♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Jahapa PCOssa se moninkertainen määrä munarakkuloita saa aikaan ovisplussan ilman ovistakin. Kun monta rakkulaa kasvaa edes vähän ne tuottaa jo niin paljon LH-hormonia, että tikku näyttää plussaa vaikka ovis ei ois oikeasti vielä lähelläkään. Ite en luota enää ovistesteihin tästä syystä ollenkaan. Pahoittelut, että letrot ei toimineet ainakaan vielä :(

Tunnistan kuumat aallot ja niitä oli clomien aikana, mutta ei ollut nyt sitä vaan ihan perus flunssaa. Tuliko sulle kuumia aaltoja? Mulle ei oo letrokierroissa tullut.

@Pocahontas- meillä on vähän eri tilanne kun mun kysta oli hävinnyt nyt yhdellä primolutkuurilla, mutta yritän vastailla sen verran mitä osaan. Uskoisin, että sun hoidoilla yritetään nyt hoitaa niitä kystia. Primot ei tosiaan millään tavalla auta ovikseen ja jos sulle haluttaisiin keltarauhashormonia tarjota lyhyeen luteaalivaiheeseen niin sen luulisi olevan lugesteron. Tohon primokuurin aikana raskautumiseen en osaa sanoa oikein mitään, mutta lääkärin puheista ymmärsin, että primoja ei syötäisi jos raskaus on mahdollinen? (n)

@Piusy onnea haamulaisesta! Toivottavasti viiva vahvistuu :love:

ON: kysta tosiaan oli hävinnyt ja tänään kp14 ultrassa näkyi 12mm ja 13mm follit oikealla. Lääkäri määräsi irrotuspiikin perjantaille eli kp18 ja perään vielä lugesteronin. Itellä ei oo kylläkään odotukset kovinkaan korkealla, eihän noi follit ees välttämättä kasva ollenkaan tarpeeksi isoiksi, mutta katsellaan nyt.
 
Joo tänä aamuna eri merkin testissä nega. Tein tosin eri merkkisellä kuin eilen. Eli toivoa on kuitenkin. Katsoo miten nyt malttaa testailla jos vaikka to ja pe se virallinen. Jomotus/paineen tunne koko ala vatsalla melkeen jatkuvaan välillä tulee sellasina aaltoina kovempana. Paljon laajemmin tuntuu tää kun normi menkkajomot. Mutta tänään kampaajaa js ripsihuoltoa niin saa ajatuksia vähän muualle.
 
Joo tänä aamuna eri merkin testissä nega. Tein tosin eri merkkisellä kuin eilen. Eli toivoa on kuitenkin. Katsoo miten nyt malttaa testailla jos vaikka to ja pe se virallinen. Jomotus/paineen tunne koko ala vatsalla melkeen jatkuvaan välillä tulee sellasina aaltoina kovempana. Paljon laajemmin tuntuu tää kun normi menkkajomot. Mutta tänään kampaajaa js ripsihuoltoa niin saa ajatuksia vähän muualle.
Ihan mielenkiinnosta, minkä nerkkisillä testeillä oot testannut? Mulla kans alavatsassa jatkuva jomotus tai pistely ja tietyissä tilanteissa tuntuu enemmänkin. Ei sellasta perusjomotusta ku menkoissa. Iha ku olis jotain ylimääräistä siellä. Mulla viimeks eilen nega. Tänään kp 29/28 eikä menkkoja näy.
 
@Jahapa PCOssa se moninkertainen määrä munarakkuloita saa aikaan ovisplussan ilman ovistakin. Kun monta rakkulaa kasvaa edes vähän ne tuottaa jo niin paljon LH-hormonia, että tikku näyttää plussaa vaikka ovis ei ois oikeasti vielä lähelläkään. Ite en luota enää ovistesteihin tästä syystä ollenkaan. Pahoittelut, että letrot ei toimineet ainakaan vielä :(

Tunnistan kuumat aallot ja niitä oli clomien aikana, mutta ei ollut nyt sitä vaan ihan perus flunssaa. Tuliko sulle kuumia aaltoja? Mulle ei oo letrokierroissa tullut.

