♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Jahapa toi sun kysta kuulostaa samalta mikä mulla oli viime kuussa, toiminnallinen kysta eli puhkeamaton folli? Jos terolutkuurilla ei saada menkkoja tulemaan ja kystaa häviämään, niin pyydä primolutit 3tbl/päivä 10päivää, itselleni auttoivat. Kysta hävisi vuodon alettua pari päivää kuurin jälkeen. Jos vaan mitenkään pystyt niin älä googlettele kystista mitään, niitä on erilaisia ja toi meidän häviää lähes jokaisella heti menkkojen alettua. Tsemppiä (y)

ON: Mulla ois dpo8 ja ovitrellesta on 9 päivää. Vielä kun pari päivää malttaisi ennen ekoja testailuja. Nyt on ollut puhetta noista oireista, niin itelläni kipeyty nyt nännit dpo7 alkaen jo ihan kunnolla. Kiinnittymisvuodoista en osaa sanoa mitään kun noi luget välillä vuotelee :ROFLMAO:
 
Hei miekin kun muutkin. Tuun listailee oireita ja sit miten aloin testailla ja miten henkisellä puolella yms.

Eli oviksen (ja inseminaation) jälkeen oli 5 päivää tissit kipeet ja sit se vaan loppu. Normaalisti olis loppu kierron kipeä.
3+3 tein ekan haalean plussan jonka jälkeen alko öiset kouristelut alavatsalla, muutaman päivän päästä siitä myös menkkajomoja päivällä ja repäisy kipuja.
Pissaamisen tarve lisäänty.
Väsymys tuli.
Kiukkuisuus ja sellainen hermottomuus.
Olin kuitenkin ajatusmaailmalta hyvin tyyni ja rento. Koitin pysyä positiivisena ja elinvoimaisena, en antanut minkään lannistaa.
Söin useammin, tuli etova olo jos ruokailuiden väli hiipi yli 3h.
Tein 3+5 sit sen virallisen plussan.
Nyt 5+2 menkkajomot vähentyny melkein kokonaan, vaan sillo kun on kakkos hätä niin tuntuu tai jos pidän farkkuja jotka ala vatsaa painaa, tai jos istun lytyssä.
Turvotusta ollut kanssa aika alusta lähtien, ja sitä on koko kehossa. Etonut on jo pitkän aikaa ja eilen alkoi sitte oksentaminen, tosin 2h aamupalan jälkeen ja myös pieni stressi saatto olla pikkujouluista.
Hajut ja maut tosi vahvoja ja se vähä vaikuttaa tuoho syömiseen.

Nyt nukun jos nukuttaa, syön jos on pienikin nälkä, en kuitenkaan kahden edestä vaan pieniä aterioita. Vau.fi apin mukaan eilen on alkanut sydänkin lyödä pienellä. 9.1 ultra ja 10.1 neuvola. Näillä käyntiin.


En suosittele one stepin testejä, niihin sain myöhemmin vasta tulosta. Pc parempi ! Ja raskausvitamiinit, vähintään foolihappo käyttöön kaikille raskautta suunnitteleville!
Kaikille tsemppiä älyttömästi!
 
@voittamaton joo just jotain tollasta gyne sanoikin. Ja en ajatellutkaan googlata, en jotenkin ole ollenkaan huolissanu, kun lääkäri kertoi miten positiivinen juttu on. Ettei kroppa mitenkään levossa ole, vaan ainakin toimii jotenkin. Joo pitääpä katsoa jos ei menkkoja kuulu. Nyt viikonpäästä alottaisin tero-kuurin ja sit olis letrot. Mutta varmaan lääkäri kystan huomaa seurannassa, jos ei lähde pieneneen. Nyt eri lääkärit hoitanut eri asioita :X
 
Niin ja tuli toinenkin juttu mieleen, mitä mietti yrittäessä ja mietin varmaan taas, jos joskus palaan yrittämään. Eli mitä teki toisin tärppikierrossa. Tässä tulee!

Ei harrastettu seksiä kalenteri kädessä, vaan silloin kun huvitti. En myöskään juonut kahvia koko kierrossa. Kahvin jätin tosin vatsavaivojen vuoksi.

Lisäksi tavallaan luovutin koko yrittämisen suhteen, ei ollut mitään vippaskonsteja käytössä ja pikkujouluissa jne. tuli juopoteltua ihan normaalisti. Eli se kusinen neuvo ”tärppää kun lakkaa yrittämästä” näytti toimivan.

