ESIKOISESTA PITKÄÄN HAAVELLEIDEN PINO Vol.2

Mä käyn täällä lähes päivittäin katsomassa ja lukemassa, mutta on jo jotenkin niin turta tähän yrittämiseen, ettei ole mitään sanottavaa..
Jos vaan kesän ajan panostaisi tuohon meidän koiranpentuun ja unohtaisi kokonaan yrittämisen.. Yrittäisi saada vähän muuta ajateltavaa kuin sen oman nyytin saamisen.. Ja varsinkin kun alan luovuttaa ettei meille tule koskaan omaa vauvaa..
Mä varmaan jatkan meidän perheen kasvattamista, hankkimalla lisää koiria..

KP

Moron ystäväiset,

Mely pahoittelut :(, raakaa peliä välillä.

täällä odotellaan 'innokkaana' että täti tulisi viikon sisällä niin saisi leikkaus- ja sairaslomasuunnitemat selviksi. Kertoo ehkä jotain meikäläisen uskosta luomuvauvaan tälllä haavaa..Just kyllä yksi lääkäri vielä muistutti, että tämä ei välttämättä ole hyvä idea, ja pitäisi ehkä mennä suoraan IVF:ään. Hmm, kuitenkin tämä toine tohtori oli aika varma asiastaan, että kannattaa kokeilla tämä vielä ennen. Kyllä minustakin olisi pienempi riesa jos tästä olisi apua, kuin IVF:stä. Mutta luultavimmin mun tuurilla molempi parempi.. :LOL:

ja sitten vielä noista lapsettomuus- ei lapsettomuus -oloista ja pinoista: Olen samaa mieltä että monet lapsettomuuspuolen jutut on tosi teknistä kamaa, johon en ihan samaistu. Toisaalta jotenkin sana lapsettomuus ei enää tunnu yhtään väärältä kun siihen lisää ajatuksen että lapsettomuutta voi hoitaa, kuumeilu sen sijaan on aika taka-alalla, ja minulle ainakin tämä on paljon rennompi olotila, ehtii nauttia elämästä tuskailun sijaan. Vaan eh tiedä koska tulee takapakkia..

Semmonen tarina tuli tällä kertaa. Nyt pitäisi vielä pusertaa homiia että pääsisi viikonlopun viettoon!

Terve!

Paiju ei se lääkäri muuta, ku keskusteli asiasta ja sano, et pitää huilata kesä tästä asiasta, et pää pysyis kasassa..:) ei siis mitää lääkkeitä eikä mitää muutakaan..paitsi peittojen heilutuksia sillon, ku mieli tekee..

mely:hug: tädistä..

Jossu mäkii oon viel täällä (HaLPe) :kieh: kiva, ku kävit moikkaamassa ja Nibbler kans! mä kuvittelin, et mulla tulee plussa kans yk 17 niinku Nibblerillä...mut nyt on jo hyvää vauhtia menossa yk 18..huoh..

Siniviuhka jos tästä kierrosta tärppää, ni voidaan sanoa, et meidän beibi sai alkunsa mökin saunan lauteilla.. ;) :p :D

on: mulla meni kyl ihan huti tän kierron ovis..mut aina siel oli valmiina siemennystä..viime viikon tiistaina huomasin, et tissit on kipeet ja kauheen kuivaa--> ovis ohi..eli kierto jäis 23-24 mittaseks..saattaa sekottaa se, ku yli puoleen vuoteen pidin ekan kierron missä en juonu greippimehua..

muoks. hienoa HayLina, että olette pian taas mukana kuvioissa:)

Duffy siitä lapsettomuus-puolelle siirtymisestä piti viel kirjottaa..mulle käy mikä vaan, kunhan tutut säilyy mukana (tai siirtyy odotuspuolelle)..mut varmaan kesä voitas viel olla täällä kuumeilu puolella..:)

