ESIKOISESTA PITKÄÄN HAAVELLEIDEN PINO Vol.2

Orion: Minua ahdistaa myös äitienpäivä :(. Näinköhän ikinä tulee sitä päivää että itse pääsisi äitienpäivää viettämään.

Meillä kolmas inssi perjantaina, kaksi follia on kasvamassa =). En kyllä yhtään usko että tästä mitään tulee, mutta kuluuhan se aika näinkin. Jatkosta kyselin jo vähän, syyskuussa kesätauon jälkeen päästään ICSI tai IVF-hoitoon, en oo ihan varma kumpi loppujen lopuksi tehdään.

tämä ei voi olla totta!!!
äsken soitti se lääkäri, joka teki silloin helmikuun alussa lähetteen sinne spermatestiin. tuloksia EI OLE!? joku on jossakin jotenkin mokannut, mutta jokatapauksessa niitä tuloksia ei tuolla ko. lääkärillä ole antaa! :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: ei helvetti tämä ei voi olla todellista! 3-5vk oli odotettavissa oleva aika tuloksien saapumiselle, niin nyt niitä tuloksia ollaan odotettu kohta 3kk!! :headwall: :headwall: :headwall:
ei taida meille koskaan tulla vauvaa....

Sinikka no onpa tosi ärsyttävää ja huono tuuri!! No nyt ne ainakin varmasti antaa tulokset pikana, vaatikaa sitä.

Orion suuri kateus iski kissavauvoista, mutta meidän ukkokissa ei kyllä muita huoli, eli ei voida moisia ottaa. Mutta onneksi se itse on aika pehmoinen ja lapsekas viela vanhanakin niin kay hyvin siliteltavaksi.

Rosetta sulla on hyvät suunnitelmat, kuulostaa jotenkin lohdulliselta.

äitienpäivä taitaa tulla ja mennä. Ei ole tässä kierrossa oireen oiretta, taisi jäädä ovis olematta tai jotain, vaikka kyllä testissä näkyi samaa kuin ennenkin. Pitänee pistää se aikaraja ens vuoden äitienpäivään, jos sitä ennen olis jo päässyt itsekin iloitsemaan. Nyt mun pitäis saada aikaiseksi alkaa hoitaa kaikkea byrokratiaa leikkausta varten, mutta väsyttää koko touhu ja vähän hirvittääkin.

Kaz :hug: !!!!! ja Peppi tsemppiä. Meikäläisellä meni kyllä vappu aika vapaalla kun ei ole kovin toiveikas olo.

Heips!

kaz :hug: , päivitän uuden yk.n :(

Sinikka, ei oo todellista! Siis voi jumalauta mitä hommaa! Missä se näyte nyt sitten?! Tai siis onko sitä edes tutkittu? Nyt pyydät uuden testin ja pikana kans!

Rosetta, kolmas kerta toden sanoo b:)d toivotaan että plussa tulis vaikka ei ihan äitienpäiväksi ennätä.

Joo niin se äitienpäivä tulee ja menee meilläkin. Miehen testitulokset ilmeisesti oli ok, kun ei sieltä klinikalta kuulunu mitään, aikovat soitella jos niissä jotain häikkää ois ollu. Nyt sitten pitäs se biopsia-aika soittaa, saa mies sen huomenna hoidella. Laskeskelin että JOS niitä simppoja löytyy biopsiasta niin ehdittäs tälle keväälle yks hoito saamaan, mulla nyt ovis ja 2vkn päästä alkaa kuukautiset ja ne sumuttelut joilla tiputetaan se oma hormonitoiminta nolliin alotetaan tietääkseni kuukautisten alettua että hyvinki ehtis ennen heinäkuuta sit koko ruljanssin käydä läpi. Ja jos simppoja ei löydy ja joudutaan turvautuun luovutettuihin niin inseminaatio niilläki ehdittäs vielä nyt keväällä/kesällä :) Aika optimistinen olen tällä hetkellä.

Siniviuhka: Siis miten tommonen voi ees olla mahollista! :eek: Hitsi ku rupes niin suututtaan sun puolesta. Törkeää! :kieh:

Mä "tilasin" eilen teroluteja, saapa viimein tätä kiertoa katkeamaan ja voi siirtyä seuraavaan paremmalla onnella. :) Kp 41 on siis jo menossa...

Siniviuhka: Todella epäammattimaista toimintaa. Oishan ne nyt voinut ainakin ilmoittaa aikaisemmin, kun ovat näytteen jotenkin sössineet. Meillehän kävi toisen sperma analyysin kanssa niin, että kaikki labran työntekijät oli samaan aikaan sairaana niin näytettä ei voitukaan tutkia, mutta siitä tuli meillekin tieto heti. Otettiin se sperma näyte sitten inseminaation yhteydessä uusiksi.