@Pocahontas- meillä on vähän eri tilanne kun mun kysta oli hävinnyt nyt yhdellä primolutkuurilla, mutta yritän vastailla sen verran mitä osaan. Uskoisin, että sun hoidoilla yritetään nyt hoitaa niitä kystia. Primot ei tosiaan millään tavalla auta ovikseen ja jos sulle haluttaisiin keltarauhashormonia tarjota lyhyeen luteaalivaiheeseen niin sen luulisi olevan lugesteron. Tohon primokuurin aikana raskautumiseen en osaa sanoa oikein mitään, mutta lääkärin puheista ymmärsin, että primoja ei syötäisi jos raskaus on mahdollinen? (n)

@Piusy onnea haamulaisesta! Toivottavasti viiva vahvistuu :love:

ON: kysta tosiaan oli hävinnyt ja tänään kp14 ultrassa näkyi 12mm ja 13mm follit oikealla. Lääkäri määräsi irrotuspiikin perjantaille eli kp18 ja perään vielä lugesteronin. Itellä ei oo kylläkään odotukset kovinkaan korkealla, eihän noi follit ees välttämättä kasva ollenkaan tarpeeksi isoiksi, mutta katsellaan nyt.
Mahtavaa et sun kysta hävisi yhellä primokuurilla! Minkä sortin kystaa sulla epäiltiin? Kuulostaa siltä et sul on hyvät lääkkeet nyt ja kyllä noi follit ihan hyvän kokoisia on.. Pidän peukkuja et nyt tärppää! :)
ON: Kiitos kommentista! Lääkäri tosiaan määräsi primot kierron säännöllistämiseksi, mut tietää kyllä et koko ajan yritetään saada vauvaa ja sanoi ettei tää estä sitä. Endokysta mulla on, onneksi vähäoireinen, kai primot sitäkin voi pienentää.. Lisäksi mulla melko ohut kohdun limakalvo.. no mä nyt vedän sen määräyksellä ainaki tän kierron, saas nähä mikä hormonihirviö musta tulee sit :D
 
@Nadine88 tilasin raskauskeijulta pregcheck ja sit niitä toisia olikohan one step tai jotain. Liuskoja siis.

Täällä jomo on oikeesti lähes koko aikasta. Ripsihuollossa piti olla koko ajan alavatsaa silittelemässä ja hyväilemässä, en tiedä helpottaako se yhtään
 
Kerkesin tuossa jo torkahtaa ja sitten tuli taas kramppimaisesti kauhea kipu että alko aivan oksettaa. Lueskelinkin vähän että voi olla kohdun kasvukipua ja niiden kiinnikkeiden venymisestä johtuvaa. Ehkä nämä miun jomot on näitä kramppeja nyt vaan taas pahempana. Usko kasvaa tuskan hiki valuen.
 
@Pocahontas- mulla oli toiminnallinen kysta eli puhkeamaton folli, jonka sisälle on kertynyt nestettä.

Jos kerran lääkäri tietää raskautumisyrityksestä, niin tuskin noista primoista sitten ainakaan haittaa on. Jos ovis myöhästyy paljon nii primot estää koko oviksen, mutta saapahan ainakin kierron pysymään nyt säännöllisenä. Tuu aina välillä kertoileen miten hommat etenee :)
 
  • Tykkää
Reactions: Pocahontas-
@Pocahontas- mulla oli toiminnallinen kysta eli puhkeamaton folli, jonka sisälle on kertynyt nestettä.