Toinen inssi ei sitten onnistunut ja tänään alkoi yk.50.. eilen tuli jo jonkin verran vuotoa, joten en ole nyt ihan varma kumpi päivä on se kierron ensimmäinen.. tämä kerta oli sen verran erilainen viime inssiin verrattuna, että vatsassa ei tuntunut painetta viimeisen viikon aikana, niin kuin viime kerralla ja menkat eivät ole olleet niin kivuliaat kuin viimeksi, eikä antanut mitään ennakko varoitusta vuodon alkamisesta.. eilen kun menin vessaan, huomasin että oli tullut vähän punaista, mutta mitään kipua ei tulut kuin vasta tänä aamuna kun alkoi vuotamaan kunnolla,mutta sekin meni nopeasti ohi.. eilen olin pienen hetken pettynyt, että ihan itketti, mutta sitten se meni ohi.. olisi ollut ihanaa olla vihdoin raskaana, mutta alan olla aika turta jo näille pettymyksille.. pitää huomenna soittaa sinne sairaalaan aikaa lääkärille, päästäis sitten sinne ivf-jonoon.. eniten mua masentaa se, että joudumme taas odottamaan kauan ennen kuin raskaaksi tulo ois mahdollista, luonnolliseeen kun minä en enää usko.. aion mie tehdä taas ovistestejä, en ole niitä nyt hoidon aika tehny.. tässä kierrossa en varmaan tee, koska lähden ensi viikolla porukoille kylään, enkä siellä viitsi alkaa testien kanssa värkkäilemään..

Peppi :hug: :hug: 50 :eek: :'( toivottavasti haikara löytää pian teidän luokse...

on: pms...mahaa turvottaa ja tissit on kipeenä..MIKSI mun pitää salaa toivoa aina loppukierrosta tärpin käyneen vaikka oon voinu muun kierron olla niin cool????:kieh:

HB: Mieki olin aika toiveikas vielä sunnuntaina, koska olin aika väsynyt ja rinnat olivat muka kipeämmät kuin viime kierroilla, vaikka todellisuudessa ei ne varmaan olleet sen kipeämmät kuin aikaisemminkaan.. sitten maanantainakin kun tuli vähän vuotoa, toivoin, että sitä ei tulisi enempää ja mie olisin raskaaana, mutta kyllä tänään sain lopettaa nekin ajatukset.. vaikka epäilin jo inssi-päivänä onnistumista, niin silti sitä salaa toivoi, että nyt se tärppäs ja mietin jo vatsan kasvua, jne..

kyllä toi yk.50 tuntuu aika hurjalta ja toivon, ettei kukaan tässä ketjussa joudu yhtä kauan odottamaan.. eli tulisi pian tähän pinoon monta plussaa.. :)

Hei rakkaat ja anteeksi etten ole pitkään aikaan kirjotellu! Ei oo kyllä ollu mitään kirjotetavaakaan.

Voi Peppi, niin kovasti teille sitä plussaa toivoin :(

HB, toivotaan, että se paska täti pysyis kuitenki loitolla pms-oireista huolimatta.

johanna ja nibbe, kiva kun kävitte, minä oon ainaki käyny odotus-puolelle lukemassa kuuluisia välillä ;)

KP, joo eihän teillä mihinkään kiire oo, ihan rauhassa kattelette asiaa ja eihännnoi hoidotkaan oo kaikkien juttu, ihan ymmärrettävää jos niihin ei halua lähteä.

Sinikka, kuulostaa ihanalta :) Kiva kun oot osannu ottaa rennosti.

Me varattiin lennot Budapestiin tässä vknloppuna ,ihanaa! Täti on lähteny, nyt sitten jännäillään, miten se tulee seuraavan kerran. Voipi nimittäin olla, että just ku ollaan reissussa niin alkaa kuukautiset ja en kyllä aio pitellä ulkomailla mitään hormonipiikkejä!

