♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Onnea kaikille plussanneille :love: voi kun itsekin sais pian nähdä samanlaisia viivoja.

ON: kp18/28? Ja ehkä dpo5 menossa. Turvotusta ollu nii että hyvä ku housut menee kii. Samoin alamaha kipeä ja semmone jännä tunne. Kohdunnapukka kova ja ylhäällä. Muuten tää kierto tosi paljon oireettomampi ku viime kierto.
 
Oli tänään se inseminaatio. Näyte kuljetettu tissien välissä turvallisesti. Kohdunnapukka vähän kiero niin sitä piti suoristella jollain pihdeillä niin se tuntu epämukavalta, sit lopulta katetri meni nätisti sisään ja tavara toimiteltua. Limakalvo kuulemma täydellinen ja vasemmalla munasolu. Vähä oli epämääräinen lääkäri mutta pitää omastakannasta lueskella kun ma varmaan tulee tekstit sinnekki. Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä. Oon tehny erittäin mieluisia puuhia ja päivän shoppaillu ja kotia laittanu.
 
@Piusy kuulostaa hyvältä! Pidän täällä myös sormia ja varpaita ristissä!

@ronso tulethan kertomaan mites kävi? Jotenkin on sellanen tunne mulla ollut tässä, että plussa saattaa sulle tulla. :whistle: Älä kysy miten, jotenkin vaan ku oon noita sun viestejä lukenu. Koska sulla pitäis alkaa menkat?

Mulla on myös ollut koko tää kierto tosi seesteinen olo. Tai jotenkin. En oo kauheesti mitään oireita edes etsinyt eikä niitä kauheasti tunnu olevankaan. Tyyliin ainoat,, jotka nyt tulee mieleen on ruokahaluttomuus, vatsa- ja selkäkivut ja niitäkin aattelin enemmän tänään. :LOL:

Menkoista ei edelleenkään jälkeäkään. Yleensä ennen menkkoja ainakin 3 päivää oireilee, masentaa ja tuntuu, että on koko ajan alkamassa. Nyt ei mitään, fiiliskin on hyvä.:LOL: Huomenna testailen, jolloin pitäisi olla kp 34/31. :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Hepaliina
@marrrsipaani hihii ihana, saako sulle reklamoida sitte kun menkat alkaa :ROFLMAO: tasan viikon päästä pitäis alkaa, huomenna kun testaan on dpo 9 tai 10 vasta eli ei välttisti näy vielä plussakaan kyllä. Mutta kerron miten käy, rfsu herkkä oottelee kaapissa :LOL:
Tuu säkin heti kertoon, jännittää ihan sun puolesta!
 
Viimeksi muokattu:
Jos tähän alkuun tervehtisi uutena kuumeilijana! :rolleyes:


Toi seesteinen olo on muuten hassu, tässä kierrossa oon ollut tosi ”zen” niinku kaveri sano. Oon itse yleensä semmonen tuuliviiri ja joissain aikasemmissa kierroissa löytänyt ittelleni vaikka mitä oireita että olisin raskaana.:D

Mutta ikinä ei ole menkat ollu päivääkään myöhässä, ollut hyvin kellon tarkka kierto aina. Nyt onkin sit rutkasti myöhässä, kun elellään kp 37/27:eek:

Toisaalta en usko plussaan, kun negaa vaan lyö. Toisaalta repivä alavatsakipu joka säteilee nivuseen on kulkenu kaverina täs välillä. Tänään meinasin pyörtyä töihin kun oli niin etova olo. On kyllä yks ystävä joka on plussannu kans tosi myöhään, että voisko sitä sittenkin..:oops:

Aurorials 28v (mies 29v) ya 05/17, yk6
 
Viimeksi muokattu:
@Aurorials tervetuloa mukaan! Jospa sun kuumeilu ei enää kestäisikään kuin päiviä (y)

Tuotaaa... heräsin pissahätään, niin oli pakko käydä tekemässä testi. Ja siihen tupsahti testiajalla tälläinen :oops: aattelin ensin että jaa viivanpaikka, mutta sitten pyyhin unihiekat silmistä ja huomasin että sehän on vaaleanpunertava. Piti käydä mies herättämässä katsomaan että näenkö harhoja :D mutta hän vahvisti vaaleanpunaisuuden myös. En vaan kuvaan saanut sitä pinkkiä puhelimella vangittua...
http://aijaa.com/82uzaV

En uskalla vielä iloita, mutta jätän kyllä alkoholin tänään väliin o_O nyt dpo ehkä 10 ja kuusi päivää menkkoihin.
 
