♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

En oo kertonut, kun muutamalle hyvälle ystävälle, että yritetään :) Yks kaveri kovasti oottaa, että tulisin raskaaksi nii sais mammakaverin ku hänen lähipiirissä ei kukaan yritä, ku on vielä niin nuori :)
Yks miehen kaveri arvasi siitä ku en enää polta :LOL: Kysyi suoraan, että oonko raskaana niin sanoin, että en ja mies lisäsi, että "vielä" :)
Vanhemmilleni saatan kertoa jo ennen nt-ultraa, kun haluan käydä alkuraskauden ultrassa yksityisellä ihan oman mielen rauhan vuoksi :) Sieltä vois niitä kuvia esitellä. Oon tosi läheinen vanhempieni kanssa, niin sieltä löytyy kyllä lohdutusta, jos kaikki ei menekään hyvin. Samoin tulevalle tädille kans kerron heti ar-ultran jälkeen :love:

Ihme oloja ollu kyllä nyt. Ihan ku olis menkat tulossa ku välillä etoo, kohdun seutua juilii ja tuntuu ku ois kuumetta o_O Ei varmasti mitään raskausoireita todellakaan voi olla, mutta en tiiä voisko ovis oireilla näin? Millasia oireita muilla on ollut? :)
 
Moi! :)

Mulla on ollut aina suht säännölliset kuukautiset, välillä jotain 1-2 päivän heittoja. Mulla on kännykässä kuukautissovellus ja sen mukaan mulla on nyt kuukautiset 2 päivää myöhässä. Edellinen kierto oli 26 päivää, yleensä mulla ollut samaa luokkaa, tai se 28 päivää.
Enpä siis tästä päättelisi mitään raskausjuttuja.

Ei ole minkäänlaisia raskausoireiksi luokiteltavia oireita ollut. Rinnatkaan ei ole arat/kipeät/kovat vaan päinvastoin tuntuu ihan pehmeän löllöiltä. :D Oishan se aivan mahtavaa, jos oisin raskautunut, mutta en vaan yhtään usko siihen. Lähinnä jopa toivon, että alkaispa ne menkat jo, kun kerta ovat kuitenkin alkamassa . Että ei tarttis montaa päivää odotella. Pahinta on, jos alkaa jo elätellä toivoa raskaudesta ja sitten ne menkat tuleekin. :cry:

Mä en haluaisi laittaa lasta kovin pienenä päiväkotiin. Mielelläni jäisin kotiin pariksi vuodeksi lapsen kanssa. Mulla on ihan ok palkkainen työ, ei mikään tosi hyvä palkka, mutta kuitenkin sellainen että pärjää, ja mulla on myös säästöjä sen verran että uskon ettei kovin tiukkaa tule olemaan. Mies kaipaisi jotain uutta haastetta työelämässä ja toisaalta musta olisi aivan ihanaa, jos mies olisi jonkin aikaa lapsen kanssa kotona mun ollessa töissä. Uskon, että mun miehestä tulee aivan ihana isä ja hän on kyllä myös sanonut ettei hänelle olisi ongelma olla koti-isänä jonkin aikaa. <3
 
@Kumiankka1 mua ei ois niinkään haitannut olla mun porukoiden luona kun siellä oisin itse voinut yrittää keksiä mahdollisuuden hommailulle. Nyt ainut mitä mies keksi oli "päiväunet" kesäkammarissa autotallin päällä, jossa oli KYLMÄ. No tulipahan hommat hoidettua mutta oli siitä romantiikka kaukana. Ei vaan voinut lykätä kun aamulla tuntui nippailuja oikealla alavatsalla vaikka laskennallisesti ovis vasta tiistaina. Vaikeeta o_O
 
@jenetsu Samankaltaisia oireita mullakin oli oletetun ovulaation aikaan. Lisäksi tuntui, että himotti koko ajan, hih. (y);)

Mulla on koko illan ollut todella "menkkamainen" olo. Onneksi löysin kaapin kätköistä suklaata. Jatkuvasti olen käynyt vessassa tarkistamassa joko vuotaa, mutta ei niin ei.Todennäköisesti alkaa yön aikana ja huomenna sitten olenkin perseeseen ammuttu ja itkuinen karhu. Äh. :censored:
 
Ihme oloja ollu kyllä nyt. Ihan ku olis menkat tulossa ku välillä etoo, kohdun seutua juilii ja tuntuu ku ois kuumetta o_O Ei varmasti mitään raskausoireita todellakaan voi olla, mutta en tiiä voisko ovis oireilla näin? Millasia oireita muilla on ollut? :)
Siis apua mitä ihmettä! Mulla täsmälleen samat olot eilen.:LOL: Ja mulla tosiaan ainakin ovistesti oli positiivinen! Oon itkenyt ihan oudoille asioille ja ei oo ollut oikein ruokahaluao_O
 
Joo ja nyt turvottaa mahaa ihan silminnähtävästi o_O Semmonen kunnon turvonnut tankki olo :ROFLMAO: Vieläkin juilii alamahaa ja vähän niinku emättimen sisältäkin (?!), mutta ei kyllä haluja oo...mieskin antoi suorat pakit ku yritin ehdotella :LOL: Ei kuulemma jaksa tänään...huomenna katsotaan uudestaan. Jospa siellä ois kavereita perjantailta odottelemassa :) Ovistesti oli kyllä nega tossa päivällä, että mitäköhän tää on...:eek:
 
http://aijaa.com/YhIiek

Otin kuitenki kuvan :LOL: Ylempänä puoliksi leikattu ja aiemmin tehty. Alempana tehty äsken jostain 1,5 h pidätetystä lirusta. Nii, ei sais tehdä näin myöhään, mutta oon joskus aikasemminki tehny myöhään ja negaa näyttäny...plus nyt oireita: joka paikkaa turvottaa, varsinki mahaa ja tissejä, välillä huono olo ja juilii alakertaa :) Kiva tietää, että kroppa toimii :love:
 
@voittamaton onnea tähän päivään!