Tuosta lapsettomuus-puolelle siirtymisestä, mulla oli vähän sellanen idea, että se pino mikä sinne perustettas ois samanlainen ku tämä, ne kuukausipinot on joskus vähän teknisiä, mutta mikäänhän ei estä meitä jatkamasta oman pinon kans juttua siellä. Mutta tosian syksy vois olla sitten se ajankohta minunkin mielestä. Mennään nyt kesä tässä pinossa ja toivotaan, että kesä toisi roppakaupalla plussia :)

Peppi olet kyllä tosi sissi kun olet tuon 50 kestänyt! :hug: Kyllä sinnikkyys kohta palkitaan, pidä jonkinmoinen usko yllä :) Minä pidän peukkuja! Kauanko se ivf-jono on?

Halle, nautinnollisia PMSiä ja toivottavasti jotain muutakin

Duffy mielestäni hyvä linjaus. Ja jos nyt kaikki ollaankin raskaana kesän loputtua niin sehän selvittäisikin..:) Tosi mukavaa reissua, paitsi etten ihan tiedä koska olette menossa :)

Minä olen tässä yk 16:n kynnyksellä, huomenna tullen kirjaamaan tädin tulleeksi. Mutta tässä kierrossa ei ole mitään oireita, onkohan kroppa lopettanut sen vähäisenkin toiminnan lapsen suuntaan mitä toistaiseksi on ollut..

Paiju: Olemme julkisella puolella hoidossa ja jono on 6-8 kk.. kysyin tosta jo siellä inssissä.. meille kyllä sanottiin täällä paikallisessa sairaalassa silloin inssistä, että pääsemme jonon ohi, mutta en usko että sama asia on ton IVF:n kanssa.. sen kuulee, kun huomenna soitan sinne lääkäriin aikaa.. tänään mie unohdin soittaa.. harmittaahan se jos joutuu odottamaan jopa puoli vuotta, mutta pakko keksiä sitten jotain muuta ajateltavaa.. :)

Iltaa!

Duffy ihanaa, ku pääsette vähän reissuun! toivottavasti täti ei tuu pahaan aikaan..

Paiju thanks..toivottavasti oireettomuus merkkaiskin plussaa! b:)d

Peppi toivotaan, että pääsisitte ivf:ään mahd. pian!

on: ketuttaa ihan hitosti, ku kuulin työkaverini olevan raskaana..tiedän miten vaikeeta tulee olla katsoa sitä mahaa päivästä toiseen..huoh..piinapäivät ahdistaa, kun se päivä lähestyy, ku saa taas kerran pettyä..

Kaz: :hug: :hug:

ON: Soitin sinne sairaalaan ja se hoitaja jonka kanssa juttelin, sanoi, että taitaa se jono olla 6-8kk, niin kuin yliopistollisessa sairaalassa oli sanottu.. maanantaina on lääkärin puhelinaika ja siinä sitten kuulen tarkemmin siitä ivf:sta ja pääsen jonoon ja kait mulle sit lähetetään ne reseptit, joilla saan ne lääkkeet sitten ostettua, kun ivf aika lähestyy..

muutenkin pakko kait tässä on alkaa etsimään jotain mukavampaa työpaikkaa, koska en viihdy nykyisessä yhtään ja olin ajatellut, että viimeistään äitiyslomalla alkaisin miettimään mitä haluan alkaa tekemään.. olin päättänyt edes äitiyslomaan asti kitkutella siellä, mutta nyt kun sekin voi siirtyä vaikka kuin kauas.. tietty nyt on hankala löytää uutta työpaikkaa, mutta ainahan sitä voi kokeilla..

Mie näen paljon töissä raskaana olevia naisia, vaikka työtovereissa ei sellaista ole.. kyllähän sitä välillä katselee sitä toisen isoa vatsaa ja toivoo, että joku päivä minullakin ois sellainen.. ikävä tilanne oli tässä pari kuukautta sitten, kun entinen työkaveri luuli, että mie olin raskaana.. minulla oli sellainen paita , joka oli vähän löysä toista vatsan kohdalta ja hyvä ettei se entinen työkaveri iskenyt mun vatsaan kiinni.. hävetti siinä kassalla, et joo en oo raskaana.. mie muutenkin tykkään käyttää sellaisia löysempiä paitoja, joten en tiedä kuin moni luulee siis asiakkaista, et mie oon raskaana..

Yhteistyössä