♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Heipsan kaikille...

Ajattelin liittyä mukaan keskusteluun. Mukava lukea muiden kokemuksia. Itsestäni sen verran, että olemme molemmat mieheni kanssa 29-vuotiaita. Olemme olleet yhdessä melkein 3 vuotta ja menimme naimisiin toukokuussa eli yritystä takana nyt 4kk. Kovasti esikoinen toiveissa... Pillereitä ehdin käyttämään kaiken kaikkiaan yhteensä 10v. Aloin heti toukokuussa syömään lisä foolihappoa ja kalkkia. Nyt tässä kierrossa aloin juomaan Greippimehua. Kertaalleen kokeilin ovistikkuja, mutta siitä kierrosta en tullut raskaaksi :(. Olen yrittänyt olla stressaamatta tästä lapsiasiasta, mutta nyt se on todella alkanut ahdistamaan, nimittäin mun työkaverit kokoajan kyselevät, että jokos yritetään ja mun vatsaa vilkuillaan kokoajan töissä ja udellaan jokos oon raskaana. Ärsyttävintä että samat ihmiset kyselee kokoajan töissä että jokos nyt. Harmillista, että on ollut kaikenlaisia raskausoireita jo muutaman kuukauden ajan: aamupahoinvointia, pientä painonnousua ilman selittäviä syitä yms.. täytyy yrittää nyt alkaa ajattelemaan, että tulee kun on tullakseen... Muita vinkkejä vielä mitä voisi kokeilla?

Toivotaan meille kaikille iloisia plussatuulia...

T. Vauvahaaveilija - 88
 
Menkat ne pirulaiset saapui tänään aamulla :mad::cry::poop:
Olin sitte taas kuvitellu ne kaikki oireet :(
No elämä jatkuu, nyt ootellaan vaan menkkojen loppumista, niin päästään alottaan uus yrityskierros (y)

Ihanaa, kun niin monilla oireita... Plussatuulia kaikille :love:
 
@vauvahaaveita - 88 Tervetuloa joukkoon! Toi on kyllä hassua, että edelleen ajatellaan melko vanhanaikaisesti, että kun mennään naimisiin niin heti aletaan tekemään lapsia. Me oltu naimisissa 2 vuotta ja kyllä meiltäkin kyselty, muutamia kertoja tyyliin "häh, kui teillä ei oo jo lapsi"

@Kumiankka1 Jaksamisia <3

Kiitos @jenetsu @Jennipä ja @Eela- kokemusten jakamisesta! Tosiaan se olis kyllä niin helppoa, tehdä testaukset heti aamulla. Taidan kuitenkin nyt tehdä tän vaikeeks ainakin tän ekan kierron verran ja hoidan testaukset sitten ilta-aikaan.. Mutta joo en mitään jäähdyttelyjä ala tekemään, joku raja mullakin :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@vauvahaaveita - 88 Mulla on sama ongelma. Tai no, muutama työkaveri on muodostanut jonkun ihme pakkomielteen mun mahdollisesta raskaudesta. En oo sanallakaan siis vihjannut kenellekkään että yritys on päällä juuri tosta syystä. o_O Meidän työpaikalla ei ole kauheasti lisääntymisikäisiä ihmisiä, mun lisäksi yksi ( ja he kärsivät lapsettomuudesta) joten oon sitten ilmeisesti hyvä kohde. Mun mielestä ei edes ole mitenkään hauskaa vitsailla mittaavansa mun mahaa tai jatkuvasti utelemalla vauvajutuista. Oon muutaman kerran tiuskaissut ettei me aijota hankkia miehen kanssa lapsia - jotta saisin olla rauhassa. :cautious:

// @Kumiankka1 :lle paljon jaksamisia.
 
@Kumiankka1 voimia!❤ Sulla on kyllä todella rankka viikko:cry:

@Adiela88 me ollaan säästytty uteluilta just tuolla, että ihmiset on siinä uskossa ettei haluta biologisia lapsia. Ollaan kauan sitten mietitty halutaanko lapsia ollenkaan ja myöhemmin alettu puhua adoptiosta. Paria ystävää lukuunottamatta kaikki ovat edelleen siinä uskossa että aletaan joskus adoptioprosessiin. Helpottavaa ollut kun saanut rauhassa yrittää nää kuukaudet eikä kukaan kysele mitään:)
 
Adiela88 voimia...

