♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Jennipä: minä kun aikani halvemmilla liuskatesteillä arvonneena ja lukuisina epämääräisinä tuloksina niin plussaa,kuin haamua tulkinneena. Tulin siihen tulokseen että Clearblue dual hormonetestit lähti tilaukseen. Se tehdään nimenomaan aamupissasta, mahdollisimman monta tuntia yön ainana rakossa. Eli ei tarvi miettiä päivällä tuota pissaamis/juomisjuttua ja kytätä kelloa. Ovat tuloksellisesti vielä 99% varmoja. Joko on hymynaama tai ei ole eikä mitään hermoja repiviä haamutulkintoja. Tietty se vilkkuva hymynaama kertoo kohonneesta keltarauhasesta, et sillon oviksen pitäis olla lähellä. Mut hymynaama kertoo sen varsinaisen ovulaation, ku siin toises clearbluessa on vissii pelkkä hymynaama ainoastaan. En ite oo tosin sitä kokeillu koskaa. Päätin ottaa tarkimman. Onhan ne kalliita, mutta toisaalta mielummin maksaa vähän enempi eikä tarvi arpoa sitä et oliko ovista vai ei ja olla ihan epätietosuudessa koko kiertoon vaikuttavassa asiassa. Tää oli vaan suositus ku itellä nii huonoja kokemuksia just nuista epämääräsesti tulkittavista liuskatesteistä. Toki ne on itelläki joskus näyttäny selkeetä plussaa, mut ei läheskää aina. Haamua saattaa näyttää suurimmanosan ajasta kiertoa.
 
Mie suosittelen Raskauskeijun herkkiä ovistestejä, puikkomalliset olen kokenu ite kaikkein kätevimmäksi. Tässä kierrossa tuli vielä "tarkistettua" clearbluen digitaalisella, että hyvin toimii. Ne on halpojakin, ei tarvi tuhlata kaikkia rahoja :D Niitä tosin ei suositella aamupissasta kuten ei monia muitakaan ovistestejä (lukuunottamatta kai nuo clearbluet), mutta aamupäivällä tai illalla muutaman tunnin pidätyksellä on hyvin onnistunu mulla tikutella (y)

(kyse siis näistä http://www.raskauskeiju.fi/herkka-ovulaatiotesti-puikko-6kpl )
 
Villisilmä: kiitti mäki otan mielellää halvempia vinkkejä vastaan, mikäli ne varmasti sit toimii luotettavasti. Katoin ni luotettavuus pitäis kutakuinki samaa luokkaa olla ku clearbluessa. Jokaisellahan meillä on toki yksilöllinen se hormoninousu yms, mut en mäkää joka kuukausi ehkä 30e laittais näihin tikkuihi. Toivotaan ettei mun tartteis enää lisää tilata mut jos tarvii ni vois koklaa nuita sun ehdottamia halvempia.
 
Aika monella tosiaan kierrot puolivälissä, täällä myös kp14 nyt :) Ovista Oon yrittänyt tikutella, mutta ei vielä plussaa ole tullut. Mieskin ärsyttää nyt kun joku aikaavievä projekti päällä ja tekee pitkää päivää, niin on ollu aika hiljaista makkarin puolella...
Yrittäny oon hienovaraisesti vihjailla, mutta ei. Nyt vähän hermostuin ja sanoin, ettei tämmösellä hommalla sitä vauvaa tuu. Viimeksi perjantai-iltana seksiä, niin huoh :unsure:

Mieski tuhahteli jotain, mutta ei sanonu mitään ja painu toiseen huoneeseen tekemään töitä...pelottaa menkatki ihan kauheesti, että kuin kipeä sitä taas on :( Nyt jo kipuja kun ovis ilmeisesti lähestyy ja varsinkin tuolta vasemmalta juilii ku siellä on endon tekemää kudosta.

Tiedän, pitäis ottaa rennosti ja näin, mutta ku haluan raskautua ja asettua aloilleen...samat mietteet ku danissalla, ei jaksa enää biletystä ja omaaki aikaa on jo liikaa :( Semmonen tyhjä olo ja kuin joku puuttuisi...ja ne on ne lapset tai jos edes yhden saisin ilostuttamaan arkea. Eikä arki lapsiperheenä ole aina ruusuilla tanssimista, mutta silti haluan oman perheen :love:

No, ehkä se tästä. Viikonloput ois kyllä parhaita oviksen kannalta, mutta eipä se aina satu just silleen ku toivois :LOL:
 
Heh hauskaa tosiaan kun monilla nyt kierron keskiväli menossa :) mulla kp 17 ja tuntemuksista luulen oviksen olleen kp 14. Nännit ollut kipeet kp 15 asti ja se on yleensä meinannut sitä että ovis on mennyt. Tää oli eka kierto jossa kerroin miehelle oviksen arvioidun ajankohdan ja oli selvästi hyvä päätös, mies meni ihan sekaisin ja oli innoissaan :D oli vaan niin paljon muuta stressiä etten jaksanut alkaa stressaamaan siitäkin että pitäis miestä houkutella sänkyhommiin... Sanoin sitten että jos vauva halutaan niin se on hommailtava nyt eikä viikon päästä! Seksiä oli siis kp12-14 joka päivä, joten toivokaamme että riittää.

Saanko kysyä kuuluisista ovislimoista... Erotatteko ne aina selvästi? Itse en bongannut niitä nyt ollenkaan enkä kyllä yleensä muutenkaan oo kovin limailevaa tyyppiä. Oon miettinyt asiaa niin paljon että oon jo varma etten voi tulla raskaaks ollenkaan kun ei niitä limoja tuu!:( ovis kyllä varmasti tapahtuu kun on kaiken maailman muita oireita kierron puolivälissä ja valkovuoto muuten kyllä runsaampaa ennen ovista. Pitäis lopettaa tää miettiminen, tulee hulluks kun yrittää funtsia kaikkea tällaista :geek:
 
jenetsu: voi harmistus. Kumpa se mies ymmärtäisi miten tärkeää se yritys olisi tärppipäivien lähellä. Etenkin kun sinulla on tuo endo ja sen tuomat kivut, niin ei ole varmasti kivaa niistä kärsiä etenkin jos on jäänyt yrityskin vajaaksi. Tsemppiä!

pehmis26: täällä ei kans paljoo limailla. Valkovuotoo ja kosteutta tulee aina enenemissä määrin oviksen lähettyvillä, mutta varsinaisia kananmunamaisia ovislimoja en ole havainnut (ehkä kerran pari pienen määrän, EHKÄ..). Täällä kans mies aika hyvin mukana kun tietää milloin on ovis, alkuun se enemmänkin stressas eikä meinannut tulla mitään, mutta nyt sitten on enemmän tarmoa yllä eikä tarvii maanitella :D.

Täällä ovistesti näytti suunnilleen samaa kuin eilenkin, ehkä hitusen vaaleampi. Viimekierrossa ovistesti tummui aika lyhyellä aikavälillä ja plussaa näytti yhden päivän jonka jälkeen taas hieman vaaleni. Sen takia luulen, että ovistesti olisi näyttänyt plussaa joko maanantaina tai sunnuntaina. Eli ovis olisi ollut joko ma tai ti. Tai sitten ovuloimaton kierto, etenkin kun mitään oireitakaan ei tullut :(. Piinailen nyt kuitenkin joten leikin että dpo 0 on ollut eilen ja nyt olisi dpo 1 :ROFLMAO:.

Onko teillä kokemusta miten kauan ja minkä verran ovistestit näyttää väriä plussatestin jälkeen? Itse testasin viimekierrossa viimesen kerran plussatestiä seuraavana päivänä ja kun oli haalistunut niin lopetin. Mietin vaan kun testi näyttää semmosta keskivahvaa viivaa että onko muilla näyttänyt...
 
Kävin tosiaan siellä labrassa viime viikolla, nyt tällä viikolla tuli kirje että se gynenpoli-aika on muuttunutkin parin viikon päähän. o_O Kävin sit kattoo netistä labravastaukset ja mulla on se CA12-5-verikoe-arvo koholla. Pitäis olla alle 35, mut mulla toi arvo oli 44. Toi siis on munasarja-syövän tutkimisiseen liittyvä arvo, MUTTA SE KYLLÄ NOUSEE JOISSAIN HYVÄNLAATUISISSAKIN GYNEN ONGELMISSA. Kuten endometrioosissa, jota mullakin kyllä epäiltiin jo siinä ultrassa. Se gynekologi sanoi että vaikuttaisi joko kystadenoomalta tai endometrioomalta.

En viitti nyt alkaa panikoimaan asian suhteen. Totta kai se mietityttää et mitähän siellä on. Enemmän se kyllä ultrassa näytti ja vaikutti täysin hyvänlaatuiselta. Koskaan ei voi tietenkään varmaksi sanoo ennenku maha avataan, asia poistetaan ja patologi tutkii kudostyypin. Sitä en tiiä voiko toi arvo nousta toiminnallisesta kystasta (@Sandelinos tiiätkö?), vai vaikuttaisko toi sit endometrioomalta? Pitää kysyä siellä polilla kunhan sinne pääsen. Toisaalta ihan hyvä että aika aikaistui, mutta toisaalta toi endo-epäily harmittaa, koska se kuitenkin lapsettomuutta voi aiheuttaa (n) Ei mulla kyllä mitkään selvät endometrioosi-oireet oo, toki oireitakin löytyy kun alan miettimään oikein tarkasti. :ROFLMAO: Mutta mitäpä oireita ihminen ei itelleen sais keksittyä kun liikaa googlettelee:geek:

@jenetsu sanoiko gyne teille mitään siitä onko sama 1v:n yritys kuin muillakin, vai onko teillä mahdollista päästä kunnalliselle lapsettomuuspolille jo aiemmin, jos tärppii ei kuulu? Kun sinulla tuota endometrioosia on. Toivotaan et teillä luomusti tärppää. Kyllähän endon kanssa ihmiset raskautuu vaikka olis kuin paha tauti päällä. :) Ei se mahdottomuus ole. Mut toi on hyvä kyl tietää etukäteen jos alkaa viivästymään homma. Ja toivotaan et mies aktivoituisi vielä enemmän puuhailee niin jospa se sieltä se luomuplussa tulisi.

@pehmis26 ja @Jennipä mie en kyl osaa sanoo oikeeen juuta enkä jaata noihin ovislimoihin ja testeihin. Vähän huonosti oon limoja tulkinnut ja ovistestitkään ei oo koskaan mitään megaluokan plussaa antanut. Varmaan olis parempi noilla clearbluen testeillä testailla, mut onhan noi aika hintavia toki... osahan tekee nii et sit ku alkaa näyttää tavan testeillä et plussa lähenee nii kokeilevat kalliimmalla.

@lakritsijukurtti ja @danissa1 kaikki varmaan käy samanlaisia tuntemuksia läpi. Toiset voimakkaammin kuin toiset. Ei kai kenenkään tuntemukset vääriä oo. Tsemppiä kovasti yrityksee molemmille. Yrittäkää pitää mieli positiivisena, vaikka harmittais. Ilolla läpi elämän! :)

Tsemppii kaikille ja oikein paljon plussatuulia. Mulla on semmonen tunne et joku teistä plussaa tästä kierrosta. Tietysti toivon et kaikki sais sen plussan. :)
 
Kävin tosiaan siellä labrassa viime viikolla, nyt tällä viikolla tuli kirje että se gynenpoli-aika on muuttunutkin parin viikon päähän. o_O Kävin sit kattoo netistä labravastaukset ja mulla on se CA12-5-verikoe-arvo koholla. Pitäis olla alle 35, mut mulla toi arvo oli 44. Toi siis on munasarja-syövän tutkimisiseen liittyvä arvo, MUTTA SE KYLLÄ NOUSEE JOISSAIN HYVÄNLAATUISISSAKIN GYNEN ONGELMISSA. Kuten endometrioosissa, jota mullakin kyllä epäiltiin jo siinä ultrassa. Se gynekologi sanoi että vaikuttaisi joko kystadenoomalta tai endometrioomalta.

Ei kannata liikaa nyt miettiä, tuo verikoe kuuluu perustutkimuksena endometrioosin selvittelyssä ja niin kuin mainitsit niin voi nousta myös muista syistä kuin syövästä. Yleensä syöpäpotilailla myös huomattavasti korkeammalle kuin sinun arvosi. Jos lääkäri on nähnyt ultralla mahdollisen endometriooman niin se voisi tuon arvon kyllä ehkä selittää. Endometrioomia kun ei mielestäni saa aikaan kuin itse endometrioosi. Hyvä että aika aikaistui, joskus näinkin päin :)
 
@Paputoive Ei kannata liikaa nyt miettiä, tuo verikoe kuuluu perustutkimuksena endometrioosin selvittelyssä ja niin kuin mainitsit niin voi nousta myös muista syistä kuin syövästä. Yleensä syöpäpotilailla myös huomattavasti korkeammalle kuin sinun arvosi. Jos lääkäri on nähnyt ultralla mahdollisen endometriooman niin se voisi tuon arvon kyllä ehkä selittää. Endometrioomia kun ei mielestäni saa aikaan kuin itse endometrioosi. Hyvä että aika aikaistui, joskus näinkin päin :)
 
@Sandelinos en usko että ne endometrioosia selvittääkseen tuota verikoetta halusivat ottaa, vaan se kuuluu rutiinina otettavaksi kun munasarjassa jotain ylimääräistä on. Haluavat aina syövän poissulkea. Ja tiedän että syövässä nuo lukemat usein korkeampia ovat. En usko itsekään sen ultrakuvan nähneenä, että se mitään pahanlaatuista olisikaan kun se on niin selvä nestesisältöinen ja yksilokeroinen möllykkä oli.

Se gynekologi epäili sen olevan kysta tai endometriooma. Tuota endometrioosia sitten aloin miettimään itse kun luin että tuo verikoe voi siinä nousta, mutta voikohan tuo arvo nousta toiminnallisen kystan johdosta? Tiedätkö? Kun esimerkiksi raskauskin voi nostaa tuota arvoa...
 
Viimeksi muokattu:
Jännä, ei gyne ottanut multa tuota verikoetta, mutta eipä se mitään ku diagnoosi tuli. Itkua väänsin kyllä monta kertaa ton diagnoosin saamisen jälkeen, mutta eipä sille voi mitään :unsure: Ei kannata paputoive vielä murehtia, voihan se ollakkin ihan endometriooma tai joku hyvänlaatuinenkin juttu :)

Oon ymmärtäny, että jos on lapsettomuutta aiheuttava sairaus alla, niin pääsis jo 6 kuukauden yrityksen jälkeen tsekkaamaan,että onko joku vialla. Toivotaan, ettei tarvis, mutta oon kyllä varautunu siihenki vaihtoehtoon :)

Kyllä se mies nyt vähän aktivoitu ja eilen on taas talleteltu :) Ovista ei oo testien mukaan vielä tullu, liekkö tulee ollenkaan tai sitten myöhästyy...voi pillerit vielä vaikuttaa. Testailen nuo loput testit pois ja sitten annan olla. Raskaustestejä onki sitten vino pino oottamassa :ROFLMAO: Miten niin himotestaaja :whistle:
 
Minäkin olen ymmärtänyt että jos lapsettomuutta aiheuttavaa ongelmaa on havaittu aiemmin niin puoli vuotta yritystä riittäisi. Mutta en tiedä miten asia käytännössä menee. Ja riippuu varmaan lapsettomuuspuolen jonoistakin, en tiedä? Kävitkö yksityisellä? Ei ne varmaan siellä seulo noita verikokeita. Mulla ku tuli ton takii lähete julkiselle puolelle gynen polille niin siellä taitaa olla munasarjalöydösten suhteen tuo seulonta et kattoovat rutiinisri verikokeen. Joka minusta ihan hyvä. Toki monelle varmaan ylimääräistä (turhaakin) huolta aiheuttaa.

Toisaalta missään vaiheessa kukaan ei puhunut että tuo on syöpämarkkeri. Satuin tietämään asian. Kotiin tuli vain kirje jossa oli aika, esitietolomake ja ilmoitus siitä että verikokeessa pitää käydä. Labrassakaan hoitaja ei sanonut mistä kokeesta kyse kun en kysellyt. Olin tarkastanut netistä sellaisesta omakanta-tyylisestä sivustosta (joku meidän kunnan paikallinen järjestelmä) mikä koe minulta otetaan ja vastauksenkin katsoin sieltä. Eivät soitelleet polilta ja ilmoitelleet että tuo arvo on koholla, vaan taas tuli kirje että "olemme joutunut siirtämään vastaanottoaikaanne". Toki se että siirto tapahtuu kuukauden aikaisemmaksi niin voi herättää ihmetystä.

Eivät halua polilta turhaan huolestuttaa asiakkaita, joka minusta hyvä kun hyvin todennäköisesti tuo merkkiaine vain reagoi minunkin kohdalla hyvänlaatuiseen kasvaimeen. Oon sillä periaatteella vähän tuon suhteen että en halua kahta kertaa murehtia asiasta jos tuo pahanlaatuista olisikin. Koska lopullisen patologin lausunnon jälkeen tuollaisessa tapauksessa se oikea murhe vasta iskisi vasten kasvoja. On kuitenkin todennäköisempää ettei tarvitse murehtia ollenkaan. :)
 
Paputoive oon ihan varma ettei kyse ole mistään vakavasta. Varmasti on hoidettavissa se ongelma mikä sitten onkaan. Itsekin kyllä olisin varmasti vähän hämilläni jos vastaanottoaika siirtyy kuukautta aikaisempaan verikokeiden tulosten perusteella, mutta eihän toi arvo nyt niin paljon näyttänyt olevan koholla.. Rutiinitoimia sanon minä ja niinhän itsekin totesit :)

Siivoilin eilen kotona vähän paikkoja ja hah, löysin viime uutena vuonna valetut tinat! Olin jo unohtanut ne kokonaan, muistan kun tiirailtiin niitä miehen ja kavereitten kanssa silloin uutena vuonna että mitä ne näyttää.. Itsehän sain silloin sellaisen ihmisen jolla oli iso maha :LOL: kaikki katsoi sitä sillai "sä tuut ens vuonna raskaaksi!!" Itse veikkasin kyllä lihomista, vaikka toki pieni vauvatoive kolkutteli mielessä. Jostain syystä tuli sit eilen hirveen luottavainen mieli että kyllä tässä vielä loppuvuoden aikana raskaudutaan :LOL: Yhtään en oo taikauskoinen.. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Sandelinos
pehmis26 kyl se plussa sieltä tulee kun uv-tinassakin on näkynyt! ;)(y) itsekin valoin tinaa mut en muista mitä siinä näkyi, varmaan jotain supersiittiöitä tai kehtoa tai muuta vastaavaa ainakin yritin nähdä! :ROFLMAO::LOL:

Mut jotain horoskooppeja lueskeltiin yks työpäivä työkaverin kanssa ja siellä oli ihan selvästi jotain et "suurimmat toiveesi toteutuvat syksyllä", eli ku tuo munasarja saadaan kuntoon ja tuubat huuhdeltua nii tärppi meille, kiitos! :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: Sandelinos
Mä en @Paputoive tiedä tuosta toiminnallisesta kystasta, tiedän vain että tuo verikoe voi reagoita endometrioosiin. Muistaakseni noita endometrioomia aikaansaisi vain tuo endometrioosi. Toi on ihan oma spesialijuttu tuo gynen maailma, kun opinnot painottui suurimmaksi osaksi saliin ja synnytysvuoteelle. Pahoittelut etten osaa auttaa.

Toivottavasti kyse olisi toiminnallisesta kystasta tai muusta hyvänlaatuisesesta :) Mun mielestä on vähän harmi, että noita verikoevastauksia näkee ennen lääkärinvastaanottoa, kun tiedän että itsekin etsisin vastauksia mahdollisimman paljon samassa tilanteessa. Kerkee elämään tunteita laidasta laitaan ennen kuin se aika lääkärin vastaanotolle tulee varsinkin kun vastaus on viiterajan lähellä tai yli, vaikkei se välttämättä tarkottaisi yhtään mitään. Saisi olla noissa josus samanlainen "turvaraja" kuin patologin vastauksissa. En tarkoita sinun tapaustasi vaan siis sillain ylipäänsä. Voisi olla esim tilanne missä lapsettomuushoidoissa olevalta otetaan verikoe jolla testataan onko munasarjoissa normaali toiminta. Hän saisi vastauksen luettua etukäteen OmaKannasta ja tulos olisi että munasarjojen toiminta on huomattavasti alentunut ja lääkärin aika olisi vasta seuraavassa kuussa. Jos ymmärrätte mitä haen tällä pointilla...
 
Paputoive, jostain kans luin tuon, että pääsis puolen vuoden jälkeen tutkimuksiin, mutta ei tullu gyneltä kysyttyä.
Kävin tosiaan yksityisellä, oli oikeen spesialisti näissä endometrioosihommissa :) Sano, että oon aika selvä tapaus ja 95% varmuudella on endometrioosi. Katsoin sitten kans tuolta Omakannasta, niin oli laittanut diagnoosin. Hyvä vaan niin saa tarvittaessa hoitoa ja apuja, jos semmonen tulee eteen :)

Miten muuten, käytättekö särkylääkkeitä? Ei ku jostain luin, että buranaa ei suositeltais ees yritysaikana tai ainakaan alkuraskaudessa. Mun oli kyllä pakko ottaa yks päivä ku iski kauhee migreenikohtaus päälle, ei paljon 1 g Panadol auttanut :unsure: Saa nähdä miten sitten raskaana, jos iskee...no, pitää varata hierontaan aika ku yleensä nuo pääkivut juontaa mulla kiireistä niskan ja selän lihaksista :) Monesti helpottanut ku käynyt hierojalla.

Nyt kp 15 ja ovistesti anto jo vahvempaa viivaa :) Huomiseksi vielä yks jäljellä, niin sen jälkeen lopetan testailut, vaikkei vahvaa viivaa tulisikaan. Nuoki oli vähän kropan tarkkailuun ja miten lähtee oma kierto toimimaan :)
 
Jenetsu mulla myös niska-hartioista johtuvaa päänsärkyä usein ja luin myös äskettäin ettei Buranaa mielellään edes yritysvaiheessa. Panadol on yhtä tyhjän kanssa, joten olen kyllä Buranaa syönyt jos ihan pakko on ollut. Tässä kierrossa oon pyrkinyt ehkäisemään näitä niskajumeja tietoisesti koska tiedän mistä ne tulee, ja olenkin käyttänyt Voltarenia ja kylmägeeliä vähän ennakoidenkin. Ei oo Buranaa tarvinnut hirveesti nyt syödä. (y)
 
Mä syön buranaa migreeniin ja lääkäri sanoi että saisin käyttää sitä ja täsmälääkkeitä kunnes raskaudun. Burana voi altistaa verenvuodoille ja kai voi supistaa kohtua ja siksi sitä ei suositella ekan raskauskolmanneksen aikana. Tietty varmasti hyvä välttää jos vaan voi. Parasetamoliin kirjoitti kyllä pyynnöstä reseptin mutta se on kyllä yhtä tyhjän kanssa kun on kyse päänsärystä...
 
Täällä on kyllä ihan sellanen olo ettei ovista oo tapahtunut eikä tapahdu. Ovistestit näyttää joka päivä tasasen epävahvaa viivaa ja mitään oireita ei ole ollut. Ei edes mitään mitä yleensä on oviksen jälkeen, eli keltarauhashormonin aiheuttamia tissien aristusta, finnejä, syömishimoa jne.. nyt vaan toivon ettei kierto hirmu pitkäksi venyisi. Eli ei yhtään piinaileva olo vaikka piinaviikot olisi tavallaan meneillään. Mut mitäpä sitä piinattavaa kun ei ole ollut mitään merkkejä ovulaatiostakaan. Kp nyt 24/35(?).

Piinailen sitten teidän muiden piinailijoiden puolesta! Plussaisia tuulia :love:

EDIT: Onko muilla joilla on ollut ovuloimattomia kiertoja niin ollut yhtä oireetonta menoa?
 
Viimeksi muokattu:
Paputoive: toivotaan nyt et se kohonnu arvo johtuis nyt vaan jostain muusta, ku kasvaimesta. Ja et olis hyvälaatuinen pieni kysta, joka saadaan helposti leikattua pois. Onneksi asiaa kuitenkin tutkitaan ajoissa ja saat pian apua. Sit toivon teille pikaista raskautumista ja suurinta onnea matkalle <3 kaikki menee varmana hyvin vaikka jonkinverran huoli painaakin. Menit just oikeeseen aikaan tutkimuksiin ja onneksi sulla on toinen munasarja terve. Mun omat ongelmat tuntuu niin pieniltä kyllä...

Jenetsu: en käytä särkylääkkeitä. Koitan vaan syödä tosi monipuolisesti ja elää suht.terveellisesti täs yrityksen aikana. Särkylääkettä menee harvoin vain erityistapauksissa esim. Hammaskipu, kuukautiskipu ja joskus harvoin on jännityspäänsärkyä ni siihen mut en edes joka kuukausi. Saitko vahvemman viivan ovistestiin???
Jennipä: ovisjuttuja jatkaen niin mulla on nyt kp14 ja digi näyttää taaaaaas tyhjää. Siis mussa ei oo edes keltarauhashormoni koholla. Ei mun kropassa tapahdu yhtään mitään. Seksiki vaan omaksi iloksi. Ollaan viel reissussa ja mieli ollu rennompi ni silti ei tää anna armoa. Olisin aivan jäätävän onnellinen saadessaan edes ovisplussan, vaikken raskautuisikaan vielä. Olen menettäny totaalisesti toivon raskautumiseen. Kaippa mää viel liuskatestejä haen ku tulee kalliiks tuhlaa noit digejä. Testaan nyt vaik viikon vielä jos se tuliski myöhemmin ja jos en saa tässäkään kierrossa ovulaatiota tikutettua ni sit varaan ajan gynelle yksityiselle ja felicitakseen ehdottomasti. Oon kyllästyny tähän et ei saa edes mahdollisuutta olla raskaana ja aina pitkä kk taas uudelleen odottamista ja odottamista siinä pelossa ettei edes ovuloi. Kyllä mää ennen olen ovuloinu ja niistä oireista muuten et ennen on ollu tasaiset ovislimat kp12-15 aikoihin ja joskus alkanu jopa aijemmin. Et nyt ei oo viel ovislimoja näkyny enkä muista viimekierrossakaa niitä selkeesti nähneeni. Eli jotain hämminkiä tässä nyt on. En tiedä mitä mut tulee mieleen yritysstressi tai joku. Olen kyllä koittaku tehdä paljo kivoja juttuja enkä oikee enää edes jaksa murehtia tätä ku eipä se auta mitään. Se ovis nyt vaan olis saatava et pääsee eteenpäin, muuten tää on tätä paikallaan junnaamista. Onneks mulla on maailman ymmärtäväisin ja ihanin mies <3 sen avulla jaksanki tätä kaikkea paskaa tässä kokea...toki vähän on pelko perseessä et gynellä mullaki selviäis jotain vaikkei mitään ylimääräisiä oireita, kipuja tai tiputteluja olekkaan.

Tsemppiä ihan kaikille <3 miks tää on niin vaikeeta.....
 
Paputoiveelle voimia, toivotaan että kaikki selviää parhain päin! :)

Täällä alkaa mennä hermo tähän odotteluun. Kp 22/27, dpo 8, eikä mitään tietoa suuntaan eikä toiseen. On oireita ja toisaalta melko oireetonta, välillä olen ihan varma että nyt tärppäsi ja välillä ihan toivoni menettäny että ei varmasti taaskaan ollu meidän vuoro :unsure: Lueskelen kaikkia oiresivustoja ja selaan kaikki foorumit läpi alkuraskauden oireista ja oireettomuudesta, ihan niinkun ei muutenki ko polttelis mielessä kokoajan :mad: Kaipa se täti perjantaina tulee, jos malttais odottaa siihen asti niin ei tarvis ainakaan pettyä negoihin :unsure:
 
Villisilmä: tsemppiä piinailuun, ja peukkuja plussan puolesta (y)

Danissa1: Toivotaan että se ovis nyt tulis vaikka sitten myöhässä. Etenkin jos sulla joskus harvoinkin on ollut pitempiä kiertoja niin onhan siinä ainakin joku mahdollisuus että ovuloisi myöhässä, etenkin jos kovasti stressaa :oops:. Vaikka tietenkinhän sen itse huomaa jos oireet puuttuu.. Meinasit varmaan estrogeenia etkä keltarauhashormonia? Kun keltarauhashormoniahan tulee vasta ovulaation jälkeen.

Sinulta pitikin kysyä, että onko sinulla ollut ihan oireetonta niissä kierroissa kun ovulaatiota ei tapahtunut? Kun itsellä kyllä ollut selkeitä oireita ovulaation jälkeen ja nyt ei mitään. Vai onko ollut jotain menkkoja edeltäviä oireita ovuloimattomuudesta huolimattakin?

Täällä lähtee kyllä kans cb:n ovistestit tilaukseen kun vaan menkat alkaa, varmaan jotain halvempia rinnalle joita voi alkukierrosta käyttää ettei vaan mene ovis ohi.
 

Yhteistyössä