@ronso sanoinhan! ;) Selkeä viiva tuossa on! :love:

Noh, täällä kävi niin että menin testaamaan ja sain tyylipuhtaan negan. Pyyhkäisin ja olikos sitä sitten punaista paperissa, eli taitaa kunnon menkat alkaa. Miksi kehoni teet näin mulle? (n)Mutta siis, kyllä mulle itku tuli. Ei oo vielä kertaakaan ottanu menkkojen alkaminen näin koville. Toisaalta nyt ainakin tiedän, mitä haluan. Kun tuossa on tultu pyöriteltyä yhtä sun toista asiaa, hieman oon ollu epävarma, koska oon kumminkin aika nuori vielä. Nyt tiedän, että sen lapsen oikeasti haluan. Harmi, että on töitä tänään, voisin vain maata sohvalla.

Piristys kylläkin, että meillä on miehen kanssa vuosipäivä huomenna ja tänään juhlistetaan sitä pienimuotoisesti. :love:
 
@marrrsipaani sulla on joku kuudes aisti selvästi! Oon melkeen enemmän hämilläni siitä että tiesit, kuin toisesta viivasta :D
Mutta voi miten kurjaa kuulla että sulla kävikin noin :( kyllä sieltä se plussa vielä tulee, vaikka joululahjaksi sitten :love:onnittelut jo etukäteen vuosipäivästä!

Yritän olla nyt innostumatta ja ajattelematta liikaa, huolettaa tietenkin että pysyykö kyydissä kun näin varhain testasin :unsure:
 
Ihan selvä viiva, onnea!
@atvk87 täällä nyt sellainen tilanne, että pms nostaa päätään eli ahdistaa ja surettaa pahasti ku vauvaa ei tule :cry: Eilen oli se lääkäri ja tilanne sama eli leikkausjonoon laittoivat(n) Tuntuu niin pahalta et saadakseni lapsen mun pitää mennä leikkaukseen?! Miks toiset saa niin helpolla... katkeruus on valitettavasti.. Leikkauksessa tehää kaupanpäälle se aukiolotutkimus. Toivoin niin et oiski näkyny ultrassa vauveli kohdussa, mutta ei.. Sain myös primoluteja kiertoa tasaamaan ens kierrosta. Kohdun endometrium 6mm vaa, kp 22 ja taas 1 johtofollikkeli tietenkin endometrioosin alla/sivulla, lääkärin mukaan ei huono toi paksuus ja mietti et ovis saattaa tulla pian, wtf.. hukkaan menee taas yksi munasolu :( Että tälläiset surkeat kuulumiset, eilen vollotin monta kertaa... Onneks tänään kivaa ohjelmaa, kp 23 ni menkat alkaa anytime. Mukavaa päivää muille!
 
Tavallisen ihmisen kannattaa unohtaa proteiinista huolehtiminen ja nähdä ruoka kokonaisuutena komponenttien sijaan. Ja miettiä, syökö monipuolisesti, värikkäästi ja paljon kuituja. Siinä mukana tulee tarpeeksi muutakin. Lisäksi jokaisen kannattaa huolehtia d-vitamiinista ja b12-vitamiinista tällä pallon puoliskolla.

Varmasti onkin totta, että raskaana oleva tarvitsee hiukan enemmän proteiinia, mutta nuo suositusmäärät on jo aivan liikaa! 0,8g/painokilo riittää, mutta neuvoisin unohtamaan koko proteiinin ja keskittymään terveelliseen ja riittävään ravinnonsaantiin. Voit kysyä keneltä tahansa suomalaiselta lääkäriltä, ovatko koskaan nähneet tavallista ihmistä, jolla on proteiinivaje. Vastaus on ei. :LOL:

Oikeasti on iso ongelma, kun ihmiset on huijattu syömään ylenmäärin proteiinia, mikä johtaa usein samalla liialliseen rasvan saantiin, liian vähään kuituun ja yksipuoliseen ruokaan, ilman tärkeitä vitamiineja ja hivenaineita. :mad:
Kiitos taas kommentistasi @Naturamama :) Tuo on varmasti ihan totta, että monipuolinen ja värikäs ruokavalio riittää täyttämään kaikki tarpeet ja pitäisi kiinnittää huomiota enemmän nimenomaan siihen kokonaisuuteen eikä niinkään proteiinien tai hiilihydraattien määriin erikseen. Itselläni on ongelmia tuon kokonaisuuden kanssa ja siitä johtuen myös niiden proteiinien – ja kaiken muunkin kanssa. Pitäisi siis pyrkiä syömään kokonaisuutena paljon monipuolisemmin, niin samalla korjaantuisi myös nuo muut ongelmanpoikaset.