En ymmärrä miksi jotkut ihmiset joille k.o asia ei kuulu pätkääkään niin utelevat kokoajan milloin on vauva tulossa. Meillä on töissä kuitenkin useampia lisääntymisikäisiä naisia niin mun mahaa tykätään kytätä ja udella kokoajan lapsihaaveista. Oon tiuskassu kanssa muutamalle työkaverille että kaikki aikanaan kun ärsyttää muiden ahisteleminen niin paljon. Plussatuulia meille molemmille :)
 
Mä en niin ymmärrä mun kehoa. DPO 9-10. Eilen oireet oli paljon vähäisemmät ja kun aamulla lämpö vain 36,4 (ennen ovista 36,1 ja oviksen jälkeen 36,7) olin jo ihan luovuttanut ja kun aamupäivällä muutamia alavatsakramppejakin niin uskoin menkkojen alkavan ajoissa tällä kertaa. MUTTA, tänään myös aamusta lähtien paljon voimakkaampaa pahoinvointia, niin että päädyin jopa äsken yökkimään vessanpöntölle, pelkkää ilmaa kylläkin mutta hyvin vakuuttavasti. Vatsan turvottelu myös niin voimakasta, että illalla piti aukoa housuista nappiakin. Välillä melkein ummetusta ja tänään suoli toimi turhankin vilkkaasti. Lisäksi töiden jälkeen alkoi taas paleltamaan ihan hurjana ja lämpö 36,9. Eikä mitään infektion oireita. Paitsi tietenkin toi pahoinvointi ja melkein ripuli, ehkä mulla onkin vaan tulossa gastroenteriitti :cautious:. No, sillä saa sairaslomaa...
 
@Kumiankka1 voimia suurten surujen keskelle! <3 Läheisten menettäminen on niin kamalaa ja lemmikkien myös :cry:

Täällä taas oireet hälvenneet ja tilalle tuli armoton v*****s. Alamahassa menkkatuntemuksia ja tissikipukin hellittänyt. Aamulla kyllä oli hieman paha olo, mutta se vou nyt olla ihan yön jälkeen tai nälkäisenä muutenkin. En tiiä mitä se vatsan turvotus, paha olo ja röyhtäily sitten oli...joku lievä mahapöpö kai.
Taas kuvitellu itelleni ihmeoireita, vaikken raskaana olekaan ku ei oo mitään tunnetta siihen suuntaankaan...viimeksi oli varma tunne ennen testiä, että raskaana oon :unsure: Nyt ei oo. Huomenna testaan kuitenkin ja sitten annan olla ja katon ens viikolla joskus uudestaan, jos ei menkat ala. Viimeistään viikon päästä kyllä testattava ku ois kaverin tupaantulijaiset, nii tietää, että voiko juhlia viinin kanssa, mutta ennen sitä en kyllä.
 
Jaksamista @Kumiankka1 ! :( Ei tarvis yhelle viikolle noin paljon kasautua. Toivottavasti pian helpottaa.

Ööh. Mun yleensä säännölliset menkat ei sitten alkaneetkaan tänään, vaikka oviksen tikutin ja nyt on dpo 14. Testi näytti kuitenkin edelleen negaa, eikä mitään oireitakaan ole, joten eiköhän huomenna ala niagara tulvia.
 
Tsemppiä @Kumiankka1 :(

ON: Mulle saa päivittää yk6, menkat alkoivat tiistaina niin kuin arvelinkin niiden alkavan. Koin kauhunhetkiä kun soitin aukkariaikaa ja hoitaja totesi, että kaikki mun kiertoon sopivat ajat olivat jo menneet. Pääsi kyllä kunnon itku ja kiukku. Kun sain vähän kerättyä itseäni, niin keksin soittaa uudestaan polille ja saatiin sovittua, että tämä nyt alkanut kierto on jo letrokierto ja seuraava vasta aukkarikierto. Eipähän mee kiertoa hukkaan, kun kummatkin kierrot pitää kuitenkin käydä läpi ennen kuin päästään tositoimiin eli niihin piikityksiin. Nyt on siis kp3 ja tänään oon ekat 3 tablettia syönyt.
 
@Jennipä joo onneksi keksin itte, että noi letrot voisi aloittaa tässä kierrossa jo. Muutenhan olisi mennyt kierto ihan hukkaan. Tuntuu, että joudun väkisin patistamaan hoitohenkilökuntaa, että saadaan meidän asioita eteenpäin ja se tietty vähän hävettää (n)

Mulla ei oo kyllä kovinkaan korkealla odotukset kun ei kerran clomeistakaan ollut mitään hyötyä. Onneksi noiden vaikutus selviää jo viikon päästä perjantaina kun pääsen folliultraan :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Kumiankka1 Voimia suruun keskelle:cry: Monta karvakaveria viimeiselle matkalle saatelleena tiedän just tuon sydäntä korventavan tuskan. Aika parantaa ja onneksi kukaan ei koskaan vie ihania muistoja pois, vaikka näin pian tällaiset sanat varmasti kuulostava tyhjiltä!

En nyt enää muista olenko kaikkia plussanneita muistanut onnitella, joten tässä ISO yhteisonnittelu kaikille!:love:

Mä jouduin lähteä tänään töistä pois, koska oksensin kaksi kertaa! En mitenkään erityisen paljon, mutta kuitenkin niin että työkaverit kaikki huomasivat. Sopersin jotain mahataudista mitä tämä toki voi hyvin ollakin, mutta en halua kenenkään salapoliisivaistojen heräävän! Ällötystä on ollut parina aamuna, mutta ei kertaakaan vielä näin voimakasta.
Testi oli tänään kuitenkin negatiivinen ja se testi josta laitoin kuvan, ilmeisesti viallinen. Tänään pitäisi menkkojen alkaa! Yöllä alavatsaa poltti niin lujasti, että olin ihan varma että nyt ne alkoivat, mutta ei!o_O Muitakaan tavanomaisia menkkaoireita ei ole, mutta kaikenlaisia muita outouksia kylläkin havaittavissa! Olen tässä viimeisen viikon aikana tullut tosi herkäksi kaikenlaisille hajuille ja välillä tuntuu että haistan sellaisiakin hajuja joita ei ole olemassakaan(n) Jotenkin on kauhean vaikea uskoa että keksin nämä oireet päästäni, mutta samalla taas haluan pysyä realistina. Jos menkkoja ei kuulu, sunnuntaina testataan! Kp 26/26-28 ja dpo 14-15.
 
  • Tykkää
Reactions: vauvahaaveita - 88
Voih, jaksamista @Kumiankka1 :unsure: Itke niin paljon ku itkettää. Onneksi saat viikonlopun levätä ja surra rauhassa.

@Karla89 hyvän kuuloisia oireita raskautta ajatellen (y) Mullakin välillä ollut pahaa oloa nyt...saa nähä.

Toivoni kyllä menetin ku tämän aamun apteekin oma testi nega :cry: Kp 28 ja dpo 10-11. Jotenkin ajattelin, että kyllä siinä jotain pitäis jo näkyä, jos raskaana olisin. Tuli semmoinen "fuck it" olo. Teen nyt 2 päivän välein testin ja jos ei mitään näy ens tiistaihin mennessä tai menkat alkaa, niin annan olla...onneksi noita testejä saa suht halvalla.
Huono olo on ollut tänään välillä. Tissit kyllä on jollain tavalla kipeät, mutta niin ne on ennen menkkojakin mulla. En tiiä uskaltaisko tänään juoda yhden lonkeron ku katsoo Vain elämää...mies varmaan sanoo, että kannattaakohan. En tiiä, ärsyttää vaan niin paljon.
Sain taas raskausuutisia kaverilta...oli ekalla napannut ja nyt panikoi ku on menkkamaisia alavatsakipuja. Tuumasin, että eiköhän ne ihan normaaleja ole alkuraskaudessa ja 2 päivässä testiviivat oli lähes yhtä vahvat, niin eiköhän siellä pikkunen kasva :)
 