Mut lyhyesti sanottuna raskaaksi näyttää tulevan kun on irstailee vapautuneesti ja juopottelee kevyesti.

Disclaimerina kuitenkin, että todennäköisesti kyse on vain normaalista biologiasta ja oli tilastollisesti todennäköistä raskautua. Jostain luin, että 80% terveistä pareista raskautuu ensimmäisen puolen vuoden aikana. Meillä meni 5kk. Sopii kuvaan.
 
Viimeksi muokattu:
Niin ja tuli toinenkin juttu mieleen, mitä mietti yrittäessä ja mietin varmaan taas, jos joskus palaan yrittämään. Eli mitä teki toisin tärppikierrossa. Tässä tulee!

Ei harrastettu seksiä kalenteri kädessä, vaan silloin kun huvitti ja ovulaatiota edeltävänä iltana tultiin yhtä aikaa (sori jos liikaa infoa :D). Se voi kuulemma auttaa kavereita oikeaan paikkaan. Tämän opin vasta jälkikäteen tosin.

Lisäksi tavallaan luovutin koko yrittämisen suhteen, ei ollut mitään vippaskonsteja käytössä ja pikkujouluissa jne. tuli juopoteltua ihan normaalisti. Eli se kusinen neuvo ”tärppää kun lakkaa yrittämästä” näytti toimivan.

Mut lyhyesti sanottuna raskaaksi näyttää tulevan kun on irstailee vapautuneesti ja juopottelee kevyesti.

Disclaimerina kuitenkin, että todennäköisesti kyse on vain normaalista biologiasta ja oli tilastollisesti todennäköistä raskautua. Jostain luin, että 80% terveistä pareista raskautuu ensimmäisen puolen vuoden aikana. Meillä meni 5kk. Sopii kuvaan.
Meillä noudatettiin samaa tapaa. Toki sen verran oli kalenteri että merkitsin potentiaalisen viikon, jolloin molemmat koetettiin olla mahdollisimman paljon kotona eikä työmatkoilla. Haluttiin nauttia ajasta, jolloin selkeästi tottakai oli enemmän seksiä :D mulla ei ole mitään käsitystä ovuloinnista, koska tapahtui, sillä en huomannut mitään. Ovistesteistäkin luin ensimmäisen kerran vasta pari kuukautta sitten, mutta päätettiin että otetaan ne sitten vasta käyttöön jos ei puoleen vuoteen kuulu mitään.

Uskon tähän samaan, kun mieltä ja kroppaa ei pakota, ja kaikki on pariskunnalla normaalisti, tärppi onnistuu parhaiten :)
 
Hauska lukea teidän oireiluja ennen plussausta :D Keväällä päästään täälläkin sitten toivottavasti piinailemaan ja bongailemaan erilaisia oireita :D


Aiheesta kukkaruukkuun, mielenkiinnosta kyselen, oletteko muuten käyneet yleensä gynellä yksityisellä vai julkisella puolella? Tähän mennessä olen suurimman osan gynekäynneistäni ollut yths:n asiakas eli siis opiskelijapuolella kaikki asiat hoidettu. Valmistumisen jälkeen olen käynyt kerran pillereitä uusimassa yksityisellä. Nyt kun pitäisi taas varailla gyneaikaa, mietin, mikä olisi järkevintä.

Toisaalta yksityisellä saisi valita gynensä (ja olisi ehkä kiva, jos löytäisi jonkun “luottogynen”, jolla kävisi aina) ja ajanvaraus olisi helpompaa. Erityisesti tälleen epäsäännölliset työajat omaavana vuorotyöläisenä arvostaa sitä, että on nettiajanvaraus ja saa valita itselleen sopivan ajan ilman, että tarvitsee jonkun kanssa puhelimitse yrittää vääntää sopivista ajankohdista. Tykkään myös siitä, että yksityisillä lääkäriasemilla on nettisivuillaan melko hyvin jonkinlaiset kuvaukset ja kuvat gyneistä, niin saisi itse valita sellaisen, joka vaikuttaa mukavalta :D Kuitenkin käynnit ja kaikki tutkimukset ovat tietysti kalliimpia yksityisellä… :/ Onko jollain kokemusta, paljonko peruspapat yms. testit ennen raskautta maksavat yksityisellä?

