ESIKOISESTA PITKÄÄN HAAVELLEIDEN PINO Vol.2

kaz: ei kai se tosissaan ollut ja tarkoittanut sitä.. ja kannattaa kuitenkin keskustella siitä.. Voi olla, että siinä jostain ihan pienestä kiinni.. Jospa varsinaisesti vika ei ole kummassakaan.. Yritä kestää.. Ja puhu miehelles järkeä tarpeen vaatiessa..

KP

kaz, :hug: tädistä.. ompa kurjaa, että miehesi on sanonut noin. mutta varmasti häntä pelottaa, että jos sieltä jtn löytyy ja keneen muuhun hän pahaa oloaan ja jännitystään purkaisi, kuin rakkaimpaan ihmiseen, joka tietysti ei ole oikein.. puhukaahan asiasta niin tulee molemmille parempi mieli varmasti:)

Voi monelle tullu ei toivottu vieras..Lauau, Duffy, Peppi, Ibu, Paiju, kaz :hug: :hug: :hug: voi, että... :/

kaz toivottavasti saatte puhuttua asiasta miehesi kanssa..ompa hankala tilanne.. :hug:

tervetuloa Haylina tähänkin pinoon! :)

on: miehellä loma ja mul vaan yks vapaapäivä täs viikolla, ni päästää yheks yöks veneilemään yhdessä.. :heart:

voi kaz iso :hug: Toivottavasti saatte asiat selvitettyä ja kaikki muuttuu vielä hyväksi!

Täällä ei kyllä tuntemuksia mihinkään suuntaan. En oo ihan varma ovuloinko ees tässä kuussa, mut sen näkee sitte venyykö kierto kuin pitkäksi. Eikä kyllä tullu hyödynnettyä ees oletettua ovista, ku oltiin eri paikkakunnilla. Nyt vaan pelkästään ootella ja katella kui käypi.

Kaz voi harmitus! Tosiaan toivon, ja uskonkin (!!!) että saatte tuon jutun keskusteltua. Eihän siitä tarvitse puhua kellekään muulle maan päällä jos ei halua. Ja näytteetkin voi saada aika kotoisin konstein..

Minä pähkäilen täälla kropan sotkuista toimintaa. Kierto oli tällä kertaa ruhtinaalliset 23 päivää, eihän sellaisesta mitään tule. No, yritetään nyt yksi IUI, ja jos ei toimi, niin pitää kysyä seuraavalla käynnillä, josko kuitenkin olisi jotain hormonihoidonkin tarvetta. Saa kivasti kokeiltua kaikenlaista tässä ennen kuin se lapsi toivottavasti tulee.
Halle symppiksiä lomatunnelmia :)

Kaz ja Ibu: :hug: :hug:

ON: Vielä ei oo tätiä näkynyt, mutta pikku hiljaa alkaa olemaan taas tuttuja oireita.. taitaa taas menkat siirtyä sen viikon, niin kuin ne tekevät melkein joka vuosi.. eli yritän tässä nyt olla testaamatta ja toivomatta liikoja ennen ens viikon alkua, ettei tuu pettymystä..

halaukset tarvitseville, ihan aluksi :hug: :hug:

mitenkäs Kazin tilanne, joko mies on pyytäny anteeksi?

ääh, itsellä taitaa menkkajomot tulla jo nyt..alaselkää polttelee, samoin munasarjojen seudulle..ärsyttää jo nyt valmiiksi..
torstaina sen lääkärin PITÄISI soittaa niistä tuloksista, jos vaan eivät taas tee ohareita...

Ibu
kaz, toivottavasti saatte miehesi kanssa keskusteltua. Ollaan aika samoissa kp/yk:n kanssa. Meilläkin yk 13 alussa. Hoidot alkas elokuussa jos ei siihen mennessä oo tärpännyt eli tämä kierto enää jälellä..

tsemppiä kaikille ! :wave:

Joo, mulle voi laittaa yk.51.. pienen hetken kerkesin taas toivoa, että nyt ois ollut meidän aika, mutta ei.. tuntuu, et jos vähänkin ajattelen edes raskaustestiä, menkat alkavat melkein samantien.. no, huomenna kirje sairaalalle postiin ja sit pääsemme jonoon..

kaz
Kiitos kaikille tuesta.

