♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Tänään testasin, ihan hailuraa viivaa näyttää, varmaan ihan väritön on. Odotukset ei kovin korkeella, testaan perjantaina uudestaan.
 
Musta jotenki tuntuu, että reagois vielä keskenmenoon, vaikka yhen nega testin tein. Tai jotenki oon epävarma, kun tietty sitä testiä samalla tapaa jääny tuijottaa kun nyt :ROFLMAO: ei se auta kun katsoa vahvistuuko. Omasta mielestä tän päivänen oli vahvempi, mutta edelleen niiiiiin haalea
 
Mitä tänne kuuluu? :love:

Mä sain eilen oletettuna dpo10 raskauskeijun One Stepiin viivanpaikan. Jännittää vähän, koska ovistestit ovat käyttäytyneet samalla tavalla kuin tärppikierrossa. Kuukautisten pitäis alkaa ehkä huomenna, ku mulla ei ole yritysaikana muistaakseni kertaakaan luteaalivaihe ollut pidempi ku 11 päivää. :poop:
 
Pahoittelut negasta:( Ja norosta. :poop:

Tuossa on pari kuvaa ovistesteistä. Niitä onkin tullut pissittyä melkoinen liuta! :ROFLMAO: Mulla on pco-tyyppinen munasarja ja tässä yritysaikana viime kesästä lähtien koskaan ei täysin valkoista tikkua ole tullut, aina on kierron ajankohdasta riippumatta vähintään se ihan haalean haalea viiva. Kp 21 päivällä ja illalla mulla oli kova munasarjakipu, jota veikkasin ovulaatioksi tai ovisyritykseksi, mutta plussaa en tikkuihin saanut. Negakierroissa mulla haalistuu ovistikut samantien oviksen jälkeen, mutta nyt on ollut samanlaisia viivoja kuin tärppikierrossa oli. o_O eli että ensin monta päivää melko vahvat viivat, sitten alkaa haalistua ja sitten alkaa taas viivat vahvistua. Voihan se varmaankin olla niinkin että kyse ei kuitenkaan ole siitä että olisin taas raskaana, vaan siitä että hormonit on vielä sekaisin kkm jäljiltä. Raskausoireita mulla ei ole. Aika näyttää!
 

Attachments

Alko pieni verinen vuoto, eli eiköhän tää kierto ollut tässä :poop: sofi antoi 25mIU tosin viivaa, eilen ei antanut yhtään mitään. Mutta musta tuntuu että nuo testit vaan leikkii mun kanssa, viime raskaudessa kutenki tuli viivat nopee eikä tarvinnu arvailla. Saattaa hyvin olla väritön viiva, tuli testiajalla.
 
Täällä kans aika varmasti alkaa uus kierto viikonloppuna, niin kovasti on juilinut alavatsaa muutoman päivän jo :unsure: mutta miehen kanssa puhuttiin että nyt uudesta kierrosta eteenpäin aletaan tallettelemaan reilusti oletetun ovulaation aikoihin, jos vaikka tärppäisi sitten :love: pidän peukkuja että uudessa kierrossa tärppäisi mahdollisimman monella :love:(y)
 
  • Tykkää
Reactions: Apustaja
@Apustaja ja @Karvakorvat pahoittelut uusista kierroista.:(

Tuntuu sinänsä väärältä paikalta puhua tästä, mutta mun mies on lämpenemässä ajatukselle, että alettaisiin kokeilemaan varmoilla päivillä olla ilman ehkäisyä.:love: Tuntuu tosi suurelta askeleelta kohti sitä ajatusta, että jonain päivänä oltaisiin kokonaan ilman. Onko nää ihan hulluja ajatuksia? Jotenkin nolottaa ajatella salaa näin.

Tänään tuntui, että joulusta on kulunut vasta silmänräpäys. Ehkä se aika kuluukin nopeasti, ja pian voimme mekin alkaa yrittämään.

Te, joilla miehet halusi/haluaa myöhemmin aloittaa yrityksen, kuin te itse, miten saitte ajan kulumaan? Miten selvitä täysjärkisenä tästä? (Katsomalla Handmaid’s Tale -sarjaa kenties?:ROFLMAO:)

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
@Pomelon Mun miehen kanssa keskusteltiin lasten hankkimisesta viimeisen kerran vakavasti joskus keväällä 2018. Mies tarvitsi selvästi vielä aikaa sulatella ajatusta, vaikka hänkin lapsen halusi, mutta samalla se pelotti häntä. Heitin pallon hänelle ja annoin aikaa sulatella ajatusta, ettei hän ois kokenut että painostan lapsen tekoon. Mä sain ajan kulumaan ihan hyvin sinä aikana, olin lomalla niin katselin leffoja, ulkoilin, kyläilin jne. Mulla oli kuitenkin semmoinen tunne että ei siinä hirveän kauaa mene ennen kuin mies on valmis. Kesäkuun puolessavälissä eli ehkä noin kuukauden kuluttua siitä edellisestä keskustelusta hän sitten sanoi että kyllä hänen puolesta mä voin lopettaa pillerit, ja lopetinkin ne sitten jo samana päivänä. Mies ehkä oletti että tulisin raskaaksi samantien ja tarvitsi siksi vähän aikaa miettiä. Monien mutkien, antibioottien ja tulehdusten jälkeen viidennestä yrityskierrosta sitten raskauduin. :)

Toivottavasti sinunkin miehesi on valmis vauvan yritykseen piakkoin, @Pomelon !
 
@Pomelon Mä tuskailen ihan samojen ajatusten parissa... Me mennään jo miehen kanssa varmoilla päivillä ilman ehkäisyä, tosin hän välillä välttelee sisälle tulemista silloinkin, mutta salaa haaveilen itse, että jokin ihme kävisi. Toki haluaisin kyllä, että mies itse haluaa lasta, enkä toivoisi siksi minkään vahingon käyvän.
Mulla loppui menkat viikolla ja saa nähdä minkälaisella ehkäisymenetelmällä tuleva oletettu ovis-ajankohta mennään (keskeytetty/kondomi vai ei seksiä ollenkaan...) Itselleni olisi täysin ok jo raskautua ja alkaa odotella yhteistä vauvaa, mutta en halua miestä millään lailla painostaa. On silti välillä hyvinkin raskasta odotella vaan ajan kuluvan ja pohtia, että milloinhan toiselle mahtaa ajankohta olla sopiva :(
 
Täällä lähti uusi kierto käyntiin keskenmenon jälkeen, kauheasti toivoin, että tärpääisi heti, mutta olihan se ehkä hieman turhan korkealentoinen haave. Kuitenkin pitkä prosessi, joka sisälsi lopulta kaavinnan.

Nyt sitten mies vielä meni toteamaan, että täytyy jättää tämä kierto välistä, jotta ei synny jouluvauvaa. Luulin aluksi vitsailevan, mutta ei ilmeisesti....
 
@kaikai ja @Pomelon
Meillä mies oli tosiaan pitkään yritystä vastaan. Sanoi joskus, että ikinä ei haluaisi ns. yrittämällä yrittää vaan jos "vahingossa" raskaudun, niin hyvä niin.
Kierukan poisitin, kun käyttöikä tuli täyteen. Ehkäisy on mulla aika ongelmaista ja kondomia ei haluta käyttää, niin mies totesi että hänelle sopii epävarmemmat keinot. Mulla on todella tarkka kierto, pääasiallisesti mentiin keskeytetyllä ja osittain varmoilla päivillä. Näin mentiin 1.5vuotta. Nyt n. 2 vuoden ajan olen puhunut jatkuvasti vauvasta, yrityksen aloituksesta yms. Syksyllä mies alkoi hiljalleen muuttamaan mieltään ja totesi, että josko raskaus saisi esim 1-2 vuoden päästä alkaa. Tästä toki masennuin, koska mulla itsellä on vauvakuumetta ollut 16 vuotiaasta lähtien ja oikein kovana 3 vuotta. Itse olin toivonut, että yritys olisi alkanut jo vuosi sitten, jolloin olisin valmistumisen jälkeen hetken ehtinyt työskennellä ennen äityislomaa.

Kuitenkin joulukuussa alkoi raskaus 5-6 päivää "vanhoilla" siittiöillä, joka olikin sitten tuulimunaraskaus. Mies ehti vauva ajatukseen jo tottua ja päätimmekin, että uusi raskaus saisi alkaa. Tosin nyt kun sanoi ton, että ehdoton EI jouluvauvalle :poop::cry:
En jaksaisi asiasta taas keskustella ja keskustella, kun koko prosessi ollut muutenkin niin hankala.

Lisään, että tosiaan ikää meillä on 24 ja 25. Tai no, täytän 3 pv päästä 25 ja mies reilun kk päästä 26.
 
Nyt kirjotan oikeen maratoonia, mutta lisään vielä, että nämä vuodet on menneet hankalasti. Välillä tuntui, että suhde kärsii mun kovista vauvakuumeista. Tiedostin, että ollaan nuoria ja itsellä oli realisitinen ajatus siitä, että kunhan olen ammattiin valmistunut ja talous turvattu. Selailin vauvapalstoja jatkuvasti, kyynistyin ja itkeskelin yksin. Lopulta päätin ymmärtää miestä ja hyväksyä hänen päätöksen. Itseasiassa juuri ennen raskautta aloin ajattelemaan, että ehkä 1-2 vuotta onkin ihan ok, voidaan tehdä joku pidempi reissu vaikka kahdestaan vielä ja olisi kiva mennä naimisiin ulkomailla, mutta sitten tosiaan raskaus alkoi (ironista, eikö) ja vauvakuume lävähti aivan järkyttäväksi.

Pahimman kyynisyyden aikana varmasti painostinkin miestä ja siitä tuli muutama riita, mutta pääasiassa olen aika rauhaan hänet jättänyt ja kertonut lähinnä omasta näkökulmasta, omista tuntemuksista, terpeesta ja ajatuksista.
 
@Karvakorvat kiitos oman kokemuksesi jakamisesta, ihanan tsemppaavaa ajatella, että jotkut muutkin ovat käyneet samoja tunteita ja vaiheita läpi. Olen samanikäisen kun sä, mutta mua vauvakuume on alkanut vaivata vasta nyt oikean ja täydellisen miehen astuttua kuvioihin ja haluaisin sen lapsen sitten mahdollisimman pian, koska kuten säkin, tulevaisuus on ”turvattu” kun ammatti ja työpaikkakin löytyy jo. Mä jatkan toivomista, että mieskin jossain vaiheessa haluaisi kanssani perheenlisäystä. Siihen asti luen teidän kaikkien muiden piinailuja kierron eri vaiheissa.
 
@Apustaja Tuota mäkin ajattelen, etten halua painostaa miestä. Siksi olenkin tosi vähän puhunut vauvakuumeesta. Eipä se minulla kauhean kauan olekaan vielä ollut, ja vielä välillä sellaista jaksottaista. Tammikuun alusta lähtien on ollut jatkuvasti on-vaihe, sitä ennen on/off-vaiheita tuli ja meni. Mutta raskauskuume on ollut jo vuosia.:LOL:

@kaikai Kuulostaa ihan mun ajatuksilta! Kauanko ootte käyttäneet keskeytettyä/varmoja päiviä ehkäisymielessä? Tavallaan mua mietityttää omalla kohdalla se, että alkaako se sitten tuntua itsestä ikävältä, jos varmoihin päiviin + kondomiin päädytään, kun joutuu aina tekemään sen valinnan, että kumi laitetaan päälle eli ei haluta tulla raskaaksi. Nyt se on niin automaattista, ettei sitä paljoa ajattele. Mutta jos pääsee sen luomun makuun, niin voi tuntua erityisen kurjalta laittaa se kortsu. Toisaalta, niin se varmasti tuntuu myös miehestä kivemmalta ilman. Ja siitähän ei ole haittaa ollenkaan.:whistle:

@Karvakorvat Todella ikävää.:(
Itse olen joulun vauva, enkä ymmärrä yhtään, miten jotkut välttelevät niiden tekemistä. Todella kummallista. Ainoana miinuspuolena se, että joutuu tarkkaan harkitsemaan joulu- ja synttärilahjansa, sillä niitä saa vain kerran vuodessa.:LOL: Sitä paitsi eihän sitä tiedä, syntyykö lapsi ennen aikojaan tai myöhässä. Jouluvauva voi saada alkunsa vasta seuraavasta kierrosta, tai tämän kierron vauva voi syntyä vaikka samaan aikaan, kuin edellisen kierron vauva. Ei tietenkään todennäköistä, mutta mahdollista.
Me ollaan muuten melko saman ikäisiä teidän kanssa, samoina vuosina syntyneet, kuin te. Eli joulun tienoilla täytän 25. Olemme ajatelleet, että naimisiinmenon jälkeen jättäisimme ehkäisyn kokonaan pois, eli olisin silloin 26. Se olisi kaikin puolin järkevää, olisin toivottavasti jo valmistunut tai loppusuoralla silloin opinnoissani. Mutta kuume mikä kuume.(n)
Miehesi tunteiden vaihtelut tuntuvat raskailta. On muutenkin mielenkiintoinen tuo miehesi aiempi ajatus, että ei halua yrittää lasta, mutta toivoo vahingon käyvän. Eli ei halua tehdä päätöstä. Eikö silloin riittäisi, että nainen tekisi päätöksen ja vapauttaisi miehen päätöksenteosta? Noh, vahinko onneksi siis kävi, mies ymmärsi, mitä haluaa.:)
Kerro miehellesi jouluvauvalta terveisiä, että on kivaa olla syntynyt jouluna
 
@Pomelon jätin siis vasta 3viikkoa sitten pillerit pois ja sen jälkeen ollut vai kerran käytössä kortsu, muutoin keskeytetty tai ”varmat päivät”. Ja juuri kuten säkin arvelit, niin kyllä se tuntuu varmasti pahalta joka kerta, kun sitä kortsua otetaan käyttöön, mutta yhtä pahalta tuntuu, kun käytetään keskeytettyäkin, koska siitä tiedän, ettei mies halua ottaa riskiä raskauden mahdollisuudesta... mutta se on hänen valintansa. Sen ainoan kerran, kun meillä oli se kortsu käytössä, niin minä sitä ehdotin... en tiedä miksi. Kai halusin korostaa sitä, etten todellakaan painosta mihinkään. Ja silloinkin miehen oli vaikea saada, koska se ei tuntunut niin hyvälle. Niin, ja viikko sitten mies ehdotti, että laittaisin kierukan, mutta en osannut sanoa hänelle etten yksinkertaisesti halua mitään ehkäisyä, varsinkaan mitään 3-5vuoden. Olisi pitänyt sanoa silloin, että hän ehkäisee, jos ehkäisee, koska hänhän on se, joka ei kanssani halua jälkikasvua.
 
Hei! Liityn keskusteluun!

Meilläkin esikoinen haaveissa! Tällä hetkellä tuntuu melko epätodennäköiseltä, että koskaan plussaisi, mutta yritän pysyä positiivisena!

Meillä on kaksi vuotta "yrittämistä" takana ja n. puoli vuotta hoitoja takana. Syytä ei tiedetä.

Meillä lapsesta puhuttiin noin viikko ennen kuin mies sanoi, että voidaan jättää ehkäisy pois. Joten onneksi ei tarvinnut kauaa odottaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka
@kaikai Joo, voin kuvitella, että keskeytetty yhdyntä harmittaa yhtälailla, kuin kondomin käyttö. Ehkä vielä erilailla, kun se päätös raskauden ehkäisystä tehdään aika herkässä ja intiimissä vaiheessa.
Minuun kolahti tuo yksi lauseesi siitä, että mies saa olla se, joka ehkäisee, koska mies ei halua vielä vauvaa. Niin oikein! Olisi todella väärin, että nainen joutuisi ehkäisemään 24/7, koska mies ei vielä halua vielä vauvaa. Sen takia mäkin lopetin pillerit, että halusin olla hedelmällinen. Halusin nähdä, miten keho lähtee toimimaan ja onko kaikki ok, ovuloinko, tuleeko menkat säännöllisesti ym.
Odottelen menkkoja alkavaksi muutaman päivän sisällä, ja päätin, että seuraavasta kierrosta ajattelin bongata ekaa kertaa ovulaation tikuilla ja ehkä aamulämpöä mittaamalla. Voidaan sitten sen jälkeen kokeilla varmoja päiviä ilman ärsyttävää kortsua.:)

@Owlet Moi! Ihanaa, kun teillä meni ajatukset yksi yhteen vauvan suunnittelussa. Tosi harmillista, että teidän toiveet eivät vielä ole toteutuneet. Minkä ikäisiä olette, jos saa udella?:)

Mä oon muuten saanut miestäni peloteltua tarpeeksi lapsettomuusasioilla, että hänkin ymmärtää, ettei meidän hirveän kauaksi kannata lykätä lasten tekoa. Varsinkin, kun haluttaisiin useampi lapsi, jos mahdollista, eikä välttämättä ihan putkeen olisi niitä kiva tehdä.
 
Mulla mies on ollut sitä mielä, että kun itse oon valmis niin voidaan yritys aloittaa. Olen itse vähän ehkä pelännyt yrityksen aloittamista ja olen sitä siirtänyt sen vuoksi. Oltais varmaan jo aiemmin aloitettu yritys jos oisin halunnut.

ON: täällä menossa kp 22. Ovulaatiota tikutin laiskasti, mutta luulen et se on mahdollisesti ollut vasta kp 19-20 oireiden perusteella. Koitan välttää testaamista ennen kuin kuukautiset on myöhässä. Kierto ollut siis 28-33 pvää
 
Hei taas, onko täällö tapahtunut miyään erikoista mun poissaoloni aikana? Meillä ei ole. Mä vaan olen kuten olin ennen vauvantekoa, teen töitä ja talletuksia säännöllisesti miehen kanssa :) ei tärppiä vielä. Jos laskin oikein niin yk 10 on menossa, 9 jos ei lasketa se eka kierto. Uudella työpaikalla tapahtuu paljon joten en ole oikein ehtinyt ajatella muuta, mut ajattelin tulla kertomaan että olen elossa :) tsemppiä piinapäiviin!
 
  • Tykkää
Reactions: Hipposka

Yhteistyössä