Kaupungin terveysasemalla en ole ikinä asioinut, koska tässä kaupungissa asuessa kaikki on mennyt tosiaan tuolla opiskelijapuolella, joten sinne tuntuu olevan jotenkin korkeampi kynnys soittaa :D Varmaan kuitenkin raskauden tarkkailu yms. neuvolat menee julkisella puolella, joten ehkä sitä kannattaa vaan varata suoraan sinne aika jo heti tässä kuumeiluvaiheessakin… :D
 
Kiitos oirekatsauksesta! :ROFLMAO: Jotenkin haluaisin olla skeptinen tässä kierrossa, mutta jotenkin tuntuu, että kuvittelen varmasti kaikki. Tai ihan selkeästi on rinnat kipeät edelleen, mutta pelkään, että toivon niin paljon, että keho ja mieli alkaa tehä tepposia.

@Önnö oon käynyt mehiläisessä. Perus käynti oli vissiin 97€ ja kerran otettiin myös papa ja ultrattiin sisäkautta, niin se oli melkein 300€. :censored:
 
Hei kaikille. :) olen hetken aikaa seurannut keskustelua rekisteröitymättä, mutta koska täällä tuntuu olevan niin paljon "samassa tilanteessa" olevia, ja hyvä yhteishenki, niin ajattelin liittyä keskusteluun mukaan. Vertaistukeahan aina tarvitaan. :)

Olen 23-vuotias ja aviomies 29. Minulla ollut vauvakuume jo pitkään, ja nyt syksyllä mies on myös innostunut asiasta oikein kunnolla(ihan ilman painostusta). Olen käyttänyt e-pillereitä yli 7 vuotta, joten varauduttu on siihen että saattaa mennä pitkäänkin, ennen kuin kroppa niin sanotusti palautuu normaaliin tuosta. Ehkäisy jätetty pois 10/2017. Jännittävää. :)

Miten paljon teillä muilla pyörii ajatukset tän vauvakuumeen ympärillä? Itsestä tuntuu että välillä kaikki kääntyy aina siihen vauvaan. Katselen nettikaupoista vauvatarvikkeita vapaa-ajalla, nukkumaan käydessä haaveilen raskaudesta ja vauvasta, ravintolassa käydessä mietin että onkohan tämä viimeinen kerta kun voin tilata tiettyä ruokaa, jne.. Enhän ole ainut?! :D Ihan en jaksanut näitä kaikkia 258 sivua lukea läpi, joten en tiedä onko tästä ollut jo aiemmin puhetta.
 
Tein tänään eli dpo9 ja ovitrellesta 10 päivää ekan r-testin ja nyt harmittaa, että miksen malttanut vielä odottaa päivää tai kahta. Sain ihan selkeän pinkin haamun, mutta eihän sitä tiedä yhtään johtuuko ovitrellesta vai oonko oikeasti raskaana :ROFLMAO: Yritin ottaa kuvaakin, mutta en saanut viivaa kauhean hyvin näkymään. Tämä taitaa olla paras:

http://aijaa.com/zV7gKX
Haamu bongattu! Toivotaan että huomenna olisi jo vahvempi. ;)

@Nemi_K Tervetuloa! Mulla ainakin elämä ja ajatukset pyörii tällä hetkellä vain raskaus/vauvajutuissa :X3: Tiedän tunteen siis!

ON: Kauankohan tollaset kiinnittymisvuodot kestää? Yksilöllistä tietty mutta mulla tiputtelee edelleen. :eek: Pelko perseessä et eihän vaan jotkut menkat oo! Ei kuitenkaan mitään runsasta ole edelleenkään. Nyt siis toista päivää tiputtaa. Ja tänään aamukahvit pysyi oksentamatta sisällä!
 