Me ei olla kerrottu kenellekkään et yritetään. Halutaan pitää se vaan meidän välisenä asiana ja eipähän pidä vastailla uteluihin mitä meidän tutuilta hyvinkin saattaisi tulla "no joko, joko" Toki varmaan ainakin mun kaverit arvaa että tässä pikkuhiljaa pitäisi yritys alkaa kun olen heille puhunut että haluaisin olla äiti 25-vuotiaana ja tämähän ikä tulee mulla vastaan ens vuoden joulukuussa.

Kp33 menossa eikä mitään oireita. Nyt aamulla kylläkin oli vähän oksettava olo mutta pistän sen aamun piikkiin. Mulla usein herätessä on vähän huono olo, joka kuitenkin menee nopeasti ohi. Himottais kyllä tehdä testi, mut pidän itteni tiukkana, koska kahdessa edellisessäkin kierrossa tuli hätähousuiltua ja testattua.
 
Viimeksi muokattu:
@Mimpsu93 Siis juuri tuon takia mekin miehen kanssa ei niin avoimesti vielä puhuta, kun sukumme tuntien ei jaksettais sitä utelemista!
Mulla oli ovis tosiaan perjantaina ja touhailut viime viikolla ti, pe ja su. Nyt menossa kp15. Tänään alkoi omituiset "menkkakivut", eli alavatsassa juilii ja nipistelee aika inhottavasti. Tosi outoa, koska mulla ei oo koskaan aiemmin tämmöstä ollut ja menkkakivut olleet aina vain menkkojen ekana päivänä!(n)
 
Peukut ja tsempit täältä kans @voittamaton (y)

Ihan kauhea mikä turvotus tuli. Aamulla oli parempi, mutta heti kun jotaki söi, niin heti pukkas takas pötsin :unsure: Mahakaan ei kyllä oo kunnolla toiminu, että voi olla ihan siitäkin.
Aamulla kp 17 ovistestissa vahvat viivat, mutta ei niin vahvat ku illalla :) Tänään vielä talletella nii ainaki kaikkemme on tehty, että saatais meille pikkunen joku päivä :love:
 
Täältä tulee! Lääkäri oli tosi mukava ja ymmärtäväinen, en ollu vaan osannu yhtään varautua, että siellä on lääkärin lisäksi kaksi hoitajaakin. Jännitti miljoonasti enemmän vielä :ROFLMAO:

Oltiin saatu etukäteen paljon esitietolomakkeita ja eka vartti meni siihen, että käytiin meidän tietoja läpi. Sitten käytiin läpi mun kiertohistoria ja jo testatut hoitomuodot ja lääkäri ultrasi ja teki sisätutkimuksen. Oltiin sovittu jo etukäteen, että mies odottaa ultrauksen ajan käytävässä.

Hoidoksi lääkäri ehdotti alkuun Letrozolia, mistä en kauheasti lämmennyt noiden jo testattujen Clomikuurien takia. Kompromissina sovittiin, että Letroja nyt sitten kokeillaan maksimiannoksella yksi kierto ja tokassa kierrossa saadaan mukaan hormonipiikitykset ja irrotuspiikki jos ja kun Letrot ei tehoa.

Mulla oli kilppariarvot koholla, joten pääsen perjantaina taas verikokeisiin ja joudutaan ehkä aloittamaan lääkitys siihen. Aukiolotutkimus tehdään parin viikon päästä ja samalla käynnillä saan reseptit lääkkeisiin ja jotain opastusta siihen pistämiseen. Eli yksi kierto menee vielä ihan hukkaan o_O
 
@voittamaton hyvä et sanoit suoraa mielipiteen letroista, vaikka voihan se olla että letrotkin auttavatkin jo pelkilteen. Ja eihän yks kierto ihan hukkaan mee, vaan saatte aukkarib hoidettua pois alta. Mut mahtavaa et pääsitte julkiselle noin nopsaa ja on suunnitelmat selvillä :).
 
@Jennipä oot oikeassa, ettei seuraava kierto kokonaan mene ohi kun kuitenkin pääsen siihen aukkariin. Onhan sekin tyhjää parempi :LOL:

Aloin nyt laskeskelemaan, että letrokierto menee väkisin johonkin lokakuun alkuun/puoleen väliin, eli piikitykset saadaan sitten marraskuun alkupuolella. Kyllä tää kärsivällisyyttä edelleen vaatii aika huolella (n)

Millaiset fiilikset sulla on tällä hetkellä? Onko tullu ovisplussaa?
 
@voittamaton tällä hetkellä vaan toivoisin ovisplussaa ihan sen takia, ettei tarvis käynnistellä menkkoja teroluteilla, kun se oli nii syvältä viimeks. Laskeskelin, et aukkarikierrossa ultrapäivänä oli isoin folli 10mm kokoinen ja ovikseen kesti siitä 11 päivää, nii jos samaa (hiidasta) tahtia tapahtuu nytten, niin ovis olis vasta viikon päästä :cautious:. Sen verran jos tikuttelen ja otan sitten terolutit.

Oliks sulla voittamaton ennen ollut häikkää kilppariarvoissa? Toivottavasti saat senkin hoitotasapainoon nopsaa.
 

Yhteistyössä