♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Alkoihan se vuoto vihdoin viimein! mutta olipas aikamoiset hormonioireet...huhhuh lämpö on vielä koholla mutta heti huomaan eron ei oo enään hiki... eli mulle voi päivittää yk 2
kierto oli sen 38pvä eli ei paha sama kuin huhtikuussa.. kai siis lasketaan noin jos tänään olisi ollu kp38 ja tänään alkoi vuoto niin eikös se sillon oo 38pvä? mulla on joku oma kalenteri sovellus joka väittää että kierto on 37pvä jos tänään on kp1 o_O miten te muut laskette?

Sunnuntaina lähetään kreikkaan niin ihan hyvä että nyt hanat aukes niin ei tarvii siellä pelätä että koska vuotaa(y):)
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 3.8.2016)

Yritys päällä:
MissyX 23v (mies 29v)................ya 8/12
Jes94 21v (mies 24v)...................ya 3/14
isbee92 23v (mies 32v)................ya 7/14
nanja_ 24v (mies 26v).................ya 10-11/14, yk 20

Annataika 24v (mies 26v).............ya 11/14, yk 13
venla90 24v (mies 25) ................ya 1/15 yk 9
tiitu86 29v (mies 29v).................ya 3/15, yk 6
Falisa 25v (mies 25v)...................ya 4/15
M|RA 28v....................................ya 5/15, yk 3
Paputoive 28v (mies 29v).............ya 6/15, yk 13
ioms 23v (mies 25v).....................ya 6/15
Iigu 28v (mies 38v)......................ya 6/15, yk 2
Myya 29v (mies 29v).....................ya 7/15, yk 5
mandarina 20v (mies 24v)............ya 7/15, yk 1
Saniainen! 22v (mies 25v)............ya 7/15, yk 12
Pages 27v (mies 27v)....................ya ??, yk 4
MerMer 24v (mies 31v).................ya 8/15
Domellan 25v (mies 28v)..............ya 8/15, yk 4
TTK86 29v (mies 31v)....................ya 8/15, yk 4
Susu90 25v (mies 30v)..................ya 8/15, yk 2
Sandzell 24v (mies 25v).................ya 8/15, yk 7
Syli 28v (mies 38v)........................ya 9/15, yk 1
_Nonno_ 25v (mies 26v)................ya 9/15, yk 9
alisamaria 23v (mies 28v).............ya 10/15 yk 7
Pjawla 25v (mies 31v) ..................ya 11/15

Sophi4 24v (mies 25v).................ya 1/16, yk 1
Oinas86 29v ................................ya 1/16 yk 1
salapoliisitar 29v (mies 38v) .......yk3
Lumirinsessa 20v (mies 20v).......ya 1/16, yk 2
annimaria93 23v (mies 25v) .......ya 3/16
Tintti91 25v (mies 28v)..................ya 3/16
Tiltu88 27v (mies 28v)...................yk 7
Villisilmä 22v (mies 22v)..............ya 4/16, yk 4
Lakritsijukurtti 23v (mies 23v)......ya 4/16, yk 4
danissa1 29v (mies 30v)................ya 4/16, yk 5
Jennipä 23v (mies 23v).................ya 5/16, yk 3
Pehmis26 26v (mies 26v)................ya 6/16, yk 3
Kinder_Kitty 23v (mies 26v)...........ya 1/15 (km 6/16), yk 2
Sandelinos 26v (mies 29v).............ya 7/16, yk 1
jenetsu 28v (mies26v)...................ya 7/16



Plussanneet 2016:
stillnobaby 27 v (mies 32 v), yk 2, plussa 7/16
minttumar 21v (mies 23v), ya 12/15, yk 5, plussa 7/16
MerMer 23v (mies 31v), ya 8/15, plussa 6/16, (km 7/16)
Mustikk4 28v (mies 26v), ya 1/15, yk 19, plussa 6/16
Cicada 24v (mies 24v), ya 9/12, plussa 6/16
Maddie 22v (mies 25v), ya 3/16, yk 3, plussa 5/16
Kinder_Kitty 23v (mies 27v), ya 1/15, yk 12, plussa 5/16, (km 6/16)
PikkuMyyh 26v (mies 30v), ya 8/15, yk 4, plussa 5/16
Leikkuri 28v (mies 30v), ya 1/16, yk 4, plussa 5/16
Toukokuinen 27v, ya 4/15, yk 13, plussa 4/16
Illuminated 26v (mies 26v) ya 11/15, plussa 3/16
hipeltäjä89 26v (mies 27v) ya 2/15, yk 15, plussa 3/16
P-P 29v (mies 28v) ya 12/15, yk 1, plussa 1/16
Moon Moth 29v (mies 39v) ya 11/15, yk 2, plussa 1/16