Tervetuloa mukaan @Nemi_K! Paljon pyörivät ajatukset vauva-asioissa, vaikka meillä ei edes yritys ole vielä ajankohtainen :D Ihan ei siis vielä olla tuolla tasolla, että miettisin ravintolassa, voinko ensi kerralla enää syödä jotain. Mutta iltaisin ennen nukkumaan menoa tulee paljon haaveiltua vauvoista. Ja täällä käyn vähän väliä lukemassa muiden kuulumisia ja intoilen muiden plussista :D

@voittamaton, toivottavasti viiva lähtee vahvistumaan, eikä johdu pelkästään ovitrellestä! Kunpa teillä tärppäisi nyt :love:



Hmm, liikaa intoa… :D Saakohan tuota ketjun listaa päivittää muutkin, vaikka @Jennipä on sen yleensä näyttänyt hoitavan…? Aikani kuluksi ja kuumeiluissani tässä katselin, että päivityksiä on tullut jonkin verran edellisen listan jälkeen. Aika nopeasti myös näyttää noi listat putoavan sivujen päähän, kun täällä tulee viestejä niin tiuhaan :D
 
Tervetuloa mukaan @Nemi_K! Paljon pyörivät ajatukset vauva-asioissa, vaikka meillä ei edes yritys ole vielä ajankohtainen :D Ihan ei siis vielä olla tuolla tasolla, että miettisin ravintolassa, voinko ensi kerralla enää syödä jotain. Mutta iltaisin ennen nukkumaan menoa tulee paljon haaveiltua vauvoista. Ja täällä käyn vähän väliä lukemassa muiden kuulumisia ja intoilen muiden plussista :D

@voittamaton, toivottavasti viiva lähtee vahvistumaan, eikä johdu pelkästään ovitrellestä! Kunpa teillä tärppäisi nyt :love:



Hmm, liikaa intoa… :D Saakohan tuota ketjun listaa päivittää muutkin, vaikka @Jennipä on sen yleensä näyttänyt hoitavan…? Aikani kuluksi ja kuumeiluissani tässä katselin, että päivityksiä on tullut jonkin verran edellisen listan jälkeen. Aika nopeasti myös näyttää noi listat putoavan sivujen päähän, kun täällä tulee viestejä niin tiuhaan :D
Kyllä, kuka vain saa päivittää ken kerkeää! :)
 
Minunkin täytyy jälleen kirjoitella tänne, kun tauon jälkeen eksyin jälleen lueskelemaan kaikkien viestejä.

Ihan ensimmäiseksi minunkin puolestani onnittelut kaikille plussanneille :love:

Kirjoittelin joskus tuolla alkusyksystä hieman kauhunsekaisista ajatuksistani lapsen saantiin liittyen, muun muassa oman firmani pystyssä pitämisen näkökulmasta. Ajatukset ovat edelleen mukana, tosin tuntuvat hieman tasaantuneen tässä aikaa myöten. Epäilen kyllä, että palaavat jälleen kummittelemaan jos se plussa testiin joskus saadaan... (n)

Kuten tästä voinette siis päätellä, meillä yrittäminen jatkuu edelleen. Toukokuussa siis olen pillerit lopetellut, eli näin pikaisesti (ja summittaisesti) laskettuna mennään siis jo yrityskierrolla 7. Vaikkei minulla varsinaista kalvavaa vauvakuumetta olekaan, aiheuttaa uuden kierron alku silti joka kerta pienen epäonnistumisen tunteen, jota ehkä vielä korostaa että suht "iäkäs" (eli nykyinen keskiarvo:ROFLMAO:) ensisynnyttäjä-isosiskoni pamahti paksuksi esikoisen kohdalla ilmeisesti melko nopeasti - miksi ei siis minun kohdallani onnistu? Ja toisaalta heillä alkaa olla seuraavan puolen vuoden sisään ajankohta "pikkukakkoselle" mikäli haluavat tästä omasta aikataulustaan pitää kiinni. Oma mustasukkaisuuteni nostaa siinä kohtaa päätään, sillä tiedän siskoni perheen tarvitsevan isovanhempien apua paljon, ja olisi mukavaa jos meidänkin mahdollinen jälkikasvumme ehtisi mummustaan nauttia ennen kuin siskon perheen tarpeet lisääntyvät entisestään...

Meillä makuuhuoneen puolella mennään vähän aaltoilevasti, välillä innostumme joka päivä ja toisinaan taas on useamman päivän tauko. Toki tämäkään ei ole paras taktiikka raskautumisen kannalta.. :cautious: ollaan jo miehen kanssa mietiskelty pitäisikö ostaa nippu ovulaatiotestejä, vaikka melko hyvin tiedänkin sen noin 5pv ajanjakson johon ovulaatio todennäköisesti osuu, ainakin oireiden perusteella. Siltikin tässä alkaa olla sellainen olo että tarvitaan jotain lisätoimia mikäli vauva meinataan taloon haluta.o_O
 
Tervetuloa takaisin @Jocrow! Itsekin olen pohdiskellut työasioita vauvakuumeilun lomassa. Vaikken yrittäjä olekaan ja siten tilanteeni on paljon helpompi, minua hieman stressaa se, etten ole saanut oman alani työtä ja olen tällä hetkellä aivan erilaisissa hommissa. Toisaalta haluaisin pysyä tässä työssä, koska minulla on nyt vakkarisopimus ja omalla alalla pelkkää pätkää tarjolla. Melko turvallinen tilanne siis perheen perustamisen suhteen, mutta ahdistaa ajatus, että sitten jämähdän loppuiäkseni tähän paikkaan, enkä ikinä saa oman alan hommia, jos en nyt niillä lyhyillä pätkillä kerrytä kokemusta ennen mahdollisia äitiyslomia ja hoitovapaita.

Toivottavasti teillä tärppää pian ja työasiatkin järjestyvät! :) Ovistestit ja kaikki vippaskonstit vaan käyttöön, jos siltä tuntuu! :D
 


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Päivitetty 22.12.2017


Yritys päällä:

Jennipä 24v (mies 24v).................ya 5/16, yk 14, hoidot aloitettu 8/17
voittamaton 26v (mies 36v)..........ya 12/16, yk 8, hoidot aloitettu 3/17, eka ovis (letrozol+ovitrelle) 9/17
Kumiankka1 26v (mies 26v)..........ya 5/17, yk 8
ananasbananas 25v (mies 29v)....ya 1/17, yk 4
Riannah 27v (mies 29v).................ya 7/17, yk 3
Mimpsu93 23v (mies 23v)..............ya 6/17, yk 7
Jahapa 25v (mies 27v)...................ya 7/17 yk 2
Karla89 28v (mies 35v)..................ya 8/17, yk 4
Minguliini 31v (mies 30v)...............ya 7/16, yk 16, hoidot aloitettu 8/17 (clomit)
emppu11 25v (mies 25v)................ya 11/16 (clomit)
Pihlatar 25v (mies 28v)...................ya 7/17, yk 4
lovecoco 26v (mies 25v)................ya 10/17, yk 2
Nadine88 29v (mies 29v)................ya 10/17, yk 3
Puukiipijä 27v (mies 27v)...............ya 6/17, yk 7
Pocahontas- 30v (mies 33v)..........ya 3/17
atvk87 30v (mies 35v).....................ya 7/17, yk 6
Aurorials 28v (mies 29v).................ya 5/17, yk 6
Möörtsi 26v (mies 24v)....................ya 11/17, yk 1
Syystyttö……………………………..ya 5/17, km 12/17
Hiutale89 28v (mies 33v)………….. ya 8/17, km 12/17
Nemi_K 23v (mies 29v)……………..ya 10/17
Jocrow 25v (mies 28v)………………ya 5/17, yk7


Plussanneet 2017:

marrrsipaani 20v (mies 22v), ya 8/1, yk 5, plussa 12/17
Ann33 28v, ya 10/17, yk 2, plussa 12/17
Kajo88 29v (mies 32v), ya 7/17, yk 5, plussa 12/17
Piusy 23v (mies 29), ya 10/13, hoidot aloitettu 10/17, hoitokierto 2, plussa 12/17 inseminaatiosta
tilliina 29v (mies 29v), ya 8/17, yk 5, plussa 12/17
vauvahaave- 24v (mies 24v), ya 11/17, plussa 11/17
Ronso 27v (mies 26v), ya 9/17, plussa 11/17
eevas 27v (mies 27v), tjottaillen, plussa 11/17
Pilvilinna91 26v (mies 26v), ya 8/17, yk 3, plussa 11/17
Muro95 22v (mies 21v), ya 2/17, yk 7, plussa 10/17
jenetsu 29v (mies 27v), ya 8/17, plussa 10/17
Vesinokkaeläin 31v (mies 30v), ya 7/17, yk 2, plussa 9/17
Tähtisilmä93 24v (mies 32v), ya 6/17, yk 3, plussa 9/17
miimape 24v (mies 23v), ya 6/17, yk 3, plussa 9/17
ToukkaHaave87 30v (mies 29v), ya 7/16, yk 8, plussa 9/17
Myrsky10 22v (mies 26v), ya 4/17, yk 4, plussa 8/17
Linnn 26v (mies 27v), ya 10/16, yk 9, plussa 7/17
rubikinkuutio 27v (mies 22), ya 7/17, yk 1, plussa 7/17
Edith_87 29v (mies 32v), yk 7, plussa 7/17
Suikku1 25v (mies 32v), ya 5/17, yk 2, plussa 7/17
frisof 26v, ya 6/17, yk 1, plussa 6/17
Paputoive 29v (mies 30v), ya 5/15, yk 21, hoidot 3/17 alkaen, plussa 6/17
Viiruli 27v (mies 27v), ya 11/16, yk 7, plussa 6/17
Kinder_kitty 24v (mies 26v), ya 1/15 (km 6/16), yk 9, plussa 5/17
Shara 27v (mies 28v), ya 12/16, yk 4, plussa 4/17
Hyppymassu 23v (mies 22v), ya 9/16, plussa 2/17
Kukkavoi 33v (mies 33v), ya 10/16, yk 5, plussa 2/17
ajatuksissa 27v (mies 30v), ya 5/16, yk 10 plussa 2/17
Innih 23v (mies 24v) ya 10/16, yk 3, plussa 1/17
pehmis26 26v (mies 26v) ya 6/16, yk 8, plussa 1/17
N93 ya 3/16, plussa 1/17, (kkm 2/17)
VernaMaria 29v (mies 36v) ya 12/16, yk1, plussa 1/17


Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:

Karvakorvat 23v (mies 24v), ehkäisy pois syksy 2017, “varmoilla päivillä”
Önnö 26v (mies 26v), ehkäisy pois kevät 2018
Bambinen 27v, keskeytetyllä


Taustalla (käyttäjät, joista ei ole kuulunut päivitystä 3 kuukauteen):

Hope- 24v (mies 25v)....................ya 9/16, yk 14
Eela- 28v (mies 32v)......................ya 1/17, yk 9
Aurink0 23v (mies 25v)..................ya 7/17, yk 2


Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: marrrsipaani
@Önnö ahhhhh ihana nainen . Mä olenkin kaivannut innokkaampaa päivittelijää :giggle:. En jaksa ikinä kännykällä näpytellä ja omalla koneella käyn niiiin harvoin, et joudun yleensä avaamaan koneen ihan vaan ton listan päivitystä varten. Muutoinkin jo varmaan vuodenpäivät listaa päivitellyt nii ei oo nii hauskaa enää :ROFLMAO:.
 
@Önnö ahhhhh ihana nainen . Mä olenkin kaivannut innokkaampaa päivittelijää :giggle:. En jaksa ikinä kännykällä näpytellä ja omalla koneella käyn niiiin harvoin, et joudun yleensä avaamaan koneen ihan vaan ton listan päivitystä varten. Muutoinkin jo varmaan vuodenpäivät listaa päivitellyt nii ei oo nii hauskaa enää :ROFLMAO:.
Mä voin ihan hyvin päivitellä tota nyt, kun intoa vauvajutuissa riittää, eikä vielä oikein ole mitään omaa kerrottavaa, kun yritys ei vielä ole alkanut :D Ja tavallaanhan on toivottavaa, että mä oon täällä meistä nyt kauiten, koska meillä ei ole vielä yritys alkanut. En tietenkän toivo, että täällä joutuisin kauan hengailemaan, mutta toivon, että ne, joilla yritys on jo aktiivisesti päällä, saisivat poistua täältä ensin :)


Kävin yrittäjät pikaisesti hakutoiminnolla läpi ja pistin taustalle ne, joiden viimeisimmät viestit oli 3 kuukauden takaa. Lisäillään takaisin yrittäjiin päivityksistä :) Tietojen muutoksia saa aina ilmoitella tuttuun tapaan, päivittelen ehtiessäni. –Jos se onnistuu. Huomasin nimittäin äsken kirjoitusvirheen (hui kauhea! :D), mutten saanut muokattua pois, kun sivusto valitti, että viestini vaikuttaa spämmiltä :D
 
Apua, että oon yhtäkkiä viidentenä tuolla listalla!! :eek: Tulee aika vanha ja epätoivoinen olo. Oon kyllä oikeasti niin kade, että joillain homma toimii kuten oppikirjoissa.