Tosiaan miehen osalta ei ole tilanne muuttunut. Eilen illalla se puhui taas siitä että pitää perua se tutkimusaika, että kyllä se luonnostaan onnistuu. Minä en halua elää loppuelämääni epätietoisuudessa ja minkä sille voi jos lapsia ei suoda. Minäkin olisin ihan tyhjän päällä, jos minun pitäisi lähteä. Ollaan talosuunnitelmia piirtämässä ja tänä kesänä olisi tarkoitus aloittaa talon rakentaminen. Tosin kun puhuttiin eilen talon yläkerrasta niin se sanoi, että "pitää se yläkerta tehdä varmasti valmiiksi myöhemmin, että sitten kun on neljä lasta, niin voi käydä tilat ahtaaksi" :saint:

lääkäri soitti tuossa aamupäivästä. laittoi lähetteen urologille, sillä on epäilys, et siemenjohtimissa olis tukos. se selviäis jollakin aukiolotutkimuksella, siitä en tiedä enempää millainen toimenpide se on... kaikki verikokeen tulokset oli normaalit, eli hormonaalista tämä lapsettomuus miehellä ei sitten ollutkaan..ottaa päähän kun ei yhtään tiedä, et miten pitkät jonot sinne urologille on..

mieli on vähän alakuloinen, tuntuu kyllä helpottavalle kun nyt on edes joku epäily siitä, miksi sitä vauvaa ei meille ala kuulua. samalla sit ihmettelen, et miten ne eivät ole minua tutkineet millääntavalla. ei edes hormoonikokeita :eek: mistä ne tietää, vaikka minussakin olisi vikaa. toisaalta, se lääkäri oli sanonut, että kun normaalisti on miljoonia siittöitä ja miehellä on vaan "muutama", niin raskautuminen on kyllä melko epätodennäköista...
pitäis varmaan siirtyä lopullisesti tuonne lapsettomuuspuolelle, ajatuksena ahdistaa ihan hirveästi kun on kerran tottunut tähän pinoon. enkä tiedä miten lasken niitäkään yrityskertoja enää, koska voiko tätä yritykseksi sanoa.. :| :snotty:

anteeksi tämä omanapaisuus, pakko vaan purkaa edes johonkin....... :/

Siniviuhka: :hug: :hug:

meidän tutkimuksissa ei löytynyt mitään mikä täysin selittäisi miksi mie en ole tullut raskaaksi monen vuoden yrittämisestä huolimatta.. miehen puolella on vähän vikaa, mutta sekään ei täysin selitä tätä lapsettomuutta.. oikeastaan minua pelottaa se, että hedelmöittyneet munasolut ei pysty jostain syystä kiinnittymään kohtuuni.. vaikkakin viimeksi inssissä se lääkäri katsoi kohdun limakalvoja ja sanoi että hyvältä näyttää, niin pieni epäillys vaivaa.. no, mie nyt kuitenkin toivon, että ne IVF-hoidot onnistuvat ja me saamme vihdoin sen lapsen..

kaz, ikävästi kyllä miehesi sanonut sinulle. Tosin, mullakin mies sanoin, että hän kyllä ymmärtää jos etsin uuden miehen. Sanoin, ettei kuule ole käynyt mielessäkään moinen. Omalta kohdalta ajttelen myös, että parempi tietää syy, kuin elää epäluulossa. Se jopa helpotti, että löytyi syy lapsettomuuteen, loppui se turha jahakilu ja arvailu ja sai alkaa keskittymään hoitoihin ym.

Ibulle ja Pepille :hug: :hug: tädistä. Koittakaahan nautti kesästä, syksyllä sitten hoitoihin rentoutuneena =)

Siniviuhka iiiiiso :hug: sinne. Muista ettei toivo vielä oo mennyttä!
Meille ei ehdotettu tuota tukosten tutkimista, vaan suoraan biopsiaan lykättiin. Ja kuules, mehän tehdään tuonne lapsettomuus-puolelle kohtapuoliin oma pino, jossa saadaan jatka juttua, turhaan ahdistut siellä =)

Meikäläinen se täällä yrittää laskeskella kiertoja ja ennustaa, mihin ajottus hoitojen aloittaminen. Elokuun alussa pystytään alottaan ainoastaan siinä tapauksessa, että mulla tulis nyt super pitkä kierto, mitä ne usko, kun on olul niin säännöllinen jo viime talvesta. Elokuun lopulla mulla on 3 pv koulutusta, enkä voi olla sieltä pois, mutta eipä se niitä pistelyitä haittaa.

