Kävin tosiaan siellä labrassa viime viikolla, nyt tällä viikolla tuli kirje että se gynenpoli-aika on muuttunutkin parin viikon päähän.
Kävin sit kattoo netistä labravastaukset ja mulla on se CA12-5-verikoe-arvo koholla. Pitäis olla alle 35, mut mulla toi arvo oli 44. Toi siis on munasarja-syövän tutkimisiseen liittyvä arvo, MUTTA SE KYLLÄ NOUSEE JOISSAIN HYVÄNLAATUISISSAKIN GYNEN ONGELMISSA. Kuten endometrioosissa, jota mullakin kyllä epäiltiin jo siinä ultrassa. Se gynekologi sanoi että vaikuttaisi joko kystadenoomalta tai
endometrioomalta.
En viitti nyt alkaa panikoimaan asian suhteen. Totta kai se mietityttää et mitähän siellä on. Enemmän se kyllä ultrassa näytti ja vaikutti täysin hyvänlaatuiselta. Koskaan ei voi tietenkään varmaksi sanoo ennenku maha avataan, asia poistetaan ja patologi tutkii kudostyypin. Sitä en tiiä voiko toi arvo nousta toiminnallisesta kystasta (
@Sandelinos tiiätkö?), vai vaikuttaisko toi sit endometrioomalta? Pitää kysyä siellä polilla kunhan sinne pääsen. Toisaalta ihan hyvä että aika aikaistui, mutta toisaalta toi endo-epäily harmittaa, koska se kuitenkin lapsettomuutta voi aiheuttaa
Ei mulla kyllä mitkään selvät endometrioosi-oireet oo, toki oireitakin löytyy kun alan miettimään oikein tarkasti.
Mutta mitäpä oireita ihminen ei itelleen sais keksittyä kun liikaa googlettelee
@jenetsu sanoiko gyne teille mitään siitä onko sama 1v:n yritys kuin muillakin, vai onko teillä mahdollista päästä kunnalliselle lapsettomuuspolille jo aiemmin, jos tärppii ei kuulu? Kun sinulla tuota endometrioosia on. Toivotaan et teillä luomusti tärppää. Kyllähän endon kanssa ihmiset raskautuu vaikka olis kuin paha tauti päällä.
Ei se mahdottomuus ole. Mut toi on hyvä kyl tietää etukäteen jos alkaa viivästymään homma. Ja toivotaan et mies aktivoituisi vielä enemmän puuhailee niin jospa se sieltä se luomuplussa tulisi.
@pehmis26 ja
@Jennipä mie en kyl osaa sanoo oikeeen juuta enkä jaata noihin ovislimoihin ja testeihin. Vähän huonosti oon limoja tulkinnut ja ovistestitkään ei oo koskaan mitään megaluokan plussaa antanut. Varmaan olis parempi noilla clearbluen testeillä testailla, mut onhan noi aika hintavia toki... osahan tekee nii et sit ku alkaa näyttää tavan testeillä et plussa lähenee nii kokeilevat kalliimmalla.
@lakritsijukurtti ja
@danissa1 kaikki varmaan käy samanlaisia tuntemuksia läpi. Toiset voimakkaammin kuin toiset. Ei kai kenenkään tuntemukset vääriä oo. Tsemppiä kovasti yrityksee molemmille. Yrittäkää pitää mieli positiivisena, vaikka harmittais. Ilolla läpi elämän!
Tsemppii kaikille ja oikein paljon plussatuulia. Mulla on semmonen tunne et joku teistä plussaa tästä kierrosta. Tietysti toivon et kaikki sais sen plussan.