ESIKOISESTA PITKÄÄN HAAVELLEIDEN PINO Vol.2

Anu84: Kannattaa tutkituttaa ovuloitko kunnolla kun kierrot heittelee :). Mulle Gyne sanoi etten todennäköisesti ovuloi suurimassa osassa kiertoja, vaikka saankin ovistestiin plussan, kylläkin tosi myöhään välillä kp22-28. Pari lyhyhyttäkin kietoa on ollut välillä.
Nyt mulla on eka clomi kierto menossa ja alkukierrosta kävin verikokeissa (prolaktiini, LH ja kilpirauhaskokeet). Seuraavan kierron alusta on aukiolotutkimus ja katsotaan miten clomit pelittää.
PCo:ta ei onneksi ole joku hormonihäiriö varmaan...

Näin jälkikäteen ajateltuna ois kannattanut mennä näiden kiertohäikkien takia yksityiselle aikaisemmin niin ois saanut clomit aikaisemmin. Nyt olen siis julkisella puolella hoidossa.

Rosetta munki pitäs mennä siihe aukiolotutkimukseen ku jaksan, ku mult on leikattu umppari, ni se on saattanu tehä kiinnikkeitä...

kaz :hug: paskatädistä tännekkin.. :/

kiitti Sinikka..mä oon kauhee, mut kävin kattoo galleriasta mun exän vauvan kuvaa, ni se on ihan sairaan ruma penska..mua nauratti.. :ashamed:

kaz :hug:

Perkeleen kaksplussa taas! Ehdin kirjottaa vaikak kuinka paljon ja sit sek irjotus hävis!!!
Joo siis eli uusiks...sain siis tänänä kuulla, että toinenki työkaveri on raskaana! Nyt siis kaks työkaveria odottaa lasta ja ne syntyyki 4vkn välein, kyllä mua taas koetellaan :headwall: :headwall:
Mulla on pinna koko ajan tiukalla terojen takia, tänäänki meinasin räjähtää asiakkaalle, onneksi sain pidettyä itteni kurissa ja asiallisesti sanoin heille asiasta, mut mun työkaveri sano, että mulla melkeen nousee savu korvista :D Olin aika tuiman näkösenä harpponu paikalle :LOL: voi apua :ashamed:

HaLPe, tuo on ihan inhimillistä, mä kans tekisin noin, jos mun exä sais lapsen :D :hug:

HalPe :LOL: :LOL: :LOL: mä voin kyllä täysin samaistua suhun taas! oon joskus käynyt katsomassa joidenkin ex-kavereiden penskojen kuvia ja nauranut, että huh miten hassun näköisiä vauvoja heillä..tiiä sitten millanen mukelo sitä itelleni tulee, jos joskus tulee :p

JenPen
Rosetta Miten se plussa voi tulla ovistestiin jos et oikeesti ovuloi?? Eikö se plussa tuu tikkuun jonkun tietyn hormonin ansiosta (nyt ei pysty muistaa mikä hormoni...)? Pääseekö tohon aukiolotutkimukseen julkisella puolella ilmaseksi?

Tyhmä kysymys... Mikä on aukiolotutkimu??? Ja Rosetta yksityinenkö sulle ne clomit määräs? Mitä siihen tarvi?? Miehen tutkimusta esim..?? Mulle sillo ne terot määrättii ja samat tutkimukset otettii kilpirauhanen yms ja niissä ei ollut mitää.. Söin 4 kiertoa teroja ja kierto sillon oli ihan normaali.. Mutta mä lopetin ne ite koska tuli sivuvaikutuksia.. Mutta kaippa ne on taas pakko vain aloittaa pian!

JenPen, minäpäs vastaan, vaikka kyse oliki Rosettalle. Mulla ainaki kun pco:sta kärsin niin sitä lh-hormonia (jonka määrää ovistesti mittaa) voi erittyä pitkin kiertoa tarkottamatta mitään. Eli ovistestiin voi tulla positiivinen tulos tarkottamatta yhtään mitään. Se, että lh-huippu tulee ei taroita, että ovis tulisi myös. Siis useimmitenhan näin on, mutta en nyt muista oliko jossain joku prosenttimäärä, ketkä ei ovuloi, vaikka se testi näyttäs niin. Toivottavasti selvensi vähän vaikka sekava selitys oliki tähän aikaan :D

anu, aukiolotutkimus on ultratutkimus, jossa ruisktetaan onko se nyt varjoainetta munasarjoihin ja katotaan tuleeko se läpi munajohtimia pitkin. Eli katotaan onko ne auki =)

Mä oon nyt yrittäny olla ajattelematta vauvoja ja raskautta, välillä onnistu, välillä ei :D Nyt täytyy pitää pää kylmänä, en halua pettyä samalla tavalla ku viime kierrossa, en testaa nyt ellei täti oo tosi pahasti myöhässä.

Heippa pitkästä aikaa :wave:

Melkeinpä puoli vuotta siihen meni, mutta nyt tuli plussattua :heart: Tätä on ollut vähän vaikea uskoa (oon testannut ties kuin monta kertaa ja eilen hain vielä varoiksi erimerkkisen testin :D ), mutta uskottava se on! Kumpa masuasuja nyt pysyisi masussa :heart:

Tsemppiä kaikille :flower:

Onnea Mii! :flower:

Mä kävin sillo syksyllä yksityisellä gynellä ja se teki mulle sen suunnitelman miten edetään..mä en vaa oo valmis vielä etenemään sillä vauhdilla mitä se suunnitteli..(tässä kuussa simppatestit, aukiolotutkimus jne)
Mä täällä nyt surullisena pelkään, et millo se täti taas tulee..nyt kp22/27-28

Mii, onnea ihan hirveän paljon! :flower: siirrän sut heti plussanneisiin :D

HaLPe, meillä vähän sama homma. Alunperin puhuttiin, että joulukuussa mentäs sperma-analyysiin, no sit siirrettiin se tammikuulle joulukiireiden takia, mut nyt musta on alkanu tuntumaan, että ei mennä vielä tässä kuussa. Varmaan sitten ku tuo viimenen tero-kierto on päättymäisillään, tai siis sittenhän se on pakko mennä, että saa ne clomit. Vaiheilen sen aukiolotutkimuksen kanssa, välillä haluan siihen, välillä en...

Paljon onnea Mii :flower: !!

Täällä on aika hiljaiseloa, oottelen että kierto olis jo lopuillaan, mut päivät matelee.. :headwall:
Mies alko tossa yks päivä jo kyseleen, että koskas hänen sitten täytys mennä sinne 'simppatesteihin' :D Kiva että ihan oma-alotteisestikin pähkäilee tuollaisia, ilman mun hössötystä :D

JenPen
No voi helkkari sentään.... Mä oon luullu että jos sen ovisplussan saa ni se kans sit tarkottaa sitä. Mitä hittoa sitä ovista sit edes bongailemaan jos ei se plussa tarkota mitään? Juttelin mun pitkään lapsettomuudesta kärsineen serkunkin kanssa, joka sanoi että hänelle kertoivat lapsettomuusklinikan lääkärit että kyllä ovistesteihin voi luottaa jos ne on apteekista ostettu. Hänellä perustui hoitosuunnitelmakin siihen, että apteekin ovistestien mukaan ovuloi normaalisti.

Mä en jaksa tätä, ärsyttää ettei mitään toivoa koko raskautumisesta.

Jenpen: Mulle jäi gynen puheista semmoinen kuva, että jos se ovisplussa tulee tosi myöhään tyylliin kp 22-28, on se vaara että munasolut ei ole kehittyneet kunnolla ja siten raskautuminenkin aika epätodennäköistä. Mutta toisaalta onhan näitäkin jotka on tullut raskaaksi pitkistä kierroista huolimatta. Meillä on ollut ovistestit käytössä joka kierrossa 15 kiertoa ja ollaan touhuttu oikeaan aikaan, eikä mitään tulosta ole tullut. Miehen simpoissakin on tosin vähän häikkää, muttei niin suurta etteikö pitäisi normaalisti onnistua. Jos kierrot on säännölliset niin oviskin varmasti tapahtuu jos sen saa tikutettua. Minun kierrot heittää ihan miten sattuu, lyhin kierto ollut 26 päivää ja pisin 48. Yleensä ollut lähempänä neljääkymppiä.