Heipparallaa!!Vieläkö mahtuisi mukaan kirjottelemaan... :hug: Meillä yritetty esikoista elokuusta 08 eikä vieläkään tärpännyt... :( Nyt menossa kp 27/28...Aika jänskää!? En tiedä kuvittelenko kaikki "raskausoireet" vai voisko tää olla jo TOTTA.... =) Raskaustestit valmiina odottelemassa ens viikon testauksia! :)

Sinirusko:Tervetuloa =)

Siniviuhka: Mun mies kävi kivesten ultrauksessa talvella ja mulla on semmoinen käsitys että siinä katsoivat löytyykö tukoksia, en kyllä varma ole. Se tutkimus tosin tehtiin ihan röntgenissä niin ei varmaan ole sama mikä sinun miehelle on tulossa.

Peppi: Eiköhän se Ivf-hoidolla rupea tärppäämään. Inssillä on kuitenkin aika pienet mahikset onnistua. Näin mie ainakin haluan uskoa=)

Siniviuhka :hug: ei löydy sanoja lohduttamaan!

Peppi tsemppiä ja toivottavasti ne Ivf-hoidot tuo sitten kauan kaivatun tuloksen viimeistään. :hug:

Tervetuloa Sinirusko! :)

Täällä tätioireet vaan lisääntyneet, eiköhän se sunnuntaina taas tännekkin eksy.

Tervetuloa Sinirusko!

Siniviuhka :hug: ja :hug: kaikille tädin kiusaamille, kyllä taas on löytänyt liian monen luo perille. Kohta taas tännekin, sillä tänään tuhruttaa, joten eiköhän huomenna vaihdu yk13 :(
Täytyy alkaa miettiä tutkimuksia..

Tervetuloa Sinirusko :flower:

Duffy toivottavasti ne pistämiset sun muut sattuisvat sopiviin aikoihin :)

Peppi on se kyllä tuokin peestä, ku ei syytä löydy, ni vaikee ruveta hoitamaan..toivotaan, että IVF olis teille se juttu :)

Kaikille muillekkin tsemppaukset! Kyllä niitä vauvoja vielä tulee! :D

on: mulle voi vaihtaa yk 20..ei täs mitää, kyllä me saadaan ainakin kolme lasta tai neljä! mä uskon niin..

oltiin toissa yö saaressa yötä :heart: ja eilen parin bändin keikalla..kyllä oli hauskaa, vaik olinki kuskina..

Ibu
kyllä harmittaa, kun ensin monta monta vuotta syönyt e-pillereitä (sillonen mies ei lapsia halunnut "vielä" = ei koskaan ja minä vain odottelin, kunnes otin ja lähdin ku toinen ei halunnu ni ei..) ja miettinyt silloin et mikä on hyvä/ sopiva aika lapsille.. nyt kun niitä lapsia saisi tulla, niin ei sit millään tärppää.. et ihan turhaa näitä asioita suunnitella turhan tarkkaan! Tiesinhän minä etten lapsia tule välttämättä helposti saamaan, mutta kun ex-mies ei uskonut.. eikä halunnut lapsii.

Nykyisen mieheni kanssa siis yk 13 menossa.. ja mietin että huomenna voisin alkaa ovista tikuttamaan. En oo paljon tikutellut, koska se on tuntunut jotenkin ahdistavalta. Mut muuten ovispäivän olen laskenut ja tuntenut ja yrittänyt sitä hyödyntää.. vinkkejä tikuttamiseen otan mielellään vastaan! missä kp vaiheessa alatte tikuttamaan?

Jännittää ne tutkimuksetkin, kun mieskin kyselee et mitä ne hänelle tekee.. pelottaa et kieltätytyy vaikka ei ookkaan ilmaissut mitään sellaista..

Yhteistyössä