Esim. hedelmiä tulee syötyä valitettavan vähän. Ennen söin paljonkin hedelmiä, mutta tässä aikuisiällä iskeneet allergiat ovat aiheuttaneet sen, että enää vain parit eri hedelmät käyvät. Kaikki entiset lempparit, kuten persikat/aprikoosit/nektariinit, luumut ja kiivit, aiheuttavat joko kurkun turpoamista tai hirveät haavat huuliin. Se on merkittävästi laskenut intoa syödä hedelmiä ja ne “ainaiset mandariinit” rupeaa tökkimään aika pian. Yritän niitä aina hetken syödä, mutta kyllästyn ja pikku hiljaa vähennän niiden syömistä, kunnes jossain vaiheessa huomaan, etten ole syönyt hedelmän hedelmää pariin kuukauteen :/ Tähän minun pitäisi siis keksiä jokin ratkaisu, niin saisi ruokavaliota hieman värikkäämmäksi.

Kasviksia sentään menee hieman enemmän, kun ruoanlaitossa tulee käytettyä usein eri kasviksia. Mutta eipä niistäkään varmaan sitä puolta kiloa päivässä tule. Eli ensimmäinen korjausliike ruokavaliossa pitäisi nyt varmaan ottaa tuon värikkyyden suhteen ja yrittää saada siitä uusi rutiini, joka ei lopahda heti. Sen jälkeen voi varmaan tarkastella lisää mahdollista korjattavaa :)


@ronso onnea viivasta!

@Aurorials tervetuloa ja toivottavasti tärppäisi!

@marrrsipaani pahoittelut menkkojen alkamisesta! Todella kurjaa! :/ Onnittelut kuitenkin vuosipäivästä, jospa se piristäisi hieman :)
 
Me saadaankin nyt yllätysyritys tähän kiertoon! Nähdään siis miehen kanssa kp 15 ja 16, mutta mutta...itsellä on vahva fiilis, että ovis on siinä kohtaa jo ollut ja mennyt. Viime kierrossa tuli kp 13, nyt menossa kp 10 ja vähän kostea olo ja jotain nippailua jo alavatsassa. :unsure:

Tällä kertaa aion luottaa täysin itseeni siinä oviksen ajankohdassa. Oireet on mulla nimittäin hyvin selkeät. Viime kierrossa oireiden perusteella arvioin oviksen siihen kp 13, mutta appi sanoi kp 16, niin elättelin toiveita, vaikka yritys oli kp 15. Hyvähän se on, että on oppinut itsensä tuntemaan ja voi jättää haaveilut sikseen, jos yritys taas myöhästyy. :geek:

Meninpä eilen sitten innoissani ostamaan greippimehuakin. :whistle:
 
Tänään ehtisin laittaa töistä jo isännälle viestiä että nyt on kyl niin menkkaolot ettei mitään epäilystä. Tuntu jopa että vuotaa jo pikkareista läpi ja kipittelin vessaan.. mut ei mitään, tai no valkkarit jatkuu edelleen:confused:

Kivut myös lakkas yhtä nopeesti kun tulikin. Kummipojan synttäreillä iltapäivästä iski jäätävän huono olo kesken herkuttelun, mietiskelin vessan/lavuaarien sijainnin jo päähäni valmiiks:ROFLMAO:

Torstaina oon viimeks testaillu, mietin josko huomenna kerkeis käydä ostaan herkkiä testejä lisää :cool:

Nyt ollaan siis myöhässä se 12 päivää (n)
 
Onnea @ronso :love: Täällähän leijailee tosiaan ihan kunnon plussa-aalto tällä hetkellä! Voi kumpa me pidempään yrittäneetkin pian päästäisiin mukaan :whistle:

ON: kohta ois puolet letroista syöty, tänään alkoi kp6. Seuraava ultra on vasta kp14, vähän pelottaa onko liian myöhään irrotuspiikin kannalta.. Aateltiin nyt kuitenkin varmuuden vuoksi aloittaa joka toinen päivä touhuilu jo joskus siinä kp10 aikoihin niin ei mee ovis ainakaan ohi. Vähän jännittää mitä kystalle kuuluu, tuolla samalla puolella kystan kanssa on monta kertaa päivässä erikoisia nippailuja (n)
 
Kiitoksia onnittelusta :)

@Pocahontas- voi tuo nuo on ihan ymmärrettäviä tunteita (n) tiedätkö miten pitkä yleensä on leikkausjono? Jospa se sitten viimeistään toisi kaivatun avun.

