Heippa kaikille!
Mahtuiskohan tähän pinoon mukaan? Olen 36-vuotias, ensimmäistä lasta yritän. Miehellä edellisestä liitosta 3 lasta. Yritystä nyt noin 2 vuotta takana, 2 alkuraskauden keskenmenoa (ei kliinisesti todettua, kun meni niin alussa) ja nyt sit viimeisimmästä km:stä yli vuosi pelkkää negaa.
Ollaan nyt pari kuukautta käyty tutkimuksissa eikä mitään syytä ole löytynyt. Kaikki km-testit näytti puhtailta, samoin muut testit. Selittämätön lapsettomuus siis meillä. Yritän kovasti tsempata enkä ainakaan myönnä että kauhean masentunut tästä (vielä) olisin, mutta myönnettävä on, että aina kierron ekoina päivinä mieli on aikalailla maassa. Tuntuu että kaikille muille tää on niin helppoa ja sitä voi jopa suunnitella. Oon ainut lapseton isossa suvussani ja samoin isossa ystäväpiirissäni, tietty nyt sinkkuja tai lapsia haluamattomia lukuunottamatta. Alkaa ottaa voimille.
Mut määrättiin nyt ensin hieman laihtumaan (pituus 169, paino nyt 83 kg, joten 13 kg pitäis saada pois), apuna Metformin. Muita apuja tai lääkkeitä ei ole. Syyskuuhun asti mennään näin ja sitten tehdään uusi hoitosuunnitelma. En tiedä mikä se seuraava vaihe sit on, kun mitään vikaa ei olla löydetty. Ovuloin joka kuukausi (testien mukaan) ja limakalvot, munatorvet, miehen simpat ym. kaikki ovat ok. Mutta ei vain kuulu sitä kauan kaivattua vauvaa. Ei oikein jaksais kuulla hyvää tarkoittavien "lapsellisten" ystävien neuvoja olla stressaamatta ja vakuuttelua että kyllä te sen vauvan saatte. Mistä sen tietää? Ei kukaan sitä voi luvata. Tiedän että he tarkoittavat hyvää, mutta silti vaikea välillä kestää. Mies on onneksi ihana, vaikka hänellä on jo ne 3 lasta edellisestä liitosta. Haluaa kuitenkin kovasti yhteisen lapsen mutta tietenkään tämä asia ei hänelle ihan niin iso ole kuin mulle. Joten välillä tunnen olevani täysin yksin tunteideni kanssa eikä niistä kehtaa oikein kenellekään kertoa, tulee epäonnistunut ja sellainen ruikuttaja-olo. Kaikki muu meidän elämässä on kauhean hyvin, mutta onhan tämä nyt niin iso asia että se vaikuttaa kaikkeen muuhunkin. Masentaa, vaikka yritän pinnistellä sitä vastaan.
Sorry tämä valitus, välillä meinaa vain usko mennä ja te muut samassa jamassa olevat varmaan tajuatte!
Ai niin, nyt kp 2/29. Yritystä en oo laskenut, joten sitä ei tartte merkitä. Keskenmenot olivat 11/07 ja 03/08.
Diodium