Plussanneet 2015:

Mils 23v (mies 19v)
Unelmoida 26v, ya 7/15, yk 5, plussa 12/15
mimosa91 24v (mies 24v), yk2, plussa 12/15
nennsu 27v, ya 6/2015, yk 4, plussa 11/15
kelokettu 26v, ya 9/2014, yk 14, plussa 11/15
pumpulipallero 29v (mies 39v) ya 7/15, yk 4, plussa 10/15
Kuiske 25v (mies 28v) ya 8/15, yk 2, plussa 10/15
henttis 22v (mies 25v) ya 3/15, plussa 9/2015
Swipulit 26v (mies 27v) ya 9/15, yk 1, plussa 9/15
Ellanolla 32v(mies 37v) ya 6/15, yk 2, plussa 9/15
amadecasa 28v (mies 28v) ya 7/14, plussa 8/15

pirplua 24v (mies 24v) ya 6/13, plussa 7/15
Jembbba 22v (mies 25v) ya 11/14, yk 8, plussa 7/15
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v) ya 10/14, yk 9, plussa 7/15

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Tanja12 20v (mies 22v) [ehkäisynä kumi/varmat päivät/keskeytetty yhdyntä]
kuvituksia 26v (mies 27v) [ehkäisynä e-pillerit (Gestinyl)]
ipanati 23v (mies 30v) (keskeytetty yhdyntä) ya 8/16

Taustalla:
Vadelmiina 27v (mies 27v)
likka90 25v (mies 33v)
huupelson 25v (mies 25v)
sporttimimmi 28v (mies 38v)
ladygreen 24v (mies 25v), odottelee syksyn hoitoja

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.​
 
Viimeksi muokattu:
Kinder_Kitty, harmi kun ei tärpänny ja ehdit oireista toivoa sitä, mut hyvä et alkoi kuitenkin nyt vuoto niin saat nauttia reissusta ilman menkkoja! :) Lapsettomuuspolilla oli ohjeena, et ensimmäinen kunnon vuotopäivä on kp1 eli jos sulla on hanat nyt kunnolla auennu niin tänään on kp1 ja sun kierto oli 37 päivää. Eli ei lasketa 38 päiväksi, kun tänään on ensimmäinen kiertopäivä ja viime kierto päättyi eilen. :)

Ps. Tsemppiä kaikille yritykseen täältä taustalta! :)
 
Onpas taas tullut viestejä. Käyn päivittäin lukemassa kaikki, vaikken vastailiskaan. Nyt päivitin tuon listan. Toivottavasti tuli kaikki päivitykset mitä olitte välissä ilmoitelleet. Ihan kaikkee en välttämättä bongannu ku bongaan vaan siis punaisella merkatut ku selaan sivuja edelliseltä listalta tänne asti ja en jaksa ihan jokaista viestiä uudelleen lukea.

Mulle tuli eilen jo kirje sairaalan gynen polilta. Lokakuulle tuli aika. En tiiä yhtään et oonko jo leikkausjonossa myös, vai laitetaanko siihen jonoon sitten tuon käynnin jälkeen vasta... No se selvii sitten. Vähän harmittaa et sinne asti pitää vaan ootella ja ehdin jo harmistella miks en aiemmin menny yksityiselle ja olis aiemmin huomattu tuo ja ehkä asia olis jo päiväjärjestyksestä. Mut ei tässä nyt auta murehtiminen ja jossittelu. Nää jutut menee nyt siinä tahdissa ku ne menee. Mikäänhän ei estä tässä välissä jatkamaan yrittämistä tuosta kystasta huolimatta. On se raskautuminen silti mahdollista, joskin voi olla hankalampaa. Joku kommentoi että hyvä että selvisi syy lapsettomuuteen, niin ei tuolla käynnillä syy lapsettomuuteen ole selvinnyt. Selvisi vain yksi asia mikä siihen voi vaikuttaa. Eihän miestä ole tutkittu vielä ollenkaan, ei oo mitään hajua millaiset simpat isännällä on. Samoin ei tiedetä minultakaan onko tuubat auki (ensimmäisiä tutkimuksia mitä tekevät) ja millaiset hormonitasapainot elimistössä on (verikokeilla voidaan määrittää). Toki just noihin hormonitasapainoihin voi vaikuttaa toi kysta ku munasarjoista määrittyy nää nais- ja mieshormonitasot elimistöön. Ja jos siellä jotain ylimääräistä on niin se tasapaino voi olla sit mitä sattuu.

Ajattelin nyt tässä odotellessa ottaa itseäni niskasta kiinni tosissaan ja aloittaa elämäntaparemontin. Painoa on saatava pois ennen tulevaa leikkausta ja lapsettomuushoitoja. Onks kukaan mukana elämäntaparemontissa?
 
Pputoive: täällä kans aloittelen elämäntapa remppaa, ainakin syömisten osalta. Kävinkin ostamassa eilen vaa'an, kun ei sellaista ollut. Se on itellä ennen auttanut kun joka aamu käy vaa'alla katsomassa mitä näyttää, niin tulee päivän aikana mietittyä valintojaan hitusen tarkemmin. Päässyt taas kiloja kertymään... :censored:
 
Mulla kans alko elämäntaparemppa maanantaina :D en nyt mitään hirmu tiukkaa kuuria aio pitää, mut kesällä liikunnat oli mitä sattuu, ulkona tuli syötyä tosi usein ja kaiken lisäks oon hirveässä sokerikoukussa.. Jos nyt yrittäis vähän katsoa mitä suuhun pistää ja lisätä taas salilla käynnin arkiohjelmaan. Maanantaina kävinkin jo salilla -> tuloksena järkkykipeet reidet, ihanku tulehtuneet olisivat. Ja kun miehellä vielä nyt kylkivamma, niin oltiin kyllä eilen varmaan aika vaivaisen näköinen pariskunta kun tuolla kylillä käveltiin :LOL: mut vauvatoive on ihan hyvä motivaation lähde tässä hommassa (y)
 
Mullakin kevyenlainen kuntokuuri, piha- ja puutarhatöitä ku on alkanut tekeen ni se on yllättävän tehokasta! Mulla olis reilusti pudotettavaa, mutta semmoseen 10kg pudotukseen olisin enemmän kuin tyytyväinen.. :) Ruokavalio aika pitkälti koostuu kotiruuasta jonka teen aina ite tuoreista raaka-aineista niin se on ok, pienempiin annoksiin pitäisi vielä panostaa enemmän :) Herkkuja tällai kesällä on tullu kyl töissä syötä kun porukka palailee lomilta ihanien leipomusten ja mässytysten kera...... Ja mun pahe on leipä, en voisi elää ilman voikkareita!
 
Minäkin liityn tähän keskusteluun. Taustaa: minä ja mies olemme 33 - vuotiaita ja olemme kyllä keskustelleet lapsen hankkimisesta. Minulla vauvakuume "paheni", kun siskoni sai toukokuussa 2016 ihanan tyttövauvan, jonka kummeina olemme. Olen tosin miettinyt aika paljon myös sitä, mitä lapsen syntyminen tuo tullessaan (esim. yösyötöt, koliikki, yhteisen vapaa-ajan väheneminen, harrastuksien karsiminen), mutta tuo
kaikki on varmaan sen arvoista. Toisaalta minua pelottaa tulla raskaaksi, sillä olen itse lapsettomuushoitojen tulos. Ainakaan gynegologilla käyntien yhteydessä ei ole selvinnyt mitään sellaista, ettenkö voisi tulla raskaaksi. Mitään pillereitä en syö tällä hetkellä. Kannattaako meidän käydä perhesuunnittelussa tai minun gynegologilla ennen raskaaksi tuloa?
 
Kinder_Kitty, harmi kun ei tärpänny ja ehdit oireista toivoa sitä, mut hyvä et alkoi kuitenkin nyt vuoto niin saat nauttia reissusta ilman menkkoja! :) Lapsettomuuspolilla oli ohjeena, et ensimmäinen kunnon vuotopäivä on kp1 eli jos sulla on hanat nyt kunnolla auennu niin tänään on kp1 ja sun kierto oli 37 päivää. Eli ei lasketa 38 päiväksi, kun tänään on ensimmäinen kiertopäivä ja viime kierto päättyi eilen. :)

Ps. Tsemppiä kaikille yritykseen täältä taustalta! :)
Millon ne sit lasketaan loppuneeks? Jos tulee semmost verilimaa ja semmost.. Oliks siit mitää ohjetta?
 
@Cassiopeia_82 , eihän se koskaan pahitteeksi oo gynellä käydä tarkastuttamassa omia paikkojaan ja esim papa otattamassa (suositellaan 3-5v välein otettavan). Toki voit tehdä niin että aloitatte yrittämisen ja käytte sitten jossain vaiheessa jos plussaa ei luomuna ala kuulumaan. 1v pitää olla aktiivista yritystä takana, ennenkuin lapsettomuushoitoihin pääsee, joissain tapauksissa sanotaan jos jotain häikkää kierroissa on ollut tai joskus viitattu johonkin ongelmaan, että puolen vuoden jälkeenkin voisi hakeutua gynelle ja pyytää jo lähetettä. Mutta ainakin meidän sairaala pitää tuota vuoden rajaa ennenkuin ottavat lapsettomuustutkimuksiin ja hoitoihin. Perhesuunnitteluneuvolaa pitää monissa kunnissa terveydenhoitaja ja jos sinua askaruttaa asiat niin voisithan sinne varata aikaa.

Itse poistatin vain ehkäisykapselin terveydenhoitajalla ja vaihdettiin pari sanaa että ehkä nyt jatketaan kondomiehkäisyllä ja myöhemmin jätetään se pois kun vauva voi tulla. Siinäpä meidän perhesuunnittelukeskustelut oli hoitajan kanssa. Reilu 1v ehdittiin yrittää kunnes hakeuduin yksityiselle gynekologille (lapsettomuuteen erikoistuneelle), jossa sitten tsekattiin paikat. Siellä löytyikin sitten munasarjasta häikkää ja nyt menenkin seuraavana naistentautien polille asian tiimoilta ja sieltä ilmeisesti laitetaan leikkausjonoon ja vasta leikkauksen jälkeen päästää lapsettomuuspolille. Jos olisin aiemmin käynyt yksityisellä tsekkailemassa paikkoja olisi homma voinut olla jouhevampaa, toisaalta gyne olisi saattanut kehoittaa kokeilemaan vuoden yritystä ennenkuin olisi lähdetty miettimään tuon kystan poistoa.

Käy perhesuunnittelusssa, jos sinusta tuntuu siltä, samoin gynekologin suhteen myös. Mitään ohjeita ei kai asiaan sen kummemmin ole? Toki tuo papa kannattaa olla otettu kuitenkin 3-5v sisään (niinkuin yleinen ohjeistuskin on).
 
Nyt paremmalla ajalla kun kirjoittelen:

Onnea stillnobaby, nimimerkki ei pitänyt sitten kauaa paikkaansa :love:.

Kinder_kitty: pahoittelut menkoista ja onnea uuteen kiertoon! Ja mukavaa reissua.

Cassiopeia_82: tervetuloa mukaan kuumeilemaan :) voisihan se olla ihan hyvä käydä jossain käynnillä/tarkastuksessa etenkin jos kokee sen itselle hyödylliseksi.

Itseäni vähän jälkikäteen harmittaa kun jäi tarkastuksessa käymättä. Tosin alunperin olin varannut ajan ehkäisyneuvolaan e-pillerien uusimiseen tarvittavaa tarkastusta varten, mutta peruin sen sitten kun alettiin vauvaa kuumeilemaan ja päätettiin ettei niitä pillereitä tarvitakkaan. Kävi silloin mielessä että voisiko sen ajan käyttää ja tehdä tarkastuksen raskautumista ajatellen, mutta en sitten kehdannut ja ajattelin että se ei olisi ok tai jotain. Tosin kaipa itsekkin voisin sinne soitella ja kysellä voisiko nyt muuten paikat tarkastaa, etenkin kun olisi ollut muutenkin ajankohtaista..

M|ra: ei kai siihen ole mitään ohjetta muuten kuin että milloin vuoto loppuu.. se kun ei silleen vaikuta kiertopäivien laskuun tai mitään.. Kestääkö sulla kauankin vuoto? Pitkä vuoto kai voi vaikuttaa kierron pituuteen, kun ei kai kohdun limakalvo pääse paksuuntumaan ennenkuin vuoto loppuu..

Itsellä kp 15/35 menossa. Viikko odotettuun ovikseen, nopsaa tää aika menee..
 
M|RA, Jennipä tossa sanoikin, että tosiaan eihän sillä oo merkitystä kiertopäiviä laskettaessa milloin menkat päättyy ja yleensä kaikki lääkkeetkin aloitetaan aina sen ensimmäisen vuotopäivän mukaan laskien. Ainakin meillä oli niin. Mutta kyllä ne lapsettomuuspolilla sitäkin kysyi, että montako päivää vuoto kestää. Mä oon laskenut sitten menkkojen päättyneen, kun se tuhruvuotokin loppuu, mitä on yleensä ne viimeset päivät menkoista.
 
Mul alkaa menkat verilimal mikä tulee esille vaan pyyhkiessä ja verta tulee 1 tai 2 päivää sit jatkuu taas verilima.

Nyt ku oli edelliset menkat teroilla käynnistetty. Ni kun ne loppu ni alko aivan törkee veden näkönen vuoto. Ihan hulluna erittyy semmost "limaa" . Taitan joku 4 paperii ku pyyhkäsen ni silti menee sormi välil läpi!
 
M|ra: oliko sulla tarkemmin tutkittu mistä noi sun pitkät kierrot johtuu tai ootko semmosta suunnitellut? On varmasti ollut aikaisemmin keskustelussa puhetta, mutta anteeksi ahkeroimattomuuteni, on syntisen tuskaista ruveta niitä tiettyjä vietsejä täält ketjusta ettimällä ettimään. Kuitenkin muistan et oot aika alusta lähtien ketjuun kirjoitellut niin aika kauan on tuota ollut :(. Kuulostaa vaan aika rankalta haaveilla vauvasta tuommoisilla kierroilla...

Edit: aloinkin sitten ahkeraks, teil on vissiin aika joskus syyskuun alussa :) sinne hirmuisesti onnea, ei oo enään pitkä aika :giggle:
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo tutkittu. Yksityisel kävin ja se sano et ala tiputtaa pinoa. Mut sit hetkeks tuli menkat ( vaikken siis ees mitenkään tiputtanu painoa). Tulikohan ne 2 tai 3 kertaa 40päivän kierrolla. Sit nyt kesäks ne loppu taas ja nyt sit söin terot.
 
Mulla tuli eilen jotain veristä vuotoa seksin jälkeen (kp24), samoin nyt aamulla vain pyyyhittäessä. Noihin kystiin kyllä liittyy välivuodot. Jonottelen just labraan verinäytteen ottoon, tarkastavat sellasen munasarjasyövästä kertovan veriarvon. Samalla myös katotaan kilpirauhaskoe, kun mulla on vajaatoiminta. Sain muuten sitä gynen pkl aikaa aikaistettua syyskuun lopulle kun halusin yhelle tietylle gynekologille. Onneks aikaistui parilla viikolla. Vaikka tuntuu et sinnekin on ikuisuus.
 
Pahoittelut negoista :(

Paputoive: onneksi sait aikaistettua ajan. Jo tämä todellakin tuntuu ikuisuudelta tää projekti, jo nyt. Puhumattakaan sinulla. Verinen vuoto varmaan johtuu siitä kystasta ja onneksi otetaan kaikki arvot. Voimia tähän odotteluun ja kestämiseen <3 toivotaan et pian pääsette asioissa eteenpäin.

OM: mulla menkat just loppu. Kp6 menossa. Huomenna alkaa säännöllinen touhuilu ja ensvkn tiistaina kp10 alan tikuttaa ovista digitestillä. Mä niin toivon et nyt saisin sen hymynaaman siihen testiin. Hymyilen sata varmasti takaisin ja pitkään. :)
ollaan sillon vielä reissussa mieheni kans täällä Suomessa ihan mut toivotaan et tulis kiva touhuntäyteinen reissu ovisplussineen.

Välillä tuntuu et tunteet heittelee niin paljon,facebookin vauva2017 ryhmäkään ei oo enää oikeen yrittäjille mielestäni,koska siellä on satoja plussanneita ja kymmeniä yrittäjiä siis sen kyselyn mukaan, jokatapauksessa ylivoimaisesti enempi plussan saaneita niin ne jutut ja aiheet vaan satuttaa. Onneksi liityn sinne taas sit ku oon itekki plussannu.
Onneksi mun mies on niin ihana tsemppari. Hän valaa muhun uskoa ja on tukena. Oon niin kiitollinen millaisen ihmisen kans tämä asia on käsillä. Hänellä on vahva usko siitä et me viel plussa luomuna saadaan ja se antaa toivoa kyl. Ihanaa et se kestää nää mun tunnemyräkät.
Mulla on alkanu tulee sillee etten haluis puhua tästä mun yrittämisestä mun raskaana olevan ystävän kans. Mua inhottaa jotenki puhua sellaselle, joka on saanu kaiken haluamansa juuri siinä järjestyksessä kun on halunnu. Tälle mun ystävälle tulee jo toinen. Me alettii yrittää ennen heitä ja heille toinen tuli vaan sillee "vahingossa" ja heti. Teki aika pahaa kuulla ku ite tekee kaikkensa et sais edes esikoisen. Tuntuu välillä nii epäreilulta kun toiset saa lapsia kuin tilauksesta. Mietin välillä et oonko omine ajatuksineni huono ihminen, mut sit mietin et en mä oikeesti pahalla tätä tee. Olen vain surullinen ja turhautunu omaan tilanteeseen ja se kenellä on onnellinen perhe ja saa kokea äitiyden onnen, ni sen katsominen tekee kipeää. Se vaan muistuttaa siitä, mitä itellä ei ole ja mitä itse kipeimmin kaipaa. Samaan aikaan varjostaa huoli et millon saa oikeen kokea sen kaiken.
Tulipa avautuminen, mut tällasia nää tuntemukset on.
 
Paputoive: Mukava kuulla, että asiat lähtee nyt rullaamaan :) Itse pelkäsin kans, että olis kysta, mutta olikin endometrioosikudosta joka kipuili. Kävin ultrassa ihan varalta, kun oli niin järkyttävät kivut menkkojen aikaan. Pelottaa valmiiksi jo ne kivut, jos ei tärppää nyt ekasta kierrosta...:unsure:

Täällä odotellaan ekaa ovista pillereiden jälkeen, nyt kp 12. Oon tehny ovistestejä, mutta ei vielä ainakaan plussaa ole näkynyt. Puuhasteltu on kyllä miehen kans silleen, että mies jo sanoi ,että jos en tällä seksin määrällä raskaudu joskus, niin on kumma :LOL: Rennolla asenteella on yritetty ottaa eikä sillon harrasteta, jos ei haluta. Aikalailla kuitenkin joka toinen päivä on tullut "talletettua" :) Nyt tulee pitempi väli, mutta ei voi mitään. Ite kyllä voisin vaikka joka päivä, näköjään halut palannu pillereiden jälkeen :ROFLMAO:
 
Moikka taas kaikille!
Oli kiva lukea kaikkien uutisia vaikkei nyt kovin plussaisia olleetkaan, toivon kaikille kovasti plussia!
Miten teidän kesä on sujunut? :)

On:
Meillä mentiin kesä hyvin rennoin ottein ilman yrittämistä, tosin nyt onkin sitten yritykset lujaa päällä!
Varsinkin jos enneuneni toukokuun vauvasta toteutuisi, olisi nyt aika.
Viime kiertoni jäi poikkeuksellisen lyhyeksi ja kuukautiset olivat erityisen kivuliaat.
Nyt mennään kp 14/27-29 joten olisi oviksen aika, mutta testeihin en vaan ole saanut plussaa tai edes hailukoita viivoja, pelkään että on ovuloimaton kierto, sillä parina viime kiertona on ovis plussat tulleet kun pitääkin.
Tänne voi muuten päivittää yk5
Onko teillä ollut silti oviskipuja tms tuntemuksia vaikka olisi ovuloimaton kierto?
Elätän silti toivoa että ovis olisi vain myöhässä..
Meillä on viikon päästä ensimmäinen hääpäivä ja alunperin päätettiin että silloin viimeistään aloitetaan yritys, päädyttiinkin aloittamaan jo aiemmin, onneksi.
Välillä harmittaa aivan hurjasti ettei ole aloitranut yritystä jo paljon aiemmin. Vaikka täällä onkin vasta yk5 niin välillä tulee ala- ja ylämäkiä .
Kokoajan näkee vain raskaana olevia ympärillä. Tätä ei helpota yhtään se että ystäväni joilla on lapsia ovat kaikki raskautuneet ensimmäisestä yrityksestä.
Kyllä sitä alkaa miettimään, miten ihmeessä joku voi tulla vahingossa raskaaksi!
Koitan kuitenkin pysyä positiivisena.
Ihanaa kun on tämä ketju täällä!
Onko kellään samanlaisia ajatuksia?
Ihanaa loppukesää ja paljon plussia teille! :love:(y):)
 
lakritsijukurtti, jospa sulla ovis vähän myöhästyy tässä kierrossa tai livahtaa huomaamatta ohi, toivottavasti ei ois ovuloimaton kierto (n)

Täällä mennään piinapäivillä, oisko dpo 4. Oviksen spottasin raskauskeijun herkällä testillä ja clearbluen digitaalisella hymynaamalla :D Se vain, että tallettelut jäi tämän kierron osalta yhteen mahikseen, eli ainoa tallettelu oli -2 dpo. Toivo silti elää, jospa se kerta riittäis, ja kymmenen päivän päästä tulis täti punaisen sijaan plussa :love:
 
Meillä monella näköjää kierronpuoliväli meneillään tai tuloillaan. Toivotaan että saatais kaikki ovisplussa ja siitä sitte kunnon plussa <3 <3

lakritsijukurtti: voin niin samaistua tunteisiisi. Tuntuu et kaikki muut kyllä saa nauttia nopeista raskautumisista ja perhe-elämästä, mutta itellä tää asia jaksaa kerta toisensa jälkeen vaan odottaa. Haaveilutasolla on aika kurjaa olla :/ tuntuu ettei moni heri raskaaksi tulleet ystävät sitä tuskaa/huolta voi ymmärtää kun ladellaan vaan "lopeta stressaaminen niin kyl se sieltä tulee" . Mun mielestä sellanen,joka ei yrityspiinaa/huolta ja toistuvia negoja/ovuloimattomia kiertoja ole kokenut, on turha ladella "kokemuksia" raskaaksi tulosta yhtään mitään. Ärsyttää lähinnä noi iänikuiset neuvot. Ei kiinnosta edes puhua koko asiasta sellaisille.

Mulla oli muuten viime yk4 kierto just tollanen. Samaa hailuraa tuli viikko putkeen enkä saanu ovulaatiota pregcheck liuskatesteihin. Se viiva ei muuttunu mikskään koko viikon aikana ja testailin kp10-kp17 saakka ja aikaisemmin joskus testanneena olen ovisplussat saanu jo kp12-14 aikana. Testasin muuten viime kesänä 3kk putkeen ihan huvikseni koska halusin tietää miten mun kroppa toimii vaikkei viel yrityksestä ollu tietoakaan. Ni ylläri joka kierrossa tasaisesti tummeni viiva päiväpäivältä enempi, kunnes tuli yhtä vahva kuin kontrolliviiva, ellei jopa tummempi. Ne 3 kiertoa putkeen tosi tasasesti kierroilla 29-31vrk ja plussa tuli about kp13-14 joka kerta. Kertoo vaan sen kun ei ollu yritys päällä ni tulipa tasasesti nuoki.
Tosiaan tässä yk4 mulla ei ollu samallatavalla ovisoireita, ei niitä kuuluisia kananmunalimojakaan mitä normaalisti tulee 3-4pv kierron puolivälissä. Sen perusteella päättelin ettei sitä koko ovista tapahtunu.

Nyt yk5 ja kp10 päällä. Huvikseni testasin aamulla clearblue dual hormone digillä ja tyhjää näytti. Ei ollu yllätys. Tosin ei se näin aikasin vilkkuvaa välttis vielä näytäkkää, ku kierrot heittelee siinä 29-35vrk nyt yrittämisen aikana. Ei niinku voi tietää yhtää millon se tulee ja tuleeko edes. Jos en tässä kierrossa hymynaamaa saa ni samantien gynelle selvittää asia. Laitan rahaa kyl siihen, jotta saan mielenrauhan ja tiedon mitä mun munasarjoissa tapahtuu.
Seuraavan kerran testaan sillä clearbluella vasta torstaina eli kp12. Katsotaan vilkkuisko sillon jo keltarauhashormonitasot testi-ikkunassa. Niin paljon kun sitä toivookin. Olisin ikionnellinen saadessaan edes ovulaation jotta raskaaksi tulo olis edes mahdollista. On menny maku tietyllä tapaa tästä yrittämisestä, kun ei näköjään joka kierto tuu sitä ovista. Turhauttavaa odottaa ja odottaa ja kaikki tää tuntuu ikuisuudelta. Ei mitään muuta odota/kaipaa niin paljoo ku raskautta. Sen jälkeen tuntisin olevani kokonainen <3 inhottaa elää kokoajan siinä tunteessa et suuri pala puuttuu elämästä...

Kyllä ne muiden raskaudet väkisinkin tuntuu pahalta. Tuntuu pahalta nähdä yhtä parhaista ystävää, joka saa jo toisen. Sit hehkutti oikeen sitä et no ei me edes odotettu näin nopeeta raskautumista. En tiiä mikä siinä on et se kirpasee sydäntä. Se ei liity mitenkään ystävyyteen vaan siihen et ku näkee sitä miten onnellista ja arvokasta se elämä voi olla. Miten täyttävää ja onnekasta on olla raskaana ja varsinki ku tulee jo toinen lapsi. Näkee miten paljon sillä toisella on enemmän, kuin itellä. Itellä ei edes sitä ensimmäistäkään eli täysin tyhjä olo. Kun haaveet perhe-elämästä on samat, niin jos toiset saa niitä kuin tilauksesta ni sen näkeminen läheltä satuttaa. Se vaan kertoo ja jaksaa muistuttaa mistä itse todellakin jää kokoajan paitsi. Sit monesti nää kaverit sanoo et nauttikaa nyt kahdenkeskisestä ajasta ja siitä että voitte vielä mennä ja tulla miten haluatte.
Anteeksi mitä, mutta mä en halua enkä tulla miten haluan, olen 30v lähenevänä saanu elää sitä elämää aivan tarpeeksi. On matkusteltu, bailattu jne. Mitä ikinä voikin.
Nyt on pitkään ollu se tunne et kaipaa kotiin vipinää, kaipaa sitä tunnetta, kun rakastaa äitinä ehdoitta jotain. Kaipaa sitä ihmetystä tuore vastasyntyny vauva kotona. Kaipaa vaunulenkkejä miehen kans ilta-auringossa. Kaipaa kaikkea sitä vastuuta ja myös negatiivisia asioita perhe-elämää liittyen eli toisinsanoen kaikilla mausteilla. En muita vapauksia tällähetkellä todellakaan kaipaa, vaan joka vapaapäiväkin mietin, kumpa mulla olis vauva joka herättäis mua joka yö ja haluis tulla rinnalle pötköttelemään. <3
 
On: Vähän jännää miten meitin kierron käy. Alettiin heiluttelee peittoja eilen olettaen, että ovisplussa tulee tänään ja itse ovis huomenna. En ole jaksanut ovista tikutella tässä kierrossa muutakin tänään vähän varmistellakseni. No viiva oli ns. "vahvistunut", eli samaa luokkaa kun enemmän tikutellessani se oli ennen ja jälkeen ovisplussapäivän, mutta ei siis plussan vahvuinen. Tein päivällä toisen johon en kunnon viivaa saanut, tosin voi olla että pissalirukin oli liian laimeaa, ainakin oli tosi vaaleaa... Nyt vaan jännäilen että tuleeko plussa huomenna vai menikö ovis jo :eek:. Vai tuleeko laisinkaan. Aikaisemmissa kierroissa nännit ovat aristaneet oviksen lähestyessä, mutta nyt ei ole sitäkään ainakaan selvästi ollut havaittavissa. En jaksanut enään illalla tehdä uutta (kolmatta) testiä kun on niin ärsyttävää yrittää olla juomatta ja pissimättä useempi tunti :cool:. Huomenna sitten olen viisaampi kun teen uuden testin. Toivottavasti nyt kuitenkin ovis olis tapahtunut tai olisi tulossa ja tallettelut olisivat osuneet kohdalleen. Ehkä pitäisi kuitenkin jaksaa tikutella ovista jatkossa tarkemmin niin säästyis nuppi moiselta pohtimiselta :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä