonot sen 8kk, siksi me ollaanki väestöliitolla ku ei mulla ois pää kestäny tuota jonoa.

mely, huomennako aattelit testata?

Paiju, mä oon vähän samoilla linjoilla :whistle:

No niin, hyvin tunnistin oviksen, tänään se täti on näköjään tulossa. Pitääpä laskea nyt uudestaan nuo kiertojutut, miten se icsi päästään tekemään. Hitto vissiin just kesälomareissun aikana tulee täti, niin en voi siihen kiertoon alkaa pistämään :headwall: pitää sitten seuraaviin kuukautisiin ootella eli jonnekki elokuun loppuun :/ Noo ei voi mitään...

Heij! Mulla on yk10 jo menossa :whistle: vissiin unohtanut vähän päivitellä :p Nooh..enivei. Tänne ei mittään, koulua,töitä ja kohta muuttoakin pukkaa! Huh! Ja häät. Et jooh..meidän vauvasuunnitelmat taitaa kyl olla vähän hiljasemmalla liekillä hetken aikaa :(

puuh.. en tosiaan tiedä mitä tässä tehdä.. eilen olin kakalla ja tuli pyyhkiessä pientä punasta paperiin.. ajattelin heti et ei ois pitäny käydä tekemäs tarpeita :D tänään kans on ollu pientä vuotoa... toivottavasti ei yltyis. nii voihan silti olla raskaana. ääh... masentavaa.. onko kokemuksia alkuraskauden vuodosta? jos nyt oisin raskaana siis.. niin ois kiva tietää.

Mä en taho siirtyä lapsettomuuspuolelle. Jotenki se tuntuis liian paljolta...en mä suostu ajattelemaan että oisin lapseton. (Vaikka tuota yritystä onki reilu 2,5 vuotta.)

Tilasin vaihteeksi ovistestejä. Saa nähä muistanko niitä sit ees tehä. :D En oo pitkään aikaan käyttäny. Kun vaan nyt tulis raskaaksi ni vois rueta taas suunnittelemaan elämää. Miksei sitä sinänsä vois nytki... Ja onhan se aika pakkoki...

Siniviuhka ja Mely: Teillähän on täällä mielenkiintoiset keskustelut :LOL:

Orion: En mienkään itseäni täysin lapsettomaksi koe enneminkin niin että meillä on hedelmällisyys alentunut, mutta kyllä me vauva vielä saadaan =). Mie en tosin tällä vauvakuume puolella käy enää muissa kuin tässä ketjussa muutoin oon siirtynyt lapsettomuus puolelle =)

Yhteistyössä