Jos kerran lääkäri tietää raskautumisyrityksestä, niin tuskin noista primoista sitten ainakaan haittaa on. Jos ovis myöhästyy paljon nii primot estää koko oviksen, mutta saapahan ainakin kierron pysymään nyt säännöllisenä. Tuu aina välillä kertoileen miten hommat etenee :)
@voittamaton ai se oli sellainen.. kaiken maailman kystia sitä voiki tulla! Onneks toi oli sitä sorttia et katosi helposti lääkkeillä. Täs on kyl oppinu niin paljon uutta naistentaudeista, mielenkiintoista, vaik ois voinu kyl jättää väliin nää opit omalla kohalla :D
Joo näinhän se varmasti on, otan nyt kyllä ne primot lääkärin määräyksen mukaan 15. päivä. Tänään kp 6. Ostin ovistestejä tähän kiertoon. Meillä kyllä myös muutto tässä kuussa + joulu + miehen selkäkipu ni saas nähä kuinka usein päästään yrittämään.. mut kyllä se tästä :) lmoittelen kuulumisia ja ilmoittele säkin miten käy :)
 
  • Tykkää
Reactions: voittamaton
Onnea @Piusy

harmi ku mul ei oo ku noita one step liuskoja ku niis on jotai hämärää. Aamulla haamujen haamu ja päivällä väri jäi leveälle alueelle ja lopulta tähän mennessä selkein haamu kun hiukan kuivui. No eiköhän nuokin näytä kun viiva toivon mukaan vahvistuu. Menkkoja kun ei kuulu vieläkään
 
Joo suosittelen pregcheck testejä (kirjotan nyt joka kerta eritavalla) tänä aamuna tein onestepin puikko testin ja näyttää haaleelta.
http://aijaa.com/1GE0sR
Soitan tänään sinne lapsettomuuspolille ja pääsen onnittelemaan onnistuneesta työstä. Jaa alan pikkuhiljaa siirtyä tuonne odottajien puolelle mutta suunnattomasti tsemppiä teille kaikille !
 
Siirryn tänne seurailemaan ja lukemaan muiden keskustelua sekä saamaan vertaistukea. Enpä olisi itsestäni arvannut, että yrittävän aika on näin pitkä o_O Kavereita en edes yritä vaivata. muuta kuin silloin tällöin yrittämispuheilla. Kiva jos täältä löytyy aktiivista keskustelua (y)

Olen 28-v ja mies muutaman vuoden vanhempi. Tällä kertaa yk2 menossa ja arviolta menossa kp 25/28. Yrittäminen aloitettu 10/2017. Oon yli kymmenen vuotta syönyt e-pillereitä ja jännittävää nyt onkin, miten kroppa tästä palautuu. Sen huomasin ensimmäisenä, että olen aina kärsinyt väsymyksestä. Välillä työpäivien jälkeen on ollut niin väsy, että pahaa on oikein tehnyt. Olen saattanut nukkua tunnin päikkärit ja sen jälkeen nukkua normaalit yöunet. Nyt kun pillerin on jätetty pois, väsymys on hävinnyt! Tuntuu aivan ihmeelliseltä, kun on energiaa iltaisin ja jaksaa ihan eri tavalla. Olen aina ollut todella väsynyt, ja ajatellut, että olen vain tällainen. Mutta jos tosiaan syy on ollut pillereissä, en enää ikinä palaa siihen ehkäisymuotoon.

Vielä kesällä suunnittelin, että ajankohtana x jätän pillerit pois ja sitten kesälomalta voin jäädä äitiyslomalle. Onneksi hyvä ystäväni odottaa tammikuun vauvaa, joka sitten herätti mut, ettei ihan näin voi ajatella :D Hyvä että nyt oli syksy aikaa valmistautua tähän, että tosiaan aikaa tämä vie. Vaikka oli tähän jo jotenkin valmistautunut, kyllähän siitä itku tuli, kun kuukautiset alkoivat. Onneksi mulla on mailman ihanin ja välttävin mies, joka osaa lohduttaa mua, vaikka vähän hölmönä mua pitääkin hössötyksineni. :whistle::whistle: Tämä toinen kierto on mennyt paljon paremmin enkä ole keksinyt kaikkia mahdollisia raskausoireita itselleni kuten ensimmäisessä kierrossa. Tällä hetkellä itseasiassa olen aika varma, että kuukautiset sunnuntaina alkavat, vaikka äärimmäisen iloinen asia olisikin, jos olisivat myöhässä. Loppu/alkuviikko sen sitten näyttää kuinka käy.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä