♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@eevas no ei oo alkanut :mad:. Huomenna laitan viestii lapsettomuuspolille, et mihin mennessä menkkojen pitäs alkaa ja jos ei ala niin onko jotain muuta annostusta/lääkettä menkkojen aloittamiseen. Teen raskaustestinkin aamulla, ettei ne vastaa siellä heti "ootko testannut" vaikka en oo ovuloinutkaan.
 
Mäkin kyllä liityn joukkoon. Meillä kävi juuri niin, että tarkotus oli vasta syyskuussa koittaa, mutta niin vaan mies toiki enää yhen liuskan pillereitä apteekista. Nyt eka kerta ovista takana. Mulla pco joten aika matalalla on odotukset, koskaan ei ole ilman pillereitä menkkoja itellä ollut.. Kuitenki ovis bongattiin ja hyödynnettiin. Minä 25 ja mies 27.
 
@Jennipä , tuu joo kertomaan, mitä vastailevat. Paskaa tuommonen vuodon viipyminen.
@voittamaton , sain joo varattua. Se kp12 osuu ensi viikon keskiviikkoon. Sain onneks ajan iltapäivälle, niin ehdin tehdä aamusta vähän töitä. Ei oo pomo sitten niin ihmeissään, kun livahdan kesken päivän :whistle:
Huomenna letroja peliin, toivotaan että ne kasvattaisivat nyt oikein hyvän munasolun. Peukut pystyyn :)
Heti kiinnostuin @eevas , että minkälaisia juoksukisoja kierrät? Täälläkin jonkinlaista kilpailua juoksuradoilla taustalla.. :LOL:
Tervetuloa uusille!
 
Onnittelut tuoreelle morsiamelle @tilliina :love:
Häät on kyllä samaan aikaan niin stressaava, mutta kuitenkin niin ihana tapahtuma! Miten juhlat sujuivat? Mukavaa häämatkaa, pitää varmasti pään pois pahimmasta piinailusta :whistle:

Meilläkin on pian ensimmäinen hääpäivä, jotain kivaa pitäisi kyllä keksiä :)

Ja tervetuloa mukaan, @Jahapa (y)

Hauskaa, kun viime kierrossa oli kaikenlaista oiretta ja nyt en kyllä keksi mitään edes väkisin :D joka päivä saa klikkailla sovellukseen, että "voin hyvin". Meillä ei tosiaan tässä kierrossa mennyt seksit ovulaation ympärillä ihan optimaalisella tavalla, mutta mitäs tuosta.

Itse muuten valikoin hetken testailun jälkeen sovelluksista käyttöön Flon. Sen täyttäminen oli jotenkin selkeämpää mun logiikalla.
 
  • Tykkää
Reactions: tilliina
Onnea @Myrsky10 ja @Linnn plussasta :love:

Yritysonnea kaikille (y). Itsellä alkoi tänään menkat ja on pakko jättäytyä taustalle kun mies ei vaan ole valmis. Tuntuu pahalta kuumeilla vieläkin yksin enkä pysty siksi täällä kirjoittelua jatkamaan. Toivottavasti pääsen palaamaan pian takaisin. Kumpa vaan mies ymmärtäisi miltä minusta on tuntunut jo vuosia :cry:
 
Tervetuloa tuoreet haaveilijat!

Onpa täällä ollut aktiivista väkeä! Ihana lukea noista teidän miehistänne, jotka ovat jo niin innoissaan. Omastakin miehestä oon huomannut, että on alkanut miettimään enemmän vauvaan liittyviä juttuja. Suon kyllä miehelle sen, ettei tarvitse miettiä yhtä paljon kuin minä mietin melkein joka päivä :D Kunhan nyt mahdollisesti sitten raskausaikana ottaisi osaa keskusteluun :D

Nyt menossa kp 13. Vielä en oo ovistikkuja ostellut, että en tiedä koska ovuloin, mutta jos edes ovuloin niin luulen, että se tapahtuu vasta loppuviikosta kun kiertokin ollut edellisissä sen 41 ja 38.
 


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 29.6.2017 (vanha lista löytyy 12.5.2017)

Yritys päällä:
Jennipä 24v (mies 24v)................ya 5/16, yk 10, hoidot alkaa 8/17
voittamaton 26v (mies 36v).........ya 12/16, yk 5, PCO todettu 3/17
Hope- 24v (mies 25v)....................ya 9/16, yk 12
ToukkaHaave87 30v (mies 28v)...ya 7/16, yk 6
Tuimatar 28, (mies 36)..................ya 10/16, yk 11
Eela- 28v (mies 32v)......................ya 1/17, yk 7
Myrsky10 22v (mies 26v)..............ya 4/17, yk 4
Kumiankka1 26v (mies 26v).........ya 5/17, yk 4
Tähtisilmä93 24v (mies 32v).........ya 6/17, yk 3
ananasbananas 25v (mies 29v)....ya 1/17, yk 3
N93.................................................ya 3/16, kkm 2/17, yk 15 / 5 kkm jälkeen
tilliina 29v (mies 29v).....................ya 8/17, yk 1
Riannah 27v (mies 29v).................ya 7/17, yk 2
Mimpsu93 23v (mies 23v).............ya 6/17, yk 2
Aurink0 23v (mies 25v).................ya 7/17, yk 1
Jahapa 25v (mies 27v)..................ya 7/17 yk 1

Plussanneet 2017:
Linnn 26v (mies 27v), ya 10/16, yk 9, plussa 7/17
rubikinkuutio 27v (mies 22), ya 7/17, yk 1, plussa 7/17
Edith_87 29v (mies 32v), yk 7, plussa 7/17
Suikku1 25v (mies 32v), ya 5/17, yk 2, plussa 7/17
frisof 26v, ya 6/17, yk 1, plussa 6/17
Paputoive 29v (mies 30v), ya 5/15, yk 21, hoidot 3/17 alkaen, plussa 6/17
Viiruli 27v (mies 27v), ya 11/16, yk 7, plussa 6/17
Kinder_kitty 24v (mies 26v), ya 1/15 (km 6/16), yk 9, plussa 5/17
Shara 27v (mies 28v), ya 12/16, yk 4, plussa 4/17
Hyppymassu 23v (mies 22v), ya 9/2016, plussa 2/17
Kukkavoi 33v (mies 33v), ya 10/16, yk 5, plussa 2/17
ajatuksissa 27v (mies 30v), ya 5/16, yk 10 plussa 2/17
Innih 23v (mies 24v) ya 10/16, yk 3, plussa 1/17
pehmis26 26v (mies 26v) ya 6/16, yk 8, plussa 1/17
N93 ya 3/16, plussa 1/17, (kkm 2/17)
VernaMaria 29v (mies 36v) ya 12/16, yk1, plussa 1/17

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Karvakorvat 23v (mies 24v), ehkäisy pois kesä/syksy 2017
vauvahaave- 24v (mies 24v), ya 2/18

Taustalla:
Villisilmä ya 4/16, tutkimukset alkaa 6/17
eevas 27v (mies 27v) ya 2018

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjoittelenpa minäkin nyt (ensimmäistä kertaa koko foorumille) vaikken ehkä varsinaisten haaveilijoiden joukkoon itseni katsokaan kuuluvan. Mutta jos täältä löytyisi jonkinnäköistä "vertaistukea".

Itse olen pian 25v, mies 28v, oltu nyt yhdessä viisi vuotta ja naimisissa niistä kaksi, löytyy oma talo yms puitteet. Mieskin sai kevään puolella vakituisen työpaikan. Lapsista on jo suhteen alussa puhuttu, ja pikku hiljaa ajan kuluessa ja asioiden edettyä aihe noussut pintaan useammin. Mies on alusta asti ollut sitä mieltä, että jos vahinko kävisi niin olisi hänelle ok, ja nyt huomaan että tietynlainen vauvakuume (tai ikäkriisi:LOL:) on heräillyt kun monista asioista puhuu "sitten kun meillä on lapsia". Olenkin nyt parisen kuukautta sitten lopettanut ehkäisypillerit, ja parit luomukuukautiset on koettu.

Kuten pillereiden lopettaminen varmaan antaa ymmärtää niin olen tietyllä tavalla itsekin pikku hiljaa valmistautunut mahdollisen lapsen tuloon. Siltikään en ole kokenut vauvakuumetta tai saanut mitään henkistä varmuutta asiaan. Olen hyvin "etukäteen panikoiva" ihminen, ja minun pitäisi tietää kaikesta kaikki ennen kuin heittäydyn uusiin asioihin. Tunnetustihan tällaisissa asioissa se on mahdotonta... (n) murehdin kuitenkin jo nyt, vaikkei mitään merkkejä vauvasta edes vielä ole, kaikkea mahdollista synnytyksestä ja sen aiheuttamista virtsankarkailuista siihen, miten äitiysloma ja lapsen päivähoito järjestyvät ja miten itse hyvin introverttina ihmisenä jaksan pikkulapsiajan. Oman lusikkansa soppaan pistää myös minun työni, sillä toimin yrittäjänä. Tulot ovat pienet jo nyt, ja äitiysloman ajaksi olisi joko saatava joku toimimaan liiketilassani (maksamaan vuokraa) tai se pitäisi kyetä maksamaan saamistani tuista. Lisäksi asiakkaat pitäisi pystyä pitämään äitiyslomankin aikana, joten töitä pitää varmasti tehdä ajoittain myös sillon, ja töihin on palattava heti äitiysloman päätyttyä. Mies on kyllä ollut sitä mieltä että jäisi mielellään sen jälkeen hetkeksi kotiin, mutta se, toimiiko ratkaisu käytännössä on hyvin epäselvää... ja mikäli raskaudessa ilmeneekin komplikaatioita, jotka vaativat esimerkiksi vuodelepoa, olen täysin rahaton sillä yrittäjänä jokainen poissaolo töistä on pois myös palkasta - ja yrityksen menojen maksamiseen tarkoitetusta rahasta.

Mutta ymmärtänette, ettei lapsen hankinta, varsinkaan ilman raastavaa vauvakuumetta, ole tällaisella mielenlaadulla varustetulle ihmiselle helppoa. Asia olisi varmasti aivan eri jos olisin itsekin palkkatöissä ja voisin jäädä helposti äitiyslomalle kun aika koittaa. Toki sekään ei poista murheitani esimerkiksi synnytykseen liittyen, ja sen osalta taas miehen "on siitä muutkin selvinneet"-asenne + anopin aiempi työhistoria kätilönä eivät auta :unsure:

Onko teillä muilla, vauvasuunnitelmista huolimatta, samankaltaisia murhehtimisen aiheita?

Tästä vuodatuksesta huolimatta meillä ei kuitenkaan ole nyt ehkäisyä käytössä, ja juuri eilen tiedustelin mieheltä että ollaanko tässä nyt oikeasti vähän yrittämässäkin = pitäisikö esimerkiksi hakea niitä vitamiinilisiä apteekista. Oli kovasti sitä mieltä että kai niitä voisi käydä ostamassa... :LOL:
 
@Bluebelle voi kiitos! :love: Häät meni tosi hyvin, en koskaan olisi uskaltanut odottaa noin ihanaa juhlaa. Itkettää tosiaan vieläkin kun vain ajattelen asiaa :ROFLMAO::love::cry:

Täällä on tänään ollut vähän outo olo, aamulla pahoinvointia, maha sekaisin ja kauhea nälkä taas koko ajan. Ja äsken otin päikkärit vahingossa... Eikai ne oireet oikeasti vielä kp24/30 tulisi? :D
 
@Jocrow piti sulle vastata, että itsekin olen huolehtimiseen taipuvainen ja murehdin paljon ennalta sellaisiakin juttuja, mitä ei välttämättä edes koskaan tapahdu. Meilläkin lapsen tulo merkitsisi mun puolelta taloudellista taantumaa, käytännössä plussa tarkoittaisi, etten voisi enää tehdä töitä ollenkaan jo hyvin varhaisessa vaiheessa. Olen sitten tehnyt jo kaikenlaisia varasuunnitelmia sen varalta, että jos sitten saisin vaikka yhden 3 kk harjoittelun pois alta, mikä vielä on suorittamatta. Mulla kuitenkin biologinen kello selvästi tikittää, eli kaikesta epävarmuudesta huolimatta lapsi tuntuu enemmän kuin tervetulleelta. Jotenkin ajattelen, että kyllä kaikki järjestyy ja on niitä lapsia tehty huonompinakin aikoina.

Jokaisen tilanne on kuitenkin yksilöllinen, eikä siinä ole mitään väärää, että miettii asiat perusteellisesti ennen niihin ryhtymistä :)
 
Moi kaikille pitkästä aikaa! Täällähän on siis yk13 jo pitkälti menossa .. ja tämänhän piti olla viimeinen kierto ennen tutkimuksiin hakeutumista. Nyt on kuitenkin käynyt niin, että ollaan päädytty ostamaan talo ja jonkun verran remontoitavaakin olisi. Luonnollisesti rahat siis uppoavat nyt siihen :LOL: Hassua miten tilanteet muuttuu, tutkimuksia oon odottanut niin kärsimättömästi jo pitkään ja nyt oon niin innoissani talosta ettei haittaa niiden siirtäminen syssympään. Yritys muutosten lomassa tietenkin jatkuu, mutta luulen etten palstalla niin aktiivinen tule vähäänaikaan olemaan. Luen teidän kommentteja kuitenkin ja haluan että tiedätte että olen hengessä mukana!!
Onnea vielä @Myrsky10 plussasta :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Myrsky10
Täällä kp25/30 ja olen ihan tosissani yrittänyt olla kyttäämättä oireita, mutta nyt toinen aamu peräkkäin, kun on pitänyt ennen aamupalaa haukata raitista ilmaa, kun on ollut niin paha olo. Aamupalan myötä paha olo helpottaa. Toki mulla nyt on pahoinvointia ennenkin ollut satunnaisesti ja nyt on ollut paljon autossa istumista ja epäterveellistä ruokaa, mutta silti. Voiko oireita tulla tässä vaiheessa jo?
 
Pikainen omanapa: yk 8 alkoi eilen:mad: alan olla jo melko kypsä tähän touhuun. Mieskin ensi kertaa myönsi, että ottaa ihan kunnolla pannuun. Vauvakuume on mennyt tässä yrityksen aikana aaltoillen ja nyt on ollut taas sellainen kausi ettei mitään toivo niin paljon kuin lasta. Ja sitten tulee taas menkat ja pilaa kaiken:cry: mekin ostettiin just talo ja muutto ois edessä kuten myös remonttia sitä myötä. Paljon mielummin sitä vaan laittais vauvalle huonetta kuin itselle työhuonetta. Plaah, parin päivän päästä tää toivottavasti taas helpottaa.

Onnea plussanneille!:love: ihanaa odotusaikaa ja sata tsempitystä että pienet pysyy matkassa!

Tsemppiä myös kovasti hoitoja aloitteleville ja niitä odottaville!❤ Puhuttiin tänään miehen kanssa että tammi-helmikuussa lähdetään mekin tutkimuksiin, jos ei ole mitään tapahtunut sitä ennen. Mies onneksi lohdutti ja sanoi, että hällä on vahva tunne, että talven aikana me onnistutaan:LOL::love:
 
Voiko sitä koskaan olla liikaa stressaamatta, tärppäsikö vai ei.. vaikka ensimmäinen yrityskerta takana, sitä jo odottaa koska testin sais tehdä. Toki missähän välissä sitä voi edes testiä tehdä, kun ei ole säännöllistä kiertoa joka antais aihetta edes epäillä. Migreeninesto lääke lopetettu keväällä ja siitä johtuvia päänsärkyjä ja pahoinvointeja ollut pitkin kesää. Joten nytkään olevat pahoinvoinnit en usko liittyvän muutakun migreeniin. Rinnat on alkanu aristaa, mutta en haluaisi liikaa tutkia miltä tuntuu missäkin kohtaa huoh pessimistisyyttä, kuitenkin tietää myös tosiasian, että harvalla onnistuu ensimmäisestä kierrosta.

@Eela- näen itseni kyllä tuntemassa samoja tunteita jos pitkään odottaa plussaa.
 
Onnea plussanneille! Ja onnea @tilliina häistä :love::love:

@Bluebelle , mulla myös tuo flo käytössä ja nyt tilasin kuumemittarin, joka näyttää lämmön kahden desimaalin tarkkuudella. Alan siis mittaamaan joka aamu lämmön ja sovellukseen tallennan. Se sitten kätevästi tulkitsee lämmöt ja oireet ja ennustaa oviksen. Voi myös tallentaa ovistestien tulokset. Käytän sovellusta nyt alkuun siis "varmoja" päiviä osottamaan, kun raskautuminen saisi vielä muutamia kuukausia mielellään odottaa.

Tosiaan, nyt ollaan ilman kierukkaa! Saa nähdä "lipsahtaako" aijemmin kun pitäisi :ROFLMAO: tilasin ovistestejä ja raskaustestejä raskauskeijulta....
 

Yhteistyössä