Paiju: Se tosiaan helpottaa omaa oloa kun tietää miten asiat etenee ja milloin jatketaan muilla hoidoilla =). Ja eihän tässä ennen syksyä kerkiä olla kuin kolme kiertoa tämän inssi kierron lisäksi.

Eilen illalla pistin Pregnylin, huomenna inssiin B)

oon kyllä edelleen hyvin, hyvin vihainen tuohon laboratorion toimintaan. lääkäri aikoi tänään soittaa, kunhan selvittelee ensin mihin hittoon se koko sperma on hävinnyt. vika on nyt sitten labran vastaanottaneessa hoitajassa tai sitten labrassa, jossa näyte on tutkittu. eipä ole ainakaan tähän mennessä lääkäri soittanut....
arvatkaa vaan, aionko vaatia hyvitykseksi uutta sperma-analyysiä yksityisellä kaupungin terveydenhoitopiirin laskuun. :kieh: :kieh: :kieh:

mä näin viimeyönä unta, että meillä oli poikavauva. tosi pieni, mustatukkainen itse suloisuus. aamulla kun kävin unen ja valveen rajamailla, kuvittelin edelleen, että vauva on isänsä kanssa olohuoneessa. pettymys oli suuri, kun hereillä tajusinkin sen olleen vain unta.. :snotty: :|

Puuh mikä päivä. Kaveri sai keskenmenon ja äidillä on tutkimuksisssa havaittu jotain häikkää, josta ei vielä tiedä paljonko pitäisi pelästyä. Aika sekava ja surullinen olo kun välillä kaikki/kaikilla on niin hankalaa yhtä aikaa - ja itsellä tuleva täti vielä kiristää pinnaa.

Duffy aikamoista vauhtia, kivaa vaihteeksi :)!

No niin, ens torstaina on biopsia! Jee! :D Jospa se aika sitten pitäis. Voi mää niin toivon että niitä simppoja löytys! Ihan jo miehen vuoksi.

Paiju, onpa ikävää :( joo ihan kiva jos sitten välillä alkaa jotain taphtumaanki :D On tässä nyt ootettukki vissiin jo pari kuukautta.

Sinikka, ehdottomasti vaadit! Hitto tälläsissa asioissa pitäs olla erittäin tarkka, ettei just tällasta pääse tapahtumaan :kieh: mä oon niin raivona sun puolesta!

Siniviuhka: Inhottava tilanne.. :hug:

Duffy: toivottavasti simppoja löytyy..

ON: Meidän eka inssi ei sitten tärpännyt.. eli tänään täti tuli kylään ja yk. on nyt 49.. No, kahden viikon kuluttua toinen inssi on takana, jos ei tuu mitään ongelmia.. viimeksi ultra oli kp.10 ja inssi kp.12.. nyt pääsen ultraan vasta kp.12, koska kp.10 on lauantaina.. pelottaa, että sen takia tulee jotain häikkää ja emme pääsekkään inssiin..

eilen, kun tein testin ja vaikka se näytti negaa, niin olin kuitenkin vielä toiveikas, mutta sitten iltapäivällä kun alkoi alaselkään ja -vatsaan sattumaan, olin kyllä todella surullinen.. varsinkin kun töissä kokoajan kuulutuksessa puhuttiin äitienpäivästä.. kotona sen asian ajatteleminen ei tuntunut missään.. ja onneksi en ole joutunut pitkään aikaan lasten osastolle töihin, joten en joudu näkemään, kun raskaana olevat naiset ostavat tulevalle lapselleen vaatteita.. se olisi voinut eilen olla liian raskasta, koska vain sen asian ajatteleminen sai vedet silmiin.. piti oikein keskittyä työntekoon, etten alkanut ajattelemaan koko asiaa.. no, tänään se ei ole enää tehnyt niin pahaa ja alan pääsemään pettymyksestä eroon..

no, nyt mie kuitenkin nautin siideristä, koska viime kerrasta on ainakin kuukausi.. toivottavasti tämän jälkeen pääsen nauttimaan siideristä vasta vuoden päästä.. :whistle:

Moi kaikille! En varmaan nyt muista kommentoida kaikkea mitä piti..

tervetuloa Ibu :flower:

:hug: :hug: tädin riivaamille..Peppi voi että sul on monta yk:ta..toivottavasti seuraava inssi tois tulosta:heart:

Siniviuhka voi prkl sentään mitä touhua :headwall: :kieh: muakin pompotellaan sinne tänne pitkin tk:ta, ku kukaa ei tiiä kelle asia kuuluu..kuulema työterveyslääkärille..

Duffy b:)d toivottavasti simppoja löytyy ja saatte niitä pakkaseenkin!

Rosetta onnea inssiin! :)

Paiju toivottavasti täti ei kuitenkaan tulisi..mä taidan laittaa seuraavan tavoitteen vuodenloppuun mennessä..

Orion ompa ärsyttävää, kun sun kerrot venyy.. :/

on: mun oli pakko olla poissa täältä ja ottaa etäisyyttä koko asiaan..en tiiä vaikuttaako noi terot vai mikä..kun mun mieli oli tän viimeisen tippumisen jälkeen niin musta, että ihan pelotti..välillä vaan itketti ja välillä oli niin paha olla, et ei voinu ees itkee..mies ollu välillä ihan hukassa mun kanssa..nyt vasta pystyn tulla tänne kirjottamaan..olo on myös yksinäinen, kun tuntuu, et kukaan ei ymmärrä miltä musta tuntuu..ystäville asiasta ei viiti puhua enää, ku ne vaan pahottaa mun mielen "älä ressaa" ja "unohda koko juttu"-kommenteilla..

mun suurin missio on ollu viimesen kahen viikon aikana viedä klamydia-näyte tk:seen, jonka ne tarvii viel, et voivat kirjottaa sen lähetteen isoon sairaalaan..empä ole saanu aikaseks..vaik samassa talossa olen töissä.. :headwall: tai juuri siksi..

mulla alkaa loma ensviikon sunnutaina klo15 B)

Mukavaa kesän odotusta kaikille

Halle, onpas mukava kuulla susta :) Jotain tuollaista mä vähän uumoilinkin. Viehän se näyte pikaseen niin saatte sen lähetteen sinne sairaalaan. Mulla oikeesti on huomattavasti helpottunu olo, nyt ku ollaan hoidoissa. On selkeä syy ja suht selkeät kuviot mitä sille tehdään. Enää tädin tulo ei tunnu niin pahalta kun tietää ettei ole luomusti mahdollisuus tulla raskaaksi. Ne terot ei muuten mullekkaan oikein sopinu :/ Olin aikaahdistunut aina ennen tätiä. Nyt kun ollu pari luomukiertoa, jossa oviskin tapahtunut on olul ihan erilainen olo!

Meikä tyttö lähtee hierojalle, jee! Pikkusen on jumissa paikat, ihan naksuu selkä ja hartiat. Saapa nähä saako nää tunnin aikana ees kuntoon :D

Ja tätipä se taas tuli, voisi siis vaihtaa seuraavan yk:n, oliko 15 vai mikä?
Peppi sulle halaus :hug: ! Ehkä se on äitienpäiväkierto joka toimii...

Halle jos ei kestä kirjoittaa, niin pidä kuitenkin mielessä että et ole ainoa, joita nämä asiat rassaa ja kannusta itseäsi sillä, että muutkin sinnittelee ja yrittää tsempata :). Ja kyllä olisin samaa mieltä Duffyn kanssa, että hoitosuunnitelman selviäminen voi kuitenkin helpottaa kun on joku oma paikka systeemissä...Tsemppiä

KP :hug: :hug: meinasitteko vielä mennä luomuillen?

Paiju :hug: tädistä..:/

kiitos Dyffy ja Paiju kommenteista ja tsempeistä..olikin jo ikävä teidän juttuja..

mä meen ens yöks töihi, ni tein sellasen suunnitelman, et pissaan aamulla töissä purkkiin ja kiikutan sen purkin pokkana labraan...ihan, ku toisin jonku potilaan purkkia..:p viimeyön jännitin ja suunnittelin sitä.. :headwall: on tää vaikeeta.. :ashamed:

mua ehkä ahistaa se, että en oo selkeesti joko "lapsettomuudesta kärsivä" enkä pelkkä "kuumeilija" (en kyl toho ensimmäiseen haluaisi kuuluakkaan) yritystä nyt siis 14kk ja yk17..mä en kyl jotenki usko, et me voitas luomusti saada lasta..toivon sitä kyllä, et saatas..

aamulla kun heräsin, ni suunnittelin, et käytän koirat koirapuistossa ja samalla kävisin ostamassa muutaman multasäkin, et voin laittaa krassit itämään..sit googletin aukioloajat ja näyttäs olevan joku v*tun äitienpäivä ja kaupat on kiinni!!!:kieh:

Heippa kaikille!

Täällä ketjussa olen joskus käynyt ilmoittautumassakin jo, mutta tullaanpas nyt uudelleen, kun kerran yritys vaan jatkuu ja jatkuu. Tänään äitienpäivän kunniaksi alkoi yk 11 :( Tämä on aktiivista yrittämistä, sitä ennen tjottailua joinakin kuukausina.

Me ollaan ajateltu, että kesä mennään vielä näin, sitten hakeudutaan tutkimuksiin. Olen vain niin ummikko näissä asioissa, että en tiedä mistä lähteä hakemaan apua ensimmäiseksi. Auttakaahan tietämätöntä..

Paiju, Peppi, KP ja Halle :hug: :hug: sinne, korjaan uudet yk.t

Pipopi, tervetuloa takaisin :) Laitan sut listoille. Ihan omasta terveyskeskusksesta voi aloittaa avun hakemisen. Siellä selität teidän tilanteen. Verikokeet yleensä ottavat siellä ja joissakin paikoissa ultraaminenkin onnistuu. Sitten yleensä annetaan lähete isompaan sairaalaan lapsettomuus-puolelle ja täältä olen lukenut, ettei kaikki tk.t sitä kovin mielellään anna, mutta se on annettava! Eli jos eivät hyvällä anna niin vaadit sitä! Vuoden yrityksen jälkeen on oikeus päästä tutkimuksiin ja hoitoihin.

Halle, minäki mietin ennen lopullista lapsettomuus-diagnoosia että mihin sitä oikein kuuluu, jossakin välimaastossa eleli. Jotenki tuntu että on liian "ongelmainen" kuumeileviin, mutta ei tarpeeksi "ongelmainen" lapsettomiin. Jos ymmärrät mitä tarkotan :D Toivon kyllä ettei kukaan joutus kokemaan sitä kun todetaan ettei luomuna ole mahdollisuuksia onnistua, mutta jos niin käy, niin täytyy kyllä se sanoa ettei se ole maailmanloppu! Mulla on hyvä usko lääketieteeseen (ehkä jopa liian hyvä :/) Nykyisillä lapsettomuus-hoidoilla saadaan hyviä tuloksia ja hyvin pieni osa jää lopullisesti lapsettomiksi.
Sun suunnitelma sen näytteen viemisestä kuulostaa hyvältä, pienin askelin vaan eteenpäin :)

Joo en voi ku ihmetellä ton vauvamaha3kk kirjotuksia tänne. Huhhuh mitä tekstiä ja eilen illalla varsinki oli ihan uskomaton se ketju jonka se alotti.

KP, Paiju, Pipopi ja muutki jotka tarvitsee: :hug:

Halle, Duffy: Minäki oon joskus miettiny omalle kohalle tuota kuumeilija vs. lapsettomuus juttua. Kuumeilijaksi en sovi, ei tää oo enää semmosta iloista jännäystä tms, mutta sit lapsettomuus tuntuu jotenki niin lopulliselta, liian isolta asialta, en voi hyväksyä semmostakaan omalle kohalle. Joten olen sitte vaan jotain... Toivottavasti pian sais olla ihan äiti... Turhan kauan sitä on odotettu...

Meinas ottaa vähä koville tänään (eilen..) anoppilassa. Kun sielä oli noita miehen sisaruksiaki lapsineen. n. 10kk, 1½v, 2v, 4v, 5v ja 6v lapset ja yks aivan viimesillään paksuna oleva akka... Hieman tuntui ulkopuoliselta olo... Kuulostivat jotain synnytysjuttujaki puhuvan. Eipä oo minusta vielä semmosia juttelemaan. :'(

Peppi: :hug: ja tsempit tokaan inssiin =).

Meillä oli kolmas inssi perjantaina. Hoitaja ja lääkäri koittivat kovasti tsempata ja ehkä saivatkin mut vähän positiivisemmalle mielelle tän hoidon suhteen. Hoitaja halasi vielä lähtiessä ja toivotti onnea matkaan =). Tuo hoitaja on muutenkin ihan mahtava tyyppi ja on tosiaan oikealla alalla. Jos ei tärppää elokuussa soittelen IVF-suunnittelu aikaa.

näinpä se äitienpäivä taas livahti ohi ilman plussauksia.. :( ärsyttävää!

omaa napaa sen verran, ettei oo oikein mitään fiiliksiä mihinkään suuntaan. spermatestin tuloksia ei vieläkään ole tullut ja kiehun kiukusta kun ajattelenkin sitä. :kieh: menen kohta henk.koht. tuonne terveyskeskukselle ja vaadin sen uusinnan.

Yhteistyössä