Jaksamisia @Kumiankka1 :cry: en voi kuvitellakaan miten rankka vikkko sulla on ollut. :(

Täällä kp 24/30, dpo8-9. Vähän jotain nipistelyä on alavatsalla ja pientä huonoa oloa, mut veikkaan sen johtuvan vaan siitä, etten oo koko viikolla ehtinyt liikkumaan kunnolla. Huomenna meille tulee vieraita ja olisi tarkoitus istua iltaa viinin ja ruuan ääressä. Nyt mietin vain, että onko mitää järkeä testata aamulla... varmaan testaan ja negaahan se tulee näyttämään, vaikka raskaana olisinkin. Pitää varmaan keksiä joku tekosyy, ettei ainakaan yhtä lasia enempää juo sitä viiniä. Hmmm... (n)
 
@Kumiankka1 Itke niin paljon kuin itkettää, syö paljon jäätelöä ja suklaata jos siitä olisi jotain apua. Ymmärrän hyvin tuskaasi. Omalta koiralta on leikattu viisi vuotiaana syöpää ja nyt juuri isäni (eläinlääkäri) poisti siltä taas yhden nisän alueen pienen natusen vuoksi. Nyt on sit sormet ristissä, että se osoittautuisi vain arpikudokseksi tms. Oon jo monet itkut itkenyt sen vuoksi vaikka se on vielä täällä. En halua kuvitellakaan aikaa, kun siitä oikeasti aika jättää.

@jenetsu eikös nuo kuitenkin oo vielä aikaiset dpo päivät kun monet testit varmaan olettaa, että normaalisti kuukautiset tulee dpo 14-15? Toivottavasti vain odotuttaisi plussaa!

Mulla oli taas tänä aamuna lämmöt 36,7. Nyt kyllä lakkaan mittaamasta, jännittää liikaa :rolleyes: Seuraavaksi ällöjä yksityiskohtia. Eilen hiivalääkettä laittaessa jäi asettimeen ihan vähän verta ja tänään se valuva lääkemönjä oli sellasta hennon pinkkiä. Sen enempää mitään verta ei oo tullu niin ei varmaan ollu alkavat kuukautiset kun siihen jäi ja lämmöt vieläkin koholla. Voisiko kiinnittymisvuotoa olla vielä näin myöhään? Todennäköisesti kylläkin onnistuin vaan lääkettä laittaessa saamaan ittelleni pienen haavan :cautious:. Tänään lievää ällöttävää oloa mutta ei ihan vielä oo tehnyt mieli halailla vessanpönttöä. Elämme jännittäviä päiviä. Sunnuntaina saatan testata ekan kerran kun muuten menis viikolla eteenpäin (olettaen siis että menkat ei ehtis alkaa).
 
Harmittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille, peukkuja seuraavaan ovikseen (y)

@Kumiankka1 , voimia suureen suruun. Huonot asiat tuppaa tulla ryöppynä, mutta toivotaan sitä seuraavan onnellinen ajanjakso :love:

JA onnea plussanneille ja niille jotka vielä jännäävät!

ON: meillä oli ensimmäinen kierto ilma ehkäisyä takana. Tai no, ovispäivää ennen ja sen ajan mentiin keskeytetyllä. Silti jännäsin, alkaako ne menkat. Oireita oli järkyttävästi, vaikka en raksautta kuvitellut/ihan vielä edes "toivonut". Vatsa oli turvonnut, ihme kipuja ja ennen menkkojen alkua niin kamalan etova olo. Siitä ne hanat sitten aukes oikeen kunnolla. Mies lämmennyt entistä enemmän näille vauvajutuille, epäilen että edes asiasta puhumatta lähikierroissa saattaa "lipsahtaa" miehellä :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Vesinokkaeläin

Yhteistyössä