Anu: Mie oon Julkisella puolella keskussairaalan lapsettomuuspoliklinikalla. Meillä riitti clomien saamikseksi, että oli simppatesti tehty. Minut vaan ulrattiin kp 18 silloin ei johtofollia näkynyt ja kun tiedossa oli aikaisemmat pitkät kierrot sain clomit käyttöön.

Lupu :hug: :hug: tädistä ja tilanteesta! toivottavasti asiat kuitenkin selviäisi parhainpäin!:)

anu kannattaa varmaan ottaa yhteyttä gyneen, et ei järki mee! :hug:

on: ihan perus tätioireita, pienillä uusilla toivoa antavilla...

Heipat!

JenPen, kuten sanoin, useimmiten ovulaatio tapahtuu, etenkin jos on säännöllinen ja normaali pituinen kierto, ei ole syytä epäillä etteikö ovulaatio tulis. mut just esim pco-naisilla voi tehdä sitä, että se ovistesti on positiivinen kierron alkuvaiheessa, puolessavälissä ja lopussa.

lupu, toivottavasti saatte selvitettyä asiat =) tsemppi :hug:

HaLpe, pidän sulle peukkuja b:Dd

Hei mun työkoneessa ei sitten toimi kunnolla u, k ja joku muuki kirjain oli, niin ja sit toi jota painetaan, että tulee iso kirjain, niin seki tökkii, että elkää välittäkö jos on nimet miten sattuu ja kirjaimia puuttuu :D :D

ääh..en oo viitsinyt tännekään kirjoitella enemmälti kun ei ole oikein mitään sanottavaa. kumma kyllä, edelleen limailen, vaikka kaiken järjen mukaan oviskin olisi jo ollut..menen ensi maanantaina sinne gynelle, niin siellä selviää myös nämä alavatsaan liittyvät kivut, onneks. en viitsis yhtään päivää enää kärvistellä..

ja niin..prkl, huomenna on miehellä se leikkaus, joten hii'ohoi, saattaa tulla mustakin melkonen pirttihirmu, kun kolmeen viikkoon ei voi harrastaa seksiä. :kieh: :kieh: :snotty: :snotty:

Te ootte kyl ihania :hug: :) :heart:

Joo, kyllähän ne taas kai selvis jotenkin, mutta... no, ainahan tommonen jättää jälkiään.

Sinikkka kauheeta, mä en kykenisi enää nykyään toimimaan ollenkaan tuommoisessa tilanteessa. Tosin silloin riittää kyllä paremmin energiaa esim. siivoukseen, tai siis on pakko tehdä koko ajan jotain kun on kanavat tukossa. Heh. Mulla ei oo nyt tietoakaan siitä "normaalista tätienergiasta" kun viime yönä ei oikein uni maittanut sen riidan takia. Tänään ois yks tärkee harrastus, mut en jaksa lähtee. Käyn ottamassa tirsat ehkä kun isäntä lähtee treeneihin. Töissäkään ei oikein osannut keskittyä, kun väsytti niin. Ja tää oli nyt vasta kolmas päivä siinä paikassa, niin ei ollut paljon muuta tekemistä kuin lueskelua, niin keskittyminen oli todella hankalaa...

Koitan nyt olla liikaa ajattelematta näitä vauva-asioita, mutta se on niin kovin vaikeeta kun tuntuu että lähes kaikilla ihmisillä on sellainen, paitsi mulla. Ja kyllähän se tuolla takaraivossa nakuttaa koko ajan...

Yhteistyössä