Eilen söin vikan pillerin kymmenen päivän Terolut-kuurista ja nyt odotellaan tätiä. Tuleekohan tästä koskaan lasta (tai edes paskaa).

Ja kyllähän nää jutut pyörii koko ajan mielessä. Oon myös lueskellut kaikkia odottajien ketjuja koko yrityksen ajan ihan vain fiilistelläkseni (ja pieni toivo koko ajan myös siitä, että jospa saisin siirtyä aina kulloiseenkin ketjuun)... :ROFLMAO:
 
Apua, että oon yhtäkkiä viidentenä tuolla listalla!! :eek: Tulee aika vanha ja epätoivoinen olo. Oon kyllä oikeasti niin kade, että joillain homma toimii kuten oppikirjoissa.

Eilen söin vikan pillerin kymmenen päivän Terolut-kuurista ja nyt odotellaan tätiä. Tuleekohan tästä koskaan lasta (tai edes paskaa).

Ja kyllähän nää jutut pyörii koko ajan mielessä. Oon myös lueskellut kaikkia odottajien ketjuja koko yrityksen ajan ihan vain fiilistelläkseni (ja pieni toivo koko ajan myös siitä, että jospa saisin siirtyä aina kulloiseenkin ketjuun)... :ROFLMAO:

Lista ei näytä olevan yrityksen aloittamisen järjestyksessä, ainakaan noiden ya-tietojen mukaan. Ehkäpä ovat siinä järjestyksessä, jossa ovat “ilmoittautuneet” listalle…? (voin kyllä muuttaa asian, jos on toivetta tai tarvetta :)) Eli ei siis hätää, 5. sijasta ei kannata ottaa stressiä ja vaipua epätoivoon! :) Toivottavasti teillä tärppäisi pian!
 
Siis ei juma.. Tää iltapömppömaha ahdistaa! Nyt joka ilta näköjään turpoaa tällaiseksi. Parempi olis plussa pärähtää pian testiin tai alan laihdutuskuurille! :ROFLMAO::ROFLMAO: Tänään saapui One Step herkät liuskat. Huomenna aamulla testaillaan. :giggle::love:
 
  • Tykkää
Reactions: Önnö
Tervetuloa minunkin puolestanu, @Nemi_K! Kyllä vauvahaaveet pyörii mielessä aika jatkuvasti täälläkin. Huomaan myös olevani pahan sortin googlailija: luen raskausajan blogeja, katselen verkkokauppojen vauvatarvikevalikoimaa, kerään söpöjä kuvia ja ideoita seinälle Pinterestiin... Ei helpota vauvakuumeilua yhtään :LOL::ROFLMAO:

Tervetuloa myös takaisin @Jocrow! Ollaan lopeteltu pillerit näköjään samaan aikaan - meilläkin yritys alkoi toukokuussa :). Ja mullakin on isosisko, jolla tosin ei ole vielä lapsia, mutta yritys päällä! Jännittää, kummallako ensin tärppää... Söitkö pitkään pillereitä ennen yrityksen aloitusta?

ON: Omalla kohdallani mulla on vain lisää huonoja uutisia. Neljännellä verikokeella todettiin, että hcg:n eli istukkahormonin määrä vaan vähitellen nousee ja heijaa noin 500 tienoilla. Lääkärin diagnoosi: ei ollut keskenmeno, vaan mulla on kohdunulkoinen, sijainniltaan määrittämätön raskaus. Se on melko harvinainen, noin 1% raskauksista, ja hyvällä tuurilla katoaa/keskeytyy luonnollisesti. Huonolla tuurilla joudutaan antamaan tammikuussa pistoksena sellasta lääkettä kuin metotreksaani, josta sit seuraa 1-3 kk karenssi ennen kuin saa yrittää raskautta. Ja tämä voi vielä tapahtua uudestaan seuraavassa raskauksissa jollain 10-20% todennäköisyydellä :( Kaikista pahimmassa tapauksessa mulla voi kuulemma munanjohdin revetä ja tulla sisäinen verenvuoto, hirveät kivut, ambulanssilla sairaalaan ja leikkaukseen. Mutta se on onneksi epätodennäköistä. Nyt vaan toivon ja rukoilen, että pääsisin tästä epäonnistuneesta raskaudesta eroon ja pääsisi yrittämään uutta. En halua mitään pistoksia, karenssiaikoja tai leikkausta :cry:
 

Yhteistyössä