@Aurorials onpa lupaavia oireita :giggle:

Nyt kieltämättä on ollut hirveän paljon plussia! Pissasin tikkuun tänä aamuna uudestaan, tai no oikeastaan kahteen koska piti ihan testata tuolla pc:llä oliko rfsu varmasti ihan toimiva :LOL: tässä dpo 11 vahvistuneet viivat: http://aijaa.com/QRNXr9

En kuitenkaan uskalla täältä vielä lähteä mihinkään, ettei tarvitse maitojunalla palata takaisin... pitää nyt ainakin siihen asti odotella että menkat myöhästyy. Toivottavasti saan mukaan sitten mahdollisimman monta teistä, oispa ihana etenkin pidempään yrittäneillä nähdä plussia :love:
 
Onnea @ronso !! :love: kylläpä täällä on nyt plussatuuli puhaltanut. :) todella toivon että myös putkään yrittäneet saisivat plussan mahdollisimman pian (y)

Pahoittelut menkoista @marrrsipaani :(

Minäkään en uskalla vielä siirtyä täältä puolelta minnekään. Haluan ensin kunnolla varmistua että tässä oikeasti ollaan raskaana. Huomenna pitäis menkkojen alkaa flo:n mukaan. Toivottavasti ei ala. Tänään heikkona ihmisenä testasin ei herkällä (25iu) testillä kun en malttanut odottaa huomiseen. 20171126_100712.jpg
Kyllähän se viiva siellä vahvistuu.. mies ei oikein usko todeksi. Se käy monta kertaa aamun aikana katsomassa testiä, onko viiva pysynyt siellä :D

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87 ja ronso
Voi että mikä plussamyrsky! :love: Onnea kaikille! Ihania uutisia :love:

ON: oon itse nyt tässä alkukierrosta jättänyt tämän palstan lukemisen vähemmälle ja keskittynyt muuhun elämään. Ovulaatio taitaa olla nyt parin päivän päästä ja sen jälkeen varmaan asia taas vähän enemmän mielessä. Mies menee viikon päästä sperma-analyysiin, minkä perusteella katsellaan sitten jatkoa. Vaikka tosiaan meillä onkin vasta yk5 menossa, niin pieni huoli nostaa päätään. Toisaalta elämässä on muuten niin paljon tällä hetkellä meneillään, että toisaalta on helpompaa, kun ei ole raskaana. Puolensa kaikessa! :geek:
 
En vaan enää käsitä:censored:

Torstaina testasin viimeksi. Nyt on menkat sen 12 päivää ollu myöhäs. Ja tänään taas nega. Tosin tavallisella testillä kun ei ollu enää herkkiä. No huomenna on onneks lääkäri, jospa suostuisivat ottaan verikokeet ja katottais että onko mun kropal joku hätä :(

Alkais nyt vaan ne menkat että pääsis uuteen yritykseen:notworthy:


Muoks.. kp39/27, ja nyt ne menkat taitaa sit alkaa vihdoin. Kovin oudosti vain.. normaali kierrossa eka menee maha veteläks, sit alkaa puutuun alaselkä ja vatta ja sit tulee vuoto ja kivut. Nyt maha tosi kovalla ja sit pyyhkiessä kirkkaan punasta paperiin, mutta ei oloja. No aukeispa hanat kunnolla niin pääsis uuteen kiertoon. Mietin vaan että pitäskö alkaa tikuttaan ovista kun en tiedä kuinka paljon tää venyny kierto sotkee..
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut kaikille plussanneille!! <3
Täälä tosiaan plussa vahvistui muutaman päivän päästä, mutta samana päivänä alkoi verinen vuoto. Aikalailla se jännittää ja saa nähdä kuinka kävi. Vuoto kuitenkin jo ohi, ainoastaan pyyhkiessä enää näkyy.
@Aurorials ehkä sulla olisi vain alkuraskauden vuotoa myös ;)
 

Yhteistyössä