@Apustaja Tuota mäkin ajattelen, etten halua painostaa miestä. Siksi olenkin tosi vähän puhunut vauvakuumeesta. Eipä se minulla kauhean kauan olekaan vielä ollut, ja vielä välillä sellaista jaksottaista. Tammikuun alusta lähtien on ollut jatkuvasti on-vaihe, sitä ennen on/off-vaiheita tuli ja meni. Mutta raskauskuume on ollut jo vuosia.
@kaikai Kuulostaa ihan mun ajatuksilta! Kauanko ootte käyttäneet keskeytettyä/varmoja päiviä ehkäisymielessä? Tavallaan mua mietityttää omalla kohdalla se, että alkaako se sitten tuntua itsestä ikävältä, jos varmoihin päiviin + kondomiin päädytään, kun joutuu aina tekemään sen valinnan, että kumi laitetaan päälle eli ei haluta tulla raskaaksi. Nyt se on niin automaattista, ettei sitä paljoa ajattele. Mutta jos pääsee sen luomun makuun, niin voi tuntua erityisen kurjalta laittaa se kortsu. Toisaalta, niin se varmasti tuntuu myös miehestä kivemmalta ilman. Ja siitähän ei ole haittaa ollenkaan.
@Karvakorvat Todella ikävää.
Itse olen joulun vauva, enkä ymmärrä yhtään, miten jotkut välttelevät niiden tekemistä. Todella kummallista. Ainoana miinuspuolena se, että joutuu tarkkaan harkitsemaan joulu- ja synttärilahjansa, sillä niitä saa vain kerran vuodessa.
Sitä paitsi eihän sitä tiedä, syntyykö lapsi ennen aikojaan tai myöhässä. Jouluvauva voi saada alkunsa vasta seuraavasta kierrosta, tai tämän kierron vauva voi syntyä vaikka samaan aikaan, kuin edellisen kierron vauva. Ei tietenkään todennäköistä, mutta mahdollista.
Me ollaan muuten melko saman ikäisiä teidän kanssa, samoina vuosina syntyneet, kuin te. Eli joulun tienoilla täytän 25. Olemme ajatelleet, että naimisiinmenon jälkeen jättäisimme ehkäisyn kokonaan pois, eli olisin silloin 26. Se olisi kaikin puolin järkevää, olisin toivottavasti jo valmistunut tai loppusuoralla silloin opinnoissani. Mutta kuume mikä kuume.
Miehesi tunteiden vaihtelut tuntuvat raskailta. On muutenkin mielenkiintoinen tuo miehesi aiempi ajatus, että ei halua yrittää lasta, mutta toivoo vahingon käyvän. Eli ei halua tehdä päätöstä. Eikö silloin riittäisi, että nainen tekisi päätöksen ja vapauttaisi miehen päätöksenteosta? Noh, vahinko onneksi siis kävi, mies ymmärsi, mitä haluaa.
Kerro miehellesi jouluvauvalta terveisiä, että on kivaa olla syntynyt jouluna